• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کنکور سوالات و مشکلات درسی کنکور ۹۹

  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #1

admin

کاربر فوق‌حرفه‌ای
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
856
امتیاز
1,853
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
89
این تاپیک برای سوالات و مشکلات درسی است.
 
ارسال‌ها
1,058
امتیاز
18,818
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
مهندسی بهداشت حرفه‌ای
از کجا میتونم تغییرات کتابا رو نسبت به هم طی این چند سال پیدا کنم؟
مثلا زیست دهم چاپ ۹۵ با ۹۶
 
ارسال‌ها
1,340
امتیاز
42,724
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1400
از کجا میتونم تغییرات کتابا رو نسبت به هم طی این چند سال پیدا کنم؟
مثلا زیست دهم چاپ ۹۵ با ۹۶
میتونی چاپ اون سالو دانلود کنی و معمولا زیر لینک دانلود تغییراتو مینویسه
 
ارسال‌ها
1,058
امتیاز
18,818
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
مهندسی بهداشت حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,340
امتیاز
42,724
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1400
ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397

HeiSenberG

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
339
امتیاز
2,062
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خرم آباد
سال فارغ التحصیلی
1399
زیست یازدهم فصل ۵ گفتار ۲
تست ۱۹ خیلی سبز یازدهم

[یاخته‌ی ماستوسیت ترشح‌کننده‌ی هیستامین بوده و...] پاسخنامه این قسمتو غلط در نظر نگرفته و به خاطر ادامه‌ی عبارت گفته این گزینه غلطه.
شما کتاب درسی رو نگاه کنی مولف تمام زورشو زده که واسه هیستامین از عبارت ترشح استفاده نکنه: "در الهتاب هیستامین از ماستوسیت‌های آسیب دیده رها می‌شود" اینجا گفته هیستامین رها می‌شوند و درواقع خود به خود به خاطر نابود شدن ماستوسیت رخ می‌ده و ماستوسیت عمل فعالی انجام نمی‌ده. پس از فعل کردن نباید استفاده کنه‌. چون عمل رها شدن هیستامین عملی نیست که فاعل داشته باشه و باید جمله‌ش مجهول باشه.
تو بخشای مختلف زیست به خصوص زیست ۱۰ از عبارت ترشح کردن یک ماده زیاد استفاده شده. من اینجوری با خودم گفتم که ترشح عمل فعالیه که یه سلول یه ماده رو با اگزوسیتوز از خودش خارج می‌کنه و اونو به محیط داخلی یا خارجی بدن همون فرد می‌ریزه.
اما خارج شدن هیستامین مث این می‌مونه یه گونی برنج رو پاره کنی و برنجاش بریزه زمین. یعنی نه اگزوسیتوز داریم و نه ترشح. البته تو درسنامه‌ش نوشته هم اگزوسیتوز داریم هم ترشح. ولی اینو از کجای کتاب درسی استنباط کرده؟ نمی‌دونم.

پس در کلمه‌ی "ترشح‌کننده" هم ترشح غلطه هم کننده.


تست ۳۴ خیلی سبز یازدهم
مورد ۱:
]هر سلول موثر در ایمنی غیراختصاصی که می‌تواند محتویات دانه‌های موجود در میان یاخته خود را برون‌رانی کند می‌تواند در خون یا بافت به از بین بردن سلول های انگل یا بیگانه بپردازد.] طبق پاسخنامه صحیح
مگه این انگل ها و بیگانه های درشت تو خون وجود دارن که ائوزینوفیل بدون دیاپدز فعالیت کنه؟
درضمن تو تست ۲۱ همین فصل هم به این موضوع اشاره کرده: پس این گلبول های سفید (منظور ائوزینوفیل) برای مبارزه با عوامل عفونی باید دیاپدز کنند و به بافت بروند تا بتوانند آنجا فعالیت کنند.

یعنی ائوزینوفیل در از بین بردن عوامل بیگانه سوا از عفونی‌غیرمیکروبی که تست ۲۱ و خود درسنامه نوشته نقش داره؟
تازه اگه این عوامل غیر از عوامل عفونی غیرمیکروبی هم تحت تاثیر ائوزینوفیل قرار بگیرن هنوز واسه کرم های انگل که عفونی غیرمیکروبی‌ان (جانورن دیگه. پس میکروب نیستن) باید دیاپدز کنه. پس بین سلول های انگل و بیگانه بیاید یا قرار بگیره نه و.
البته شاید بگین از کجا معلوم انگل میکروب نباشه؟ خب اگه میکروب بودن اندازه‌شون کوچیک بود و فاگوسیتوز می‌شدن. دیگه ائوزینوفیل به چه درد می‌خورد.

مورد ۲:
[هر سلول موثر در ایمنی غیر اختصاصی که در بخش های مرتبط با محیط بیرونی بدن به فراوانی یافت می‌شود می‌تواند از آنزیم های لیزوزومی برای از بین بردن عوامل بیگانه استفاده نماید.] طبق پاسخنامه صحیح
پاسخنامه فقط ماستوسیت ها و سلول های دندریتی رو در نظر گرفته. ولی آیا سلول‌های پوششی مخاط مجاری درونی بدن یا اپیدرم پوست در ایمنی غیراختصاصی نقشی ندارن؟ اونا هم در محیط های مرتبط با فضای غیرداخلی (یعنی بیرونی) به فراوانی یافت می‌شوند دیگه.

نمی‌دونم چرا احساس می‌کنم شدیدا دارم اشتباه می‌زنم.
کلا تو این فصلایی که تا الآن خونوم صد-صد و پنجاه تا سوال اینجوری دارم. شاید بهتر باشه پائیز یه کلاس زیست برم.
زیست مضخرف‌ترین درس... بوعتو د سوتو نویسنده کتاب درسی و خیلی سبز و قلم‌چی و ماز و گاج و...

@Sepehr :D جای اینجور سوالا همین تاپیکه؟!
 

HeiSenberG

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
339
امتیاز
2,062
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خرم آباد
سال فارغ التحصیلی
1399
زیست یازدهم فصل ۵ گفتار ۲
تست ۱۹ خیلی سبز یازدهم

[یاخته‌ی ماستوسیت ترشح‌کننده‌ی هیستامین بوده و...] پاسخنامه این قسمتو غلط در نظر نگرفته و به خاطر ادامه‌ی عبارت گفته این گزینه غلطه.
شما کتاب درسی رو نگاه کنی مولف تمام زورشو زده که واسه هیستامین از عبارت ترشح استفاده نکنه: "در الهتاب هیستامین از ماستوسیت‌های آسیب دیده رها می‌شود" اینجا گفته هیستامین رها می‌شوند و درواقع خود به خود به خاطر نابود شدن ماستوسیت رخ می‌ده و ماستوسیت عمل فعالی انجام نمی‌ده. پس از فعل کردن نباید استفاده کنه‌. چون عمل رها شدن هیستامین عملی نیست که فاعل داشته باشه و باید جمله‌ش مجهول باشه.
تو بخشای مختلف زیست به خصوص زیست ۱۰ از عبارت ترشح کردن یک ماده زیاد استفاده شده. من اینجوری با خودم گفتم که ترشح عمل فعالیه که یه سلول یه ماده رو با اگزوسیتوز از خودش خارج می‌کنه و اونو به محیط داخلی یا خارجی بدن همون فرد می‌ریزه.
اما خارج شدن هیستامین مث این می‌مونه یه گونی برنج رو پاره کنی و برنجاش بریزه زمین. یعنی نه اگزوسیتوز داریم و نه ترشح. البته تو درسنامه‌ش نوشته هم اگزوسیتوز داریم هم ترشح. ولی اینو از کجای کتاب درسی استنباط کرده؟ نمی‌دونم.

پس در کلمه‌ی "ترشح‌کننده" هم ترشح غلطه هم کننده.


تست ۳۴ خیلی سبز یازدهم
مورد ۱:
]هر سلول موثر در ایمنی غیراختصاصی که می‌تواند محتویات دانه‌های موجود در میان یاخته خود را برون‌رانی کند می‌تواند در خون یا بافت به از بین بردن سلول های انگل یا بیگانه بپردازد.] طبق پاسخنامه صحیح
مگه این انگل ها و بیگانه های درشت تو خون وجود دارن که ائوزینوفیل بدون دیاپدز فعالیت کنه؟
درضمن تو تست ۲۱ همین فصل هم به این موضوع اشاره کرده: پس این گلبول های سفید (منظور ائوزینوفیل) برای مبارزه با عوامل عفونی باید دیاپدز کنند و به بافت بروند تا بتوانند آنجا فعالیت کنند.

یعنی ائوزینوفیل در از بین بردن عوامل بیگانه سوا از عفونی‌غیرمیکروبی که تست ۲۱ و خود درسنامه نوشته نقش داره؟
تازه اگه این عوامل غیر از عوامل عفونی غیرمیکروبی هم تحت تاثیر ائوزینوفیل قرار بگیرن هنوز واسه کرم های انگل که عفونی غیرمیکروبی‌ان (جانورن دیگه. پس میکروب نیستن) باید دیاپدز کنه. پس بین سلول های انگل و بیگانه بیاید یا قرار بگیره نه و.
البته شاید بگین از کجا معلوم انگل میکروب نباشه؟ خب اگه میکروب بودن اندازه‌شون کوچیک بود و فاگوسیتوز می‌شدن. دیگه ائوزینوفیل به چه درد می‌خورد.

مورد ۲:
[هر سلول موثر در ایمنی غیر اختصاصی که در بخش های مرتبط با محیط بیرونی بدن به فراوانی یافت می‌شود می‌تواند از آنزیم های لیزوزومی برای از بین بردن عوامل بیگانه استفاده نماید.] طبق پاسخنامه صحیح
پاسخنامه فقط ماستوسیت ها و سلول های دندریتی رو در نظر گرفته. ولی آیا سلول‌های پوششی مخاط مجاری درونی بدن یا اپیدرم پوست در ایمنی غیراختصاصی نقشی ندارن؟ اونا هم در محیط های مرتبط با فضای غیرداخلی (یعنی بیرونی) به فراوانی یافت می‌شوند دیگه.

نمی‌دونم چرا احساس می‌کنم شدیدا دارم اشتباه می‌زنم.
کلا تو این فصلایی که تا الآن خونوم صد-صد و پنجاه تا سوال اینجوری دارم. شاید بهتر باشه پائیز یه کلاس زیست برم.
زیست مضخرف‌ترین درس... بوعتو د سوتو نویسنده کتاب درسی و خیلی سبز و قلم‌چی و ماز و گاج و...

@Sepehr :D جای اینجور سوالا همین تاپیکه؟!
اولی طبق متن گفتار ۳ که اون موقع هنوز بهش نرسیده بودم غلط می‌شه.


این سوالو کمک کنین لطفا.
در یک سلول 2n=8 احتمالا به وجود آمدن هر نوع گامت طی میوز طبیعی یک شانزدهم است. چون ما کلا شانزده نوع گامت می‌توانیم داشته باشیم.
خب این از اساس غلطه. چون هر نوع گامتی یه نوع گامت دیگه رو خود به خود داره. پس ما در مجموع ۸ جفت از انواع گامت‌ها داریم و احتمال یک هشتمه.
یعنی اگه ما یه نره‌خر و یه ماده‌خر داشته باشیم بخوایم بفرستیمشون تو دوتا طویله مختلف طبق حرف خیلی سبز ما به احتمال یک دوم طویله‌ای با نره‌خر داریم. چون از بین دو نوع طویله نره‌خری و طویله ماده‌خری فقط یکیش نره‌خریه. درصورتی که همزمان اگه یکی ماده‌خر باشه اون یکی خودبه‌خود نره‌خری می‌شه. یعنی ما کلا یه حالت کل داریم و مطلوبمون هم همونه. پس احتمالش یکه
یعنی احتمال وجود هر نوع گامت همون احتمال هر چینش کروموزوم‌ها در متافاز ۱ هست. (دو به توان ان منهای یک.)
البته اگه گامت مال جنس ماده باشه حرف خیلی‌سبز درسته
 
ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397
سلام
اینجا کسی هست کمکم کنه بگه فیزیک چیکارا بکنم موثر بخونم فیزیک دهم رو
بشدت محتاجم
کسی هست کمکم کنه
سلام!
How_to_Study_MATH.png


ریاضی
حتما میدونی که ریاضی دومین درس دفترچه تجربیه و چون خیلیا درس زمین جواب نمی‌دن ، عملا میشه اولین درس. ریاضی برای رشته های زیر گروه یک (یعنی پزشکی و دندون و پیراپزشکی) ضریب 6 داره و برای رشته‌های زیر گروه دو که پرطرفدارترین‌شون داروسازی هس ضریب 9. این باعث میشه که ریاضی بعد از زیست و شیمی سومین درس پراهمیت برای تجربیا باشه. علاوه بر این ریاضی در مباحث سایر درسا هم کاربرد داره. مثلا برای فصل حرکت شناسی فیزیک باید مشتق و انتگرال بلد باشی یا برای دینامیک و نور هندسی مثلثات واجبه! ژنتیک مندلی هم که رفیق احتمالاته!

عمده دانش آموزا به خاطر تجربه‌های گذشته از ریاضی خوششون نمیاد. اینجا سعی می‌کنیم اول علت ضعف دانش آموزا تو درس ریاضی ریشه‌یابی کنیم و بعدش حل‌شون کنیم.

نکته 1️⃣ : دلیل اصلی ضعف توی یه درس همیشه نخودنشه . توی ریاضی اساس کار ما حل مسئله‌س یعنی هر که تستش بیش ، درصدش بیشتر! به خاطر همین ریاضی درس نبستا دیر بازدهی هس و خیلیا بعد از اینکه یه هفته ریاضی خب خوندن توقع دارن برن قلمچی بالای 80 بزنن بعد میرن ضایع میشن و ریاضی خوندن ول میکنن و ریاضی میشه نقطه ضعف. پس حواست باشه!

نکته 2️⃣ : ریاضی از روی منبع مناسب بخون! ول کن این DVD می وی دی. بچسب به یه منبع مناسب که قشنگ و شیک درس داده و فرمول‌ها رو در حد معقول آورده (نه از این کتابا که 800 تا فرمول برای یه درس داره یا اون کلاهبردارا که میگن ریاضی بدون فرمول!) بعد از خوندن درسنامه باید بری سراغ تست آموزشی ولی ممکنه احساس کنی که هنوز بلد نیستی مسئله حل کنی ؛ عیب نداره اصلا. باز هم برو سراغ تست‌ها و سعی کن خودت حل‌شون کنی حتی اگر تا 5-6 دقیقه طول بکشه. بعد از حل هر تست یه نگاه هم به پاسخنامه بنداز تا روش مولف هم ببینی. با این کار قطعا یاد می‌گیری!

نکته 3️⃣ : ریاضی کنکور بر خلاف ریاضی مدرسه مبحثی‌ه. یعنی باید تابع بخونی یا مثلثات یا مشتق! ، در حالی که این مباحث ممکنه بین سه سال دبیرستان پخش باشه. پس منبع مون هم باید جامع باشه.

نکته 4️⃣ : بعضی مباحث پایه مباحث بعدی هستن. پس مهمه که بدونی کدوم مباحثُ اول بخونی.

مثلا برای احتمالات باید ترکیبیات بلد باشی. برای مشتق و دنباله ، حد و پیوستگی نیازه. برای کاربرد مشتق ، مشتق و مجنب. برای منحنی‌های درجه دوم (همون مقاطع مخروطی خودمون ) باید دستگاه معادلات خطی و مشتق بلد باشی. برای انتگرال ، مشتق واجبه و گاهی مثلثات و قدرمطلق و براکت. کلا حواست به مثلثات باشه ، با همه چی می‌تونن ترکیبش کنن.

نکته 5️⃣ : ممکنه وقتی بهتر یاد گرفتی ، موقع حل سوالا با خودت بگی این تست که تکراریه و آسونه یا اینکه راه حلش بلدم و وسط راه ولش کنی. این کار خیلی بده. حتما همه مسئله ها تا آخر حل کن.

نکته 6️⃣ : بعد از منبع آموزشی می‌ریم سراغ منبع آزمونی! باید موقع آزمون زدن سرعتت آزمون به آزمون زیاد بشه!

نکته آخر: مارک دار کردن تست های غلط زده و مهم یادتون نره که تو دوران جمعبندی به کارت میاد اساسی!

How_to_Study_PHYS_for_sampadia.png


فیزیک

فیزیک سومین درس دفترچه اختصاصی‌ـه که هم برای رشته‌های زیر گروه یک و دو ضریب 6 داره. به طور کلی نحوه خوندن فیزیک خیلی شبیه به ریاضی‌ـه و خیلی از مطالب این نوشتار شبیه به نوشتار چگونه ریاضی بخوانیم هست.​

نکته 1️⃣ : همون طور که قبلا گفتم علت اصلی احساس ضعف در یک درس نخواندن اون درس و توقع گرفتن نتیجه خوب در ازای یک تلاش کوتاه مدت هست.

نکنه 2️⃣ : فیزیک مفهومی بخون! فیزیک شاید مفهومی‌ترین و ملموس‌ترین درس دوران دبیرستان باشه. پس خودت با فرمول‌های بی‌معنی و کم کاربرد و مسخره گیج نکن.

نکته 3️⃣ : ممکنه وقتی بهتر یاد گرفتی ، موقع حل سوالا با خودت بگی این تست که تکراریه و آسونه یا اینکه راه حلش بلدم و وسط راه ولش کنی. این کار خیلی بده. حتما همه مسئله ها تا آخر حل کن.

نکته 4️⃣ : بعد از منبع آموزشی می‌ریم سراغ منبع آزمونی! باید موقع آزمون زدن سرعتت آزمون به آزمون زیاد بشه!

نکته 5️⃣ : حواست به فصل‌های سینماتیک ، دینامیک ، الکتریسیته ساکن و جاری باشه ، برای این فصل‌ها باید وقت بیشتری بذاری.

نکته آخر: مارک دار کردن تست های غلط زده و مهم یادتون نره!
 

Elaheh_nas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
421
امتیاز
2,794
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ دبیرستان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1399
مدال المپیاد
نداشته بید
دانشگاه
محقق
رشته دانشگاه
فیزیک
تلگرام
اینستاگرام
زیست یازدهم فصل ۵ گفتار ۲
تست ۱۹ خیلی سبز یازدهم

[یاخته‌ی ماستوسیت ترشح‌کننده‌ی هیستامین بوده و...] پاسخنامه این قسمتو غلط در نظر نگرفته و به خاطر ادامه‌ی عبارت گفته این گزینه غلطه.
شما کتاب درسی رو نگاه کنی مولف تمام زورشو زده که واسه هیستامین از عبارت ترشح استفاده نکنه: "در الهتاب هیستامین از ماستوسیت‌های آسیب دیده رها می‌شود" اینجا گفته هیستامین رها می‌شوند و درواقع خود به خود به خاطر نابود شدن ماستوسیت رخ می‌ده و ماستوسیت عمل فعالی انجام نمی‌ده. پس از فعل کردن نباید استفاده کنه‌. چون عمل رها شدن هیستامین عملی نیست که فاعل داشته باشه و باید جمله‌ش مجهول باشه.
تو بخشای مختلف زیست به خصوص زیست ۱۰ از عبارت ترشح کردن یک ماده زیاد استفاده شده. من اینجوری با خودم گفتم که ترشح عمل فعالیه که یه سلول یه ماده رو با اگزوسیتوز از خودش خارج می‌کنه و اونو به محیط داخلی یا خارجی بدن همون فرد می‌ریزه.
اما خارج شدن هیستامین مث این می‌مونه یه گونی برنج رو پاره کنی و برنجاش بریزه زمین. یعنی نه اگزوسیتوز داریم و نه ترشح. البته تو درسنامه‌ش نوشته هم اگزوسیتوز داریم هم ترشح. ولی اینو از کجای کتاب درسی استنباط کرده؟ نمی‌دونم.

پس در کلمه‌ی "ترشح‌کننده" هم ترشح غلطه هم کننده.


تست ۳۴ خیلی سبز یازدهم
مورد ۱:
]هر سلول موثر در ایمنی غیراختصاصی که می‌تواند محتویات دانه‌های موجود در میان یاخته خود را برون‌رانی کند می‌تواند در خون یا بافت به از بین بردن سلول های انگل یا بیگانه بپردازد.] طبق پاسخنامه صحیح
مگه این انگل ها و بیگانه های درشت تو خون وجود دارن که ائوزینوفیل بدون دیاپدز فعالیت کنه؟
درضمن تو تست ۲۱ همین فصل هم به این موضوع اشاره کرده: پس این گلبول های سفید (منظور ائوزینوفیل) برای مبارزه با عوامل عفونی باید دیاپدز کنند و به بافت بروند تا بتوانند آنجا فعالیت کنند.

یعنی ائوزینوفیل در از بین بردن عوامل بیگانه سوا از عفونی‌غیرمیکروبی که تست ۲۱ و خود درسنامه نوشته نقش داره؟
تازه اگه این عوامل غیر از عوامل عفونی غیرمیکروبی هم تحت تاثیر ائوزینوفیل قرار بگیرن هنوز واسه کرم های انگل که عفونی غیرمیکروبی‌ان (جانورن دیگه. پس میکروب نیستن) باید دیاپدز کنه. پس بین سلول های انگل و بیگانه بیاید یا قرار بگیره نه و.
البته شاید بگین از کجا معلوم انگل میکروب نباشه؟ خب اگه میکروب بودن اندازه‌شون کوچیک بود و فاگوسیتوز می‌شدن. دیگه ائوزینوفیل به چه درد می‌خورد.

مورد ۲:
[هر سلول موثر در ایمنی غیر اختصاصی که در بخش های مرتبط با محیط بیرونی بدن به فراوانی یافت می‌شود می‌تواند از آنزیم های لیزوزومی برای از بین بردن عوامل بیگانه استفاده نماید.] طبق پاسخنامه صحیح
پاسخنامه فقط ماستوسیت ها و سلول های دندریتی رو در نظر گرفته. ولی آیا سلول‌های پوششی مخاط مجاری درونی بدن یا اپیدرم پوست در ایمنی غیراختصاصی نقشی ندارن؟ اونا هم در محیط های مرتبط با فضای غیرداخلی (یعنی بیرونی) به فراوانی یافت می‌شوند دیگه.

نمی‌دونم چرا احساس می‌کنم شدیدا دارم اشتباه می‌زنم.
کلا تو این فصلایی که تا الآن خونوم صد-صد و پنجاه تا سوال اینجوری دارم. شاید بهتر باشه پائیز یه کلاس زیست برم.
زیست مضخرف‌ترین درس... بوعتو د سوتو نویسنده کتاب درسی و خیلی سبز و قلم‌چی و ماز و گاج و...

@Sepehr :D جای اینجور سوالا همین تاپیکه؟!



من احساس میکنم تو iq زدی
تا وقتی یه کتاب تست معمولی تموم نکردی نباید از این کتابای پیشرفته که خیلی جزیی گیر میدن بزنی
و اینکه پوست خارجی ترین لایه ش سلول های مرده دارن. سلول های پوششی مخاط مجاری درونی هم که مرتبط با فضای بیرونی نیستن

در مورد ترشح کننده عرضی ندارمD:
 

هـــدا

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
494
امتیاز
10,390
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تربت جام
سال فارغ التحصیلی
1399
دانشگاه
هنر تهران
رشته دانشگاه
طراحی صنعتی
دوستان کسی کانالی یا جایی کسیو میشناسه که ویس های تدریسی و نکته ای برای زیست نظام جدید بدن؟
خیلی واجبه،ممنون میشم معرفی کنین
 
  • لایک
امتیازات: Sep
ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397
دوستان کسی کانالی یا جایی کسیو میشناسه که ویس های تدریسی و نکته ای برای زیست نظام جدید بدن؟
خیلی واجبه،ممنون میشم معرفی کنین
سلام! ویس‌های رضاامیر در تلگرام:
@amirbio
 

.Mr.

Its all in your head
ارسال‌ها
32
امتیاز
529
نام مرکز سمپاد
شهریار
شهر
تبریز
سال فارغ التحصیلی
1400
لطفا پاسخ دهید واجب
سوال:اگر جمعیت به طور نمایی،با ضریب ثابت ۲ درصد در سال رشد کند.پس از چند سال،این جمعیت دو برابر می شود؟
(Log2=0.301)و(log1.2=0.0086)
 

kia1379

Kvothe
ارسال‌ها
26
امتیاز
136
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1398
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
کامپیوتر
لطفا پاسخ دهید واجب
سوال:اگر جمعیت به طور نمایی،با ضریب ثابت ۲ درصد در سال رشد کند.پس از چند سال،این جمعیت دو برابر می شود؟
(Log2=0.301)و(log1.2=0.0086)
فکر کنم اون log1.02 باشه
 
ارسال‌ها
1,058
امتیاز
18,818
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1398
رشته دانشگاه
مهندسی بهداشت حرفه‌ای
۱.تنوع بین زاده های هر جاندار،وجود نداره؟؟؟؟
۲.کل کره زمین جز زیست کره محسوب نمیشه؟یعنی فقط جایی که جانداران زندگی می کنن؟
 

نسیـم

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
سابقه مدیریت فروم
ارسال‌ها
1,443
امتیاز
35,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهرراز
سال فارغ التحصیلی
98
۱.تنوع بین زاده های هر جاندار،وجود نداره؟؟؟؟
۲.کل کره زمین جز زیست کره محسوب نمیشه؟یعنی فقط جایی که جانداران زندگی می کنن؟
سوال یک با توجه به فعالیت کتاب درسی صفحه ۱۳ وجود داره
سوال دوم به نظر من طبق کتاب فقط محیط های زیستی کره زمین
 

Tilda

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
326
امتیاز
6,137
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۳
شهر
اهواز
سال فارغ التحصیلی
1400
۱.تنوع بین زاده های هر جاندار،وجود نداره؟؟؟؟
۲.کل کره زمین جز زیست کره محسوب نمیشه؟یعنی فقط جایی که جانداران زندگی می کنن؟
سوال یک با توجه به فعالیت کتاب درسی صفحه ۱۳ وجود داره
سوال دوم به نظر من طبق کتاب فقط محیط های زیستی کره زمین
مثلا کجا رو می تونیم جز زیست کره نگیریم؟!
 

Tilda

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
326
امتیاز
6,137
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۳
شهر
اهواز
سال فارغ التحصیلی
1400
خب مشکل همینه:D
کجا نیس مثلا
بنظر من همه جا هس.!
 
ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397
۱.تنوع بین زاده های هر جاندار،وجود نداره؟؟؟؟
۲.کل کره زمین جز زیست کره محسوب نمیشه؟یعنی فقط جایی که جانداران زندگی می کنن؟
سلام!
سوال اول: تنوع بین زاده هر جاندار می‌تواند وجود داشته باشد. خب در مورد جاندارانی که تولید مثل جنسی از طریق لقاح گامت‌ها دارن که طبیعی هس که زاده با هم فرق داشته باشن. در مورد تولید مثل غیرجنسی مثل میتوز در بعضی آغازیان یا تقسیم دوتایی باکتری هم با توجه به امکان جهش امکان ایجاد تنوع هست.
 
بالا