• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

شبکه توشه

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Iman Page

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
278
امتیاز
3,973
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 1
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1
سلام،
طبق ویکیپدیا
توشه سرویسی رایگان برای ارسال یک‌طرفهٔ محتوای دیجیتال از طریق ماهواره است. این پروژه با پشتیبانی نهاد «پیشتازان اینترنت آزاد» و به سرپرستی مهدی یحیی‌نژاد اجرا شده و گفته می‌شود که روشی نوین و ابتکاری برای ارسال محتوای اینترنتی است که برای اولین بار در جهان در اختیار مخاطبان ایرانی و فارسی‌زبان قرار گرفته‌است.

پروژهٔ توشه

به گفتهٔ مهدی یحیی‌نژاد، مدیر پروژه، «توشه یک بستر توزیع اطلاعات دیجیتال است که از ماهواره استفاده می‌کند و می‌تواند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در بازه زمانی کم و به شکل مجانی به مخاطب برساند». این تکنولوژی بیشتر برای کسانی مناسب است که به دلیل سرعت پایین، هزینهٔ بالا، یا سانسور اینترنت دسترسی مطلوبی به محتواهای اینترنتی ندارند. مجریان پروژه امیدوارند که این سرویس در آیندهٔ نزدیک در اختیار مردم خاورمیانه، هند، آفریقا و آمریکای لاتین قرار بگیرد.

ایدهٔ اصلی پشت پروژه این است که کاربران اینترنت عمدتاً مصرف‌کنندهٔ محتوایند، نه تولیدکنندهٔ آن. به همین دلیل مقدار دانلود به میزان چشمگیری بیشتر از حجم آپلود است. ثانیاً کاربران در یک منطقهٔ جغرافیایی مشخص علایق تقریباً مشابهی دارند و شاید تا ۷۰ درصد از یک سری سایت‌ها و محتواهای معین بازدید کنند. بدین ترتیب هدف اصلی پروژهٔ توشه کمک به کاربران برای دانلود محتوای مصرفی مشترک است. مجریان توشه قادرند محتواهایی از قبیل عکس، متن، صوت، نرم‌افزار، ویدئو و . . . را جمع کرده و به صورت یک بسته (توشه) برای مخاطبان بفرستند. مخاطبان می‌توانند توشه را بر روی یک فلش ضبط کنند و سپس روی لپ‌تاپ از حالت فشرده خارج کنند و از محتوای ارسالی استفاده کنند.
خلاصش اینکه شما فلش رو میزنی به ماهواره و شبکه رو ضبط میکنی و فایل دریافت میکنی.
چطور همچین اتفاقی میفته؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

Iman Page

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
278
امتیاز
3,973
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 1
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1
Digital content and data is embedded in a standard TV video stream as .ts files and transmitted over a satellite TV channel.[3][4] “Audiences record this video stream from their common satellite TV receiver to a USB drive, transfer it to their smartphone or computer, and use Toosheh software to decode this video stream back into text, audio, or video files to be made available for viewing."[5] In short, content is hidden inside video files and can then be extracted for users with the Toosheh software.​
 
بالا