• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تست ها

  • شروع کننده موضوع
  • #1

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
خب میخوام راجب نشان دار کردن تستا بگم
بارها در صحبت های مشاورین، پشتیبانان و دوستاتون شنیدین که از تست علامت دار صحبت می کنن. تست های علامت دار بیشتر زمانی اهمیت پیدا می کنن که شما تصمیم به دوره یک مبحث و یا جمع بندی و مرور اون می گیرید. وقتی تست های مختلف،علامت های مخصوص به خودشون رو داشته باشن، می تونید در هر زمان بهترین استفاده رو از تست هایی که قبلاً یک بار زدید ببرید.


در اینجا برای هر گروه از تست هایی که ممکنه شما باهاش رو به رو بشید علامت مخصوصی در نظر گرفته میشه که در دوره های بعدی با نگاه انداختن به اون علامت متوجه بشید که این تست رو برای چی علامت دار کرده بودید.

غلط
غ
این علامت مخصوص تست هایی است که شما به آنها پاسخ غلط داده اید. صد البته علاوه بر علامت دار کردن این گونه از تست ها، به بررسی کامل راه حل تشریحی و پاسخ صحیح آن بپردازید.
نزده
ن
این علامت مخصوص تست هایی است که شما به آنها پاسخ نداده اید. پس از بررسی کردن پاسخنامه تشریحی و حل دوباره سوال، می توانید از این علامت برای نشاندار کردن این گونه پرسش ها بهره ببرید.
اشتباه محاسباتی
ا
این علامت در کنار تست هایی قرار می گیرد که شما به دلیل بی دقتی و یا اشتباهات محاسباتی به آنها پاسخ اشتباه داده اید. در واقع پاسخ اشتباه شما به دلیل مشکل در یادگیری و فهم سوال نبوده.
عدم فهم سوال و پاسخ
?
این علامت زمانی در کنار یک تست قرار می گیرد که شما در فهم یک سوال و یا پاسخ تشریحی آن مشکل دارید و حتی با مطالعه پاسخ هم متوجه راه حل آن نمی شوید. در این موارد حتماً از دوستان و یا دبیران خود کمک بگیرید.
شک دار
ش
این علامت زمانی کنار تست قرار میگیره که جواب تستی رو شک دارید
نکته دار
*
این علامت زمانی در کنار یک تست قرار می گیرد که تست از نظر شما دارای نکته مهم و زیبایی باشد و لازم میدانید که این نکته را در دفعات بعدی مجدداً مرور کنید.
و اما چگونگی به کار بردن این نماد ها در مرور های بعدی

در مرحله اول سوالاتی که علامت سوال را در کنار خود داشتند با دبیر خود بررسی کنید و ابهام آنها را برطرف نمایید.

در مرورهای بعدی ابتدا سوالاتی که علامت نزده دارند بررسی کنید تا از یادگیری آنها مطمئن شوید.

و پس از آن به ترتیب تست های دارای علامت غلط ، محاسباتی ، نکته دار را در مرور های بعدی بررسی نمایید.
 

baseri

F@|-|!mEh
ارسال‌ها
2,821
امتیاز
6,848
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 6
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
نانو
دانشگاه
علوم پزشکی البرز
پاسخ : تست ها

از همون اول كه شروع ميكنيم به عنوان كنكوري خوندن همينكارو كنيم ديگه؟ :-"

+ در مورد شك دار ها : مربوط ميشه به تست آزمون ها ؟ آخه تو كتاب ها جواب داره كه !
يعني مثلا يه تستي رو حل ميكنيم ولي ميبينيم شك داريم به راه حل يا جوابمون ، بعد ميريم سراغ جوابش و بررسي ، چه درست بوده چه غلط ، "ش" ميزنيم كنارش، آره؟ 8->
 
ارسال‌ها
2,285
امتیاز
62,942
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
94
پاسخ : تست ها

می‌دونم هیچ ربطی به تاپیک نداره ولی خب با ربط‌ ترینش اینجا بود :))

این فایل رو چند روز پیش درست کردم. برا اینه که جواب تستا رو تو کتاب نزنیم. :D

امید است مورد قبول واقع گردد. ;;)
 

ArtmisSoR

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
292
امتیاز
3,446
نام مرکز سمپاد
فرزانگان‎امین
شهر
Isf
دانشگاه
پلی‌پیکنیک
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : تست ها

به نقل از حمیـده :
می‌دونم هیچ ربطی به تاپیک نداره ولی خب با ربط‌ ترینش اینجا بود :))

این فایل رو چند روز پیش درست کردم. برا اینه که جواب تستا رو تو کتاب نزنیم. :D

امید است مورد قبول واقع گردد. ;;)

به نظرت بهتر نیست از پاسخنامه‌ی چهارگزینه‌ای استفاده کنیم؟ :D
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : تست ها

به نقل از هـامـــون :
به نظرت بهتر نیست از پاسخنامه‌ی چهارگزینه‌ای استفاده کنیم؟ :D
دقیقا اینطوری باید باشه که همین خودش باعث تمرین میشه که سرجلسه تستارو اشتباه وارد نکنین
 

mjz

Mohammad+Javad
ارسال‌ها
343
امتیاز
1,436
نام مرکز سمپاد
نسل طلایی علامه حلی 2
شهر
تهران / شهر ری
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
QUT
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : تست ها

اگر شماره سوال رو رنگی کنید بهتره

برای موقع مرور هم قشنگ تره هم بهتر به چشم میاد

وقتی که کتاب رو ورق میزنید هم ی احساسی درونتون ایجاد میشه که کتاب رو خوندید و خیالتون ی کمی راحت میشه

+ ی اعتماد بنفس خوبی هم بهتون دست میده
 

moshiri

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
232
امتیاز
595
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بندر
مدال المپیاد
زکی!
پاسخ : تست ها

به نقل از Mohammad+Javad :
اگر شماره سوال رو رنگی کنید بهتره

برای موقع مرور هم قشنگ تره هم بهتر به چشم میاد

وقتی که کتاب رو ورق میزنید هم ی احساسی درونتون ایجاد میشه که کتاب رو خوندید و خیالتون ی کمی راحت میشه

+ ی اعتماد بنفس خوبی هم بهتون دست میده
اقا همیشه باید به فکر کنکوری سال بعدی که کتابو میگیره از شما باشید...
 

ArtmisSoR

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
292
امتیاز
3,446
نام مرکز سمپاد
فرزانگان‎امین
شهر
Isf
دانشگاه
پلی‌پیکنیک
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : تست ها

به نقل از moshiri :
اقا همیشه باید به فکر کنکوری سال بعدی که کتابو میگیره از شما باشید...

اتفاقاً من خودم از کتابی که سوالای شک‌برانگیز و غلط‌انداز و جون‌دار و نکته‌دارش توسط یه آدم‌حسابی مشخص شده باشه استقبال می‌کنم!‌ :D
 
  • شروع کننده موضوع
  • #9

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : تست ها

زمان صحیح تست زنی

این که بخواید یه مطلبی رو بخونید و بعد از بستن کتاب ، بلافاصله و با اشتیاق بیش از حد ، به امید یه درصده خیلی تووووووووووپ ، کتاب تستو باز کنین و از همون مطلب تست بزنین تا به قول خودتون و یا دیگران(!) ، تو ذهنتون تثبیت بشه ، متاسفانه هیچ فایده ای نداره !

یعنی در اصل ، اصلا تثبیتی در کار نیست ! این جور تست زدن فقط باعث میشه خودتون رو گول بزنین و اعتماد به نفس کاذب پیدا کنین… یعنی اساسا شما دارین ناخواسته حافظه ی بلند مدت خودتون رو تنبل و در عوض ، حافظه ی کوتاه مدتتون رو تقویت میکنین… در صورتی که در این شکی نیست که داشتن یک حافظه ی خوبه بلند مدت ، یه برگه برنده واسه کنکوری هاست …
برای تثبیت هر درسی ( اعم از دروس اختصاصی و عمومی ) باید حداقل ۵ و حداکثر n عدد سوال تشریحی کار کنین و این تنها راهه تقویت حافظه ی بلند مدت شماست ! برای تست زدن عجول نباشین… دست نگه دارین… حداقل ۲۴ ساعت بین خوندنه یه مطلب و حله تست از اون ، فاصله بندازین … در طی این ۲۴ ساعت ( و یا بیشتر ) شما این امکان رو به ذهن خودتون میدین که اطلاعات خونده شده رو ، از قسمت ” حافظه ی کوتاه مدت ” به قسمت ” حافظه ی بلند مدت ” انتقال بده… حالا چه ناقص و چه کامل… که این موضوع از نمره ی درصد شما مشخص میشه… اگه حداقل بعد از ۱ روز سراغ تسته مطلبی رفتین که روز قبل خونده بودینش و تونستین به اکثر سوال ها پاسخ صحیح بدین ، این یعنی بیشتر اطلاعات ثبت شده در ذهن شما ، به حافظه ی بلند مدت شما انتقال داده شده… پس delivery report با موفقیت ارسال شد !! اما اگه درصدتون قابل قبول نبود و حس میکنین خیلی دقیق تر از درصده ۶۰ ، خونده بودینش ، معلوم میشه که این انتقال اطلاعات ناقص صورت گرفته !


چرا مطالب در خاطمان کامل نمی ماند؟
حالا چرا؟! مشکل واقعا کجاست ؟! آیا مشکل از پست چی بوده ؟!! یعنی اطلاعات رو کم و زیاد کرده و بعد انتقال داده ؟؟! یا از فرستنده و گیرنده ؟!

فرض کنین فرستنده حافظه ی کوتاه مدت شما و گیرنده حافظه ی بلند مدت شماست… و ذهن شما ، کار انتقال رو انجام میده ( پست چی ) …
حالا نقش شما این وسط واقعا چیه ؟!

در واقع ، شما مهم ترین نقش رو تو این جا به جایی بازی میکنین ! و نقش شما ، بسیار حساس تر از نقش های دیگه ست ! شما یک منع اطلاعاتی هستید… یعنی حافظه ی کوتاه مدت شما ، از شما تغذیه میکنه ! پس هر جور اطلاعاتی رو که شما بهش بدین ، اون هم دریافت میکنه ! چه غلط و چه درست… ناقص و یا کامل… حالا اگه نتونستین درصد خوبی کسب کنین ، مشکل نه از فرستنده و گیرنده ست ، و نه از انتقال دهنده ! مشکل از منبع اطلاعات ، یعنی از شماست ! پس شما منبع اطلاعاتیه ناقصی بودین… و یا بالعکس… اگه موفق بشین ، یعنی منبع کاملی بودین !

پس سعی کنین مطالب رو درست و دقیق بخونین… تاکیید میکنم ! نقش شما بسیار بسیار مهم و سرنوشت سازه…شما مسؤولیت سنگینی رو به عهده دارین… و وقت زیادی رو هم صرف این مسوولیت کردید و خواهید کرد ! پس حالا که این همه وقته زندگیتون رو صرفش میکنین ، لااقل درست این کارو انجام بدین… این که فقط یه مطلبی رو ۱۰ بار بخونین تا حفظش کنین ، مهم نیست… باید بفهمینش… یعنی در اصل ، تا فهمیدنی در کار نباشه ، به خاطر سپردنی هم در کار نخواهد بود !…


مثالی از مفهومی خواندن برای تثبیت یادگیری
تو کتاب زیست سال سوم نوشته شده : ” پرکاری تیرویید ، سبب بی قراری ، اختلالات خواب ، افزایش تعداد ضربان قلب و کاهش وزن میشود ”

دو راه وجود داره :

راهه اول اینه که بشینین ۵ دور از روش بخونین و صرفا حفظش کنین و بسپاریدش به دست حافظه ی کوتاه مدت… که در این صورت چون علت مطلب رو درک نکردین ، منبع کاملی نیستین و از اونجایی که ذهن انسان ها هیچ پیشامدی رو بدون دلیل و منطق قبول نمیکنه ، این اطلاعات اصلا به حافظه ی بلند مدت شما ارسال نخواهد شد و …

و اما راهه دوم اینه که بیاید ریشه ای و عمقی مطلب رو بخونین و به قول معروف ، مو شکافی کنیدش !… شما باید وقتی مطلبی رو میخونین ، هر جور سوالی که ممکنه ازش مطرح بشه رو از خودتون بپرسید ! مسلما اولین سوالی که اینجا براتون پیش میاد اینه که : چرا ؟! چرا پرکاری سبب اختلالات خواب و …؟ خب… باید این طور استدلال کنین… اگه یادتون باشه صفحه ی قبلش نوشته بود : ” هورمون های تیروییدی میزان سوخت وساز را در بدن تنظیم میکنند و … “ حالا یه کوچولو که فکر کنی خیلی راحت میتونی این دو تا مطلب رو به هم ربطشون بدین ! خب وقتی مسوول سوخت وساز هستن ، یعنی اینکه میزان انرژی ای رو که در اختیار سلول های بدن قرار میگیره ، تامین میکنن ! حالا وقتی این غده پرکار باشه چه اتفاقی میفته ؟! دقیقا… انرژی بیشتری در اختیار بدن قرار میگیره دیگه ! که خب مسلما فرد پر انرژی ، تعداد ضربان قلبش نسبت به افراده عادی ، بیشتره ، بی قراره و نمیتونه آروم بگیره و یه گوشه بشینه و یا خوب بخوابه ! چون انرژی بیش از حدی داره ، پیوسته در حال جنب و جوش و فعالیت و عرق کردنه ! و وقتی همش در حال حرکت و جنبش باشه ، خب معلومه که لاغر هم میشه !


کلام آخر ( زمان صحیح تست زنی )
خب حالا که با دلیل و منطق یاد گرفتیش ، به نظرت آسون تر نشد ؟!اگه اینجوری بخونی ، تا عمر داری تو ذهنت می مونه… این فقط یه مثال بود که بهت ثابت کنم این جور درس خوندن هم لذت بیش تری داره و هن پر بازده تره !! لااقل میدونی وقتت رو الکی داری تلف نمیکنی… و داری مفید و پر بازده میخونی … واسه تک تک جملاتی که میخونی ، دلیل و منطق بیار… و اینجوری ذهنت رو وادار به پذیرش همیشگیه اون مطلب کن…( البته میدونم که دروس عمومی بیشتر جنبه ی حفظی دارن… حتی درسی مثله شیمی هم پر از مطالب حفظ کردنیه… اما سعی کن ، تا اونجایی که می تونی ، عمقی و با دلیل و منطق بخونی… ازت خواهش میکنم… تا اونجا که میتونی تلاش کن… ضرر نمیکنی ! )

به امید ارسال موفقیت آمیز مطالب از ” حافظه ی کوتاه مدت ” شما ، به ” حافظه ی بلند مدت “ !! …
 

sadafak

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
252
امتیاز
1,209
نام مرکز سمپاد
فرزانگان دو
شهر
تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : تست ها

هشدار:بقچه‌ای درس نخونین!!
منظور از بقچه‌ای درس خوندن چیه حالا؟یکی از عادتهای غلطی که من خودم داشتم تو سال کنکور این بود که مثلا بجز زیست که میدونستم باید بطور مداوم و هر روز بخونم بقیه درسا رو اینجوری میخوندم که مثلا یه روز پشت هم ۶ ساعت مینشستم ۲۰۰تا تست شیمی میزدم.نه اینکه اینکار نتیجه نده شما اگه درس بخونین حالا با هر روش غلطی هم که باشه بلخره به نسبت درس خوندنتون نتیجه میگیرین اما اینا کارایی هستن که بازده درس خوندنتونُ میارن پایین فقط.نتیجه‌ای که شما مثلا با ۳۰ ساعت مطالعه در هفته میتونستین بگیرین رو یهو میبینین با ۶۰ ساعت هم بطور کامل نگرفتین.
راه‌حل:درسا رو تو هفته پخش کنین.متنوع درس بخونین
مثلا توصیه میشه تو روزهایی که مدرسه میرین ۴ تا درس مختلف بخونین(معمولاً دو تا اختصاصی و دو تا هم عمومی) و روزایی که مدرسه نمیرین ۴-۶ درس رو بخونین.(اصولاً همه اختصاصی‌ها+دو تا عمومی که روزای مدرسه نمیخونین.) برای مثال شما اگه بجز پنج‌شنبه جمعه یه روز تعطیل طی هفته داشته باشید همون ۶ ساعتی که اول گفتم رو میتونید به سه تا تایمِ دو ساعته تقسیم کنین.اینجوری هم فشار کمتری بهتون میاد و فرسایشِ ذهنتون کمتر میشه هم بازده مطالعه‌تون میره بالا.وقتی ۶۰۰ تا تیت پشت سر هم میزنین چون تو همه کتابا تستای تمرینی ومشابه زیاد هست از یه جایی به بعد دیگه نکته‌ای رو یاد نمیگیرین یا حتی نکات براتون دوره نمیشه فقط به طور غیر ارادی از روشِ حل سوالای قبلی تقلید مکینین و این نه تنها چیزی به سوادتون اضافه نمیکنه بلکه باعث میشه دقتتون به شدت اُفت کنه درحالی که اگه همین کار رو تو هفته پخش میکردید نکات هر سری تو ذهنتون تکرار و تثبیت میشد و لطمه‌ای هم به دقتتون نمیخورد.
 

sadafak

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
252
امتیاز
1,209
نام مرکز سمپاد
فرزانگان دو
شهر
تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : تست ها

دو مدل تست‌زنی داریم که شما باید انجام بدین درکل:
*تست تمرینی*
تو این مدل تست زدن حتی تو سال پیش اصلا نباید زمان رو در نظر بگیرید این مدل تست زدن فقط برای این هست که چیزایی که شما درس گرفتید(و غالباً به صورت تشریحی هست) به آموخته‌های تستی تبدیل بشه و کاربرد از نکات تستی رو که یاد گرفتید ببینید.پش اصلا روی زمانش حساس نباشید.اگه آزمون خارج از مدرسه شرکت میکنین فاصله بین آزمونا معمولا دو تا سه هفته هستش.توصیه میشه هفته اول اینجوری تست بزنین و از اواخر هفته اول یا از هفته دوم(بسته به زمان؛مباحث و تسلط خودتون) تست زماندار رو شروع کنین بخصوص اگه محصل هستید ;;)
بعضی کتابا یه سری تست پیش‌نیاز معرفی کردن خودشون که میتونین برای این مرحله ازشون استفاده کنین درغیر اینصورت میتونین از معلماتون یا دوستات سال بالایی کمک بخاید اگه هیچکدوم از این شرایط هم نبود میتونین یه سری تست(مثلا مضرب 5)انتخاب کنین و بزنین.در موردِ تعدادِ این تست‌ها باید دقت کنین که یک چهارم تستا رو انتخاب میکنین و تک به تک میزنید و بعد پاسخِ تشریحیشو میخونین.دقت کن لازم نیس حتما شما تستی رو غلط زده باشید تا جوابشو بخونین بلکه خوندن جوابِ تستایی که درست زدینشون هم باعث میشه نکته‌ها یه بارِ دیگه واسه شما تکرار بشن و بهتر تو ذهنتون بشینن.
*تست زمان‌دار*
این مرحله باید بعد از مرحله قبلی انجام بشه و برای به دست آوردن شناخت و آزمون گرفتن از خودتون انجام میشه.تو این مرحله باقیمونده تستاتونو به دسته‌های کوچیک و استاندارد تقسیم میکنین و به نوبت دسته‌هایی رو که مشخص کردین کار میکنین.تو این مدل تستا لازم نیس جوابُ بلافاصله بخونین قاعدتن :-" همون‌طور که گفتم کلِ تستایی که قراره کار کنیدُ دسته‌بندی میکنین بعد هر دسته رو که تو زمانِ خودش جواب دادید چک میکنید و اگه احساس میکنید مشکلی تو یادگیریش نداشتین و کاملاً مطلب بزاتون جا افتاده دیگه لازم نیس پاسخِ تشریحی همه‌ی سوالا رو بخونین.اگه زمانِ کافی ندارین میتونین به خوندنِ جواب تستایی که غلط زدید بسنده کنین.تو این قسمت برعکس قسمت قبلی بعد از اتمام بهتره درصد هم بگیرین تا به یه شناختِ نسبی از خودتون برسین. ;;)
 
بالا