• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی بازی Anthem ؛ جذاب و فراموش نشدنی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

rezahaghi

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
14
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
میرزا کوچک
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1393
بازی‌های شوتر چندنفره آنلاین در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و Anthem هم یکی از همین بازی‌هاست.
anthem-review-min.jpg

بازی Anthem که اوایل سال 2019 منتشر شد، یکی از آخرین ساخته‌های استودیوی خوش‌نام بایوور (BioWare) است. این بازی توسط کمپانی الکترونیک آرتز برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. داستان بازی در سیاره‌ای بی‌نام و نشان جریان دارد که در آن بازیکن‌ها در قالب شخصیت‌هایی به نام فریلنسر ظاهر می‌شوند و باید با استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای که دارند با یک نیروی مرموز فضایی مبارزه کنند.

بازی Anthem پس از انتشار با نقدهای مثبت و منفی همراه بود. اکثر منتقدان از داستان بازی و همچنین برخی جنبه‌های نقش‌آفرینی آن ایراد گرفتند، اما سیستم مبارزات و همچنین بعضی مکانیک‌های بازی مانند پرواز کردن در کنار جلوه‌های بصری باکیفیت از مواردی بودند که با تحسین مواجه شدند.

خلاصه داستان بازی Anthem

داستان بازی Anthem در سیاره‌ای ناشناخته جریان دارد که در طول بازی هم اسمی از آن برده نمی‌شود. در این سیاره شاهد وجود تکنولوژی‌های فوق پیشرفته فضایی هستیم و همچنین از حضور یک شی باستانی به نام Anthem of Creation باخبر می‌شویم. انرژی که این شی تولید می‌کند می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر سیاره شود، حیات و آب و هوای آن را تحت‌تاثیر قرار دهد، پورتال‌هایی را ایجاد کند و باعث ظاهر شدن هیولاهای فضایی شود. انسان‌ها درباره این انرژی‌های باستانی اطلاعات زیادی ندارند، اما حدس می‌زنند که به وسیله یکی از نژادهای قدیمی به نام شیپرز که هزاران سال پیش به دلیل نامعلومی سیاره را ترک کرده‌اند ساخته شده باشند.

چند قرن قبل از شروع اتفاقات بازی، انسان‌ها به وسیله یک نژاد فضایی به اسم Urgoth به اسارت گرفته می‌شوند. یکی از انسان‌ها به اسم‌ هلنا تارسیس با کمک چند نفر دیگر موفق به ساخت یک لباس فوق پیشرفته می‌شوند که قدرت‌های زیادی به انسان‌ها می‌بخشد. این لباس‌ که جاولین نام دارد، باعث می‌شود تا انسان‌ها بتوانند بر Urgoth غلبه پیدا کنند و در نهایت آزادی خود را پس بگیرند. به همین خاطر تارسیس و گروهش همواره به عنوان قهرمانانی که جان خود را برای نجات انسان فدا کرده‌اند در بین نسل‌های آینده مورد ستایش قرار می‌گیرند.
anthem-review-2.jpg


در طول سال‌های پس از این ماجرا، زندگی انسان‌ها به گونه‌ای شکل گرفت که آن‌ها مجبور بودند در شهرهای کوچک و نزدیک به هم زندگی کنند تا از خطرات فضایی در امان باشند. در این شهرها افرادی به اسم فریلنسر که به لباس‌های جاولین مجهز بودند، وظیفه برقراری نظم و محافظت از انسان‌ها را برعهده داشتند. حدود 10 سال قبل از شروع داستان بازی Anthem، یک گروه سلطه‌جو به اسم The Dominion به شهر اصلی که فریلنسرها در آن فعالیت می‌کردند حمله می‌کنند و قصد دارند کنترل Anthem of Creation را به دست بگیرند. با این کار، آن‌ها باعث یک انفجار بزرگ می‌شوند و فاجعه به بار می‌آورند. داستان بازی Anthem نیز دقیقا از جایی شروع می‌شود که یک گروه از فریلنسرها به فرماندهی فردی به نام هیلوک تصمیم می‌گیرند تا با رفتن به مرکز این انفجار، جلوی گسترش تاثیرات آن را بگیرند.

گیم پلی بازی Anthem

بازی Anthem یک شوتر سوم‌شخص است که المان‌های پررنگ اکشن و نقش‌آفرینی و تا حدودی هم جهان باز دارد. در این بازی آنلاین، افراد می‌توانند با سه بازیکن دیگر به صورت مشترک بازی کنند. هر بازیکن هدایت یکی از فریلنسرها که به جاولین مجهز هستند را بر عهده می‌گیرد. در مجموع چهار نوع جاولین در بازی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. هر کدام از این جاولین‌ها دارای قدرت‌ها و ویژگی‌های منحصر به خودشان هستند که در واقع همان کلاس‌های نقش‌آفرینی بازی را شکل می‌دهند.

اولین جاولین بازی که مخصوص مبارزات است و همه بازیکن‌ها کارشان را با آن آغاز می‌کنند، Ranger نامیده می‌شود. Colossus بزرگترین و کندترین جاولین است که یک سپر بزرگ دارد و می‌تواند جلوی حملات سنگین دشمن را بگیرد. Interceptor هم نام یکی دیگر از جاولین‌هاست که بسیار سریع است و در نبردهای نزدیک و تن به تن کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. چهارمین جاولین هم Storm نامیده می‌شود که از نظر دفاعی از بقیه ضعیف‌تر است، اما می‌تواند زمان بیشتری به پرواز درآید و همین موضوع باعث می‌شود تا برای نبردهای از راه دور گزینه مناسبی باشد.

Anthem-04.jpg

گیم پلی بازی Anthem به گونه‌ای طراحی شده که هم به صورت تک‌نفره و هم به شکل همکاری چندنفره قابل انجام باشد. بازیکنان می‌توانند عضو یک تیم که حداکثر چهارنفره است شوند، با هیولاهای فضایی مبارزه کنند و در شهرهای مختلف به جستجو و اکتشاف بپردازند.
_______________________________
روی هم رفته می‌توانیم بگوییم که Anthem در بخش مبارزات درخشان ظاهر می‌شود، اما در داستان‌گویی با مشکلاتی مواجه است. Anthem از آن بازی‌هایی است که با تجربه‌اش هم ناامید می‌شوید و هم حسرت می‌خورید؛ چراکه این بازی پتانسیل‌های زیادی دارد که به خوبی از آن‌ها بهره گرفته نشده است. شاید اگر استودیوی بایوور در اقتباس خود از مرد آهنی کمی بیشتر روی داستان و خط پیرنگ اصلی تمرکز می‌کرد، Anthem به یک تجربه بی‌نقص و یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی نسل هشتم تبدیل می‌شد.

منبع: پلازامگ
 
بالا