• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی و نقد فیلم Underwater با بازی کریستن استوارت

  • شروع کننده موضوع
  • #1

rezahaghi

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
14
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
میرزا کوچک
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1393
فیلم زیر‌‌ آب 2020 با بازی کریستن‌ استوارت، یک فیلم در ژانر علمی‌ تخیلی و ترسناک است. امروز در سمپادیا مرور و نقدی بر فیلم Underwater 2020 خواهم‌ داشت.

underwater-DF-02880_RV2_CC_rgb.jpg


فیلم زیر آب 2020 (Underwater) به کارگردانی ویلیام اوبنک (William Eubank) و با با بازی کریستن استوارت (Kristen Stewart) توسط کمپانی‌های سینمایی فاکس قرن 20 و چرنین (Chernin Entertainments) تولید شد. فیلمنامه فیلم Underwater کار مشترک برایان دافیلد (Brian Duffield) و آدام کوزارد (Adam Cozad) است. از دیگر بازیگران مشهوری که در آن حضور دارند می‌توان به وینسنت کسل (Vincent Cassel) اشاره کرد.

کمپانی دیزنی که به تازگی امتیاز فاکس قرن بیستم را خریده است، امیدوار است که فیلم Underwater 2020 جایگاه خوبی در باکس آفیس کسب کند.

داستان فیلم زیر آب 2020

*خطر اسپویل وجود دارد


تریلر فیلم زیر‌ آب 2020 با این جمله شروع می‌شود که 7 مایل زیر آب، چیزی بیدار شده است! یک شرکت عمرانی به نام تیان برای پیدا کردن منابع در اعماق اقیانوس، حدود 7 مایل حفاری می‌کند که ناگهان زلزله شدیدی اتفاق می‌افتد و ایستگاه کپلر 822 دچار آسیب جدی می‌شود. کریستن استوارت در نقش مهندس مکانیک به اسم نورا پرایس به همراه همکار خود رودریگو از این فاجعه فرار می‌‌کنند و دوست خود پاول را نیز در راه نجات می‌دهند.

خدمه نجات‌یافته به همراهی کاپیتان لوسین در یک پایگاه جمع می‌شوند که در آنجا با دکتر بیولوژیست امیلی هاورشام و مهندس اسمیت دیدار می‌کنند. در ابتدا سعی می‌کنند از طریق رادیو با خشکی ارتباط برقرار کنند که موفق به انجام آن کار نمی‌شوند.

سپس کاپیتان لوسین پیشنهاد می‌کند که با لباس‌های مخصوص حدود یک کیلومتر غواصی کنند تا خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه برسانند؛ اما فشار زیر آب کلاه ایمنی رودریگو را می‌شکند و او را در جا می‌کشد. پس از مدتی خدمه متوجه حرکت نور در یکی از سفینک‌ها می‌‌شوند و برای تجسس به آنجا می‌روند که موجود عجیب و غریبی به آن‌‌‌‌‌‌ها حمله می‌کند؛ ولی در‌نهایت آن را کشته و به پایگاه برمی‌گردانند.

پس از بررسی دکتر هاورشام، او اذعان می‌کند که این یک موجود کشف نشده است. آن‌‌ها هنگام خروج از اعماق اقیانوس توسط هیولاهای غول‌پیکر و درنده کشته می‌شوند، اما در نهایت نورا پرایس با فداکاری، سفینک خود را منفجر می‌کند که منجر به زنده ماندن دکتر هاورشام و مهندس اسمیت می‌شود.

معرفی بازیگران فیلم زیر آب

در فیلم Underwater 2020 کریستن استوارت برای ایفای نقش اول به اسم نورا پرایس انتخاب شده است. کریستن 29 ساله به خاطر بازی در نقش بلا سوان در سری فیلم‌های گرگ‌و‌میش به معروفیت رسید. استوارت که سابقه داوری در جشنواره فیلم کن را دارد، عنوان جوان‌ترین داور تمامی ادوار این جشنواره را به خود اختصاص داده است. او همچنین سابقه همکاری با پیمان معادی در فیلم کمپ ایکس ری (Camp X-Ray) را دارد. علاوه براین در فیلم‌هایی نظیر ابرهای سیلس ماریا (Clouds of Sils Maria)، هنوز آلیس (Still Alice)، سفید برفی و شکارچی (Snow White and the Huntsman) و فراری‌ها (The Runaways) به ایفای نقش پرداخته است.

نقش مکمل کریستن استوارت در
فیلم Underwater وینسنت کسل است که به عنوان کاپیتان لوسین به ایفای نقش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازد. وینسنت کسل اهل کشور فرانسه است و فیلم‌های بسیاری به زبان انگلیسی بازی کرده است. همچنین کسل 53 ساله سابقه بازی در فیلم‌های سیزده یار اوشن (Ocean’s Thirteen)، دیو و دلبر (Beauty and the Beast) و جیسون بورن 2016 (Jason Bourne) را دارد.

%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-Underwater-2020.jpg



نقد فیلم Underwater 2020

در سایت متاکریتیک نقد‌های بسیاری برای فیلم زیر‌ آب 2020 نوشته شده است و نکته جالب اینجاست که برخی از منتقدان نمرات بسیار بالایی برای این فیلم در نظر گرفته‌اند؛ اما نمره زیر 40 و حتی 0 نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد. در ادامه نقد فیلم به همراه توضیحات و نمرات آن‌ها را بررسی خواهیم‌ کرد. پس تا انتها با من همراه باشید.


We got this covered / مت دوناتو : 80
فیلم زیر آب 2020 در مورد موجودات بیگانه در زیر آب‌ها است و خیلی خوب است که کریستن استورات به عنوان بازیگر درجه یک شما را برای وحشت بیش‌تر به تاریک‌ترین اعماق اقیانوس ببرد.



RogerEbert.com / برایان تالریکو : 75
هیچ وقت نمی‌توانید فیلم زیر آب 2020 را دوست نداشته باشید. در واقع با بازی خیره‌کننده کریستن استوارت و فیلمبرداری بوژان بازلی، شما مجبور می‌شوید که فیلم را دوست داشته باشید.

Consequnce of Sound / جو لیپست: 75
فیلم زیر‌ آب 2020 یک اثر محکم است که هیچ اِبایی برای عرض اندام در ژانر ترسناک ندارد. درخشش کریستن استوارت در این فیلم باعث شده است که از آغاز تا صحنه پایانی مخاطب را درگیر کند.


Los Angeles Times / جاستین چنگ: 60
این فیلم علیرغم کارگردانی خوب نتوانسته حس وحشت از بیگانگان و موجودات ترسناک دریایی را در مخاطبان ایجاد کند. فیلم زیر آب 2020 انگار از استانداردهای روز عقب است.



The Guardian / بنجامین لی: 40
تنها چیزی که من را در مورد این فیلم اذیت می‌کند این است که فیلم‌نامه حول یک داستان قدیمی و تکراری شکل گرفته به گونه‌ای که فیلم زیر آب 2020 عملاً پیام یا حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

The Newyork Times / گلن کنی: 30
استفاده از محیط‌های سربسته برای شبیه‌سازی یا ساخت جلوه‌های ویژه مربوط به زیر آب یا دریا بسیار چالش‌برانگیز است، اما ویلیام اوبنک اصلاً از پس اینکار بر نیامده و فقط موسیقی متن فیلم را داغ و هیجانی ساخته است.



Rolling Stone / پیتر تراورس: 30
فیلمبرداری این فیلم 3 سال پیش آغاز شده است. با دیدن زیر آب 2020 فهمیدم که هالیوود فیلم‌های بی‌محتوایش را برای ماه ژانویه کنار می‌گذارد.



Observer / رکس رید: 0

تنها دلیلی که می‌خواستم این فیلم را ببینم حضور کریستن استوارت بود، اما بعد از اینکه فیلم را تماشا کردم به خودم گفتم ای کاش استوارت در رختخوابش می‌ماند!

فیلم زیر‌ آب 2020 در سایت imdb امتیاز 5.9 از 10 و در سایت متاکریتیک تاکنون از 100 امتیاز، نمره 48 را به‌دست آورده است. این نمرات چندان امیدوارکننده نیستند.

علاوه بر این در وب‌سایت روتن تمیتوز (Rotten Tomatoes) نیز این فیلم با میانگین امتیاز 5.17 از 10 بر اساس 189 نقد و بررسی دارای رتبه 46٪ است. در اجماع نقدهای این سایت آمده است:
بازیگران قدرتمند و کارگردانی صاحب‌سبک در فیلم زیر آب کافی نیستند تا حس قوی تکراری بودن توسط این داستان کلاستروفوبیک هیجان‌انگیز اقتباسی برانگیخته نشود.
مخاطبان نظرسنجی شده توسط سینما اسکور (CinemaScore) نیز از بین درجه‌های +A تا F، درجه متوسط C را به فیلم Underwater داده‌اند. همچنین پست‌ترک (PostTrak) گزارش داد که این فیلم به‌طور متوسط از 5 ستاره، 2 ستاره دریافت کرده است و 35٪ از مردم گفته‌اند که تماشای آن را قطعاً توصیه می‌کنند.
_______________________________________

با وجود این که در مورد کیفیت ایفای نقش کریستن استوارت اختلاف‌ نظرهایی وجود دارد و ایرادهایی نیز به کارگردانی ویلیام اوبنک گرفته شده است به نظر می‌رسد آزاردهنده‌ترین موضوع در فیلم زیر آب، تکراری بودن موضوع آن است.

به همان اندازه که این موضوع منجر می‌شود برخی افراد از تماشای فیلم منصرف شوند یا رضایت تماشاگران جلب نشود، می‌تواند آن را برای علاقه‌مندان به فیلم‌های ژانر علمی‌تخیلی و فیلم‌هایی که در اعماق اقیانوس جریان می‌یابند جذاب کند.
 
بالا