fati.h
پوچ؛
- ارسالها
- 386
- امتیاز
- 8,172
- نام مرکز سمپاد
- frz
- شهر
- تهران
- سال فارغ التحصیلی
- 1404
سوالش چی بوداخه مرده سوال کنکور اورد موردی بود گفت بله این میشه گزینه 2_
بعد الان کاملا گیج شدم ، اصلا کجا دقیق گفته بودن خلاف شیب غلظته ؟
سوالش چی بوداخه مرده سوال کنکور اورد موردی بود گفت بله این میشه گزینه 2_
بعد الان کاملا گیج شدم ، اصلا کجا دقیق گفته بودن خلاف شیب غلظته ؟
ببین اگه بگه "میتواند در خلاف جهت شیب باشد" درسته دیگهاخه مرده سوال کنکور اورد موردی بود گفت بله این میشه گزینه 2_
بعد الان کاملا گیج شدم ، اصلا کجا دقیق گفته بودن خلاف شیب غلظته ؟
آخه اگه سطح غشا کاهش و افزایش پیدا کنه پروتئین تغییر وضعیت نمیده که، صرفا شاید بشه گفت جابهجا میشه مثلا. تغییر وضعیت رو مگه باز و بسته شدن در نظر نمیگرفتیم؟اوه اوههه بچه هاااا یه نکته ای رو من یجا دیگه خونده بودم که الان فرهمندنیا اشاره نکرد ولی درست میشه جواب سوال روووو
_گفته بود عبور مواد برخلاف شیب غلظت از عرض غشا به طور حتم با تغییر وضعیت پروتئین های غشایی رخ میدهد ! و این رو درست گرفته بود!
و فرهمندنیا فقط انتقال فعال رو گرفت
اما امااا
ما میدونیم با اندوسیتوز و اگزوسیتوز این پروتئین ها تغییر وضعیت افقی میدن ، بدون باز و بسته شدن ، چون سطح غشا کاهش/افزایش میابد.
داشتم دچار بحران وجودی میشدم ا، ممنونم واقعاا.
نپ تغییر وضعیت میشه تغییر وضعیت دقیقا ، که لزوما اصطلاح از پیش تعیین شده نیست ، حس میکنم این تو زیست ماز این بار اومده بود ، یا شاید قلمچی؟ نکته هه تازه اس تو ذهنم چون ، الان چک میکنم میگم بهت کدوم گفت.آخه اگه سطح غشا کاهش و افزایش پیدا کنه پروتئین تغییر وضعیت نمیده که، صرفا شاید بشه گفت جابهجا میشه مثلا. تغییر وضعیت رو مگه باز و بسته شدن در نظر نمیگرفتیم؟
چه عجیب. مرسی:>نپ تغییر وضعیت میشه تغییر وضعیت دقیقا ، که لزوما اصطلاح از پیش تعیین شده نیست ، حس میکنم این تو زیست ماز این بار اومده بود ، یا شاید قلمچی؟ نکته هه تازه اس تو ذهنم چون ، الان چک میکنم میگم بهت کدوم گفت.
فرهمندنیا از رو سوال کنکور داد بله ، سوال 36 ولی نمیدونم کدوم سال ، ایده اش رو ماز تو سوالش اورد همین هفته ،سوال 4 .چه عجیب. مرسی:>
گفتی این سوال مال کنکور بوده؟ یا سوال تألیفیه؟
مال دی بوده فکر کنمفرهمندنیا از رو سوال کنکور داد بله ، سوال 36 ولی نمیدونم کدوم سال ، ایده اش رو ماز تو سوالش اورد همین هفته ،سوال 4 .
درسته سنا منم اینجوری فکر میکردم ولی مال ما دهما رو کلا خیلی با دست باز تصحیح کردن یعنی مال اکثریت بالاتر از حد انتظارهنمیدونم این شانس های خوب چرا انقدر بهم استرس میده ، لایک اوکی ، یه بانچ شانس خوب بوده یه بانچ شانس بد
گس وات ، شانس بد قراره بهت بیوفته.
میانگین کشور حدود ۱۲،۱۳ عهاینکه رنج نمرات بالاست اصلا خوب نیستش واقعیت
وقتی اختلاف تو یهو 100 نفر جلوییت حتی 0.25 هم نباشه فاجعس به نظر من
یه سوال دارممیانگین کشور حدود ۱۲،۱۳ عه
یعنی میخوام بگم رنج نمرات همچین هم بالا نیست
حالا ما چون فضای دورمون اینجوریه،اکثرا نمره های بالا و میبینیم
12 13 خیلی هم کم نیستمیانگین کشور حدود ۱۲،۱۳ عه
یعنی میخوام بگم رنج نمرات همچین هم بالا نیست
حالا ما چون فضای دورمون اینجوریه،اکثرا نمره های بالا و میبینیم
خب اگه یجورایی معدل و نهایی بین این افراد تفاوت ایجاد نکنه، کنکور تعیین کنندهست دیگه درسته؟ اگه کنکور تعیینکننده باشه بهتر نیست؟ تا اینکه مثلا ۰.۲۵ تو یه آزمون تشریحی که معلوم نیست چه کسی با چه سطح سختگیریای تصحیح کرده، رتبه رو جابهجا کنه؟یه سوال دارم
میانگین درصدای کنکور همشون تک رقمیه گاها 1 درصد هم نمیشه حتی امسال هم با وجود اسونی 2 رقمی نشد(شاید فیزیک)
ایا این دلیل میشه مثلا با میانگین درصد 40 تو ریاضی تو 1000 نفر اول بشی؟
اوکی میانگین 12 13 عه
ولی اگر 2000 3000 نفر بالای 19 باشه معدلشون کافیه برای اوت شدن
من بدبخت 2 سال تمام دادم همینهخب اگه یجورایی معدل و نهایی بین این افراد تفاوت ایجاد نکنه، کنکور تعیین کنندهست دیگه درسته؟ اگه کنکور تعیینکننده باشه بهتر نیست؟ تا اینکه مثلا ۰.۲۵ تو یه آزمون تشریحی که معلوم نیست چه کسی با چه سطح سختگیریای تصحیح کرده، رتبه رو جابهجا کنه؟
۲۵ صدم فارسی حداقل ۵۰ تا رتبه جابهجا میکنهخب اگه یجورایی معدل و نهایی بین این افراد تفاوت ایجاد نکنه، کنکور تعیین کنندهست دیگه درسته؟ اگه کنکور تعیینکننده باشه بهتر نیست؟ تا اینکه مثلا ۰.۲۵ تو یه آزمون تشریحی که معلوم نیست چه کسی با چه سطح سختگیریای تصحیح کرده، رتبه رو جابهجا کنه؟
آره آره متوجهم. منظورم اینه که مثلا برای یکی که ۱۹.۷۵ شده اوضاع بهتری به وجود میاد وقتی رنج نمرهها اینطوری بره بالا. اون ۰.۲۵ براش زیاد تاثیرگذار نمیشه و کنکور براش تعیینکنندهست.۲۵ صدم فارسی حداقل ۵۰ تا رتبه جابهجا میکنه
همچنین زیست :)
حرفت درستهآره آره متوجهم. منظورم اینه که مثلا برای یکی که ۱۹.۷۵ شده اوضاع بهتری به وجود میاد وقتی رنج نمرهها اینطوری بره بالا. اون ۰.۲۵ براش زیاد تاثیرگذار نمیشه و کنکور براش تعیینکنندهست.
متوجهم. صرفا منظورم اینه که ممکنه اینکه رنج نمرهها نزدیک هم باشه بهتر باشه برای بچهها.من بدبخت 2 سال تمام دادم همینه
اقا نهایی بچه ها رو از هم جدا نمیکنه به خدا
تو نهایی قبول داری ماکسیمم ما 2000نمره داریم؟(فرض کن معدل میخوام حساب کنم)
تو تست ما 2 از 37 در 2 از 42 در 2 از 32 تا حالت درصدی داریم تازه برای رشته ریاضی