• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

[ انسان از زمین نیست ]

  • شروع کننده موضوع
  • #1

hamed.yas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
547
امتیاز
6,500
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد1
شهر
مشد
سال فارغ التحصیلی
1345
مدال المپیاد
مدال تو مشتم بود.از چنگم درآور
رشته دانشگاه
پزشک. دکتر. طبیب
خب ؛ سلام. :D
دکتر الیس سیلور[nb]Ellis silver [/nb] پروفسورای (:D )اکولوژی دارن.
و طی کتابی که نوشتن؛ 17دلیل ارائه میدن که انسان متعلق به زمین نیست.

اما خب خودشون هم میگن که با توجه به دلایل نسبتا قوی تکاملی؛ این ها فرضیه هایی هستن که ایشون دنبال جمع آوری مدرک برای ارتقا بخشیدنشون هستند.
با هم بخونیم خلاصه ای از این کتاب رو :

ایده‌ی این که منشاء بشریت نه از این کره‌ی خاکی بلکه جایی فراتر از منظومه‌ی شمسی است بسیار بحث برانگیز و جذاب است، اما جدای از بحث‌های جنجالی، اگر این نظریه درست باشد ما از کجا و چرا به زمین آمده‌ایم؟

دکتر الیس سیلور زیست شناس و اکولوژیست مدارکی را مطرح می‌کند که نشان می‌دهند ممکن است انسان سیر تکاملی خود را روی زمین طی نکرده و شاید از سیاره‌ای دیگر به زمین مهاجرت کرده باشد. دکتر سیلور در کتاب خود با نام ”انسان از زمین نیست” ۱۷ دلیل را لیست کرده و این احتمال را مطرح می‌کند که شاید منشاء انسان جایی فرای کره‌ی خاکی بوده باشد. دکتر سیلور در این کتاب مکانی که احتمالاً نژاد ما از آنجا به زمین آمده و زمانی که روی زمین مستقر شده است را تخمین میزند. در انسان از زمین نیست به مطالب زیر پرداخته شده است.

1.ارزیابی از ۱۳ فرضیه‌ی پیشرو
2. ۱۷ مدرک که نشان می‌دهد ما از زمین نیستیم
3.چگونه به اینجا رسیدیم؟
4.چه زمانی به اینجا رسیدیم؟
5.سیاره‌ی مبدأ ما چه ساختاری داشته است؟
6.ستاره‌ای که سیاره‌ی مبدأ ما به دورش می‌چرخد چه شکلی دارد؟
7.اگر بیگانگانی در خارج از منظومه شمسی وجود دارند چرا نتوانسته‌ایم آن‌ها را پیدا کنیم؟
8.آیا ما بیگانه‌ایم؟

دکتر سیلور برای تمامی این سؤال‌ها پاسخ‌هایی بر اساس شواهد موجود و طرز فکر جامعه‌ی علمی مطرح کرده است، به نظر ایشان فیزیولوژی بدن ما در سیاره‌ای با گرانشی ضعیف‌تر تکامل یافته است. با اینکه به نظر می‌رسد انسان گونه‌ای پیشرفته و تکامل یافته در زمین است اما جای تعجب دارد که وضعیت بدنی ما چندان مناسب شرایط زیست بومی زمین نیست، ما در برابر نور خورشید آسیب‌پذیریم، علاقه‌ای به غذاهای طبیعی سیاره خود نداریم و نرخ بالایی از بیماری‌های مزمن در انسان وجود دارد. زمین احتیاجات ما را برای زنده ماندن فراهم کرده اما نه به خوبی جایی که از آن آمده‌ایم. سوسمارها می‌توانند برای روزها و تا زمانی که بخواهند حمام آفتاب بگیرند و بسیاری از آن‌ها این کار را همیشه و بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند اما بدن انسان تحمل ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید را ندارد. مشکل ما با خورشید بر خلاف اکثر حیوانات بسیار عجیب است. به گفته‌ی دکتر سیلور برخی از بیماری‌های مزمن بشر مانند کمر درد می‌تواند نشانه‌ی ساخته شدن بدن ما برای تحمل گرانشی ضعیف‌تر باشد. همچنین دکتر سیلور به شواهد دیگری از صفات انسانی متفاوت اشاره می‌کند، مانند اینکه سر نوزادان به حدی بزرگ است که در زایمان برای مادر و بچه مشکل ایجاد می‌کند و در گذشته این عامل برای هردو می‌توانسته کشنده باشد؛ هیچ گونه‌ی دیگری از جانداران روی سیاره این مشکل را ندارد. همچنین ۲۲۳ ژن فوق‌العاده در انسان وجود دارد که در هیچ گونه‌ی دیگری یافت نمی‌شود و ما دارای یک نقطه‌ی کور فسیلی هستیم. علاوه بر آن ما انسان‌ها همه بیمار هستیم، شما کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از سلامت ۱۰۰ درصد برخوردار باشد، اکثر افراد از اختلالات و یا بیماری‌های مختلف و شاید پنهان رنج می‌برند.

آیا ما در جهانی بیگانه تکامل یافته‌ایم؟


دکتر سیلور می‌گوید من باور دارم که بسیاری از مشکلات ما از این واقعیت ساده نشأت می‌گیرد که ساعت داخلی بدن ما برای ۲۵ ساعت تکامل یافته است و این موضوع توسط محققان خواب ثابت شده است، اما شبانه روز در زمین ۲۴ ساعت است، این یک بیماری مدرن نیست بلکه در طول تاریخ همراه بشر بوده است. احتمالات زیادی درباره‌ی چگونگی رسیدن انسان تا به اینجا مطرح شده است، ممکن است نسل‌های پیش از انسان امروزی مانند هومو ارکتوس با گونه‌های دیگر ترکیب شده باشند. همچنین احتمال دارد انسان از سیستمی دیگر مانند آلفا قنطورس به زمین آمده باشد. ممکن است انسان در یک سیاره‌ی متفاوت تکامل یافته و ممکن است ما به عنوان نمونه‌ای نادر به زمین آورده شده باشیم، ممکن است زمین نه به عنوان خانه بلکه زندانی برای انسان‌ها باشد و شاید ما باید اینجا بمانیم تا زمانی که یاد بگیریم رفتار مناسبی با خودمان و موجودات دیگر داشته باشیم و شاید صدها احتمال دیگر. با وجود اینکه این موضوعی بسیار جنجالی است و افراد زیادی با توجه به شواهد مبنی بر تکامل این ایده را افراطی می‌دانند دکتر سیلور این بحث را فقط یک فرضیه دانسته و به دنبال جمع آوری مدارک بیشتری مبنی بر رد یا اثبات این موضوع فارغ از جنجال‌ها هستند.

لینک کتاب
مقاله های مرتبط:

7 نظریه درباره منشا حیات بر روی زمین

10 راز حل نشده در مورد انسان‌های اولیه


پ.ن: خب نظرتون ؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

hamed.yas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
547
امتیاز
6,500
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد1
شهر
مشد
سال فارغ التحصیلی
1345
مدال المپیاد
مدال تو مشتم بود.از چنگم درآور
رشته دانشگاه
پزشک. دکتر. طبیب
پاسخ : [ انسان از زمین نیست ]

خب چه خوب شد که اینا رو گفتین. :D

هدف از ایجاد تاپیک همینه که سر این موضوع بحث کنیم.
نکات مثبتش چیه؟
ببینیم چه ایراداتی به این حرفا میتونیم وارد کنیم.

میدونین که احتمال رخ دادن یک پدیده هر چند 0.00001 باشه. بازم احتمال رخ دادنش هست.
خب اینم بگم که سوالاتی که پرسیدین که چرا انتشاراتی معتبر این کتاب و چاپ نکردن و ...
صرف میتونیم جزو سوالات حاشیه ای و بی ارتباط با موضوع بگیریم که به خود نویسنده مربوط.
[حداقل اینجا ]

اینجا هدف صرف بررسی این مطلب هستش.
خوشحال میشیم نظراتتونو با دلایلتون بخونیم. :)
 

Lorca

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,015
امتیاز
6,844
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
پاسخ : [ انسان از زمین نیست ]

به نظر می‌رسه ایشون دکترای شبه علم داشته باشن و جای همچین ادّعاهای غیرعلمی واقعاً توی یک انجمن علمی نیست. بیاین برّرسی کنیم.

اوّلاً که من مقاله‌ای مبنی بر ادّعاهای ایشون که باید در اثر آزمایش‌های بسیار بسیار گسترده [با توجّه به ابعاد ادّعا]‌ـی ژنومیک، آناتومیک و مقایسه‌ای [درون‌گونه‌ای] به دست اومده باشه و در یک ژورنال معتبر چاپ شده باشه نمی‌بینم؛ نمی‌شه بدون دیدن مدارک و شواهد آزمایشگاهی و محیطی، ادّعای «علمی» ساطع کرد.

صدها مقاله‌ی علمی در زمینه‌‌های مختلف، از مطالعه‌ی ژنوم تا آناتومی، فیزیولوژی، جنین‌شناسی و تکوینی و رفتارِ انسان‌ها، خویشاوندی بسیار بسیار نزدیکِ ما با باقی apeها و به ویژه نخستی‌ها رو نشون می‌ده، از جمله یکی بودن بالای ۹۹٪ ژنوم ما و شامپانزه [nb]http://www.scientificamerican.com/article/tiny-genetic-differences-between-humans-and-other-primates-pervade-the-genome/[/nb]

ادّعاهای ایشون به جز دلایل شخصی هیچ چیز دیگه‌ای نشون نمی‌دن؛ دلیل کمر‌درد و مشکلات نخاعی که بسیار از انسان‌ها دارند، علاوه بر دلایل اکتسابی که برمی‌گرده به عادت‌های روزانه، به ای دلیله که گونه‌ی انسان هوشمند و اجداد متأخرترش، تقریباً چهار میلیون ساله که روی دو پا راه می‌رن، در حالی که مدّت بسیار طولانی قبل از اون، چهار دست و پا راه می‌رفتن؛ حتّی ریشه‌ی بیماری‌هایی مثل آرتریت و مشکلات آناتومیک ستون فقرات دقیقاً برمی‌گرده به دورانی که homininها، دو پا شدن [nb]https://global.oup.com/academic/product/evolution-in-health-and-disease-9780199207459?cc=us&lang=en&[/nb]. در مورد تولّد، مشکل از جایی شروع شده که آناتومی بدن انسان‌ها به دلیل دو پا شدن شروع به تغییر کرده، و استخوان لگن مادّه‌ها، متحمّل تغییرات بزرگ شده تا اجازه صاف ایستادن رو بده. استخوان ilia رو به جلو حرکت کرده و پهن‌تر شده در حالی که استخوان ischia کوچیک شده و منجر به باریک شدن کانال زایمان شده. این تغییرات تقریباً هم‌زمان بوده با تغییراتی که در اندازه‌ی جمجمه‌ی انسان‌ها پدیده اومده که به این معنی بوده که اگر تولّد قرار باشه راحت صورت بگیره، بچّه باید زودتر و زودتر به دنیا بیاد، که نتیجه‌ش گاهی می‌شه این مسئله که رشد مغز و جمجمه ناتمامه موقع تولّد [کلّاً جالبه بدونید انسان‌ها نوزادهای خیلی نارسی به دنیا میارن نسبت به خویشاوندان نخستی‌شون، دلیلش هم همینه که نوزاد انسان باید زودتر به دنیا بیاد تا بتونه از کانال زایمان راحت رد بشه؛ برای مثال مغز نوزاد انسان موقع تولّد فقط ۲۵٪ تکوین پیدا کرده، امّا در بقیه نخستی‌ها، این تکوین حدود ۵۰٪ هست]. راه حلّ دیگه این بوده که در طول تکامل، نوزادان در شکم مادر چرخیدن و در موقعیتی قرار گرفتن که با شونه بیرون بیان [که راحت‌تره]. راه حلّ بعدی، نرم بودن سر نوزاده، که به عبور راحت‌تر از کانال زایمان کمک می‌کنه. [nb]Dunsworth, H. M.; Warrener, A. G.; Deacon, T.; Ellison, P. T.; Pontzer, H. (2012). "Metabolic hypothesis for human altriciality". Proceedings of the National Academy of Sciences 109 (38): 15212[/nb] [nb]http://scholar.harvard.edu/files/awarrener/files/The%20evolutionary%20origins%20of%20obstructed%20labor.pdf[/nb] [nb]Wells, J. C. K.; Desilva, J. M.; Stock, J. T. (2012). "The obstetric dilemma: An ancient game of Russian roulette, or a variable dilemma sensitive to ecology?". American Journal of Physical Anthropology 149: 40–71.[/nb] مسئله‌ی به دنیا اومدن نوزاد با تکوین ناقص، باعث وابستگی زیادتر نوزاد انسان به مادرش نسبت به نوزاد باقی نخستی‌ها به مادرشون شده، و این به لحاظ تکاملی برای مادر هزینه‌بره؛ امّا همه‌ی این‌ها نهایتاً در برابر بالا رفتن شایستگی تکاملی انسان‌ها در اثر باهوش‌ شدن قرار گرفته و دوّمی برنده شده.

«مشکل ما با خورشید بر خلاف اکثر حیوانات»؟! مشکل ما با خورشید دقیقاً مثل خویشاوندان خون‌گرممون در میان پستاندارانه، نه کم‌تره، نه بیشتر؛ فقط به دلیل ابزارهایی که درست کردیم باهاش راحت‌تر کنار میایم و ضمناً نسبت بهش حسّاس شده‌ایم. پستانداران خون‌گرم اغلب در طبیعت و در فصل گرما، دچار دهیدراتاسیون و گرما‌زدگی می‌شن. بسیاری از پستانداران نسبت به گرما خیلی حسّاس‌تر از ما هستن و در فصل گرما، تمام مدّت رو در سایه می‌گذرونن یا شب‌ها از لونه‌هاشون خارج می‌شن. چرا ما انسان‌ها بیشتر پوستمون می‌سوزه؟ چون موهای سطح بدن ما از بقیه‌ی پستانداران کم‌تره و ضمناً موهامون رو می‌زنیم؛ مثال اگر خواستین از یک جانور دیگه که پوستش می‌سوزه: خوک. خوک‌ها به دلیل مقابله با آفتاب‌سوختگیه که توی گِل غلت می‌زنن [بر خلاف تصوّر عوام که خیال می‌کنن خوک همچین کاری رو «دوست داره»]. ما انسان‌ها «همه» بیمار هستیم؟! می‌تونم مطالعه‌ی اپیدمیولوژیک گسترده‌ای که ایشون اوّلاً در اثبات بیماری «همه‌»ی ما انسان‌ها داشتن و دوّماً در اثبات این که بقیه‌ی جانوران بیمار نیستن و فقط ما بیماریم ببینم؟

به نظر میاد جامعه‌‌ای که ایشون دیدن شامل جمعیت دور و بر خونه‌شون بوده فقط، چون ادّعا کردن انسان‌ها غذاها و موّاد خوراکی طبیعی رو دوست ندارن؛ اوّلاً که کره‌ی زمین پره از مردم و قبایلی که کاملاً مواد و غذاهای طبیعی مصرف می‌کنن، شکار می‌کنن و میوه‌های طبیعی می‌خورن؛ توی ایران هم حتّی وجود دارن این آدم‌ها. دلیل این که به نظر میاد انسان مدرن به برخی موّاد خوراکی طبیعی علاقه نداره، تنها اینه که جوانه‌های چشایی به برخی طعم‌ها عادت ندارن؛ اگر زمان کافی به هر انسانی بدید، کاملاً به مواد غذایی طبیعی عادت می‌کنه و علاقه‌مند می‌شه.


من متوجّه جذّابیت این تیپ ادّعاها هستم؛ امّا واقعیت، و علم، همیشه جذّاب‌ترن.
 

s.l.v.n

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
359
امتیاز
810
نام مرکز سمپاد
شهید حقانی
شهر
بندرعباس
مدال المپیاد
نقره زیست شناسی
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : [ انسان از زمین نیست ]

حاجی رفتی لینک کتابو آمازون اوردی؟!
خوب الان بشینم جلدشو نگاه کنم

مورد بعدی خلاصه باز بگم فرگشت به معنای سازگار شدن با محیط نیست


به دوستان پیشنهاد میکنم که این ویدیو رو که به زبان ساده فرگشت رو توضیح داده ببینند
http://www.aparat.com/v/xm4Mb
 

Ali Kh

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
394
امتیاز
2,186
نام مرکز سمپاد
تیزهوشان شهید بهشتی
شهر
گرگان
سال فارغ التحصیلی
95
دانشگاه
دانشگاه گرگان
رشته دانشگاه
زیست شناسی جانوری
پاسخ : [ انسان از زمین نیست ]

با این که خانم نیلوفر توضیحات جامعی رو فرمودند، من هم چند نکته رو اضافه کنم.
1.به غیر از شباهت های بین انسان ها و سایر ایپ ها که گفته شد؛ شباهت بین انسان و سایر یوکاریوت ها انکار ناپذیره.یک مثال خوبش یکی بودن ساختار مژک ها در یوکاریوت هاست.حتی میشه شباهت هایی بین انسان ها و پروکاریوت ها رو هم مثال زد.یک مثالش هم وابستگی تمام سطوح حیات به عنصری مثل پتاسیم است.که با وجود مواردی از این دست میشه نتیجه گرفت که انسان شباهت بسیاری به تمام سطوح حیات داره.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

hamed.yas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
547
امتیاز
6,500
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد1
شهر
مشد
سال فارغ التحصیلی
1345
مدال المپیاد
مدال تو مشتم بود.از چنگم درآور
رشته دانشگاه
پزشک. دکتر. طبیب
پاسخ : [ انسان از زمین نیست ]

خب ممنون که شرکت کردین.
دیگه حالا که اینطوری یهویی شد؛ اینجا بگم دیگه :-"
میدونید.دیدم تاپیک خیلی سوت و کور شده :-<
بعد اینکه گفتم چجوری یخورده فعالش کنم و اینا.
این راه به ذهنم رسید.همینکه اینجور خبرا رو بذارم.[به ظاهر علمی]
خب راهی ه که به ذهنم رسید [ممکن بگین راه های بهتری هم هست :د ولی خب یکی از راه ها بود دیگه :-w ][nb]خب جبهه گیری افراد هم قابل پیش بینی بود :- "[/nb]
بعد بشینیم روش بحث کنیم منتها با دلایل و مدارک علمی.
تا راهی باشه که هم بقیه که میخونن مطلب رو چیزی یاد بگیرن.
هم پست دهنده ها بتونن قدرت نقدشون بالا بره [باید از همینجاها شروع بشه دیگه تفکر علمی و تفحص و جست و جو دیگه :د ]
با اینکه خوب بود و تا حدود کمی راضی کننده بود :-< ولی خب انتظار این نبود که یه نفر بیاد تو یه پست همه چیز رو بررسی کنه.
ینی انتظار مشارکت بیشتر بود.
خب دست به دست هم بدین ؛ چون حیف که همچین انجمنی خوابیده باشه.
انجمنی که این همه جای تولید محتوا و یاد گیری داره. [مثالش پستی بود که دیدید. ]
فک کنید و فعالش کنید.
یا هماهنگ کنین با من که چن نفری با هم هر کی از یه طریقی و با هم دیگه پیش بریم.
ممنون باز هم. :)
 

rezanajafi

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
517
امتیاز
1,923
نام مرکز سمپاد
علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
95
مدال المپیاد
زیست
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : [ انسان از زمین نیست ]

امام علی میگن که"انسان برای دنیای دیگه ای آفریده شده و فقط در دنیا آزموده میشود!"
خب اینم بررسی این موضوع از لحاظ دینی!
من تا حد زیادی با این موضوع موافقم ... کتابای اکولوژی که تا حالا خوندم آخرش باعث شده به شبیه همچین نتایجی برسم!
ولی خب گفتم این نظره منه که این موضوع درسته!و خیلی جالب!
 
ارسال‌ها
1,745
امتیاز
23,682
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
قم
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
یه مرحله دو ادبی :)
دانشگاه
UMSHA
رشته دانشگاه
ANS
چیز عجیبیه اگه اهل زمین نیستیم پس اهل کجاییم ؟:|
 
بالا