• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

محل بحث دانشجويان روان شناسى

f-1391

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,145
امتیاز
17,362
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
94
رشته دانشگاه
روانشناسی
موضوع:سوال پیرامون پایان نامه.

من باید از ۵۰ نفر چن تا آزمون میگرفتم که از حدود ۱۵ نفر گرفتم و ۳۵ نفر مونده، به خاطر کرونا بقیشو نمیتونم انجام بدم، واسه همین میخوام بخش هایی از پایان نامه رو که به داده ها نیاز نداره رو بنویسم.
باید چیکار کنم؟
قاعدتن باید یه سری مقاله معتبر پیدا کنم و کتاب.
ولی نمیدونم دقیقن چه استفاده ای باید از این مقاله ها بکنم.
باید خلاصشون کنم؟ یا از هر مقاله یه بخش به خصوصیشو فقط استفاده کنم؟
بعد که ۵ تا مقاله رو خلاصه کردم چیکارشون کنم؟
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,596
امتیاز
37,032
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
خب میتونی مقدمه و ادبیات و پیشینه تحقیقات رو بنویسی الان. روش تحقیق هم میتونی بنویسی. روش تحقیق رو میتونی از پایان نامه های دیگه تا حدود زیادی کپی کنی. ولی بقیه ش رو باید از مقالات و پایان نامه های قبلی جمع کنی.
یعنی مثلا فرض کنیم یکی از متغیرهات اعتیاد به اینترنت باشه. باید چند تا (20 تا یا حتی بیشتر) مقاله و کتاب و پایان نامه پیدا کنی و ازشون نقل قول کنی.
توی مقدمه میای مینویسی که اینترنت از سال فلان اومده و کاربردهای بسیاری دارد. امروزه تبدیل به ابزار سرگرمی شده و بعضیا معتادش میشن و عوارض داره و باید بررسی بشه و ...
توی ادبیات تحقیق تعاریف مختلف اعتیاد از مراجع مختلف رو میاری. بعد میگه اعتیاد انواع داره. بعد میگی اعتیاد به اینترنت. بعدش میگی آقای ایکس اعتیاد به اینترنت رو اینجوری تعریف کرده. آقای ایگرگ فلانجور تعریف کرده و ...
بعد تو پیشینه میای میگی آقای ایکس رابطه اعتیاد به اینترنت با افسردگی رو بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که اعتیاد به اینترنت میتواند منجر به افسردگی حاد شود. این افسردگی در مردان بیشتر است و ...

حقیقتا پایان نامه یعنی بافتن. بستگی به حساسیت دانشگاه و استاد هم داره.
 

Ali_Rahman

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
8
امتیاز
19
نام مرکز سمپاد
دبیرستان شهید دستغیب 2
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
11
ببخشین اینجا کسی دانشجوی روانشناسی هست؟
میشع یکی در باره بازار کار روانشناسی و اینکه میزان درامدش در ماه یکیم توضیح بده اگه میدونه؟
من خیلی خیلی زیاد این رشته رو دوست دارم اما پدر و مادرم مخالفن میگن بازار کار و درامد انجنانی ندارع یکی هست که خودش روانشناسی بخونه و یکم توضیحش بده؟
 
ارسال‌ها
3,326
امتیاز
64,620
نام مرکز سمپاد
فرزانگان زینب:)
شهر
تهر
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
علامه طباطبایی
رشته دانشگاه
روان شناسی
من تو سه تا درس محاسبه‌دار کارشناسی (آمار توصیفی، استنباطی، و روان‌سنجی) واقعا مشکل داشتم. می‌دونم که مشکل فقط مختص من نیست و مشکل رایجی برای دانشجوهای روانشناسیه. به خصوص وقتی با ذهنیت متنی و علوم انسانی خو گرفته باشند. اما خب، واقعا ضروریه.
یه سری ویدیوی آموزشی با همین موضوعات (آمار و روش تحقیق) منحصرا برای علوم اجتماعی و رفتاری توسط دانشگاه آمستردام تهیه شده که فکر می‌کنم ساده و اصولی آموزش بده. خودم هنوز نرفتم آموزش‌های آمارش رو ببینم اما قطعا تو برنامه‌م هست.

Research methods and statistics
 
بالا