• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

توصیه‌هایی برای المپیادیا در روزهای باقی‌مانده

  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
1- دهمی ها نشتابید!!
دهمی های عزیز هول نکنید. استرسهم نگیرید امسال برای شما آزمایشی محسوب میشه. به خودتون سخت نگیرید و برنامتونو برای این المپیاد نریزید بلند مدت برنامه داشته باشید
(مثلا من یه کار اشتباهی که کردم این بود که یه ماه مونده به المپ سال پیشم یهو همه چی رو دم آزمون ول کردم نشستم کتابای وزارتی خوندم از برنامه اصلیم عقب موندم. نکنید آقا نکنید)


2- خداحافظ استرس!!

عواملی را که به شما استرس می دهند زود شناسایی کرده و برطرف کنید. اولا المپیاد اخر دنیا نیس. ثانیا سعی کنید یه هفته مونده به ازمون (اگه در راه رضای خدا تاریخشو اعلام کنن) خودتونو تو شرایط آزمون بزارید. یعنی یکی از آزمون های سال پیش یا حالا شبیه ساز یا هرپی رو بزارید جلوتون با ماسک پوشش اسلامی بشینید حلش کنید.



3- سوال حل کنید.

حتما و حتما سوالات دوره های قبل را حل کنید. این سوالات و پاسخ تشریحی آنها معمولا اطلاعات خوب و مفیدی را در نزدیکی آزمون مرحله اول المپیادهای دانش آموزی در اختیار شما می گذارد. در مورد رشته هایی مثل المپیاد ریاضی و المپیاد فیزیک هم روش های حل مسئله و برخورد با سوال را به خوبی یاد بگیرید.



4- مرور کنید.

مرور را فراموش نکنید.سعی کنید مطالبی را که تاکنون مطالعه کرده اید مرور کنید.خیلی سراغ مطالب جدید نروید چون بدون تثبیت, آن مطالب خیلی مفید نخواهند بود.



5- تعادل برقرار کنید.

در ایام باقی مانده امتحانات ترم اول یک تعادل منطقی بین امتحانات مدرسه و المپیاد برقرار کنید.توصیه اکید من این است که هیچ کدام را فدای دیگری نکنید. ولی سعی کنید ساعت میانگین مطالعه اتون پایین نیاد.



6- همه می گویند...

حرف های دوستان و معلمان و .... را رها کنید. یادتان باشد برای شرکت در مرحله اول بیشتر المپیادها اطلاعات کتاب درسی کافی است و خیلی ها با مطالعه عمیق منابع رایج و اندکی تلاش و حل مسئله در مرحله اول المپیادهای علمی پذیرفته شده اند. اینکه فلانی می گوید فلان کتاب را باید باید باید بخوانی حرف بی اساسی ست. برنامه خود را با آرامش ادامه دهید و به حرف مردم کاری نداشته باشید.

منبع با کلی تغییر:

منبع با کلی تغییر:https://www.ssmt.ir/view-4828-توصیه-هایی-برای-دانش-آموزان-المپیادی-در-روز-های-باقی-مانده.html
 
آخرین ویرایش:
ارسال‌ها
1,340
امتیاز
42,724
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1400
از مرحله اول نترسید جدی((:
جدی مرحله اول یطوریه که اگر خونده باشید میتونید در لش ترین حالت امتحان بدید و با درصد بالا قبول شید. و اینکه اره به امتحان مرحله اول بیشتر از اینکه به چشم یه ازمون که باید توش قبول شید نگاه کنید به یه فرصت نگاه کنید که ببینید کمیته امسال مزه دهنش چطوریه و اینکه مشخص شه واستون تا مرحله دوم چطور بخونید و اینا
و اینکه اره دیگه استرس الکی نگیرید مرحله اول استرس خاصی نداره و اینکه بعدشم لش نکنید که انگار کار شاقی کردید که مثلا بگید فلان روز بعد مرحله یک استراحت میکنم(((:

خلاصه اینکه خیلی جدی نگیرید خیلی شل هم نگیرید ولی
 
ارسال‌ها
935
امتیاز
17,305
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1920
مدال المپیاد
نقره
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
فیزیک
مرحله‌یک رو سخت نگیرید، دقت هم فراموش نشه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
الان دقیقا ۵ هفته تا مونده
سابقه دارا کاش بیاین یه چی بگین آروم شیم
 

Strangers

کاربر فوق‌حرفه‌ای
عضو مدیران انجمن
ارسال‌ها
1,208
امتیاز
21,008
نام مرکز سمپاد
علامه حلی۱
شهر
همدان
سال فارغ التحصیلی
0000
خب اگه تاحالا سوالات مرحله و دوره هارو کارو نکردید بهترین کار اینه بکوب روزی چند دوره حل کنین و اماده تر بشید تا شانس قبولی و تیپ سوالا و نکته هاش دسستون بیاد :-"
 

Hotaru

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
234
امتیاز
2,225
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 4d
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
زیست‌شناسیِ دریا
من دوره نوزده و بیست المپیاد زیست‌شناسی رو شرکت کردم اگر اشتباه نکنم. یادمه چقدر استرس داشتم، واسه هر دو دوره هم همین بود. الان که برمی‌گردم و نگاه می‌کنم می‌بینم چه بی‌خود و الکی استرس داشتم. یک آزمون نه چندان مهم که نتیجه‌ش تاثیر چندانی رو آینده‌م نداشت. چیزی که از اون موقع برام مونده همون تغییر طرز نگاه کردن به مسائل و اطلاعاتی که از تکست‌بوک‌ها کسب کردمه. احتمالا برای تویی که داری الان المپیاد می‌خونی هم همین باشه. اگر یکی-دوهفته مونده به آزمون، فقط سوال حل کنید. سوالات مباحثی که نخوندید هم حل کنید، اگر اصلا متوجه‌ش نمی‌شید همون لحظه پاسخنامه رو بخونید و مبحث رو یادبگیرید. برای زیست‌شناسی حداقل این خیلی کمک‌کننده‌ست، چون منطق مفاهیم خیلی بهم نزدیکه. با سوال حل کردن در واقع توهم یادگیری رو از خودتون دور‌ می‌کنید و آرامشتون بیشتر می‌شه. در ضمن کسانی که طراح سوال هستند یه زمانی مثل شما دانش‌آموز بودن. یکسری آدم نشستن دور هم با دانش محدود خودشون سوال طراحی کردن.

اینجا برید در مورد چگونگی مرور مطالب بخونید.
 
آخرین ویرایش:
بالا