• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

استرس درس و امتحان

  • شروع کننده موضوع
  • #1

salary

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
331
امتیاز
465
مقاله ۱ - امتحان و هیولای اضطراب !!

با فرا رسيدن ايام امتحانات همه بچه‌ها به فكر امتحانات خود مي‌افتند و يكباره ترس و اضطرابي بر جانشان مستولي مي‌شود كه آرامش آنان را از بين مي‌برد. به راستي براي انجام امتحانات موفق چه نكاتي را بايد رعايت كنيم و چگونه ترس و اضطراب را كه مانع موفقيت‌مان مي‌شود از خود دور كنيم.

اضطراب امتحان چيست

دانش‌آموز به هنگام اضطراب در امتحان از پاسخگويي صحيح و درست به پرسش‌هاي امتحاني عاجز و ناتوان است. در بيشتر مواقع او حتي درس را به خوبي ياد مي‌گيرد اما هنگام برگزاري آزمون احساس ناخوشايندي او را فرا مي‌گيرد و همين احساس موجب مي‌شود نتواند به خوبي از پس پاسخ دادن به پرسش‌ها برآيد. يادمان باشد مطالعه زياد و بيش از اندازه، دردي را دوا نمي‌كند بلكه روش مناسب و كيفيت مطالعه و يادگيري مهم است.

علت آشكار اضطراب

احساس مي‌كنيد اگر موفق نشويد پيش دوستان و خانواده خود تحقير مي‌شويد و آبرويتان مي رود. در واقع احساس عزت نفس و غرور شما با موفقيت ارتباط دارد و اگر امتحان را خراب كنيد به شما احترام نخواهند گذارد يا مثلا از كلاس يا مدرسه اخراج‌تان مي‌كنند.

علت پنهان اضطراب

به خاطر اينكه شما خودتان را مجبور به حركت در مسيري مي‌بينيد كه ديگران برايتان انتخاب كرده‌اند (مثل والدين كه بچه‌هايشان را براي گرفتن نمره 20 تحت فشار مي‌گذارند) دچار اضطراب مي‌شويد.

بي‌ترديد فصل امتحان توام با دغدغه و نگراني‌هايي مي‌شود كه محدود به دانش‌آموزان نيست، بلكه خانواده و فضاي خانه را هم در بر مي‌گيرد. درست مثل اينكه اين پدر و مادر هستند كه امتحان مي‌دهند نه دانش‌آموز. از طرفي دانش‌آموزان براي رها شدن از اين دلهره و نگراني‌ها يا بيشتر و بيشتر مطالعه مي‌كنند يا در برابر اين نگراني‌ها كتاب‌هايشان را كنار انداخته و تسليم مي‌شوند و حرف‌هاي تكراري و مداوم والدين را كه مي‌گويند چرا به فكر خودت نيستي، ما خير و صلاح تو را مي‌خواهيم، چرا درس‌ات را درست نخواندي و... را تحمل مي‌كنند؛ لذا براي كاهش و از بين بردن و كنترل اضطراب امتحان، روش‌ها وتوصيه‌هاي زير را به‌كار ببريد:

روش‌هايي براي كاهش اضطراب

1 - دستور دادن به خود: منظور اين است كه موقع امتحان يا درس جواب دادن به خودتان بگوييد اضطراب قبل از امتحان يك پديده طبيعي بوده و هر كسي ممكن است قبل از امتحان دچارش بشود. اين اضطراب باعث نمي شود امتحانم را خراب كنم، حتي باعث مي‌شود خودم را براي امتحان بعدي بيشتر و بهتر آماده كنم يا مي‌توانيد به خودتان بگوييد اگر درسم را بخوانم مردود نمي‌شوم. بگذار ببينم قبل از امتحان دو روز وقت دارم و امروز بايد اين فصل را تمام كنم و فردا فصلي ديگر و بالاخره مي‌توانم كتاب را تمام كنم.

2 - احساس اضطراب خود را به صورت اغراق‌آميزي بيان كنيد: قبل از امتحان اگر احساس مي‌كنيد مضطرب هستيد، آن را با اغراق بيان كنيد. مثلا بگوييد قلبم از شدت تپش مثل قلب كبوتر دارد مي‌زند و مي‌خواهد بيرون بزند. اين مطلب را حتي به دوستان خود هم بگوييد: «بچه‌ها آنقدر ترسيده‌ام كه انگار قلبم از سينه بيرون زده». سعي نكنيد آن را پنهان كنيد چون هر قدر اين حس در شما بماند شدت آن بيشتر مي‌شود و اگر همزمان به مطالعه خود ادامه دهيد نه تنها چيز زيادي ياد نمي‌گيريد بلكه آنچه را هم كه آموخته‌ايد از ياد خواهيد برد.

3 - روش آرام‌سازي: خودتان را پيش از امتحان به دو صورت آرام بسازيد. آرامش ذهني و آرامش عضلاني.

الف) آرامش ذهني: 1 - ابتدا جاي راحتي را براي نشستن انتخاب كنيد 2 - چشم‌هايتان را ببنديد و منظره يا صحنه زيبايي را كه قبلا ديده‌ايد مثلا رودخانه آرام، كوهستان پربرف، چمن‌زار زيبا و... در ذهن خود مجسم كنيد. 3 - حال، خود را در اين محل زيبا ببينيد، خيلي راحت در آن محل بنشينيد و از محيط لذت ببريد 4 - آرامشي را كه در اين مكان مي‌توانيد داشته باشيد احساس كنيد ببينيد و حس كنيد كه همه بدن و روح و روان شما با طراوت و شاد مي‌شوند. 5 - بعد از چند دقيقه به آرامي چشم‌هايتان را باز كنيد پيچ و تابي به خود داده و فكر كنيد هر لحظه كه بخواهيد مي‌توانيد به اين محل زيبا بازگرديد و روان خود را آرامش ببخشيد. شما ديگر از اين لحظه احساس آرامش مي‌كنيد و آماده‌ايد امتحان را با موفقيت پشت سر بگذاريد.

ب) آرامش‌سازي عضلاني: در خانه چند روز پيش از امتحان با يك كار مهم، روزي يك مرتبه، زماني كه كار مهمي نداريد مثلا شب پيش از خواب اين تمرينات را انجام بدهيد. به صورت صاف روي زمين دراز بكشيد. سرتان را روي بالش و دست‌هايتان در كنارتان و پاها به صورت كشيده و صاف باشد. به تمام نقاط بدن‌تان كه روي زمين قرار داده شده توجه كنيد. بدن را شل كرده و به‌طور طبيعي نفس بكشيد حال پاي چپ را به اندازه 45 درجه از سطح زمين بالا ببريد و عضلات آن را سفت كنيد تا شماره پنج بشماريد. با هر شماره عضلات را سخت‌تر و سخت‌تر كنيد و در شماره پنج پا را رها كرده و شل كنيد. به خودتان بگوييد آرام هستم و به آرامشي كه از نوك انگشتان پا شروع شده و به طرف بالا مي‌آيد فكر كنيد چقدر خوشايند است.

مواردي را كه گفتم براي هر يك از ماهيچه‌هاي زير هم انجام دهيد و عينا همان مطالب را تكرار كنيد: پاي راست، هر دو پا، دست چپ، دست راست، هر دو دست (به طور مستقيم رو به روي بدن‌تان) شكم، گردن، صورت، (چشم و دهان). توجه كنيد كه قبل از سفت كردن عضلات هر بخش نفس عميق بكشيد و كمي مكث كنيد، سپس نفس خود را بيرون كرده و همزمان عضلات هر قسمت از بدن خود را شل كنيد و به‌طور طبيعي نفس بكشيد و به خود تلقين كنيد كه آرام هستيد. به ياد داشته باشيد در طول تمرين چشم‌هايتان كاملا بسته و به هيچ چيز ناراحت‌كننده‌اي فكر نكنيد مثل روش آرامش ذهني به يك منظره زيبا توجه كنيد. در مرحله آخر چشم‌ها را باز كرده و احساس آرامش مي‌كنيد.

پيش از امتحان و در جلسه امتحان

ساعتي قبل از امتحان در محل حاضر شويد. اما به هيچ وجه به مطالعه يا بحث در مورد نحوه امتحان، سوالات احتمالي و... با دوستان يا افراد ديگر نپردازيد. وقتي روي صندلي يا نيمكت محل امتحان نشستيد، چند دقيقه پيش از شروع امتحان بدون اينكه جلب توجه كسي را بكنيد اين تمرين‌ها را انجام دهيد. ابتدا چند نفس عميق بكشيد. سپس عضلات را سفت كنيد و از سر تا پا همه را به يك باره منقبض كنيد. چند ثانيه صبر كنيد. حال عضلات را رها كنيد و به آرامشي كه از نوك پنجه‌هاي پا به طرف بالا مي‌آيد توجه كنيد. درست مثل جريان خون در رگ‌ها است. به آن توجه كنيد. همراه با گلبول‌هاي سرخ خود در عضلات بدن‌تان سفر كنيد. آرامش را همراه با خود به تمام نقاط بدن‌تان ببريد. آرام وآرام‌تر مي‌شويد. چند نفس عميق بكشيد و به نفس‌هايتان توجه كنيد. آرام آرام و آرام‌تر اين واژه‌ها را به خودتان تلقين كنيد و بگوييد احساس آرامش مي‌كنم. خيلي راحتم. آماده‌ام امتحانم را به خوبي بدهم. من مي‌توانم و اين كار بسيار ساده‌اي است. به خودتان به ديده مثبت بنگريد.

توصيه‌هايي جهت كاستن و كنترل اضطراب امتحان

1 - درس‌هايتان را در طول سال تحصيلي مطالعه كنيد و هيچگاه سعي نكنيد آنها را روي هم انبار كرده وبراي شب امتحان بگذاريد.

2 - سعي كنيد در طول سال از يك برنامه زمان‌بندي‌شده براي مطالعه دروس استفاده كنيد.

3 - از روش‌هاي صحيح مطالعه از جمله پيش‌مطالعه استفاده كنيد.

4 - با دوستان و همكلاسي‌هايتان گروه‌هاي علمي و آموزشي تشكيل داده و مطالعه را به صورت گروهي انجام دهيد.

5 - محيط آرامي را براي مطالعه انتخاب كنيد. هيچگاه در مكاني كه بسيار شلوغ است و نمي‌توانيد حواس خود را جمع كنيد مطالعه نكنيد.

6 - برنامه‌هاي تفريحي خود را در طول امتحانات كنترل كرده و كمي محدود كنيد و از مهماني رفتن در شب امتحان و حتي چند شب قبل از امتحان خودداري كنيد. در تماشاي تلويزيون از يك برنامه از پيش تعيين‌شده استفاده كنيد.

7 - از فعاليت‌هاي زياد جسماني يا فكري در شب امتحان پرهيز كنيد.

8 - قبل از امتحان توانايي خود را به طور آزمايشي ارزيابي كنيد و ببينيد چقدر آمادگي براي امتحان داريد.

9 - قبل از امتحان به اندازه كافي استراحت كنيد و شب امتحان حتما زود بخوابيد و اگر مي‌بينيد خوابيدن برايتان مشكل است و اضطراب، آزارتان مي‌دهد از روش آرامش‌سازي كه قبلا توضيح داده‌ام استفاده كنيد.

10 - حداكثر يك ساعت قبل از امتحان در محل حاضر شويد. به هيچ وجه انرژي خودتان را صرف بحث‌هاي بي‌مورد و درباره سوالات امتحاني يا به خاطر آوردن درس نكنيد. چرا كه ممكن است جواب بعضي از سوالات را ندانيد و همين باعث ترس بيشتر شما از امتحان شود.

11 - پيش از امتحان سعي كنيد از ماندن در محيط‌هاي بسيار سرد و گرم و شلوغ و... خودداري كنيد.

12 - توصيه مي‌كنم از نظر تغذيه از زرده تخم‌مرغ، لبنيات، غلات، پسته و گردو در برنامه غذايي روزانه خود استفاده كنيد.

13 - بعد از جاي گرفتن در محل امتحان و قبل از شروع امتحان سعي كنيد آرام باشيد. تمركز كرده و چشم‌هايتان را بسته به ضربان قلب خود توجه كنيد، سه بار نفس عميق بكشيد و به خود تلقين كنيد كه امتحان ساده‌اي در پيش داريد و بدين ترتيب خود را آرام كنيد.

14 - پيش از اينكه به سوالات پاسخ دهيد، خيلي خوب به دستورالعمل‌هاي داده شده در برگه امتحان و مفهوم سوالات توجه كنيد.

15 - به محض دريافت سوالات شروع به جواب دادن نكنيد. بلكه برگه سوالات را روي پاسخنامه گذارده و تك‌تك سوالات را خوانده و جواب دهيد و بعد از پايان پاسخ به هر سوال به سوال بعدي بپردازيد.

16 - زمان امتحان را به تمام سوالات تقسيم كنيد. ابتدا مي‌توانيد به سوالات ساده پاسخ دهيد، اگر سوالي را ندانستيد روي آن وقت خودتان راتلف نكنيد و مطمئن باشيد در پايان احتمال بيشتري دارد بتوانيد به آن سوال جواب بدهيد.

بسياري از شما نوجوانان عزيز از ضعف حافظه، عدم انگيزه لازم براي مطالعه و فراموشي در ايام امتحان شكايت مي‌كنيد. اما مي‌دانيد علتش چيست؟ و چاره كار در كجاست؟ همانطور كه مي‌دانيد جوامع در حال تغيير و تحول و دگرگوني سريع در تمام سطوح علمي، فرهنگي، اجتماعي و... است و تنها افرادي مي‌‌توانند در دنياي به اين پيچيدگي موفق بشوند كه از دانش و مديريت برنامه‌ريزي برخوردار باشند. شما به راحتي مي‌توانيد از يك طرف با اتخاذ يك برنامه مفيد و مدون و زمان بندي شده نقاط ضعف حافظ و يادگيري خودتان را به حداقل رسانده و از مطالعه لذت ببريد و از طرف ديگر از به وجود آمدن اضطراب حين امتحان پيشگيري كرده يا ميزان آن را به حداقل برسانيد.



مقاله ۲ - نقش خانواده در ایام امتحانات


۱. محيط خانواده و جو عاطفي حاكم بر آن بايد دور از تنش‌هاي عاطفي و مشاجره باشد.

2. سعي شود در ايام امتحانات، رفت و آمد و ميهماني‌هاي خانوادگي تعطيل يا محدود گردد.

3. محيط فيزيكي ارام و بي‌سروصدا براي مطالعه دانش‌آموزان فراهم نماييد.

4. به استراحت و خواب دانش‌آموزان توجه كافي داشته باشيد.

5. وظايف خانگي محوله به دانش‌آموزان را حذف يا كاهش دهيد.

6. در هنگام امتحانات، دانش‌آموزان نياز به حمايت عاطفي و اطمينان‌بخشي بيشتري دارند. لذا در اين زمينه اقدام موثر داشته باشيد.

7. ساعات تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني تا حد امكان كاهش يابد.

8. از ايجاد ترس و دلهره بي‌جا در بچه‌ها خودداري نماييد.

9. از توقعات بي‌جا و فشار بيش از حد براي مطالعه خودداري نماييد.

10. در صورتي كه فرزندتان از موفقيت در يكي از امتحانات رضايت خاطر نداشت مورد حمايت قرار گيرد و از سرزنش نمودن او خودداري كنيد.

11. از حبس كردن دانش‌آموز در اتاق براي مطالعه كردن خودداري شود و به دانش‌آموز اجازه استراحت و تفريح لازم نيز داده شود.

12. تغذيه دانش‌آموز مناسب و مقوي باشد.

13. انتظارات بالا و بيش از حد توانايي از فرزندان مي‌تواند در ايجاد اضطراب و شدت آن موثر باشد پس انتظارات مذكور را تعديل نماييد.

14. كمال‌گرايي بيش از حد والدين و وسواس شديد خانواده نسبت به نمرات بالا باعث ايجاد اضطراب در فرزندان مي‌شود.

15. از مقايسه فرزندان با يكديگر و با ديگران پرهيز كنيد.

16. از تاكيد بيش از حد بر درس خواندن اجتناب كنيد.

17. در آنان ايجاد انگيزه نموده و با ارائه پاداش و تقويت‌هاي مطلوب آنها را تشويق به مطالعه نماييد.




دنیای حرفه و فن www.herfe-rszy.blogfa.com

منبع: نشریه نگاه، مقاله ۱- محمد نوری

مقاله ۲- عالمه پرتویی
 

sahar2

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بندرعباس
پاسخ : امتحان، اضطراب و نقش خانواده در ایام امتحانات

هي دوران امتحانات فاز منفي ندن و نگن تو اصلا درس نمي خوني و نمره هات بده و از اينجور حرفا.
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,514
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
خب با شروع فصل امتحانات، استرس ـا هم درمورد گرفتن نمره و از این قبیل مسائل زیاد میشه ؛ که واقعا مشکل ساز هست و گاهی اوقات باعث میشه با وجود اینکه روی مطلب تسلط کافی رو داریم ولی امتحانو خراب کنیم.
داشتم کتاب " خانواده ی خوشبخت ، فرزند موفق - نوشته ی خسرو امیرحسینی " رو میخوندم که رسیدم به بخش بهداشت روان واسترس، اول یه تعریف از استرس رو از این کتاب میگم وبعد راهکارای مقابله باهاش رو توضیح میدم .

" استرس یا فشار روحی ، عبارت است از پاسخ بدن نسبت به عوامل محیطی؛ این عوامل می توانند جسمی ، فکری ، احساسی ،و یا داخلی یا خارجی باشند. "

برای کنترل استرس و تنش های عصبی ابتدا باید عوامل استرس زا را شناخت. ( که این عامل در این جا امتحان است. )

و اما راهکار ها :

1- تقویت مهارت هاو توانایی های خود ، برای کنار آمدن موفقیت آمیز با چالش ها.
2- مثبت نگری را در خود تقویت کنید.
3- تنظیم توقعات واقع بینانه از خود و دیگران.
4- تنظیم وقت، کمک گرفتن از دوستان و یا ورزش کردن
5- تقویت و یا ایجاد رفتار شوخ طبعی و به وجود آوردن موقعیت خنده ( البته نه وسط امتحانا :-" )
6- در زمان حال زندگی کنید ، به گذشته و کمبودهای آن نگاه نکنید ، برای نگرانی درباره ی حوادث یا مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد وقتتان را تلف نکنید.
7- در همه ی امور ازتقویت ایمان و توکل به خدا غفلت نکنید ؛ صبر و متانت ، نماز و دعا کمک زیادی به یافت آرامش در درون شما می کند.
8- غذای سالم بخورید و استراحت کنید.
9- درصورت امکان قبل از حاضر شدن سر جلسه ی امتحان ، دوش بگیرید.
10- ایجاد یک شبکه ی حمایت اجتماعی به وسیله ی دوستان ، اعضای خانواده و ..

[امیدوارم مفید باشه براتون. ;;) ]

× شما هم اگه راهکاری دارین ، در اختیار بقیه قرار بدین. ;;)
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

یه سری قرصهای ضداسترس هستند روزای امتحان بد نیست آدم مصرف بکنه اگر خیلی استرس میگیره. اسمشو نمیدونم اطلاعاتیم ازش ندارم ولی دیدم دوستان مصرف میکردن زمان کنکور.
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,514
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

به نقل از محمّد :
یه سری قرصهای ضداسترس هستند روزای امتحان بد نیست آدم مصرف بکنه اگر خیلی استرس میگیره. اسمشو نمیدونم اطلاعاتیم ازش ندارم ولی دیدم دوستان مصرف میکردن زمان کنکور.

باربیتورات ها ، آرامبخش ها و بنزودیازپین ها داروهای کاهش دهنده ی تنش هستند که همگی اثر پاراسمپاتیک مانند ، بر دستگاه عصبی داشته و موجب آرامش می شوند البته باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف بشن.
تا وقتی راهکارای بدون نیاز به قرص هست فک نمیکنم لزومی داشته باشه مصرف این جور داروها. ;;)
 
ارسال‌ها
2,285
امتیاز
62,942
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
94
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

استرس امتحانات فکر کنم بیشتر از بی اعتمادی آدم نسبت به خوندهاشه ;;) اگه به اطلاعاتی که خوندیم مطمئن باشیم، تا حد زیادی استرس کاهش پیدا کنه فک کنم :-?

ولی کلا تلقین هم بی تاثی نیست. یه جوری آدم احساس میکنه وقتی فلانی استرس داره پس منم دارم ! :D آدم از استرس بقیه استرس میگیره :))

این قرصایی که میگین، عوارض دیگه نداره؟
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,514
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

به نقل از حمیـده :
استرس امتحانات فکر کنم بیشتر از بی اعتمادی آدم نسبت به خوندهاشه ;;) اگه به اطلاعاتی که خوندیم مطمئن باشیم، تا حد زیادی استرس کاهش پیدا کنه فک کنم :-?

ولی کلا تلقین هم بی تاثی نیست. یه جوری آدم احساس میکنه وقتی فلانی استرس داره پس منم دارم ! :D آدم از استرس بقیه استرس میگیره :))

این قرصایی که میگین، عوارض دیگه نداره؟

اطلاعی از عوارضش ندارم و تاکید میکنم که زیر نظر پزشک باید مصرف بشه. :-"
 

mohammadjb

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
328
امتیاز
1,069
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

اکثر استرسایی که میگیریم به خاطر نمرس . پس اگه فرد نمره گرا نباشه و به خودش بگه من کامل خوندم (یا نخوندم) مهم نیس الان باید رو امتحان بیشترین تلاشمو بکنم و نتیجه یادگیری سه ماهه + در خوندن چند روزمو بریزم رو کاغذ دیگه مشکلی نخواهد بود .

دانش آموز باید به خودش بقبولونه که استرس هیچ دردی رو دوا نمیکنه و مضره (تلقین مثبت) . حتی اگه نمره گرا هم باشه باید به خودش تذکر بده که این استرس ممکنه تو نمرش تاثیر منفی بذاره . من خودم سالای قبل بعضا به خاطر نمره استرس داشتم ، ولی امسال خیلی راحت میرم سر جلسه (اتفاقا قبل از آزمون برا بچه ها ترانه میخونم حال کنن :D) ، با خیال آسوده امتحانمو میدم ؛ نتیجه بهتری هم میگیرم اتفاقا .
 

one persone

کاربر فعال
ارسال‌ها
27
امتیاز
104
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

به نقل از محمّد :
یه سری قرصهای ضداسترس هستند روزای امتحان بد نیست آدم مصرف بکنه اگر خیلی استرس میگیره. اسمشو نمیدونم اطلاعاتیم ازش ندارم ولی دیدم دوستان مصرف میکردن زمان کنکور.
من ازین قرصا مصرف کردم سر امتحان سوت میزدم ....در این حد ... :D
 

happiestchemist

ملکه ی شیشه ای
ارسال‌ها
2,802
امتیاز
9,187
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
4d
سال فارغ التحصیلی
1390
مدال المپیاد
دارم.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

قرصاتونو اسمشو بگین بچه ها
 
ارسال‌ها
919
امتیاز
4,414
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1395
دانشگاه
تهران
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

به نقل از 00000 :
من ازین قرصا مصرف کردم سر امتحان سوت میزدم ....در این حد ... :D
خوابت نگرف ؟! تمرکزت کم نشد ؟! اینارو هم بگو ! :-"
 

one persone

کاربر فعال
ارسال‌ها
27
امتیاز
104
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

به نقل از CrazyB0y :
خوابت نگرف ؟! تمرکزت کم نشد ؟! اینارو هم بگو ! :-"
اسم قرص یادم نیس....
نچ واسه امتحان ورودی تیزهوشان خوردم یادمه کاملا ریلکس بودم . خواب که نه بابا.تمرکزم هم کاملا سر جاش بود.
بستگی به نوع قرصشم داره حتماً با پزشک مشورت کنین (جدی) سر خود چیزی مصرف نکنین برا سر جلسه کنکورتون + قبلش یبار امتحان کنین
چون ممکنه من که سوت میزدم یکی دیگه خوابش بگیره ...
 

نمیدانم

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
228
امتیاز
1,544
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : راهکارهای مقابله با استرس ایام امتحانات.

چراغ خاموش باشید همین باعث میشه استرستون کم بشه

چراغهایتون رو خاموش کنید همین :)
 

kowsar irani

کاربر فعال
ارسال‌ها
23
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مراغه
تو این تاپیک میخوام درمورد استرس و نگرانی های ناشی از درس خوندن یا فکرو خیال نمره گرفتنو این جور چیزا بحث کنم.شما موقع درس ومدرسه چقدر استرس دارین؟اصن کی استرس به سراغتون میاد؟چیکار میکنین که رفع میشه؟واسم از تجربیاتتون بگید. :)
 

Elnaz1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
639
امتیاز
1,354
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
شــــــــــــــــــــــیراز
دانشگاه
شیراز
رشته دانشگاه
عشق است دامپزشکی...
پاسخ : استرس ناشی از درس!

اصولا من همیشه ریلکس بودم :D

اما اینو میدونم مهمترین عاملی که بچه ها رو دچار استرس میکنه ترس از رقابت منفی بین خودش و همکلاسیاشه
که نکنه یه موقع اونا بهتر از من بشن
یا اگه یه معلم مدل معلم ریاضی سال دوم ما داشته باشن که کارش فقط این بود که بچه رو ببره پای تخته یه سئوال گنده بهش بندازه و جلوی کلاس ضایعش کنه ترس از اونم میشه
ولی عمدتا مورد اوله

به مورد دیگه هم بیشتر برای بچه هایی اتفاق میفته که سرعت پایینی تو خوندن دارن و معمولا شب امتحان ترس اینو دارن که نکنه درس مورد نظر رو تموم نکنن
 

shaylin

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
150
امتیاز
1,323
نام مرکز سمپاد
farzanegan
شهر
khorasan
کمک کنید!!!استرس جلسه امتحااان

سلام ب همگی
ببخشید نمیشد 19صفحه رو بگردم ببینم همچی تاپیکی هس یا نه!
ولی خواهش میکنم ازتون اگه کسی میدونه کمک کنه
با استرس سر امتحان چی کار کنم؟
من همه مطالب و میدونم و خوب میخونم تو خونه سوالای سختو خیلی خوب حل میکنم
ولی سر امتحان انقد استرس میگیرم ک از پس اسون ترین سوالا بر نمیام!
بی دقتی م خیلی زیاده سوالا رو میفهمم راه حلام معمولن درسته ولی تو محاسبه ها و چیزای مذخرف اشتباه میکنم
شاید مشکا خیلیا باشه
پس اگه کسی میدونه کمک کنه!
خیل وقتا شده همین ک برگمو دادم تازه یادم میفته ی جارو بیدقتی کردم
کلن مغز م 24 ساعته فعاله فقط سر امتحان هنگ میکنه ~X(
 
ارسال‌ها
599
امتیاز
6,845
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهر خشن
سال فارغ التحصیلی
98
مدال المپیاد
زیستی ناکام
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : کمک کنید!!!استرس جلسه امتحااان

قبل امتحان که نشستی مثلا به کاشی ها فک کن. به رنگشون. یا مثلا به یه خاطره ی شاد کننده که سر کلاس بوده.
موقع امتحانم فقط به سوال فک کن. خودت میگی از قبل همه چی رو میخونم پس اگه فقط به سوال و جوابش فک کنی خوبه.
اگه سوالی رو هم بلد نشدی اصلا هول نشو.. تو خودت میدونی قبلا همه چی رو خوندی. پس تا جایی که معلم اعلام کرده تو کامل بلدیُ این سوال فراتر از چیز اصلیه.
 
ارسال‌ها
2,126
امتیاز
23,683
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
قم
سال فارغ التحصیلی
97
پاسخ : کمک کنید!!!استرس جلسه امتحااان

این که من می دونم باید چه کارایی کنم از استرسم کم بشه و نمی شه خیلی بده.
مثلن یه سوال داد دبیر ریاضیمون من از استرس حتی نتونستم بخونمش. دستام وحشتناک می لرزید و نمی تونستم خودکار رو دستم بگیرم.
 

Hadi1998

کاربر جدید
ارسال‌ها
2
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی دو زنجان
شهر
زنجان
پاسخ : استرس ناشی از درس!

سلام
منم دقیقا همین مشکل رو دارم!
یعنی وقتی دوستام که احساس میکنم از خودم پایین تر هستن یا بهتره بگم فکر میکنم من باید ازشون بهتر باشم نمره بهتری نسبت به من میگیرند واقعا ناراحتم میکنه و همین باعث میشه موقع درس خوندم استرس بگیرم و تمرکزم از دست بره! ~X(
اگه راهکاری چیزی میدونید لطف کنید بگید! x:
 

Alireza03

کاربر جدید
ارسال‌ها
0
امتیاز
2
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی1
شهر
کرج
پاسخ : استرس ناشی از درس!

سلام، وقتی که داری درس میخونی به چیزایه منفی و بد فکر نکن که روحیه و اعتماد به نفست رو میاره پایین ضمنا دانش آموزی که همه چیز رو بلد باشه از چی استرس باید داشته باشه؟ این رو هم اضافه میکنم که همیشه درس رو برای یادگیری بخون نه برای نمره که باعث استرت بشه .
 
بالا