• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

مالزی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

reflection

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
279
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
دانشگاه
UM
رشته دانشگاه
Genetics
مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالا لامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود است. این فدراسیون شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام «مالزی» زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.

مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن‌ها را از هم جدا می‌کند: شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد. این کشور دربردارنده شاه نشینهای جوهور، کداه، پاهنگ، نگری سمبیلان، کلانتان، پراک، سلانگور، پرلیس و ترنگانا بوده و دو ایالت آن را فرمانداران ملاکا و پنانگ و دو منطقه فدرال پوتراجایا و کوآلالامپور سرپرستی می‌کنند. بورنئوی مالزی یا مالزی شرقی که بخش شمالی جزیره بورنئو را دربردارد باآنکه هم مرز اندونزی است، زیر سرپرستی حکومت شاه نشین برونئی قرار دارد. مالزی شرقی دربردارنده ایالات ساباح و ساراواک و حوزه فدرال لابوآن است.اگرچه از دیدگاه سیاسی این بخش را مالایی‌ها سرپرستی می‌کنند، اما جمعیت جدید مالزیایی با وجود اقلیتهای چینی و هندی یکدست نیست. سیاست‌های مالزی برای بیان ماهیت ادعاشده مشاوره‌ای آن گفته شده‌است و سه حزب اصلی تشکیل دهنده ناسیونال باریسان، هریک وابستگی خود را به یکی از گروه‌های نژادی کاسته‌است. تنها تنش مهم دیده شده در این کشور، از زمان استقلال آن تا کنون، شورشهای نژادی ۱۳می در آستانه مبارزه انتخاباتی و بر سر درگیری‌های نژادی بوده‌است. با این همه، مالزی الگویی از هماهنگی نژادی شمرده می‌شود.

در ادامه راجب جاذبه های گردشگری و توریستی مالزی میگم ;;)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

reflection

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
279
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
دانشگاه
UM
رشته دانشگاه
Genetics
مثلت کوالالامپور

خیابون امپنگ که از روبروی KLCC امتداد یافته یکی از نخستین خیابون هایی بود که در شهر ساخته شد. جدیدا این خیابون شریان اصلی مثلث طلایی یعنی منطقه اصلی تجاری - مالی شهر محسوب می شه . سه کنج مثلث طلایی تقریبا در محل تلاقی دو رود کلانگ و کومبانگ در غرب، تقاطع خیابانهای یاپ کوان سنگ و تون رزاق در شمال شرقی و تقاطع خیابان های ایمبی و پودو در جنوب شرقی شهر قرار گرفتن ساختمان های چند طبقه جدید که ویژگی نماد اسلامی رو دارن
Kuala_Lumpur_golden_triangle_web.jpg

یک نمونه عالی از این بناها، ساختمان Tabung Haj در خیابان تون رزاق هستش که پنج ستون منحنی در اطراف این بنا نشانگر پنج اصل دین اسلام است. اکثر ساختمان های پنج طبقه در منطقه مثلث طلایی جایگاه شرکت های بزرگ، بانک ها و شرکت های چند ملیتی و شرکت های مرتبط با دولت هستند که مورد آخری منطقه ای است که توسط نخست وزیر پیشین مالزی برای استفاده بخش خصوصی جهت به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد مالزی ایجاد شد
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

reflection

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
279
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
دانشگاه
UM
رشته دانشگاه
Genetics
مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه

76.jpg


حومه شهر کوالالامپور "شهر عالم" . این منطقه به دلیل وجود مسجدی بنام "مسجد سلطان صلاح الدین عبد العزیز شاه" معروفیت خاصی دارد.

مسجد مذکور مسجدی است مدرن،بزرگ و الهام گرفته از معماری اسلامی. شاخص ترین ویژگی این مسجد وجود چهار مناره بلند نوک تیز و آبی رنگ با ارتفاع 140 متر (که گویا بلند ترین مناره های مساجد دنیا نیز هست)وگنبدی آبی رنگ که در ما بین این چهار مناره بلند خود نمایی می کند،است. گنبد گه با کاشی های آبی پررنگ و با خطوط سفید به لوزی های متناسبی تقسیم شده است جلوه ای خاص دارد. این گنبد دارای 107 متر ارتفاع از سطح زمین و قطری معادل 52 متر را داراست.مسجد در یک بلندی احداث شده که خود بر هیبت آن می افزاید. در جلو آن محوطه ای دایره شکل با حوضچه ای در مرکز آن خود نمایی می کند. ورود به مسجد با قسمت راهنمایی و کنترل است و پس از آن اگر نیاز به وضو باشد در طرفین ورودی هایی برای برادران و خواهران تعبیه شده است و در غیر اینصورت از پله هایی به طبقه فوقانی که اصل مسجد و شبستانهای آن قرار دارد راهنمایی می شوید.در طبقه بالا رواقهایی بلند و سفید رنگ وجود دارد که از تقاطع طاقهایی بوجود آمده و خود حیاط مرکزی هایی را دربرگفته است.

شبستان اصلی مسجد با طولی معادل 198 متر که گنجایش 25000 نفر نماز گزار را دارد ،با موکت هایی فرش شده و دارای نیم طبقه ای برای ادای نماز توسط بانوان است. سقف مسجد با چوبهایی قهوه ای رنگ و منظم پوشیده شده و در مرکز آن گنبد قرار دارد.شروع گنبد دارای کتیبه ای با بدنه آبی رنگ و خطوطی زرد رنگ است که در آن سوره یاسین نوشته شده است.(لازم به ذکر است رنگ زرد از الوان مورد علاقه مالایی ها است).گنبد نیزخود با چوبهایی لوزی شکل تزیین شده است.این اشکال گویا انعکاس دهنده آسمان در داخل مسجد است.

در اطراف گنبد ستونهایی عظیم و با هیبت که با سنگ سفید پوشیده شده اند با مقطع مستطیل شکل از زمین به زیر گنبد رسیده اند لیکن در ارتفاع از مقطع ستونها کاسته شده و به زیر گنبد ختم می شوند(شکلی نزدیک به ذوزنقه ایستاده). بزرگی این ستونها به گونه ای است که ضمن زیبایی و هیبت بخشیدن به شبستان در دل آنها پنجر هایی منقش نیز تعبیه شده است.(ستونها در داخل شبستان دیده شده و به اصطلاح EXPOSE است)

پنجره های مسجد تمامی با فلز و با نقوش هندسی و شیشه های الوان است.طرحهای هندسی حتی در کفسازی محوطه ها نیز فراموش نشده است. هشت ضلعی و ترکیب آنها با هم در حوض ها و سایر آبنماها نیز دیده می شود.

در آکس ورودی به شبستان محرابی سفید و بلند و زیبا وجود دارد که برگرفته از سبک عثمانی است. در سمت راست این محرب منبری چوبی و بلند که گویا بلندترین منبر مالزی است خود نمایی می کند.

طبقه زیرین مسجد به سرویسهای بهداشتی ،قسمتهای اداری، و واحدی مسکونی برای سلطان سلنگور که جمعه ها برای ادای نماز جمعه به این مسجد می آید و پای صحبت مردم می نشیند اختصاص دارد. از دیگر فضاهای این طبقه کتابخانه و تاسیسات است.

لازم به ذکر است این مسجد توسط سلطان منطقه(سلنگور) بنام سلطان صلاح الدین در سال 1988 ساخته سده است که اکنون وی درقید حیاط نیست و فرزند ایشان سلطنت را برعهده دارد
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

reflection

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
279
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
دانشگاه
UM
رشته دانشگاه
Genetics
سان وی لاگن

" سان وی لاگن " "مجموعه که در بیرون شهر کوالالامپور است مجموعه ای از یک شهر بازی،دنیای آب و باغ وحش است.مجموعه ای بسیار بزرگ و دیدنی با امکانات متنوع برای یک روز تعطیل.در دنیای آب این مجموعه استخر های بازی و شنای کودکان و بزرگسالان، استخر موج، رودخانه خروشان و سرسره های بزرگ و متنوع آبی طراحی و اجرا شده است.ایجاد دو برج قلعه مانند در دو سوی این پارک و ارتباط این دو برج با یک پل کابلی(طناب) و با کف چوبی آنهم در ارتفاع بسیار بالا و عبور از روی آن توسط افراد واقعا زیبا و دیدنی بود.ارتفاعی که زیر پای خود دریاچه های بزرگ و استخر های شنا و افراد مشغول تفریح در آن را میتوان دید.و بدین طریق از روی پل چوبی کم عرضی (حدود یک متر) طولی حدود 2 کیلومتر را در ارتفاع بالا می توان طی کرد.

سر خوردن از سر سرهای آبی (با تیوپ و یا بدون تیوپ) گردش در یک مسیر آرام آبی بر روی تیوپ بادی و گذز از زیر تونلها و آبشار های مصنوعی ساخته شده از دیگر زیبایی های این مجموعه است.در این مجموعه زنان و مردانی با لباسهای سرخپوستی و با نیزه ای در دست و صورت های رنگی با مردم عکس می گرفتند.در قسمتی دیگریک سطل بزرگ در ارتفاع وجود داشت که به مرور از آب پر می شد و بر روی افرادی که زیر آن لحظه شماری ریختن آب را می کردند،واژگون می شد. و سپس فریاد شادی آنها از ریختن این آب به هوا بر می خواست.

شهر بازی از دیگر قسمت های این مجموعه بزرگ است.بازیهای بزرگ و هیجان انگیزی که واقعا انسان حتی از دیدن آنها وحشت می کند چه رسد به سوار شدن در آنها.موزه انواع سنگها و باغ وحش از دیگر سرگرمی های آن است.

در کنار این مجموعه بزرگ مجموعه تجاری و فروشگاهی" سان وی پرامید "قرار دارد.این مجموعه که برگرفته از معماری مصر است. شباهت و کپی برداری عجیبی از اهرام ثلاثه مصر و مجسمه ابوالهول می باشد. ورود به مجموعه( پیاده و یا سواره) از زیر دستان و بدن مجسمه ابوالهول بوده و سپس سرسرای مجموعه که در واقع یک هرم بزرگ است.(این سرسرا بصورت یک وید تا بالا بازاست) . در این هرم ستونهایی به سبک معماری مصر با مجسمه هایی از مردمان قدیم مصر و فرعونها با طرز لباس پوشیدن و نحوه ایستادن آنها خود نمایی می کند.

تزیینات و نقاشی دیواری و خطوط روی دیوار ها و نورپردازی این مجموعه به گونه ای است که کاملا هر بیننده ای را به یاد معماری مصر و اهرام ثلاثه می اندازد.سطل های زباله،نیمکتها،گلدانها و کف سازی ها همه و همه با چوب و با خطوطی شبیه خطوط مصر قدیم حکاکی شده است.و در شب هنگام ،نحوه روشن شدن چراغها و نورپردازی خیره کننده آن و چشمان تابناک مجسمه ابوالهول همگی نشان از اجرای یک طرح موفق دارد. مجموعه که از گرد هم آمدن بهترین مارکها و برند های معتبر دنیا است، مجموعه تجاری موفقی را بوجود آورده است.

در انتهای یکی از یالهای این مجموعه تجاری، زمین اسکی بر روی یخ بصورت مصنوعی ایجاد شده که محل سرگرمی بسیار خوبی برای علافه مندان مخصوصا کودکان است.و از آنجایی که این مجموعه بصورت یک وید تا بالا باز است بینندگان زیادی را می توان دید که در طبقات مختلف به نظاره بازی اسکی بازان ایستاده اند .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

reflection

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
279
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
دانشگاه
UM
رشته دانشگاه
Genetics
پاسخ : مالزی

میخوام راجب یکی از گردش هام تو مالزی بگم "کامرون هایلند" .این شهر از مناطق بلند و سردسیر مالزی است.برای رسیدن به این شهر ابتدا پس از طی مسافتی در اتوبان شمال- جنوب مالزی باید از جاده ای پر پیچ و خم فرعی گذشت. گذر از این جاده من را به یاد جاده چالوس انداخت.اما با یک تفاوت و آن اینکه این جاده باریک تر ،خطرناکتر بود.به شکلی که گاهی اوقات برای عبور دو اتوبوس از کنار هم یکی از اتوبوسها مجبور به توقف بود. جالب اینکه هیچگونه محافظ و گارد ریلی هم در حاشیه جاده و جود نداشت. یک طرف جاده کوه و طرف دیگر درختان تنومند و بزرگی که معلوم نبود از کجای دره شروع شده ولی از دیدنش انسان احساس حقارت و ترس می کرد.حتی اتوبوسهایی که در این جاده تردد می کرد قدیمی و از نوع موتور جلو بود.با ورود به این شهر اولین چیزی که احساس میشد سرمای محسوس و تفاوت ان با کوالا لامپور بود. مستقیم به هتل رزو شده بنام the cool point hotelرفتیم و در آن استقرار یافتیم.عصر به گردش در اطراف پرداختیم چرا که قرار تور داخل شهری فردا بود.

بازدید از رودخانه شهر شباهت عجیبی با سرعین اردبیل داشت چرا که دارای یک خیابان اصلی با واحد های تجاری و رنگارنگ اطراف این خیابان بود.اما تفاوت اینجا با سرعین در این بود که سرعین تنها از هموطنان عزیز پر بود ولی اینجا از اروپایی ها و سایر توریستهایی که از تمام دنیا آمده بودند.شب به منطقه ای نزدیک هتل که حدود 10 کیلومتر فاصله داشت رفتیم که در آن بازار شبانه وجود داشت.خواب در کامرون عالی بود. چراکه اولین باری بود که در سرما و با پتو خوابیدن را در مالزی تجربه می کردیم.

#مزراع چای:این مزارع زیبا در ارتفاعات کامرون و دارای مناظر فوق العاده زیبایی بود. راه دسترسی به آن یک جاده اختصاصی کارخانه و باریک بود که از بین مزارع چای می گذشت.در بلندترین این ارتفاعات کارخانه چای قرار داشت که ضمن بازدید از آن به یک فروشگاه راهنمایی شدیم که پر از انواع چای با رنگ بندی و طعم مختلف بود. استقرار در یک سالن شیشه ای برای صرف چای در آن ارتفاع و دید به مزارع اطراف بهمراه خنکی هوا و زیبایی بی نظیر ان...

#مزرعه پروانه ها: مجموعه ای متنوع از انواع پروانه ها و دیگر حشرات که بزرگی بعضی از حشرات و یا گاهی بزرگی آنها واقعا انسان را به حیرت می اندازد.



#مزرعه توت فرنگی: دراین مزرعه با یک تکنیک مدرن و کاملا بهداشتی اقدام به تولید توت فرنگی می کنند. بوته های توت فرنگی در داخل پلاستیک هایی که پر از کود و خاک است قرار داده شده و این پلاستیک ها بر روی پایه هایی جدا از سطح زمین قرار دارد. ابیاری این بوته ها تنها از طریق لوله هایی پلاستیکی نازکی است که به داخل هر پلاستیک راهنمایی شده و از طریق روش قطره ای ابیاری می شوند. خرید از فروشگاه این مزرعه و ارائه بستنی توت فرنگی در آن از نکات قابل توجه بود.



#باغ رز: مجموعه ای بزرگ و متنوع از انواع گل ها با رنگ بندی و تنوع بی نظیر.حضور انواع جهانگردان و عکاسان با انواع دوربین های متنوع برای ثبت تصاویر بی نظیرتر.



# مزرعه زنبور: مزرعه ای پر از انواع کندوی زنبور عسل به همراه مجسمه هایی از زنبور ها در حالات مختلف.و در نهایت فروشگاه عسل طبیعی.



#معبد بودا: معبدی بزرگ در بلندی یک تپه. شقفهای شیبدار چهار طرفه وقوس دار، با لبه های نوک تیز و قرمز رنگ،وجود مجسمه های طلایی از بودا در داخل آن.اصولا درمعابد بودایی ابتدا دارای یک در و دروازه و بعد حیاط و سپس بنای معبد قرار دارد.بنای معبد معمولا چند پله بالاتر از سطح زمین است. استفاده از رنگ قرمز در در ها و سقفها و قرار دادن مجسمه های طلایی بزرگ و کوچک در گوشه و کنار معبد،استفاده از چوبهایی از عود در ابتدای ورود و تمیز بودن این معابد از خصوصیات اینگونه معابد است.



#بازار سبزیجات: بازاری که انواع میوه های متنوع با قیمتی مناسب در یک بسته بندی به مشتری ها ارائه می شود.
 
بالا