• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ارتش های فرا زمینی؛ بازی پر افتخار ایرانی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

hamed.yas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
547
امتیاز
6,500
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد1
شهر
مشد
سال فارغ التحصیلی
1345
مدال المپیاد
مدال تو مشتم بود.از چنگم درآور
رشته دانشگاه
پزشک. دکتر. طبیب
بازي پرافتخار ايراني رونمايي شد/ ارتش‌هاي فرازميني در تيرماه منتشر مي‌شود


OnlineNewsImage.aspx


بنياد ملي بازي هاي رايانه اي/ جشن رونمايي از بازي ايراني «ارتش‌هاي فرازميني» با استقبال فعالان و علاقه‌مندان هنر-صنعت بازي‌سازي و با حضور چهره‌هاي هنري، شامگاه سه‌شنبه 26 خرداد 94 در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد و بازار بازي‌هاي رايانه‌اي کشور شاهد انتشار اين بازي در تير ماه خواهد بود.

بازي رايانه‌اي ارتش‌هاي فرازميني يکي از بازي‌هاي فاخر ايراني است که تاکنون افتخارات بسياري را کسب کرده است. از جمله افتخارهاي اين بازي مي‌توان به غزال زرين بهترين بازي اکشن در چهارمين دوره جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي، بهترين بازي مستقل جهان در سال 2013 از نگاه کاربران سايت معتبر Indiedb و حضور در نمايشگاه E3 2013 آمريکا اشاره کرد.

«آريا اسرافيليان» مدير استوديو و طراح اين بازي در اين مراسم که با حمايت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي برگزار شد گفت: از مرداد 90 پيش‌توليد بازي ارتش‌هاي فرازميني آغاز شد و کار با 10 اصلي نفر آغاز شده و در نهايت پروسه‌ ساخت بازي تا مرداد 93 به‌طول انجاميد. در اواسط پروژه پس از ديدن بازخوردهاي مثبت مخاطبان تصميم گرفته شد که بخش شبکه و آنلاين بازي هم راه‌اندازي شود.

اسرافيليان در مورد تاريخ عرضه بازي گفت: تمامي هماهنگي‌ها براي توليد و انتشار بازي انجام شده و اکنون در پروسه چاپ و بسته‌بندي قرار دارد و مي‌توانم بگويم که در تيرماه مي‌توانيم شاهد عرضه اين بازي به بازار باشيم.

در ادامه اين مراسم، کريمي‌قدوسي با رونمايي از بسته حمايتي بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: بازي ارتش‌هاي فرازميني اولين بازي ايراني است که از حمايت 150 ميليون توماني بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي جهت تبليغات برخوردار خواهد بود. همچنين بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي از استوديو راسپينا براي معرفي و نمايش بازي در گيمزکام 2015 حمايت خواهد کرد.

قائم مقام بنياد ملي بازي رايانه‌اي با تاکيد بر نقش تمامي نهادهاي تاثيرگذار در اين عرصه گفت: خوشبختانه ظرفيت‌هاي بسياري در ساير نهادهاي مختلف کشور وجود دارد و براي موفقيت صنعت داخلي بايستي حداقل پنج سال با قدرت از بازي‌هاي ايراني حمايت شود. در حالي که کشورهاي همسايه سرمايه‌گذاري هنگفتي روي اين هنر-صنعت-رسانه کرده‌اند، عدم عزم جدي نهادهاي مرتبط در اين حوزه براي حل مشکلات بازي‌هاي ديجيتال در کشور، باعث ايجاد بحران در آينده‌اي نزديک خواهد شد.

در ادامه اين مراسم دکتر مرتضي موسويان رئيس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال گفت: صنعت بازي در دنيا به سمتي پيش رفته که متوسط سن بازي‌کننده‌ها به 51 سال رسيده است و اين نشان مي‌دهد که صنعت بازي به يک محور توسعه براي کشورهاي در حال توسعه تبديل خواهد شد.

در ادامه اين جشن، مراسم نماديني براي رونمايي از بازي ارتش‌هاي فرازميني با حضور حسن کريمي‌قدوسي، مهدي افراسيابي و مرتضي موسويان به اجرا درآمد و قاب نمادين بازي توسط باز شده و از ديسک ارتش‌هاي فرازميني که به امضاي دکتر علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيده بود، رونمايي شد.

لینک

نظرتون چیه؟
اینطور که معلومه این بازی خیلی از هر لحاظ روش کار شده و از حمایت جدی نهاد های دولتی واسه حضور تو نمایشگاه های بین المللی برخورداره.
و با توجه به جوایزی که گرفته بازی خیلی خوبی به نظر میاد.
 

Agent 47

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
318
امتیاز
1,190
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
تهران
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : ارتش های فرا زمینی؛ بازی پر افتخار ایرانی

ساخت بازی اینطوری تو ایران اشتباهه. حداقل الان اشتباهه. الان تریلر بازی رو نگاه کردم. یه بازی خیلی ساده fps ساختن با گرافیک نسل قبل کنسول ها.
با طراحی هنری ضعیف تر از نسل قبل و گیم پلی ای که چیز جدیدی برای عرضه نداره. فکر نکنم بتونه زیاد موفق بشه و بیشتر جنبه تبلیغاتی برای بنیاد داره.
محیط بازی و گیم پلی خوبه ها نمیگم بده ولی واقعا چیز جدیدی برای نشون دادن نداره!
 
بالا