• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بایکوت مذهبی

الهه ن

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,042
امتیاز
31,292
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مياندوآب
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
بدون دین، انسان‌های خوب، کارهای خوب می‌کنند و انسان‌های بد، کارهای بد؛ اما برای اینکه انسان‌های خوب کارهای بد را مرتکب (پذیرا) شوند، دین لازم است.

— استیون واینبرگ

~ در کنار این جمله اینم بگم که برخلاف تصور، دین تفاوت کمی در شخصیت آدم‌ها ایجاد می‌کنه. آدم‌های مریض، وسواسی، کمالگرا و .. اگه در محیط مذهبی بزرگ بشن دین رو هم با همون خصایص خودشون مودیفای می‌کنند و اگر در محیط غیردینی، موارد دیگه رو.. می‌خوام بگم که دین ابزاره، فقط ابزاره. ولی یه ابزار در دسترس برای عوام و اینجا برای حکومت.
 

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
فقط دین و مذهب نیست....همیشه افراد به خاطر عقاید متفاوت طرد میشن یا منزوی بودن بهشون تحمیل میشه
 

A M I N

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,803
امتیاز
37,049
نام مرکز سمپاد
BHT
شهر
LNG
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
SBU
رشته دانشگاه
ARC
آدم ذاتا دوس داره دوستایی داشته باشه که کاراشو تایید کنن (و هیچ وقت رد نکنن) پس بیشتر سراغ هم‌فکرای خودش میره. این یه موضوع طبیعیه ولی خوب نیست. ینی به نظرم با مخالفی که منطق داشته باشه میشه دوستی کرد.
گذشته از این که خیلی مواقع حرفی از عقیده علنا زده نمیشه. واسه خودم خیلی وقتا پیش اومده که با طرف نشستم طولانی مدت صحبت کردم ولی حرفی از عقایدمون نزدیم.
 

A M I N

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,803
امتیاز
37,049
نام مرکز سمپاد
BHT
شهر
LNG
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
SBU
رشته دانشگاه
ARC
دوست نداشتن با طرد شدن در اجتماع فرق داره.من با يكى دوستى نمى كنم چون با عقيدش مخالفم اما باعث نميشه طردش كنم و همچنان مورد احتراممه.اينكه در جامعه ما ديندار ها طرد ميشن بحثش فرق داره.
از اون جایی که تو ناخودآگاه خیلیامون آدما دسته‌بندی میشن، مثلا فلان دختر مخالف حجاب اگه یه دختر چادری رو ببینه و قبلا به خاطر عقیده‌ش از کسایی که قیافه‌شون شبیه همین دختر چادریه هستن ضربه خورده باشه، واکنش طبیعی دفاعیش اینه که ازش دوری کنه تا آسوده باشه. سر همین قضیه کسایی که به خاطر عقیده‌شون از بحث منطقی فراتر میرن و به جسم و روح طرف مقابل آسیب می زنن، یکی به اون می زنن ده تا به عقیده‌ی خودشون. (منم همین طوری کلی اشتباه کردم.)
 

A M I N

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,803
امتیاز
37,049
نام مرکز سمپاد
BHT
شهر
LNG
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
SBU
رشته دانشگاه
ARC
خب اينكار غلطه ديگه مام داريم همينو ميگيم.با توضيح حالت روحى اين امر نميشه اين كار رو در اجتماع تطهير كرد چون بهرحال صددرصد غلطه.
۱. خودمم گفتم خوب نیست پس تطهیر نکردم.
۲. داشتم توصیف می کردم.
۳. خاطره‌ی بد اون آدم، تعصبشو روی عقیده‌ش بیشتر کرده. باید ببینیم این تعصبه چه جور چیزیه.
 

اِفنوزتری

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
144
امتیاز
1,623
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
داراب
سال فارغ التحصیلی
1400
.
حکومت مذهبی با استناد به عقاید مذهبی کاری کرده که مردم برای مدت زیادی فکر کنن وضع کردن قوانین فرای اوناست و حتما یه شخص معصوم باید بیاد تا یه حکومت بدون نقص ارائه بده. یا اینکه در برابر ظالم ساکت بمونن چون یا در آخرت پاداششون داده میشه یا اینکه یه ناجی از غیب میاد و نجاتشون میده.[1]
خب من احساس میکنم دلیل اینکه خیلی هامون خیلی عقیده هارو رد می‌کنیم این هست که درموردشون نمی‌دونیم، فقط یک‌سری حرف از این طرف و اون طرف شنیدیم و فکر میکنیم اصل همین هست!
تا اونجایی که من دین خودم رو میشناسم هیچوقت همچین حرفی نزده پس نگید با استناد به عقاید مذهبی!
مظلوم و منظلم دوتا مبحث جدا هستند، منظلم کسی هست که ظلم میبینه اما اون رو میپذیره و کاری نمیکنه (که توی دین ما گناه هم داره) ، مظلوم کسی هست که ظلم میبینه ولی دربرابرش ایستادگی میکنه (که یکی از ملزومات ظهور هم هست).
اتفاقا محرم زمان خوبی برای مطالعه درباره ایستادگی دربرابر ظلم یا به بیان دیگه واقعه کربلا، هست...

من قبلا فکر می کردم همه ی ما باید به عقاید هم احترام بذاریم و با هم کنار بیام .
اما خب الان به این نتیجه رسیدم که اگه عقیده ی شخصی هر روز باعث کشته شدن کلی ادم میشه، یا مثلا از تجاوز به بچه ی 11 ساله حمایت می کنه و اونو بد نمی بینه و خیلی وحشی گری های دیگه، نباید به اون عقیده احترام گذاشت و باهاش مسالمت امیز زندگی کرد !
اینکه شما به یه چیزی باور داشته باشی در واقع یعنی داری از اون چیز حمایت می کنی، وقتی می گی مسلمونم کسی ازت نمی پرسه یا با این مجازات اسلامی موافقی یا نه، ازت نمی پرسه که با اعدام کسی که چند بار حین مستی گرفتنش موافقی یا نه، این کلیت ازت توش شکل می گیره که بله تو بای دیفالت با این ها موافقی، و مسلمانی بالاخره مجموعی از این هاست.
خب من احساس میکنم دلیل اینکه خیلی هامون خیلی عقیده هارو رد می‌کنیم این هست که درموردشون نمی‌دونیم، فقط یک‌سری حرف از این طرف و اون طرف شنیدیم و فکر میکنیم اصل همین هست!
تا اونجایی که من دین خودم رو میشناسم هیچوقت افرادی مثل طالبان و داعش و.. رو تایید و از متجاوزین حمایت نکرده!
اگر شما پدر/مادری رو ببینید که به عنوان مثال فرزندشون رو کشتن با پدر/مادر شدن مخالفت می‌کنید؟! شما میدونید که همه پدر/مادر ها اینطور نیستند و اصلا پدر/مادر بودن به این معنی نیست!
اتفاقا محرم زمان خوبی برای مطالعه سیره و شیوه برخورد امام حسین(ع) با دشمنان در واقعه کربلا، هست...
-----
بنظر من همونطور که نباید غیرمذهبی هارو طرد کرد، مذهبی هارو هم نباید طرد کرد.
باید ظرفیت هارو بالا برد، درست هست که طبیعتا بالاخره یک روزی یک جایی یک موقعیتی پیش میاد که مجبور میشیم از عقایدمون حرف بزنیم ولی باید تحمل شنیدن عقیده مخالفمون رو هم داشته باشیم، و شعور بحث کردن رو!
اگر تحمل نداریم پس درست ترین کار احترام به عقیده طرف و قطع ارتباط کردن هست، ولی نه طرد کردن!
من رفتارهای آزاردهنده زیادی از طرف مخالفین چادر و حجاب بزرگ تا کوچیک دیدم، رفتارهایی که توی این ٢-٣ سال خودم اصلا با این افراد نداشتم.
به عنوان مثال اون اوایل که پوشش چادر رو انتخاب کرده بودم شب مهمونی دایی و خالم شروع کردن به داد و بیداد کردن طوری که من زبونم بند اومده بود و اگر حمایت پدرم نبود حتما همونجا زار زار گریه میکردم!! یا مجدد یک شب مهمونی دیگه وقتی میخواستم سلام کنم همه چپ چپ نگاهم میکردن، دخترخالم اومد جلو با حالت عصبانی و غیض بهم گفت مگه قرار نبود دیگه چادر نپوشی؟ بعد هم رفت و...
توی تمام این اتفاقات من مدام نفس عمیق میکشیدم و سعی میکردم بغضم رو قورت بدم، درحالی که همین افراد تحمل ذره ای از اینجور حرف هارو ندارند!
وقتی خواهرم خیلی دوستانه به همین دخترخالم گفته بود درمورد حجاب مطالعه کن چنان بلبشویی راه انداخته بود که اون سرش ناپیدا !! یا مثلا چندسال پیش با چندتا از دخترهای اقوام بیرون رفتیم (اون موقع من باحجاب نبودم) خیلی اتفاقی از جلوی حوزه علمیه رد شدیم یکی از دخترها شیشه ماشین رو پایین کشید و هرچی از دهنش در اومد بار چادری های دم در حوزه کرد !! و...
اگر میخوایم بقیه به عقاید ما احترام بگذارند باید ماهم به عقاید اونها احترام بگذاریم، واگرنه روز به روز فاصله مذهبی و غیرمذهبی ها بیشتر میشه و دشمنی این فاصله رو پر میکنه!
 
ارسال‌ها
3,294
امتیاز
63,794
نام مرکز سمپاد
فرزانگان زینب:)
شهر
تهر
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علامه طباطبایی
رشته دانشگاه
روان شناسی
من دوم دبیرستان بودم که تصمیم گرفتم دیگه خودمو مسلمون ندونم. محتوای فکرها و حرفام شده بود زیر سوال بردن قسمت‌های غیرانسانی اسلام و قوانین جمهوری اسلامی. طبیعتا با دوستام هم همین حرفا رو می‌زدم. اون موقع تازه مدرسه‌م رو عوض کرده بودم و ارتباطم با دوستای مدرسه‌ قبلیم تلفنی شده بود و با بچه‌های مدرسه‌ی جدید هم هیچ سنخیتی نداشتم و حرف زیادی نمی‌زدم. صمیمی‌ترین دوستم سال قبلش تحت تاثیر یکی از همکلاسی‌هامون که حافظ قرآن بود گرایش مذهبی قوی پیدا کرده بود و از من دوری می‌کرد اما وقتی دید این فاز من داره ادامه پیدا می‌کنه بهم پیام داد عقایدم از دوستام برام مهم‌ترن و نمی‌خواد ارتباطی باهام داشته باشه. ما یه آموزشگاه زبان می‌رفتیم. کلاس‌هامون متفاوت بود، اما ساعت کلاسمون یکی بود. یعنی هر بار توی آموزشگاه همدیگه رو می‌دیدیم و حتی سلام نمی‌کردیم به هم :] غمگین‌ترین از دست دادن نوجوونیم همین بود.
یه دوست دیگه هم داشتم که همین الانش هم مذهبیه، حتی یه کم ارزشیه که به نظر میاد داره کناره‌گیری می‌کنه. امیدوارم بکنه -_- این آدم هم هم‌زمان با دوستی که بالا گفتم همچین حرفی رو بهم زد و رابطه‌ش رو باهام قطع کرد. هر چند یکی دو سال بعد خودش پیش‌قدم درست کردن ارتباط شد ولی این‌ها باعث شدند که دیگه کسی برام نمونده باشه و عوض کردن مدرسه خیلی سخت‌تر بشه.
همین دیگه. این بود خاطره‌ی من.
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
احتمالا خیلی هاتون سریال معروف و برنده ی امی (مدرن فمیلی ) رو دیدید...
تو یکی از قسمت های این سریال میچل که یک مرد همجنسگرای ۴۰ سالست به مدرسه ی دخترش میره و متوجه میشه که برخلاف تصورش قلدر مدرسه یک ادم هیکلی قد بلند نیست که به خاطر زور بازوش از اسیب دیدن مصونه، بلکه یه پسر نحیف قد کوتاه همجنسگراست که به خاطر جو جامعه اون قدر مصونیت داره که حتی کسی جرات نکنه باهاش وارد دعوای لفظی بشه...
فضای هر جامعه ای در طول سالیان دچار تغییرات و تحولاتی میشه که گاها جای ظالم و مظلوم این وسط عوض میشه...
ولی قسمت مضحکش اون جاست که مظلوم اول قصه دقیقا پاش رو جا پای ظالم میزاره و همون رفتار هایی رو از خودش نشون میده که ظالم رو بهش متهم میکرد...
اگه یه زمانی تو یه کلاس یه نفر با کافر شدن طرد میشده ، امروز وضعیت مشابهی برای بچه مذهبیا ایجاد شده...
با این تفاوت که کسی از اول با اون پسر مذهبی دوست نشده بود که حالا کسی بخواد طردش کنه...
باز اگه تنهاش بزارن و باهاش حرف نزنن خیلی خوبه...
مشکل اون جاست که بهش میگن اگه اردو بیاد تو خواب سیبیلش رو میزنن و ابروهاش رو برمیدارن...
مشکل اون جاست که تو گروه های درسی مدرسه اد نمیشه و اگه یه وقت گوشیشو بدزدن کسی بهش زنگ نمیزنه که بگه فردا امتحانه یا پس فردا باید بیای مدرسه...
پ.ن: وضعیت مشابهی برای یکی از همکلاسیان ایجاد شده بود که چون خودمم به مشکل خورده بودم تو اون بازه نتونستم باهاش تماس بگیرم و ایشون چند امتحان رو غیبت داشت...
این فرهنگ طرد و برخورد قهری با عقیده مخالف، از فرهنگ‌های اسلامیه. اسلام همه چیز رو در دو دسته حق و باطل می‌بینه، خودش رو حق میبینه و هر چیزی غیر از خودش رو باطل. اینکه فرهنگ طرد و حذف مخالف اینجا وجود داره، نتیجه همون فرهنگ اسلامیه. بخوام ساده بگم، یه نفر نمیتونه ادعا کنه کسی با عقیده‌ای غیر از عقیده من حق زندگی نداره اما ناراحت باشه از اینکه دیگران اون رو با این عقاید نپذیرن. اسلام گربه شرودینگر نیست که در یک لحظه نصفش زنده باشه نصفش نباشه. یا مسلمانی یا نه دیگه :D

بهرحال هرچی که هست به نظر من این رفتار رفتار درستی نیست، چون نتیجه‌ مناسبی نداره. آگاهی با تعامل ایجاد میشه و فرهنگ با تعامل رشد میکنه. قطع رابطه با کسی صرفا بخاطر عقیده‌ش رفتار درستی نیست چون نتیجه خوبی نداره، اما باید توجه داشت که وقتی این عقیده به عمل تبدیل میشه قضیه فرق میکنه. من چرا باید رابطه‌مو با کسی که خون مردم بیگناه رو میریزه(یا از خون ریز حمایت میکنه) رفاقت و ارتباط داشته باشم؟
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
اینکه یا حق است یا باطل درست ، اما نداریم چنین چیزی که با هر باطلی رفتار قهری بشه یا از حق زندگی محرومه
شما همیشه به یه طیفی که برداشت های افراطی از اسلام دارن اشاره می کنید ، عقابد اونها رو عین اسلام می دونید بعدشم حالا نکوپ پس کی بکوب!
این کار شما هم مغالطه است و هم غیراخلاقیه
ببخشید من نمیدونم اسلام واقعی کدومه، ولی فکر کنم از نظر شما فقه شیعه اسلام واقعیه و برداشت افراطی نیست. برای همین به احکام برخورد با اهل کتاب از سایت مکارم شیرازی ارجاعتون میدم:
https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=43&lid=0&catid=29298&mid=409017

این هم از ویکی شیعه:
https://fa.wikishia.net/view/اهل_کتاب
 

صوراسرافيل

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,431
امتیاز
8,551
نام مرکز سمپاد
علامه حلى
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
0000

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع

اِفنوزتری

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
144
امتیاز
1,623
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
داراب
سال فارغ التحصیلی
1400
ارجاعی که دادم باید توضیح بده.
خب من دارم به شما توضیح میدم! اگر اصرار دارید شخص خاصی بهتون توضیح بده پس متن سخنرانیشون رو جاهای دیگه بیان نکنید!
حکومت با استناد به عقاید مذهبی مردم رو منفعل نگه داشته.
ببینید بحث اصلا سیاسی نبود که شما این حرف‌هارو می‌زنید اما حالا که بحثش پیش اومد من خیلی دوست دارم از شما بپرسم تا به حال چندبار سخنرانی آقای خامنه‌ای رو از اول تا آخر گوش دادین؟ من کاری به مابقی کابینه دولت ندارم، فقط میخوام از شما بپرسم که چندبار سخنرانی های ایشون رو بدون تقطیر و مستقیم از منبع معتبر به صورت کامل گوش دادین؟
یعنی حتی لازم نیست سیاسی نگاه کنید بعضی از رفتارهای اجتماعی ما خودشون برگرفته از حکومت مذهبی‌ان. مثلا وقتی کسی موفقیتی بدست میاره لطف خدا بوده ولی شکست میخوره میشه کم کاری خودش.
مسلما کسی که به خدا اعتقاد داره اون رو توی زندگیش مؤثر میدونه اما اگر فقط و فقط لطف خدا بود پس ما باید یک گوشه می‌نشستیم و صبح تا شب نماز و دعا میخوندیم و هیچ تلاشی برای بدست اوردن موفقیت نمی‌کردیم و منتظر لطف خدا می‌بودیم! درصورتی که چنین نیست!
گروهی از اصحاب پیامبر خدا (ص) درها را بسته و رو به عبادت آوردند و گفتند: (دیگر کار نمی کنم و به همین مقدار) بسنده می کنیم. به رسول خدا (ص) خبر رسید، کسی را نزد آن ها فرستاده و فرمود: چه چیزی شما را بر کار نکردن وادار کرد؟ عرض کردند: ای رسول خدا ! چون روزی ما را، خداوند به عهده گرفته پس ما به عبادت رو آوردیم. پیامبر خدا (ص) فرمود: کسی که چنین کند ( و کار نکند و فقط مشغول عبادت شود) دعایش مستجاب نمی شود. بر شما لازم است به دنبال کسب روزی و درآمد بروید»
وسائل الشیعة ؛ ج 17 , ص 27
اگر هم منظور شما حرف امام خمینی (ره) درمورد فتح خرمشهر هست با مطالعه درمورد شرایط سخت و پیچیده اون دوران متوجه میشید که آزادی خرمشهر مثل یک معجزه بود و ایشون به همین نکته اشاره داشتند.
از قدیم الایام هم گفتند از تو حرکت از خدا برکت(:
 

اِفنوزتری

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
144
امتیاز
1,623
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
داراب
سال فارغ التحصیلی
1400
من چندبار گوش دادم و خب،ازین بشر اشغال تر خیلی کم پیدا میشه.من ازون ادمای خیلی مذهبی نیستم اما اگر مذهبی باشید انگیزه بیشتری برای نفرت ازین مردک دارید.
ببین دوست عزیز من هم ممکنه از خیلی ها خوشم نیاد اما توی هیچکدوم از تاپیک ها بهشون فحش ندادم
فحش دادن باعث تاثیرگذار شدن متن نمیشه، برعکس باعث افت شخصیت و بی ارزش شدن سخنران میشه
شما که چندبار سخنرانی های ایشون رو گوش دادین باید تا الان حداقل این رو ازشون یاد می‌گرفتید که حتی درمورد دشمن هم به عنوان مثال از لفظ جناب آقای ترامپ استفاده می‌کنند (:
 

صوراسرافيل

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,431
امتیاز
8,551
نام مرکز سمپاد
علامه حلى
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
0000
ببین دوست عزیز من هم ممکنه از خیلی ها خوشم نیاد اما توی هیچکدوم از تاپیک ها بهشون فحش ندادم
فحش دادن باعث تاثیرگذار شدن متن نمیشه، برعکس باعث افت شخصیت و بی ارزش شدن سخنران میشه
شما که چندبار سخنرانی های ایشون رو گوش دادین باید تا الان حداقل این رو ازشون یاد می‌گرفتید که حتی درمورد دشمن هم به عنوان مثال از لفظ جناب آقای ترامپ استفاده می‌کنند (:
من هم اتفاقا هرگز از الفاظ تند استفاده نمی کنم اما در مورد افراد رژیم چرا.اینهمه ظلم بر چنین ملتی لایق بدترین الفاظه.من هم برای تاثیرگذاشتن متن نگفتم.

راستی تمام این بحثای ما جاش اینجا نیست اینجا بحث بایکوت مذهبی ها بود.
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
بروزرسانی نشده نسخه جدیدخرابه:)
اگر قرآن اصلی‌ای که برای شما نازل شده رو بارگذاری کنید ممنون میشیم، ولی این قرآنی که ما خوندیم با چیزی که شما مدعی هستین متفاوته.

ببین دوست عزیز من هم ممکنه از خیلی ها خوشم نیاد اما توی هیچکدوم از تاپیک ها بهشون فحش ندادم
فحش دادن باعث تاثیرگذار شدن متن نمیشه، برعکس باعث افت شخصیت و بی ارزش شدن سخنران میشه
شما که چندبار سخنرانی های ایشون رو گوش دادین باید تا الان حداقل این رو ازشون یاد می‌گرفتید که حتی درمورد دشمن هم به عنوان مثال از لفظ جناب آقای ترامپ استفاده می‌کنند (:
شما که سخنرانی‌های پر فیض مقام معظم رهبری رو کامل گوش دادین عجیبه که فحاشی‌ به رژیم غاصب صهیونیستی رو نشنیدید.
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
در قران چیزی مبتنی بر بنیادگرایی وجود نداره.بنیادگرایی هایی که میبینید همه متعلق به عده ای قدرت طلب و همچنین کفتار های رژیمه.
ودوا لو تکفرون کما کفروا فتکونون سواء فلا تتخذوا منهم اولیاء حتی یهاجروا فی سبیل الله فان تولوا فخذوهم واقتلوهم حیث وجدتموهم ولاتتخذوا منهم ولیـا ولانصیرا. [۱۰] آنان آرزو می‌کنند که شما هم مانند ایشان کافر شوید، و مساوی یکدیگر باشید. بنا بر این، از آنها دوستانی انتخاب نکنید، مگر اینکه ( توبه کنند، و) در راه خدا هجرت نمایند. هر گاه از این کار سر باز زنند، (و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند،) هر جا آنها را یافتید، اسیر کنید! و (در صورت احساس خطر) به قتل برسانید! و از میان آنها، دوست و یار و یاوری اختیار نکنید "

آیه ۸۹ سوره نساء
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
بله چنین ایه ای هست.اما ما هم دین داریم،هم انسانیت،و هم عقل.تا هرکاری و هر فکری نکنیم.
البته این هر کار و هر فکری نیست، این دستور صریح قرآنه. تو میتونی بگی من این کارو نمیکنم، اما نمیتونی ادعا کنی چنین چیزی در اسلام نیست و اسلام واقعی این نیست.
 
ارسال‌ها
296
امتیاز
7,511
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
خب من دارم به شما توضیح میدم! اگر اصرار دارید شخص خاصی بهتون توضیح بده پس متن سخنرانیشون رو جاهای دیگه بیان نکنید!

ببینید بحث اصلا سیاسی نبود که شما این حرف‌هارو می‌زنید اما حالا که بحثش پیش اومد من خیلی دوست دارم از شما بپرسم تا به حال چندبار سخنرانی آقای خامنه‌ای رو از اول تا آخر گوش دادین؟ من کاری به مابقی کابینه دولت ندارم، فقط میخوام از شما بپرسم که چندبار سخنرانی های ایشون رو بدون تقطیر و مستقیم از منبع معتبر به صورت کامل گوش دادین؟

مسلما کسی که به خدا اعتقاد داره اون رو توی زندگیش مؤثر میدونه اما اگر فقط و فقط لطف خدا بود پس ما باید یک گوشه می‌نشستیم و صبح تا شب نماز و دعا میخوندیم و هیچ تلاشی برای بدست اوردن موفقیت نمی‌کردیم و منتظر لطف خدا می‌بودیم! درصورتی که چنین نیست!
گروهی از اصحاب پیامبر خدا (ص) درها را بسته و رو به عبادت آوردند و گفتند: (دیگر کار نمی کنم و به همین مقدار) بسنده می کنیم. به رسول خدا (ص) خبر رسید، کسی را نزد آن ها فرستاده و فرمود: چه چیزی شما را بر کار نکردن وادار کرد؟ عرض کردند: ای رسول خدا ! چون روزی ما را، خداوند به عهده گرفته پس ما به عبادت رو آوردیم. پیامبر خدا (ص) فرمود: کسی که چنین کند ( و کار نکند و فقط مشغول عبادت شود) دعایش مستجاب نمی شود. بر شما لازم است به دنبال کسب روزی و درآمد بروید»
وسائل الشیعة ؛ ج 17 , ص 27
اگر هم منظور شما حرف امام خمینی (ره) درمورد فتح خرمشهر هست با مطالعه درمورد شرایط سخت و پیچیده اون دوران متوجه میشید که آزادی خرمشهر مثل یک معجزه بود و ایشون به همین نکته اشاره داشتند.
از قدیم الایام هم گفتند از تو حرکت از خدا برکت(:
شما گفتین حکومت بواسطه عقاید مذهبی مردم رو منفعل نگه نداشته، من گفتم توی لینک توضیح داده.
.
من اشاره‌ای به شخص خاصی نکردم. حکومت مذهبی یعنی هر حکومتی که براساس مذهب در طول تاریخ شکل گرفته. و اینکه خیر من سخنرانیای هیچکس رو گوش نمیدم ولی تو این مورد خاص نتایج یکی از سخنرانی‌های ایشون رو میتونین تو بیمارستان‌ها ببینین.
.
و اینکه منظورم از اون مسئله فقط اجتماعی بود. اینکه موفقیت ما از آن ما نیست و دلیلش شخص دیگه‌ست حالا خدا یا خانواده. یا اینکه دخترا میترسن که آیا توی فلان موضوع خاص والدینشون باهاشون موافق‌ان یا نه(ترس، نه دغدغه). این جلوه اجتماعی «حکومت مذهبیه» که نقش اصلی زن رو مادر بودن میدونه(این از فشارهایی که برای زن‌ها ایجاد شده مشخصه).
.
شما به عنوان مسلمان دلسوز بیاید و ریشه این مشکلات رو در دین و باز بودنش برای سو تفسیر بررسی کنین و سعی کنین این مشکلات رو حل یا حذف کنین.
 

الهه ن

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,042
امتیاز
31,292
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مياندوآب
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
ودوا لو تکفرون کما کفروا فتکونون سواء فلا تتخذوا منهم اولیاء حتی یهاجروا فی سبیل الله فان تولوا فخذوهم واقتلوهم حیث وجدتموهم ولاتتخذوا منهم ولیـا ولانصیرا. [۱۰] آنان آرزو می‌کنند که شما هم مانند ایشان کافر شوید، و مساوی یکدیگر باشید. بنا بر این، از آنها دوستانی انتخاب نکنید، مگر اینکه ( توبه کنند، و) در راه خدا هجرت نمایند. هر گاه از این کار سر باز زنند، (و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند،) هر جا آنها را یافتید، اسیر کنید! و (در صورت احساس خطر) به قتل برسانید! و از میان آنها، دوست و یار و یاوری اختیار نکنید "

آیه ۸۹ سوره نساء
این حکم مخصوص زمان جنگ ه. حالا اگه قرار بر نقد باشه هم باید درست نقد بشه.

~ به تجربه می‌گم که بحث این تاپیک بی‌فایده هست. هرکسی باورهای خودش رو داره و اینجا هم تغییری نمی‌شه. اگه هم کسی براش واقعیت مهم باشه هزینه می‌کنه و به رفرنس‌ها مراجعه می‌کنه جای حرف یکی مثل من و شما. اتفاقاً بینش خوبی هم به دست میاره درباره همه‌ی امور. خلاصه که اگه براتون مهم ه چیزی دنبالش برید اگه مهم نیست با همین صحبت‌ها خودتونو مشغول کنید و با سطح آگاهی و بینش خودتون حس رضایت و فرهیختگی داشته باشید و گمان کنید فقط شما هستید که انسانیت می‌فهمید و بقیه یه مشت عوضی اند!
 

maleck :)

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,442
امتیاز
31,658
نام مرکز سمپاد
شهید بابایی
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
دانشگاه گیلان
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
این حکم مخصوص زمان جنگ ه. حالا اگه قرار بر نقد باشه هم باید درست نقد بشه.

~ به تجربه می‌گم که بحث این تاپیک بی‌فایده هست. هرکسی باورهای خودش رو داره و اینجا هم تغییری نمی‌شه. اگه هم کسی براش واقعیت مهم باشه هزینه می‌کنه و به رفرنس‌ها مراجعه می‌کنه جای حرف یکی مثل من و شما. اتفاقاً بینش خوبی هم به دست میاره درباره همه‌ی امور. خلاصه که اگه براتون مهم ه چیزی دنبالش برید اگه مهم نیست با همین صحبت‌ها خودتونو مشغول کنید و با سطح آگاهی و بینش خودتون حس رضایت و فرهیختگی داشته باشید و گمان کنید فقط شما هستید که انسانیت می‌فهمید و بقیه یه مشت عوضی اند!
شاید تو جنگای قدیم دنبال دوست می‌گشتن یا می‌نشستن با هم بحث می‌کردن که بیا کافر شو.
احتمالا هم جنگ‌ها هم جنگ نرم بوده و از راه دور انجام می‌شده که بهشون گفته به سرزمین اسلامی هجرت کنید و چون جنگ رو در رو نبوده احتمال اینکه باهاشون برخورد بشه کم بوده، برای این گفته که هر جا پیداشون کردید بکشیدشون.
 
بالا