• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

انواع انکودر و کاربرد آنها در صنعت آسانسور

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

reza.eloglu

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
19
نام مرکز سمپاد
امام خمینی
شهر
تهران
انواع انکودر و کاربرد آنها در صنعت آسانسور (بخش اول)





در بخش آموزش آسانسور قسمت (encoder) انکودرها ، به انواع انکودر و کاردبرد آنها در صنعت آسانسور می پردازیم:

در سیستم های کنترلی بایستی حرکت به پالس های دیجیتالی (جهت تحت کنترل بودن بخش الکترونیک) تبدیل شود.

انکودر (encoder) : یک سیستم الکترو مکانیکی می باشد به انتهای شفت الکترو موتور کوپل شده و حرکت دورانی شفت الکترو موتور را به پالسهای دیجیتال (به منظور استفاده در میکرو کنترل ها و سیستم ها کنترلی) تبدیل کرده بدین ترتیب که به ازای هر چرخش کامل 360 درجه شفت ، یک پالس تولید شده و سپس پالس های دیجیتالی به وسیله ی تجهیز دیگر به دیکودر (با در نظر گرفتن نیاز به تعداد دوران یا سرعت زاویه ای و یا مسافت) تبدیل می شوند. به عبارت دیگر، انکودر حسگری است که به چرخ دنده، چرخ و موتور وصل شده و میزان چرخش را اندازه گیری می کند که بر اساس این اندازه گیری پارامترهایی از جمله سرعت، جابه جایی و همچنین شتاب یا زاویه چرخش معین می شوند.

وظایف انکودر:

  • استفاده در آسانسورها به منظور تشخیص سرعت
  • استفاده در آسانسور ها به منظور انتقال جهت موتور اصلی به درایو
  • استفاده در سیستم کنترل آسانسور به منظور افزایش دقت و کیفیت حرکتی
  • مشخص نمودن لحظه ای مشخصات حرکت شفت موتور
جهت داشتن حرکتی نرم و بدون تنش و لرزش در آسانسورها، می توان در آسانسورها از انکودر( جهت مشخص نمودن لحظه ای مشخصات حرکت شفت موتور) استفاده نمود، که با اعلام این مشخصات به تابلو فرمان و با کمک درایو می توان مطلوب ترین فرکانس را در اختیار موتور گذاشته و به هدف نهایی خود دست بیابیم. سخت افزار ماوس (رایج ترین انکودر)، جهت اندازه گیری میزان جابه جایی در سطح مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این سخت افزار بدین نحو می باشد که، با حرکت دادن ماوس در سطح، گوی زیرین به حرکت در آمده و موجب به حرکت در آمدن صفحه مدرج در میان سنسورها شده و در نهایت باعث تولید دو ردیف سیگنال می شود که این سیگنال ها تعیین کننده میزان جابه جایی حول محورهای Y و X می باشند.

اجزاء داخلی ماوس

  • سنسورهای نوری
  • مدار الکترونیکی
  • صفحات مدرج دوار
اجزاء انکودرها به شرح ذیل می باشد:

  • شفت انکودر
  • گیرنده نوری
  • فرستنده نوری
  • خروجی الکتریکی
  • صفحه مدور شیشه ای
  • مدار واسطه جهت تبدبل سیگنال های گیرنده نوری به سطح ولتاژ استاندارد صنعتی
 

AmirHR

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
185
امتیاز
139
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای ۱
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
یه سال برا نانو می خوندم ولی ادامش ندادم
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشكي
پاسخ : انواع انکودر و کاربرد آنها در صنعت آسانسور

البته غیر از انکودر های نوری انکودر های مغناطیسی هم داریم که حالا احتمالا خودشون تو بخش های بعدی میگن ولی حالا منم خلاصه میگم :D انکودر های مغناطیسی از یک یا چندتا آهنربا + سنسور های مغناطیسی و اثر هال تشکیل میشن که سرعت و دقت خیلی بالایی دارن (مثلا در حد ۶۵۰۰۰ پالس در هر دور کامل) اما اگه چیز مغناطیسی دیگه ای نزدیکشون باشه روشون نویز میوفته که البته اینم با برنامه میشه حلش کرد. یه چیز دیگه هم هست راسی اونم اینکه انکودر ها فقط به حرکت دورانی محدود نمیشن و برای اندازه گیری حرکت خطی هم انکودر هایی وجود دارن.
 
  • لایک
امتیازات: tezar

yasaman9

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
لا
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
اطلاعاتی کاربردی در رابطه با آسانسورها (یخش دوم)
آسانسورها یکی از وسایلی هستند که امروزه می‎توان آنها در بسیاری از ساختمان‎ها مشاهده کرد و استفاده از آنها رفت و آمد را در طبقات نختلف ساختمان‎هایی که از واحدها و طبقات زیادی برخوردار هستند بسیار تسهیل کرده است. این نوع وسایل به دلیل آن که در طول ماه بسیار مورد استفاده قرار خواهند گرفت نیاز به تعمیر و نگهداری آسانسور خواهند بود که به شکلی ماهیانه باید به شکلی منظم صورت پذیرد و در این فرآیند باید از افراد که با نام سرویس‎کار آسانسور در حال فعالیت می‎باشند صورت پذیرد. برای این که خدماتی در خصوص تعمیر آسانسور و یا تعمیر آسانسور غرب تهران دریافت کنید می‎توانید با شرکت‎هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند قراردادی را به شکل سالیانه تنظیم نمایید تا به شکلی ماهیانه سرویس‎کار آسانسور که در این زمینه دارای تخصص و تجربه است برای تعمیر و نکهداری آسانسور شما به یاری شما بیاید.

سرویس‎کار آسانسور در هربار بررسی از آسانسور موجود در ساختمان شما مشکلات موجود در این نوع وسیله را شناسایی خواهد کردو در کمترین زمان ممکن اقدام به طرف‎تر کردن آن خواهد پرداخت و در صورتی که قطعه نیاز به تعویض داشته باشد به تعویض آن خواهد پرداخت. توجه هب این نکته ضروری است که در انجام مراحل تعمیر و نگهداری آسانسور باید از شرکت‎های معتبر استفاده شود تا این شرکت‎ها برای ارائه خدمات خود در زمینه تعمیر آسانسور و تعمیر آسانسور غرب تهران از سرویس‎کار آسانسور که از تجربه و تخصصی بالا در این زمینه برخردار است استفاده نمایند در غیر این صورت ممکن است دجار مشکلاتی در دریافت سرویس از شرکت‎های متفذقه شوید.

البته توجه داشته باشید خدماتی که به شکلی ماهیانه در زمینه تعمیر و نگهداری آسانسور به شما ارائه خواهد شد و فردی به شکل ماهیانه برای انجام تعمیر آسانسور و تعمیر آسانسور غرب تهرانشما به ساختمانتان مراجعه می‎کند هرچند از تجربه بالایی برخوردار باشد به شما این اطمینان را نخواهد داد که در طول ماه هیچ گونه خرابی بوجود نخواهد آمد که در صورت وقوع آن حادثه ایجاد خواهد شد. این موضوع سبب می‎شود که همواره در استفاده از این نوع وسیله نقلیه احتیاط کنید و موارد ایمنی موجود در اینباره را جدی بگیرید تا با حادثه‎ای روبرو نشوید. در استفاده از خدمات تعمیر آسانسور و یا تعمیر آسانسور غرب تهران به این نکته توجه داشته باشید که افراد زیادی هستند که در این زمنیه به کلاهبرداری خواهند پرداخت.

این افراد با دریافت هزینه‎های زیادی از مشتریان خود در خصوص انجام سرویس‎های ماهیانه به شکلی نمادین به بررسی آسانسور شما خواهند پرداخت اما در واقعیت هیچ گونه بازبینی‎ای توسط این افراد صورت نخواهد گرفت و گاها برای جلوگیری خرابی در آسانسور و سیستن ایمنی آن پل ایجاد خواهند کرد. البته این گونه موارد در زمان‎هایی مشاهده خواهد شد که افراد به جای استفاده از خدمات ماهیانه که به شکلی منظم و در صورت داشتن قردادی قانونی با یک شرکت فعال که بهترین تعمیر آسانسور غرب تهران در زمینه سرویس آسانسور است، از خدمات موردی استفاده خواهند کرد و با افرادی تماس خواهند گرفت تنها از آنها یک شماره تماس در اختیار دارند.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا آسانسورها به تعمیر و بازسازی نیاز دارند؟ باید بگوییم بهتر است مطلب مربوط آن را با دقت مطالعه کنید تا جواب سوال خود را بیابید.

نکته قابل توجه در این موارد آن است که بسیاری از افرادی که به این صورت در حال فعالیت می‎باشند از تجربه و تخصص پائینی برخوردار بوده و در صورتی که مشکلی برای آسانسور شما بوجود آید که ین گونه افراد در وقوع آنها نقش داشته‎اند به جز یک شماره تماس اطلاعات دیگری از این شخص در اختیار نخواهید داشت. با توجه به این موضوع که آسانسورها یکی از وسایل پرکاربرد در ساختمان‎ها می‎باشند باید به شکلی منظم و هر ماه مورد بررسی قرار گیرند و این کار باید توسط افراد متخصص و با تجربه صورت پذیرد تا در طول این فرآیند با مشکلی روبرو نشوید.
 

yasaman9

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
لا
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
اطلاعاتی کاربردی در رابطه با آسانسورها(بخش سوم)
یکی از وسایل پرکاربرد که همه ورزه افراد زیادی که در یک ساختمان چند ظبقه در حال سکونت هستند از آن استفاده خواهند کرد آسانسورها می‎باشند. امروزه در اغلب ساختمان‎هایی که در چندیدن طبقه مجزا طراحی و ساخته خواهند شد می‎توان این گونه وسایل را مشاهده کرد که برای تسهیل کردن جابجایی بین طبقات از آنها استفاده خواهد شد. با توجه به استقبالی که از این نوع وسیله در کشور شده است شرکت‎های متعددی در این زمینه آغاز به کار کردند و انواع مختلفی از خدمات را به مشتریان خود ارائه کردند. تعمیرات آسانسور شرق تهران یا هر جای دیگر توسط سرویس‎کار آسانسور با تجربه و متخصص یکی از خدماتی است که در این نوع شرکت‎های فعال در این زمینه به مشتریان متقاضی ارائه خواهد شد. انواع مختلفی از خدمات که در قالب تعمیر آسانسور غرب تهران یا هر جای دیگر و یا سرویس آسانسور مشتریان می‎توانند از آنها بهره‎مند شوند توسط این شرکت‎ها ارائه خواهد.

استفاده از خدمات تعمیرات آسانسور شرق تهران یکی از خدمات ارائه شده در برخی از این شرکت‎های آسانسوری خواهد بود که پیشنهاد حتما از آن استفاده نمایید تا در استفاده از این وسیله در ساختمانتان با مشکلی روبرو نشوید و این دستگاه پیچیده زیر نظر یک شرکت معتبر فعال در این زمینه با استفاده از سرویس‎کا آسانسور به شکلی ماهیانه مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات موجود در آن برطرف شود. با توجه به این که آسانسور یکی از وسایل پرکاربرد در ساختمان‎ها می‎باشد باید در طول مدت زمانی مشخص مورد بررسی قرار گیرد و خدماتی در قالب سرویس آسانسور و یا تعمیر آسانسور غرب تهران یا هر حایی دیگر برروی آن پیاده شود.

در صورتی که تمایل دارید از خدمات تعمیرات آسانسور شرق تهران یا هر جای دیگر برخوردار شوید باید به شرکت‎های مجاز فعال در این زمینه مراجعه کنید تا این شرکت‎ها با ارسال سرویس‎کار آسانسور باسابقه و متخصص به بررسی آسانسور محل سکونت شما بپردازند و خدماتی با کیفیت در تعمیر آسانسور غرب تهران یا هرجایی دیگر و سرویس آسانسور تهران به شما ارائه دهند. ممکن است برایتان این سوال ایجاد شده باشد که آیا انجام تعمیرات آسانسور شرق تهران یا هر جای دیگر به شکلی ماهیانه الزامی است یا خیر؟

البته که این تصمیم با شما خواهد بود که از خدمات تعمیر آسانسور غرب تهران یا هر جایی دیگر و یا سرویس آسانسور تهران به شکلی منظم و ماهیانه استفاده نمایید و یا به شکلی موردی با استفاده از سرویس‎کار آسانسور به رفع ایرادات موجود در این نوع وسیله بپردازید. اما با توجه به حساسیت‎هایی که در رابطه با انجام منظم سرویس این دستگاه در سرتاسر جهان وجود دارد قوانینی در این رابطه وضع شده است که با توجه به آنها این نوع وسایل باید به شکلی ماهیانه با استفاده از افراد متخصص مورد بررسی و سرویس قرار گیرند.

در صورتی که شما از خدمات ماهیانه سرویس آسانسور تهران این وسیله استفاه نکنید و به شکلی موردی به برطرف کردن مشکلات بوجود آمده در این نوع دستگاه اقدام کنید هزینه‎های خود را کاهش داده‎اید به شکلی ماهیانه مبلغی را پرداخت نخواهید کرد. اما این سوال بوجود خواهد آمد که آیا این نوع اقدامات واقعا مقرون به صرفه بوده و سبب می‎شود که شما در طول استفاده از این نوع وسیله هزینه کمتری را انجام دهید؟

چیزی که در این رابطه بسیار واضح است این موضوع میباشد که این نوع وسیله به شکلی مستقیم با جان انسان‎ها سر و کار دارد و می‎تواند در صورت بروز مشکل چالش‎هایی جدی برای سلامت ساکنان ساختمان بوجود آورد. هر چند استفاده نکردن از خدمات سرویس منظم در ظاهر امر باعث کاهش هزینه‎ها خواهد بود اما در دراز مدت برعکس عمل کرده و باعث افزایش هزینه‎های جانبی مربوط به این وسیله خواهد شد. علاوه‎بر این ممکن است در طولانی مدت سبب بروز خساراتی جبران ناپذیر برای ساکنین ساختمان شود که مطمئنا خساراتی سنگین و جبران ناپذیر خواهند بود. ( حتما مطلب اطلاعاتی کاربردی در رابطه با آسانسورها(بخش چهارم) را نیز مطالعه کنید.
 

yasaman9

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
لا
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
اطلاعاتی کاربردی در رابطه با آسانسورها(بخش چهارم)
آسانسورها از وسایلی هستند که استفاده کردن از انها در ساختمان‎های چند طبقه الزامی می‎باشد و سازندگانی که ساختمان‎هایی با بیش از سه طبقه مجزا می‎سازند باید از این نوع وسیله در آنها استفاده نمایند. با توجه به وجود چنین قوانینی و همچنین استقبال افراد از چنین وسیله‎ای در ساختمان‎ها سبب شده است تا نیاز به وجود چنین دستگاه‎هایی در جامعه افزایش پیدا کند و همین موضوع سبب شده تا شرکت‎های زیادی در این زمینه آغاز به کار کنند و خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه نمایند. خدمات تزئینات و بازسازی آسانسور با استفاده از سرویس‎کار آسانسور از شرکت آسانسور با تجربه و متخصص یکی از خدماتی می‎باشد که برخی از این نوع شرکت‎ها به مشتریان خود ارائه خواهند کرد.

بدلیل این که این وسیله در ساختمان به شکلی روزانه به دفعات زیادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ممکن است دچار خرابی شود قوانین در مورد سرویس آسانسور و تعمیر آسانسور وضع شده است که با توجه به آنها این وسیله باید به شکلی ماهیانه مورد بررسی قرار گیرند و فرآیند تزئینات و بازسازی آسانسور برروی آنها اعمال شود. توجه داشته باشید که آسانسورها وسایل پیچیده‎ای هستند که برای انجام خدمات تعمیر آسانسور و سرویس آسانسور از سرویس‎کار آسانسور استفاده شود که از تجربه‎ای بالا و تخصص کافی در این زمینه برخوردار می‎باشد.

برای برطرف کردن مشکلات آسانسور به دو روش می‎توان عمل کرد. تزئینات و بازسازی آسانسور به شملی ماهیانه و در فواصل زمانی منظم و تزئینات و بازسازی آسانسور به شکلی موردی که این گزینه زمانی اجرا خواهد شد که آسانسور از کار افتاده باشد و یا نتواند به درستی فعالیت کند. برخی از افراد تصور می‎کنند که برطرف کردن موردی مشکلات آسانسور می‎تواند سبب کاهش هزینه‎های آنها شود اما در این مورد باید به این نکته توجه کرد که در صورت استفاده از این نوع سرویس آسانسور که به مشتریان ارائه می‎شود سرویس‎کار آسانسور از شرکت آسانسور تنها مشکل موجود در آسانسور که سبب از کارافتادن آن شده است را بررسی و برطرف خواهد کرد و از بررسی کامل آسانسور و تعمیر آسانسور به شکلی کلی ممانعت خواهد کرد.

این موضوع سبب می‎شود تا عیوب احتمالی موجود در این نوع وسیله توسط سرویس‎کار آسانسور از شرکت آسانسور معتبر بررسی و یافت نشود و دوباره بعد از گذشت مدتی ممکن است دوباره آسانسور مورد استفاده از کار بیافتد و یا به خوبی عمل نکند. همین موضوع سبب می‎شود در بازه کوتاهی هزینه‎های زیادی به شما تحمیل شود و مجبور شوید مبالغ بیشتری از هزینه مربوط به سرویس آسانسور و تعمیر آسانسور به شکل ماهیانه پرداخت نمایید. استفاده تعمیرات و نگهداری آسانسور غرب تهران یا هر جای دیگر به صورت موردی، برای آسانسور از معایب بسیاری برخوردار است و که یکی از آنها از کارافتادن ناگهانی آسانسور می‎باشد که احتمال گیر کردن ساکنین ساختمان در آن را افزایش خواهد داد.


خرابی قطعات و فرسوده شدن آنها بر اثر عدم سرویس‎های منظم

یکی از وقایعی که در بسیاری از آسانسورهایی که در آنها از خدمات ماهیانه نگهداری آسانسور غرب تهران یا هر جایی دیگر به طور و منظم استفاده نمی‎شود خرابی قطعات فرسوده در این نوع آسانسورها می‎باشد. گاها پیش آمده است که به علت درست عمل نکردن یک قطعه که با هزینه‎ای ناچیز قابل تعویض می‎باشد و عدم آگاهی از این مشکلی که در این نوع قطعه بوجود آمده است سبب می‎شود به بخش‎های مختلفی از آسانسور اسیب‎هایی جدی وارد شود که برای رفع آنها باید هزینه‎ای زیاد را پرداخت نمایید.

(بهتر است قبل از هر کاری کاربرد انواع موتورها در تعمیر و نگهداری و بازسازی آسانسور را مطالعه کنید.)

در برخی از مواقع نیز ممکن است با وجود چنین مشکلات در این وسیله سلامت افرادی که از این نوع وسیله استفاده می‎کنند با چالش‎هایی جدی روبرو شود. با توجه به این موضوعات و همچنین قوانینی که در این رابطه وجود دارد بهتر است به جای استفاده از خدمات و تعمیرات مورد آسانسور از خدمات منظم و ماهیانه ارائه شده استفاده نمایید.
 

yasaman9

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
لا
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
بخش‎های مختلف تشکیل دهنده یک آسانسور(بخش اول)
امروزه در جهان انواع مختلفی از آسانسور وجود دارد و از آنها در صنایع مختلفی استفاده خواهد و با توجه به کاربردی که این آسانسورها دارند از اجزا و قطعات مختلفی بهره می‎برند. اما در تمامی آسانسورها برخی از قطعات و بخش‎ها وجود دارد که در بین همه آنها مشترک می‎باشد و می‎توان آنها در انواع مختلفی از آسانسور با کاربری‎های مختلفی مشاهده کرد. در ادامه به ارائه اطلاعات بیشتری در این رابطه خواهیم پرداخت. در صورتی که تمایل دارید تا با این بخش‎ها بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید.


قطعات موجود در آسانسورها

آسانسورها یکی از وسیله‎های پیچیده می‎باشند که در آنها از انواع مختلفی از قطعات مکانیکی و الکتریکی استفاده شده است. قطعات مکانیکی که در این وسیله کاربرد دارند و در تمامی آنها یکسان می‎باشند شامل ریل و کابین و وزنه‎های تعادل که وظیفه تحمل و خنثی کردن وزن کابین و مسافران را دارند و همچنین سیم بکسل برای اتصال کابین و قاب وزنه تعادل، گاورنر، پاراشوت و درب طبقات می‎باشد. در صورت ایجاد مشکل در هر کدام از این بخش‎ها می‎توانید با استفاده از خدمات ارائه شده در قالب سرویس و نگهداری آسانسور شرکت‎های فعال در این زمینه در کمترین زمان به برطرف کردن مشکل موجود بپردازید. شما می توانید در گوگل نمونه قرارداد نگهداری آسانسور را ببنید.

قطعات الکترومکانیکی

قطعات الکترومکانیکی مختلفی در این وسیله وجود دارد که بیشتر این نوع قطعات را می‎توان در موتور و درب کابین مشاهده کرد. این قطعات ممکن است در دراز مدت و به دلیل استفاده زیاد دچار خرابی آسانسور شوند که با استفاده از خدمات بازسازی آسانسور می‎توانید به تعویض آنها بپردازید. موتورهایی که در این وسیله به کار گرفته خواهد شد در دو نوع گیربکسی دو دوره و تک دوره و موتورهای گیرلس در بازار وجود دارد که می‎توانید با توجه به نیازتان از آنها استفاده نمایید. در صورتی که هرکدام از این نوع موتورها با مشکلی روبرو شدند و قادر نبودند که به بهترین شکل ممکن فعالیت کنند با استفاده از خدمات سرویس آسانسور می‎توانید مشکلات موجود در آنها را برطرف کنید. درب‎های کابین آسانسور یکی دیگر از قطعات الکترومکانیکی موجود در این نوع وسیله می‎باشد که در دو مدل کشویی سماتیک و اتوبوسی در بازار موجود می‎باشد.

این قطعات در آسانسور روزانه به دفعات زیادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و احتمال خرابی آسانسور آنها بالا می‎باشد. در صورت مشاهده هر گونه خرابی آسانسور با سرویس‎کار آسانسور تماس حاصل کنید تا بازسازی آسانسور در تهران مشکل شما و رفع عیوب موجود در آن بپردازد. توجه داشته باشید که آسانسورها وسایلی پیچیده می‎باشند که برای انجام انواع مختلفی از اقدامات سرویو نگهداری آسانسور باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده شود.

قطعات الکتریکی

از دیگر قطعات موجود در این وسیله که در بسیاری از ساختمان‎ها از آن استفاده می‎شود می‎توان به قطعات الکتریکی در آن اشاره کرد. قطعات الکتریکی موجود در این وسیله تابلو فرمان، شاسی احضار، جعبه روزیون، فوتو مگنت، مگنت درباز کن و لمینت شالتر می‎باشند. این قطعات که در این وسیله وجود دارند وظایف مهمی را در آسانسورها برعهده دارند و در صورت وجود دلایل خرابی آسانسور هرکدام از آنها آنسانسور به درستی به فعالیت خود نمی‎تواند ادامه دهد. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در فعالیت آسانسور به سرویس‎کار آسانسور مراجعه کنید تا با سرویس آسانسور مشکلات موجود در آن را مرتفع کند.

حتما بعد از خواند این مطلب بخش‎های مختلف تشکیل دهنده یک آسانسور(بخش دوم) را نیز مطالعه کنید.


قطعات الکتریکی موجود در این نوع وسیله بسیار حساس بوده و نیاز دارند تا در دوره‏‎های منظمی مورد بازبینی و بررسی قرار گیرند تا در صورت نیاز برخی از قطعات خراب و یا نیم سوز تعویض شوند تا بر عملکرد دیگر قطعات تاثیر منفی نگذارند و برای جلوگیری از بروز حادثه در اولین زمان ممکن تعویض شوند. توجه به موارد ایمنی در استفاده از این وسیله بسیار ضروری می‎باشد.
 

yasaman9

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
لا
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
97
بخش‎های مختلف تشکیل دهنده یک آسانسور(بخش دوم)
آسانسور یکی از وسایل پرکاربرد می‎باشد که امروزه انواع مختلفی از آن را می‎توان در ساختمان‎ها و دیگر مکان‎ها مشاهده کرد. این وسایل که برای جابجایی بین طبقات مجزا در ساختمان‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرند از اجزا و بخش‎های مختلفی ساخته شده‎اند. این نوع وسایل که در ساختمان‎ها بسیار مورد استفاده قرار خواهند سیستم‎هایی پیچیده می‎باشند که نیاز است در طول ماه اقدامات مربوط با سرویس آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور برروی آنها انجام گیرد تا از وقوع خطرات احتمالی در این سیستم جلوگیری بعمل آید. در ادامه به معرفی بخش‎های مختلف این وسیله خواهیم پرداخت. در صورتی که تمایل دارید با این وسیله پرکاربرد بیشتر آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید.

اجزای اصلی موجود در آسانسورها

سیستم محرکه

سیستم محرکه از عوامل مهمی است که در این سیستم وجود دارد و با استفاده از آن این وسیله قادر خواهد بود تا در بین طبقات جابجا شود و با توجه به کاربری که برای آن در نظر گرفته است افراد و یا اجسام را جابجا کند. برای این که از صحت عملکرد این بخش از آسانسور اطمینان حاصل کنید باید از خدمات تزئینات کابین آسانسور بهره ببرید. برای اطلاع از قیمت تزئینات کابین آسانسور می توانید وارد سایت آقای آسانسور شوید.
کابین
این بخش یکی دیگر از بخش‎های مهم سازنده آسانسور می‎باشد که توسط آن افراد و یا اجسام را به طبقات مختلف جابجا می‎کنند. در کابین آسانسور از دربی ایمنی استفاده خواهد شد. افرادی که برای جابجا شدن در کابین قرار می‎گیرند این امکان را دارند تا از داخل آسانسور را کنترل کنند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل و یا خرابی در بخش کابین با انجام اقدامات تزئینات کابین آسانسور به رفع کردن آن بپردازید. کابین‎ها با توجه به موارد مورد نیاز در سایزها و اشکال مختلفی ساخته خواهد شد و در برخی از آنها از تزئینات داخلی نیز استفاده می‎شود. تزئیناتی که در کابین‎ها قابل مشاهده خواهند بود روکش‎هایی از جنس استیل و یا روکش‎هایی کوره‎ای و یا فورمیکا بوده است. در برخی از این کابین‎ها از آینه و شیشه نیز استفاده خواهد شد. درصورت مشاهده خرابی در هرکدام از قسمت‎های این وسیله می‎توانید با سرویس‎کار آسانسور تماس حاصل کنید.

تابلو فرمان

تابلو فرمان از بخش‎های اصلی در آسانسورها می‎باشد که با توجه به نامی که برای آن انتخاب شده است وظیفه کنترل آسانسور را برعهده دارد. این تابلو از بخش‎های مختلفی تشکیل شده است که نیاز است به صورتی ماهیانه در قالب اقداماتی برای سرویس آسانسور در تمام نقاط تهران و سرویس و نگهداری آسانسور مورد بررسی قرار گیرند. این قطعه در موتور خانه قرار خواهد گرفت و وظیفه برقراری ارتباط بین اجزای مختلف آسانسور را برعهده خواهد داشت. با توجه به پیچیدگی موجود در این قطعه در صورت مشاهده هرگونه خرابی در آن سرویس‎کار آسانسور تماس حاصل کنید. تابلوهای فرمانی که در این سیستم بکار گرفته خواهند شد خود از دو دسته برخوردار می‎باشند. هر کدام از این تابلو فرمان‎ها کابردی متفاوت دارند و برای ارائه خدمات مختلفی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستورالعمل سرویس و نگهداری آسانسور وارد سایت آقای آسانسور شوید.

میکروپروسسور

این نوع یکی از انواع تابلو فرمان‎ها می‎باشند که از آنها در آسانسورهای دو سرعته استفاده خواهد شد. ممکن است این قطعه در طول زمان دچار مشکل شود و مانع از فعالیت آسانسور شود. در این صورت می‎توانید با دریافت خدمات تزئینات کابین آسانسور مشکلات موجود در آن را برطرف کنید. (حتما قبل از خواندن این مطلب بخش‎های مختلف تشکیل دهنده یک آسانسور(بخش اول) را مطالعه کنید)

میکروپروسسور به همراه درایو کنترل vvvf

این دسته دیگر از تابلوهای فرمان می‎باشد که از آنها در آسانسورهای تک سرعته مورد استفاده قرار می‎گیرد. استفاده از درایو کنترل در این نوع تابلوهای فرمان سبب می‎شود تا حرکت آسانسور به نرمی صورت بگیرد. علاوه‎بر این وجود چنین درایوی در تابلو فرمان سبب می‎شود تا مصرف انرژی به 50 درصد کاهش پیدا کند. در صورت این که نیاز دارید تا این درایو را به تابلو فرمان اضافه کنید می‎توانید از خدمات تزئینات کابین آسانسور بهره بگیرید.
 
بالا