• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

شناخت روحیات ملل

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,191
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
یکی از فاکتور های بسیار مهمی که توی صنعت گردشگری مهمه، برخورد درست با ملت های مختلفه، اغلب کشور های خاص عقاید و رفتار خاص خودشون رو دارن که رفتار کردن بر طبق اون گرایشات میتونه میزان رضایت از سفرشون رو به شدت افزایش بده، برای مثال فرانسوی ها اغلب درونگرا هستند و با غریبه ها راحت گرم نمیگیرن، همچنین فاصله شخصی براشون خیلی مهمه ، در نتیجه اگر یک تور فرانسوی بخواد وارد ایران بشه احتمالا اگر متصدیان هتل و کارفرمایان و تور لیدر و ... بهشون خیلی نزدیک نشند و سعی نکنند وارد حریم خصوصیشون بشن، رضایت بیشتری از سفرشون دارن ، این افراد احتمالاً زمان بیشتری رو نیاز دارن که تنها باشن و برخورد ها باید باهاشون غیر شخصی باشه و از پرسیدن سوالات شخصی اجتناب بشه.
در نقطه مقابل اسپانیایی ها هستند که به گرمی با افراد برخورد میکنند، فاصله شخصی زیاد براشون مهم نیست و اگر مثلا شما نزدیک بهشون بایستید یا باهاشون دست بدید و حرف بزنید احتمالا این رو تجاوز به حریم خصوصی تلقی نمیکنند!

اگر تجربیاتِ مشابهی دارید ، یا برخورد داشیت و ... به اشتراک بذارید؟!

به نظرتون ایرانی ها چطور گردشگرانی هستند؟!
 

A M I N

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,803
امتیاز
37,050
نام مرکز سمپاد
BHT
شهر
LNG
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
SBU
رشته دانشگاه
ARC
مسافرایی که میان شمال، معمولا ظاهر متفاوت و خیلی بازی دارن که فک کنم رو فرهنگ این منطقه تاثیر گذاشته! معمولا خیال می کنن روستا چون تو خیابونش خالیه ینی حیاط خلوته و بلند بلند هم دیگه رو صدا می زنن و با ضبط ماشین آهنگ گوش میدن. یه عده ای هم بی اجازه (=عین گاو) از درخت توی باغ که کنار جاده ست، میوه می چینن(=می دزدن)! بگذریم از اونایی که آشغال می ریزن و اینا بماند.
 
آخرین ویرایش:
بالا