• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
مدت‌ها فکرم درگیر این بود که برگزارکردن چه مسابقه‌ای مناسب انجمن سینماست، تا اینکه یکی از آیتم‌های مسابقه‌ی سینمایی ۱،۲،۳،۴ که نقدفیلم بود باعث شد به مسابقه‌ی «تحلیل‌ و بررسی فیلم» فکر کنم.
اینجا قراره تحلیل‌وبررسی «قسمتی از یک فیلم»‌ در قالب مسابقه انجام بشه و درنهایت به بهترین تحلیل‌گر نشان‌هنری تعلق بگیره.
چطور و کی قراره این کار رو انجام بدیم؟
شما از الان میتونید از طریق پ.خ برای شرکت تو مسابقه اعلام آمادگی بکنید. با در نظرگرفتن شرایط یکی از روزهای بهمن تاپیک باز میشه،‌ لینک فیلم رو قرار میدیم و مسابقه رسماً‌ شروع میشه. :D جزئیات کار رو هم تو همون پست میگم.
شرکت کنندگان تو مسابقه باید چه شرایطی داشته باشن؟
کافیه آشنا با دنیای سینما باشید و فیلم‌بین؛‌ چه بهتر که نقدخوان و نقد نویس هم باشید!
توصیه میکنم تو این مدت نقد سایت‌هایی مثل نقد فارسی رو بخونید و به انجمن فیلم‌شناسی هم سر بزنید؛‌ قطعاً‌ باعث میشه دید نقادانه‌تری نسبت به فیلم‌ها پیدا کنید.
امیدوارم مسابقه‎‌ی پرشوری باشه. ؛‌)

× مرسی از عرفان بابت بنر. :د
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

اولین مسابقه‌ی تحلیل و بررسی فیلم سمپادیا از الان رسماً شروع میشه. قبل از هرچیزی به خاطر تأخیر تو برگزاری مسابقه معذرت میخوام. آماده کردن شرایط مسابقه از چیزی که فکر میکردم سخت‌تر بود و خلاصه مشکل از من‌ه که زمان رو درست تخمین نزدم.
سکانسی که برای تحلیل انتخاب شده از فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) به کارگردانی کریستوفر نولان‌ه. تاپیک بازه و شما یک هفته برای بررسی فیلم فرصت دارید. میتونید این سکانس رو به همراه زیرنویسش از لینک‌های زیر دانلود کنید.

فیلم (مدت زمان: ۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه / حجم: ۱۲۳ مگابایت / دقیقه‌ی ۰ تا ۶ فیلم)
زیرنویس

%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%871.png

کسایی که از طریق پ.خ برای شرکت تو این مسابقه اعلام آمادگی کردن افراد زیر هستن که منتظر پست‌هاشون هستیم.
بابکـــ
کیارش
gaucho
کیانا ن.
bugieboy
عِرفان
ناهیـــــــد
reyhaneh 4
grim reaper
golagha
نيكــــــ . ز
amparisay
Sasanesf
Amd
havard
B.G.N
نسترنّگار

چند تا نکته:

۱. داورهای مسابقه NEO، بیلی بچه و من هستیم و معیار انتخاب برنده -که «نشان هنری» بهش تعلق میگیره- لایک نخواهد بود.
۲. فقط افرادی که اسمشون ذکر شد میتونن تو این مسابقه شرکت کنن و پست بدن. اگه شما هم میخواین تو این مسابقه شرکت کنین میتونین تا ۲ روز دیگه به من پ.خ بدین تا اسمتون رو توی لیست بیارم.
۳. هر شرکت کننده فقط میتونه «یک پست» بده. از ابعاد مختلف به فیلم نگاه کنید و سعی کنید علاوه بر نقد کلی، به نکات جدیدی اشاره کنید که تو پست‌های قبلی ذکر نشده باشه.
۴. امکان داره زمان مسابقه با توجه به شرایط بیشتر شه، اما شما فرض رو بذارید روی یه هفته و پست‌هاتون رو تا آخر هفته بفرستید.
۵. این تاپیک فقط برای پست‌های تحلیل و بررسی مربوط به مسابقه‌ست و هرپست غیرمربوطی -اعم از سوال، انتقاد و اظهارنظر راجع به پست‌ها- پاک میشه. اگه مسئله‎ای هست میتونید اینجا مطرح‌ش کنید.

ضمناً زحمت کلیپ و زیرنویس رو NEO کشیده و بنر هم کار عرفان‌ه؛ مرسی ازشون. :D
همین، شروع کنید. ؛؛)
 

amparisay

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
928
امتیاز
4,431
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1386
مدال المپیاد
ندارم
دانشگاه
علم و صنعت
رشته دانشگاه
برق
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

فیلم The Dark Knight فیلم دوم از سری سه گانۀ بتمن هست که با کارگردانی کریستوفر نولان و بازی خوب کریستین بیل و هیث لجر، موفق شد یکی پس از دیگری فیلمهای خوب تاریخ سینما رو در رده بندی های مختلف پشت سر بذاره و الان توی سایت IMDB رنک چهارمین فیلم رو داره، و با امتیاز جدیدش به نظر میرسه به زودی به مکان دوم میرسه و گادفادر رو هم پشت سر میذاره.
سبک فیلم اکشن هست و برخلاف عموم فیلمهای اکشن هالیوودی، یک داستان رو پیگیری نمی کنه. بلکه چند داستان در دل همدیگه اتفاق می افتن. اول فیلم برای آشنایی ما با فضای فیلم و شناخت شخصیت جوکر، یه دستبرد به بانک رو داریم، فیلم با خوب بودن بتمن و بد بودن جوکر ادامه پیدا میکنه، جوکر می خواد بتمن رو بکشه، وسط های فیلم شخصیت های جدیدی نقششون پر رنگ میشه (مثل لائو و گوردون) و داستانهایی داخل داستان اصلی فیلم ایجاد میشن. مثل قضیۀ دوتا کشتی یی که قراره منفجر بشن، مثل گم شدن پول ها، مثل فرار جوکر از زندان و ... فیلم کشش بسیار خوبی داره، و بازی بسیار خوب هیث لجر در نقش جوکر، جذابیت فیلم رو صدچندان کرده.
در سکانس اول، شاهد صحنۀ دستبرد به یک بانک هستیم که نقشۀ دزدیش رو جوکر تنظیم کرده. اولین شات فیلم، سوتی یی داره التبه که جالبه، هلیکوپتری که داره پرواز می کنه برای فیلمبرداری، در شیشه های ساختمون پیدا میشه. سوتی های معنوی دیگری هم داره همین سکانس که جلوتر بهش اشاره می کنیم.
دو نفر از یک ساختمون دیگه با کابل به سقف بانک می رسونن خودشون رو و سیستم امنیتی بانک رو غیر فعال می کنن. باز هم به نظرم یک سوتی معنوی داره، اینکا این دو نفر توی ساختمون روبرو چطوری وارد شدن، چطوری به این سادگی عرض خیابون رو توی روز روشن طی کردن و کسی نفهمیده و ... در حین صحبت این دو نفر، قسمتی از شخصیت جوکر هم نمایان میشه. همزمان با این اتفاق، سه نفر هم دارن در مورد اینکه 6 نفر توی دزدی سهم می برن صحبت می کنن، و از اینکه یکی میگه که جوکر یه جا نشسته و فقط ایدۀ دزدی رو داده و نباید براش سهمی داشته باشیم، معلوم میشه هیچکدوم از خلافکارها همدیگه رو نمیشناسن. چون اتحادی با همدیگه ندارن، و البته نمی دونن که جوکر هم بینشون حضور داره. سه نفر وارد بانک میشن و با تیراندازی مردم رو می ترسونن. با دادن نارنجک به مردم عادی، ترس رو بینشون ایجاد می کنن، به صورت خیلی مخفی هم نشون میده که نگهبان بانک رو خلع سلاح می کنن و کتکش می زنن. (موقع ورود به پشت سر خلافکارها دقت کنید) در همین حین هم آلارم رو دو نفر دزد روی پشت بوم غیر فعال می کنن، و نفر دوم، کسی که آژیر رو غیر فعال کرده بوده می کشه و با سرعت خودش رو به بقیی توی بانک می رسونه و میره سراغ گاو صندوق بانک و با یه دریل مخصوص شروع می کنه به سوراخ کردن گاوصندوق. در همین حین رییس بانک با یه تفنگ شات گان یکی از سه نفر داخل بانک رو میکشه. و البته فیلمنامه نویس برای اینکه دزدی از بانک رو کار آسونی هم جلوه نداده باشه، قضیۀ برق 5000 ولت رو هم مطرح میکنه، و لابلای صحبتها هم مطرح می کنه که بانکی که دارن بهش دستبرد میزنن، بانکی برای خلافکارا هست. بین صحبت های دو نفری که روی پشت بوم بودن هم معلوم بود که رییس بانک، به پلیس زنگ نزده، بلکه به یه شمارۀ عادی زنگ زده بوده، که خوب مشخص می کنه که در حال سرقت از یه بانک معمولی نیستن. فردی که گاوصندوق رو باز میکنه (که قبلا یکی رو روی پشت بوم کشته بوده) به محض باز شدن گاوصندوق، توسط یکی دیگه از خلافکارا کشته میشه. کسی که جزو سه نفری بوده که با ماشین وارد بانک شدن.
یه جای دیگه هم یکی از خلافکارا از جوکر میپرسه که رییس بانک خشاب شاتگانش تموم شده یا نه؟! جوکر یه کم فکر می کنه و چون مطمئن نیست، میگه آره. اون یکی هم سرش رو میاره بالا و رییس بانک یه تیر به سمتش شلیک می کنه و همون لحظه خشابش تموم میشه. جوکر هم میاد بیرون و به ظاهر به پاش شلیک می کنه. توی صحنه های بعد البته خونی دیده نمیشه، که به نظر میاد برای جلوگیری از اینکه فیلم قابل دیدن برای بالای 13 ساله ها باشه چنین کاری رو کردن.
قاتل فردی که گاوصندوق رو باز کرد، شروع می کنه به پر کردن کیف ها از پول داخل گاوصندوق. وقتی که کیف ها دم در بانک جمع میشن، این بحث مطرح میشه که اگر جوکر عاقل تر بود، باید یه ماشین بزرگتر میاورد برای این همه پول. و تفنگش رو به سمت جوکر می گیره. بهش می گه قول میدم جوکر بهت گفته وقتی پولها رو آوردم تا دم در، بهت گفته منو بکشی. و جوکر میگه که نه، من رانندۀ اتوبوس رو میکشم. و همینجاست که یه اتوبوس با ته میاد داخل ساختمون بانک. به نظرم بازهم یه سوتی معنوی داریم، اینکه هیچ حفاظی برای ساختمون بانک وجود نداره که نشه با ماشین اینطوری اومد داخل ساختمون! اتوبوس میزنه به کسی که تفنگ روی جوکر کشیده و اون رو هم میکشه. جوکر هم بعد از سوار کردن کیف ها به اتوبوس، راننده رو هم میکشه.
وقتی که می خواد سوار اتوبوس بشه، رییس بانک شروع میکنه به رجز خونی. که حتما میمیری و جوکر تورو میکشه. در همین حین، جوکر نقابش رو برمیداره، و صورت آرایش شدۀ خودش رو نشون میده. باز هم یه سوتی معنوی. اول فیلم، نشون میده که جوکر زمان سوار شدن به ماشین، نقابش رو میزنه. این یعنی صورت آرایش شدۀ جوکر توی خیابون معلوم بوده. پس راننده و نفر کناریش و مردم می تونستن قبل از سوار شدنش به ماشین صورتش رو ببینن.
جوکر یه جملۀ معروف به رییس بانک میگه، که چیزی که تورو نکشه، خیلی ساده، تورو عجیب تر می کنه. (جملۀ چیزی که تورو نکشه، تورو قوی تر میکنه یه ضرب المثل انگلیسی هست) و یه نارنجک دودزا توی دهن رییس بانک میذاره و نخش به پشت کتش وصله. زمانی که سوار اتوبوس میشه و میره، ضامن نارنجک توی دهن رییس بانک کشیده میشه و شروع می کنه به دود کردن. یه سوتی دیگه هم داریم، زمانی که اتوبوس شروع به حرکت میکنه، ضامن فقط از روی نارنجک پرت میشه بیرون، و دنبال اتوبوس روی زمین کشیده نمیشه.
در کل این سکانس سکانس خوبیه، به لحاظ جذابیت بصری و کشش داستانی جذابه. کارگردان، رنگ ماسک های خلافکارا رو با هم متفاوت انتخاب کرده که بیننده اگر تیزبین باشه، متوجه بشه که هرکدوم چه کاری انجام دادن. فیلمبرداری صحنه ها جذابه و از تکنیک های مختلفی استفاده شده. عموما به خاطر اکشن بودن ذات سکانس، فیلمبردار همراه سوژه ها حرکت میکنه و دوربین ثابت و یک جا قرار نگرفته، که خوب به پویاتر شدن صحنه های اکشن کمک می کنه. دوربین مورد استفاده در فیلم هم دوربین خاصی نبوده و دوربین های امروزی با کیفیت به مراتب بهتری می تونن صحنه ها رو فیلمبرداری کنن. دوربین مورد استفاده داینامیک رنج کمی داشته، که مشخصه که دوربین دیجیتال بوده، و البته در زمان فیلمبرداری این فیلم (سال 2007 و 2008) دوربینهای با داینامیک رنج بالا هنوز عرضه نشده بودن، و مشخص هست که فیلمبرداری هم البته با بهترین های زمان خودش انجام نشده.
موسیقی مرموز فیلم تقریبا توی هیچ قسمتی از این سکانس قطع نمیشه. مگر جایی که جوکر رییس بانک رو از پا در میاره، ورود خلافکارها به بانک و جایی که جوکر رو برای اولین بار توی فیلم صورتش رو می بینیم. موسیقی ریتم یکنواختی داره تقریبا و تم هیجان رو به خوبی به بیننده القا می کنه. صداگذاری تقریبا خوب انجام شده، صدای کتک زدن ها، صدای جیغ آدمهای داخل بانک، ماشینهای پلیس و ...
و البته فیلم یک نکتۀ ظریف دیگه هم داره. قسمتی که پلیس ها آژیرکشان به سمت بانک میان، ماشینها سرعتشون رو کم می کنن و به ماشین پلیس راه برای رفتن میدن.
نورپردازی صحنه ها حرف خاصی برای گفتن نداره، چون عموما از نور طبیعی محیط بانک و جاهای دیگه استفاده شده.
طراحی لباس و طراحی صحنه هم چیز خاص و قابل توجهی نداره به نظرم.
در مورد بازی ها هم باید بگم که افراد داخل بانک زیاد طبیعی رفتار نمی کنن، اما هیث لجر خیلی ریلکس و خونسرده و داخل بانک قدم میزنه به عنوان نقش جوکر. ویلیام فیچنر هم نقش رییس بانک خلافکارها رو معمولی بازی میکنه به نسبت، گرچه به نظرم زیادی ریلکس و خونسرد به نظر میرسه، و همینطور هم بازیش کمی مصنوعی از اب در اومده توی همۀ صحنه ها. بازی خوب خلافکارها هم بعضی صحنه ها رو باورپذیرتر کرده و برای بار اول و زمانی که روی صحنه ها ریز نمیشیم، خیلی از مشکلات رو متوجه نمیشیم.
 

نسترنگار

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,367
امتیاز
7,064
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ تهران
رشته دانشگاه
پزشکی بهشتی
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

از ۶ دقیقه‌ی اول فیلم می‌تونیم یه چیزایی درباره‌ی‌ شخصیت جوکر و روند فیلم بفهمیم:

  • وقتی کار دزدی تموم شد، همه‌ی دزدها هم‌دیگه رو کشتن، پول‌ها جمع شد توی اتوبوس و فقط خود جوکر موند. ینی جوکر با هوشمندی جوری نقشه می‌ریزه که آدم‌ها بدون این که خودشون متوجه باشند، تصمیم‌هایی می‌گیرند و کارهایی انجام می‌دن که کاملاً بر ضد منافعشون، و مطابق منافع جوکره. و این رو تازه وقتی می‌فهمن که کار از کار گذشته. در ادامه‌ی فیلم هم مشابه این ماجرا رو داریم؛ جایی که بتمن باید بین Harvey و Rachel یکی رو نجات بده، یا جایی که جوکر از زندان فرار می‌کنه.

  • جوکر یه مجرم عادی نیست؛

    • بانکی که برای سرقت انتخاب شده یه بانک معمولی نیست و متعلق به دسته‌ی دزدهای شهره. یه سارق عادی هیچ وقت همچین بانکی رو برای سرقت انتخاب نمی‌کنه. پس جوکر یا خیلی دیوونه است، یا به قدرت و توانایی خودش خیلی اطمینان داره.
    • در قسمت آخر این صحنه، جوکر یه نارنجک می‌ذاره توی دهان رئیس بانک؛ این هم کار معمولی نیست و بی‌رحم و ترسناک و غیرعادی بودن جوکر رو نشون می‌ده.
    • جوکر کاری می‌کنه که آخر سر همه‌ی [مثلاً] هم‌دست هاش کشته بشن؛ به کسی اعتماد نداره و تنها کار می‌کنه.
    .
 

Sasanesf

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
5
نام مرکز سمپاد
شهيد اژه اي ناحيه يك اصفهان
شهر
اصفهان
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

در اکثر نقدهایی که امروزه نوشته می شود منتقد بیشترین حجم نقد را به تعریف و توضیح داستان اختصاص می دهد. در این نقد من سعی کردم تا جایی که ممکن است حداقل این یک استاندارد کوچک را تا جایی که در توانم هست رعایت کنم و سعی کنم بیشتر به تجزیه تحلیل روایت بپردازم تا توضیح و بازگوی روایت و دیده ها و شنیده های تکراری.

گاتهام سیتی ابر شهری است که تمام عناصر دنیای امروزی در آن وجود دارد:آسمانخراش ها،ایده آلیست های اجتماعی،باند های مافیایی و شرکت های چند ملیتی و ... که در اولین صحنه ی فیلم ما را با این شهر روبرو می کند، شهری که به تازگی به کمک بتمن آرامش خود را باز یافته و ما با هرج و مرج جدیدی روبرو می شویم که توسط جوکر درست می شود هرج و مرجی که با شکستن یکی از پنجره های یکی از آسمانخراش ها به وجود می آید. و اولین کشمکش داستان های تو در توی ما به وجود می آید کشمکشی که عنصر اصلی اکثر فیلم هاست.
الگوی ساختار دراماتیک سید فیلد بیان می کند که آغاز فیلم باید به معرفی شخصیت اصلی فیلم، فرضیه دراماتیک روایت (موضوع داستان) و موقعیت دراماتیک روایت (فضا و شرایط پیرامون ماجرا) بپردازد. البته فیلم بتمن کاملا" پیرو ساختار کلاسیک یا همان ساختار سید فیلد نیست و ساختار شکنی هایی انجام می دهد.
به نظر من مهم ترین و زیرکانه ترین کاری که نولان در آغاز فیلم انجام می دهد، به جای این که ابتدا بتمن را وارد ماجرا کند جوکر یا ضد قهرمان را وارد می کند، ضد قهرمانی که شباهت زیادی به قهرمان فیلم (بتمن) دارد : هر دو دوران کودکی سختی داشتند، هر دو عصبی و هردو دارای عقده های روانی هستند عقده هایی که یادگار کودکیشان است و بر اساس آن عقده ها دست به جنایت می زنند(جوکر) یا علیه جنایت می جنگند(بتمن). موقعیت دراماتیک روایت(فضا و شرایط پیرامون ماجرا) را هم در صحنه ی اول معرفی می کند. هم با نشان دادن محیط شهر و هم با اعمال شخصیت ها،برای مثال تمام زیر دستان جوکر یکدیگر را می کشند و آخرین نفر باقیمانده را هم خود جوکر می کشد. و ما این گونه با فضای سیاه روایت و شرایط پیرامون آن آشنا می شویم .
فرضیه ی دراماتیک روایت هم مشخص است و به ما دزدی بانک را نشان می دهد که آغاز گر داستان است.
شخصیت پردازی جوکر:مهم ترین کاری که نولان در این چند دقیقه ی آغاز فیلم انجام می دهد شخصیت پردازی جوکر است و اولین بار ما را از پشت با جوکر مواجه می سازد و روی ماسکش زوم می کند. با دیالوگ های زیر دستانش هم روند شخصیت پردازی را سرعت می دهد مانند زمانی که جوکر در ماشین نشسته و زیر دستانش در حال صحبت راجع به او هستند.ما می توانیم شخصیت بی قانون، عصبی و تیزهوش جوکر را در کلک هایی که به زیردستانش می زند مشاهده کنیم. وقتی که جوکر وارد بانک می شود و با آن هیکل قوز کرده اش روبرو می شویم می بینیم که به راحتی و خیلی حرفه ای و البته به طرز مسخره و جک واری (از اسمش معلوم است) زیر دستانش را می کشد و این نشانه ی ثبات شخصیت و اعتماد به نفس بالای جوکر است.
و البته مهم ترین دیالوگ این صحنه دیالوگی است که جوکر به رییس بانک می گوید : هرچیزی که تورا نکشد تو را قوی تر می کند. به راستی این سرنوشت خود جوکر نیست ؟جوکری که تمام صورتش جای زخم است جوکری که شخصیتی قوی تر از بتمن دارد بتمن عاشق ریچل می شود و این بتمن را از راه اصلیش منحرف می کند ولی جوکر هیچ وقت عاشق نمی شود و یقینا" شخصیتی قوی تر از بتمن دارد. زمانی هم که جوکر می خواهد ماسکش را بردارد بیننده ای که پیش زمینه ی ذهنی از جوکر ندارد انتظار قیافه ای متفاوت با ماسک را دارد ولی با قیافه ای مواجه می شود که خیلی هم تفائتی با ماسک ندارد! این هم یکی دیگر از تلاش های نولان برای شخصیت پردازی است .
کارگردانی: شوالیه تاریکی هر چه قدر هم معنا گرا باشد، در نظام هالیوود ساخته شده و نیاز به بازگشت سرمایه دارد در این فیلم هرچه بیشتر تلاش شده که با صحنه های بسیار اکشن که نولان در این کار استاد است مخاطب عام را هم به سوی خودش و گیشه ها بکشاند. مانند حرکت شخصیت ها با طناب بین ساختمان ها و یا صحنه ی بسیار جالب اتوبوس های مدرسه و زمانی که اتوبوس از بانک خارج می شود و صحنه ی دزدی در صدای حیغ بچه های مدرسه ای محو می شود!!!!
 

B.G.N

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
33
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
شیمی اگه خدا بخواد!
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

این فیلم محصول 2008 و به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده و تقریبا با نظرات مثبت زیادی از سوی منتقدان مواجه شده،و همینطور 6 ماه قبل از اکران فیلم هیت لیجر(جوکر) به علت مسمومیت مرحوم میشه که توجه بیشتری رو به این فیلم جلب میکنه. این فیلم همچنین نامزد دریافت 8 اسکار بوده.
فیلم در سکانس ابتدایی با شکستن شیشه (یه شیطنت خیلی کوچولو!)شروع میشه و به تدریج با جنایات بیشتر و قتل های بیشتر رو به رو میشیم. همچنین در همین ابتدا با تجهیزات پیچیده ی تبهکار های فیلم این حس القا میشه که شما با یه سری دزد و قاتل حرفه ای مواجه هستید .
در اولین صحنه ی حضور جوکر ما فقط یه "ماسک"رو میبینیم که در طول این سکانس هم جوکرهمچنان یه ماسک باقی میمونه و با وجود تمام حرف هایی که پشت سرش و درباره ی اون میزنن هیچ عکس العملی ازش دیده نمیشه. در واقع جوکر شخصیتی پیچیده و مرموز داره
، کسی که هیچ ترسی از کشتن نداره (و حتی میشه گفت از کشته شدن.همونطور که میبینیم باز هم واکنش خاصی در برابر همدستی که میخواد اونو بکشه نشون نمیده) و باز هم تمام بدی در برابر تمام خوبی با سبک اکشن!
یکی از خوبی های فیلم طنزیه که در بعضی قسمت ها داره. در ابتدا به شخصیت پردازی جوکر پرداخته شده که شاید اگر به شخصیت بتمن پرداخته میشد از کشش فیلم کم میشد.فیلم در یه شهر خیلی بزرگ با آسمان خراش ها و برج های خیلی بلند آغاز میشه و چند تا آدم با این ماسک های مسخره راست راست توی شهر راه میرن و هیچ کس شک نمیکنه؟جالبه.
در قسمت آخر این سکانس، وقتی جوکر نقابش رو بر میداره چهره ی خندان اونو میبینیم که با نقاب اولیه در تضاده.یه جور شرارت بیشتر حتی نسبت به حالت اول به نظر میاد و پیچیدگی و عجیب بودن این شخصیت رو بیشتر میکنه.(آرم تئاتر-صورتک خندان و گریان-تداعی میشه)
پ.ن:این نظر من بود و شاید چون فقط در باره ی این سکانس بود ناقص بوده باشه(بقیه ی فیلم رو ندیدم :D )
پ.ن2:این اولین نقد فیلم در کل عمر من بود! #S-:
 
  • شروع کننده موضوع
  • #7
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

گویا چاره‌ای جز تمدید مسابقه نیست! تا پنج‌شنبه‌ی همین هفته (۷ فروردین) برای شرکت تو مسابقه فرصت دارید و بعد از اون تاپیک تا اعلام نتایج قفل میشه. در ضمن، دقت کنید که هدف بیشتر «تحلیل و بررسی» فیلم‌ه تا نقد. موفق باشید. ؛‌)
 
  • لایک
امتیازات: Amd

ناهید

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
328
امتیاز
2,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 نیشابور
شهر
نیشابور
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

بسمه تعالی​
فیلم برداری:
فیلم با یک زاویه ی خوب فیلم بردای از صحنه شروع میشه( که البته وقتی به ساختمان شیشه ایی نزدیک میشه اگر دقت کنید سایه ی هلیکوپتر روی ساختمان می افته؛سهل انگاری شده) و با به تصویر کشوندن آسمان خراش ها و برج های شهر؛حس ماشینی بودن و سرد و بی روح بودن رو القا میکنه.در صحنه های بعدی فیلم؛حرکت دوربین سریع ِ و صحنه تندتند جابه جا میشن و تغییر میکنن که در راستای ِ سبک ِ فیلم (اکشن)هست که یه حالت استرسفول رو هم ایجاد میکنه.در کل زوایای ِ فیلم برداری خیلی خوب انتخاب شده بود مثلا اون قسمت که تو ماشین بودن؛دوربین از پشت فیلم برداری میکرد؛خوب بود به نظرم.
نورصحنه:
نورپردازی فیلم معمولی بود فقط اون صحنه که وارد اتاق گاوصندوق شد؛نور صحنه خیلی خوب تنظیم شده بود و نور نسبت به سایر نقاط کمتر شده بود که حس موهوم و اختفا خوب القا میشد.
موسیقی:
اگر ژانر و سبک فیلم رو ندونیم؛همون اول که فیلم با آهنگ سریع و استرسفول شروع میشه و با صدای ِ شکستن شیشه همراه میشه؛میشه سبک ِ اکشن فیلم رو فهمید.فیلم جلوتر که میره موسقی فیلم تقریبا حالت یکنواختی پیدا میکنه . بیشتر صدای ِ ماشین آلات و تنظیم اسلحه ها جلب توجه میکنه.وقتی شخصیت ها وارد بانک میشن ؛صدای ِ موسیقی کمتر میشه و بعضی صحنه ها قطع میشه و صدای ِ شلیک گلوله و جیغ و فریاد مردم جایگزین موسیقی میشه و جلب توجه میکنه که در راستای ِ القای ِ حس خشونت و بی رحمی ِ و بعضی صحنه موسیقی حالت تیک تاک پیدا میکنه که هیجان فیلم رو بیشتر میکنه.
چهره پردازی و گریم :
ماسک های شخصیت ها خیلی خوب طراحی شده و با شخصیتشون هماهنگ ِ.مثلا وقتی ماسک شخصیت جوکر می بینی متوجه میشی که خیلی خشک و بی روح ِ .نکته ی ِ خاص دیگه تو این زمینه به ذهنم نرسید.

ممنان ؛؛)
 

Amd

کاربر فعال
ارسال‌ها
33
امتیاز
93
نام مرکز سمپاد
علامه حلي اصلی کرمان
شهر
كرمان
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

به نام تصویرگر

تیم برتون بتمن رو به وجود آورد و نولان اون رو به اوج رساند.این سخنی است که جیمز برادینلی منتقد بزرگ هالیوود بعد از دیدن شوالیه تاریکی منتشر کرد.سکانسی که انتخاب شده سکانس معرفی جوکر یعنی بدمن همان فیلم است و کارگردان در حدود 6 دقیقه تمام خصوصیاتی که مد نظر داشته است را به بیننده منتقل کرده ؛این سکانس از نظر فیلمنامه ای 3 نقطه ی اصلی دارد1-نقطه ای که در طول آن فیلم درحال اوج گرفتن است و فقط برای بیننده ابعام شکل میگیرد2-نقطه ی اوج داستان که در آن اتفاقات ناگهانی داستان و شک در آن شکل میگیرند.3-نقطه ای که در آن ابهام های شکل گرفته حل میشوند و سکانس اصطلاحا سقوط میکند.
ابتدای کار به کمک داستان به تحلیل علت و معلولی میپردازیم و در آخر هم به چند نکته ی کلی:
در ابتدای سکانس ما شاهد 2پرش هستیم که تدوین قوی فیلم را به نمایش میگذارداولین پرش با صدای شکستن پنجره به داخل ساختمان میرود و دومین هم با صدای پرتاب طناب به ماسک جوکرمی پرد، درپلان داخل ماشین ما شاهد بحث درباره ی شخصیت جوکر هستیم تا اینکه در قسمت بعد یکی از شخصیت های دلیل گریم کردن صورت جوکر را ترسناک شدن او قلم داد میکند و این خود ابهام اول برای بیننده است ، یعنی این سوال که جوکر چی کسی است؟

47710127477909804632.png


با پرش بعدی به روی پشت بام متوجه میشویم که این دو واقعه درواقع موازی یکدیگر در حال وقوع هستند و کارگردان از تدوین موازی استفاده کرده (به یاد سکانس انتقام گرفتن مایکل در فیلم پدرخوانده که یک نمونه ی عالی از تدوین موازی است).
پس از ورود سه شخصیت به بانک ماشاهد میزانسنی پویا هستیم به شکلی که سه شخصیت مستقیم به سمت کاری که به آن ها محول شده میروند و دوربین ابتدا از پشت شخصیت ها و سپس از جلو آن ها را دنبال میکند. نورپردازی به علت مساعد بودن اختلاف دیافراگم نوری به صورت طبیعی به نظر میرسد(همان طور که قبلا هم در memento ی نولان دیده بودیم)دوربین آنقدر به همراه شخصیت ها عقب میرود تا این که به یک نمای کلی از ساختمان بانک و آدم ها میرسد(برای نشان دادن کامل وضعیت و موقعیت به بیننده).در تدوین همین قسمت یک سوتی هم به نظر میرسد به صورتی که تا وقتی که دوربین از پشت شخصیت ها به آنها نزدیک میشود ، شخصی که جلوتر از همه حرکت میکند اسلحه را با دست راستش حمل میکند ولی در پلان بعد ما شاهد این هستیم که همان شخص اسلحه را با دو دست حمل میکند ؛ البته این این قبیل گاف ها در فیلم های دیگر هم به تعداد زیاد یافت میشود اما چیزی از ارزش فیلم کم نمیکنند.
به دست نفر جلویی دقت کنید:

01088966309862376721.png

84921155066809437938.png


در دوپلان متوالی صرفا انجام دادن وظایف با میزانسنی مشابه دیده میشود تا این که در پلان بعدی در حالی که در حال قطع کردن تلفن ها هستند به دیالوگ عجیبی بر میخوریم : جالبه که شماره ی پلیس رو نگرفته و داشته تلاش میکرده یک شماره ی خصوصی رو بگیره.

05264946094881700146.png


از این دیالوگ میشه 2 جور برداشت کرد اول این که از اشخاصی قدرت مند تر از پلیس کمک میخواسته و دوم اینکه کلا بانک و پول های داخل آن متعلق به شخص یا اشخاصی غیر از دولت است.پاسخ دادن به این سوال هم ابهام دوم سکانس است.
بعد از اون در دو پلان بعد شاهد آن هستیم که وقی که شخصیتی کارش تمام میشود دزد دیگر او را میکشد ، این عمل باز هم دو سوال در ذهن بیننده ایجاد میکند که آیا این عملی است خیانتکارانه و یا برنامه ریزی شده؟ و این هم ابهام سوم است.

53152103991612088644.png

05588466113730941884.png


بعد از ایجاد شدن سه ابهام در سکانس یک پلان آرام را پشت سر میگذاریم و سپس به نقطه ی اوج فیلم نامه میرسیم که در آن شاهد دو شک هستیم(1-تفنگ داشتن مدیر بانک 2-وجود ولتاژ در درب گاوصندوق) که به سرعت و راحتی هم حل میشوند.

48477214321102384721.png

88951354905288756140.png


بعد از آن به پلان اتصال دو سر موازی تدوین میرسیم (قسمتی که دو شخصیت به پشت در گاوصندوق میرسند) که ار آن زمان به بعد تتدوین موازی به پایان رسیده و داستان روی یک خط دنبال میشود و در همین قسمت است که نقطه ی سوم فیلمنامه یعنی قسمت سقوط و رفع ابهام آن آغاز میشود.

02292806936461153903.png


ابتدای کار با دیالوگ:بانک مافیاای ابهام دوم رفع میشود و بعد از آن هم با کشته شدن دزد ها به دست یکدیگر و برداشته شدن ماسک جوکر به دو ابهام بعدی هم پاسخ داده میشود.پاسخ دادن به ابهام های بخش اول به ترتیب اهمیت آن ها و نه به ترتیب شرح آن ها هم یک نکته ی مثبت دیگر در فیلمنامه ی این سکانس است.
چند نکته
در طول فیلم ما دائما شاهد دوربین در حال حرکت و پویا هستیم مگر در سه قسمت که دوربین روی شخصیتی خاص میرود که در آخر معلو میشود که او خود جوکر است.

34758850574563985584.png


در طول تمام سکانس یک موسیقی در حال نواخته شدن است که این خود هم به تدوین موازی سکانس اشاره میکند(مانند صدای ناقوص در سکانس انتقام مایکل در پدرخوانده) و هم به سکانس حس پویایی و درحال حرکت بودن را القا میکند به ویژه که در قسمت های حساس سکانس به اوج میرسد.
همون طور که گفته شد این سکانس برای معرفی شخصیت جوکر به بیننده بود که من 6 وجه از شخصیت اون رو متوجه شدم:
1-وجه مدیربودن(تنها شخصی بود که قبل از ورود به بانک اطراف را وارسی میکرد)

53807090720202644741.png


2-غیر قابل پیشبینی بودن(با ورود اتوبوس از دیوار و فرو کردن دودزا در دهان رئیس بانک)
3-بی رحم و بی احساس بودن(با کشتن راحت راننده ی اتوبوس)

33606063375089652507.png


4-تیزهوشی و زیرکی(با کشته شدن دزد ها به دست یکدیگر)
5-چند رنگی و چند لایه بودن(با برداشته شدن ماسک باز هم به قیافه ی اصلی او نرسیدیم)
و وجه ششم که بسیار زیرکانه است خونسردی و آرامش اوست که وقتی القا میشود که پس از کشتن رئیس بانک در مقابل close-up گردنش را چنان کج میکند که گویی اصلا مشکلات برای او معنی ندارند؛فراموش نکنید که القای این وجه های شخصیتی با این کیفیت نیز بدون بازی فوق العاده ی هیث لجر امکان پزیر نبود.

03880397925414474271.png


نکته ی جالبی که بسیار هم نظر من رو به خودش جلب کرد ، کج بودن نسبی دوربین (یا سر جوکر)در هنگام برداشته شدن ماسک جوکر بود که دو دلیل داشت اول این که به علت درازکش بودن شخص مخاطب جوکر که دوربین به جای اون بود و در کل همزادپنداری بیشتر و دوم اینکه در کل وجود زاویه در قاب باعث ساطع شدن انرژی منفی و ترس و هیجان است ، حسی که همه ی ما در اولین تماشای این قسمت داشتیم.

35216124927259202556.png


به قول آلفرد هیچکاک: هر چقدر قطب شر داستان قوی تر باشد فیلم بهتری خواهیم داشت. و انصافا باید اعتراف کرد که نولان یکی از بهترین شخصیت های بدمن تاریخ سینما را خلق کرده است و همین باعث خوب از آب در آمدن فیلم هم شده است.
با تشکر از صبرتان AMD

×NEO : عکس‌ها ریسایز شد.
 

grim reaper

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
78
امتیاز
249
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد II
شهر
مشهد
دانشگاه
فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
عمران
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

یکی از دلایل محبوبیت کتاب ها و کمیک ها و فیلم های بتمن ، بدون شک تنوع دشمنان اونه ، که ما با انواع شخصیت ها ، انگیزه ها و رفتار ها روبه رو میشیم، از پنگوئن گرفته که هدفش قاچاق اسلحه و پول در آوردنه یا مستر فریز که برای درمان همسر مریضش هرکاری میکنه تا بین و کت وومن و مترسک؛ ضد قهرمان های متفاوتی میبینیم اما در بین جوکر رو میشه شرور ترین و بدذات ترین دشمن بتمن به حساب آورد، کسی که لقبش،یعنی شیطان واقعا برازنده ی اونه و نه با نیت پول و قدرت بلکه فقط و فقط برای شرارت کار هاشو انجام میده، یعنی با تصویر نمادینی که ما از ضد قهرمان ها در ذهنمون داریم فرق میکنه ، سعی میکنه که قهرمان داستان مارو به هر نحوی تحقیر کنه حتی در قسمتی از فیلم میگه که اونو نمیکشه چون اگه بکشش حوصلش سر میره ، یعنی سعی داره با شخصیت های خوب داستا ما "بازی" کنه
بازیگری که تا به حال در نقش شخصیت جوکر بازی کرده بود(قبل از فیلم کریستوفر نولان) جک نیکلسون بود که کارنامه بسیار درخشانی در نقش شخصیت های روانی داره و در فیلم نولان ما با هث لجر روبه رو میشیم که بازی فوق العاده ی اون شوالیه تاریکی رو به اوج میرسونه و بدون اون بتمن معنایی نداره ، همین طور فوت هث لجر شش ماه قبل از اکران به خاطر اوردوز دلایل معروف شدن این فیلم بود
هث لجر در این فیلم جوکر رو اون طور که باید باشه معرفی کرد ، به طوری که تصویر شخصیت جوکر در ذهن مخاطبین با چهره ی هث لجر تثبیت شد ، یک روانی سادومازوخیستی تمام عیار که رفتارش ریشه در بچگی اون داره
در این فیلم قطب های مثبت و منفی بسیار عالی پرداخته شده، از یه طرف بتمن،سوپر قهرمانی آشنا برای همه که بر خلاف سایر قهرمان ها نه از نیروی متافیزیکی بهره میبره نه از جهش ژنتیکی خاص بلکه فقط نبوغ ، زور بازو و تجهیزات پیشرقته اونه که باعث موفقیتش میشه و از طرف دیگه جوکر که توضیحاتش در بالا ذکر شد

و اما سکانس ابتدایی داستان
به طور کلی این سکانس وظیفه ی معرفی شخصیت منفی داستان و نبوغ اونو برعهده داره، در ابتدا دو نفر رو در بالای ساختمون و سه نفر رو داخل ماشین میبینیم که و اونا در دیالوگی از همدیگه درباره جوکر سوال میکنن،که همه این سوال ها مخاطب رو در ابتدای فیلم کنجکاو میکنه و یکی از اون ها میگه:فکر کرده میتونه کاری نکنه و سودی ببره؟
در ادامه که وارد بانک و مشغول سرقت میشن ما شاهد کشته شدن تک تک اون پنج نفر به دست خودشون هستیم و در پایان یکی از اون ها باقی می مونه ، مدیر بانک که زخمی یه گوشه افتاده میگه:مطمئن باش اونی که به تو گفته این کارو بکنی تو رو هم میکشه و میپرسه: خلاف کارای این شهر هر کدوم به چیزی اعتقاد دارن، تو به چی اعتقاد داری؟ و اون فرد به طرفش میاد ، نارنجک دودزایی که به ضامنش یه نخ وصله رو تو دهان مدیر و میگه : من معتقدم هر چیزی که تو رو به سادگی نکشه باعث میشه که ناشناخته تر بشی ، و ماسکشو بر میداره و ما برای اولین بار در فیلم با چهره جوکر روبه رو میشیم ، در ادامه سوار اتوبوس میشه و با حرکت اتوبوس ضامن رها میشه و مدیر کشته میشه. این سکانس خودش پارامتر های مهمی از فیلم به مخاطب میده و مخاطب متوجه میشه در این فیلم با کی رو به رو میشه
 

Flosi

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
81
امتیاز
541
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
تهران
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

اين قسمت فيلم رو در دو جنبه ي دروني و بيروني تحليل مي كنم.
جنبه ي دروني:
اين فيلم در ژانر اكشن ساخته شده اما تم اصلي فيلم جدال ميان دو نيروي خير و شر است. اين كه اين دو نيرو باهم و يكي در مقابل ديگري مفهوم پيدا مي كنه.. اين موضوع رو خود جوكر در زندان به بتمن مي گه كه "تو منو تكميل مي كني."

در صحنه ي ابتدايي فيلم ساختمان هايي بلند ديده مي شه و نظم و هماهنگي شهر به خوبي مشخصه كه در فيلم قبلي توسط بتمن ايجاد شده بود. موسيقي يكنواخت فيلم با صداي شكستن شيشه قطع مي شه و به بيننده شوكي وارد مي كنه. اين يعني عاملي در شهر داره نظم و ترتيب را بر هم مي زنه.

در صحنه ي بعد نيز فردي رو مي بينيم كه ماسكي در دست داره و آرام و بي حركت ايستاده . اين بار هم همان صدايي شنيده مي شه كه در ابتدا شنيده مي شد. اين صدا با ورود اتومبيلي قطع مي شه و همچنين فرد به حركت در مي آيد و ماسكش رو بر صورتش مي گذاره. اين هم يك شوك ديگر.

موسيقي فيلم يكي از جنبه هاييه كه تاثير زيادي روي بيننده داره. اگر در جايي صداي موسيقي به صورت افزايشي شنيده بشه، حالت انتظار رو در ما بوجود مي آره و چون اين صدا نمي تونه تا ابد ادامه پيدا كنه و زياد بشه، انتظار قطع اونو داريم. اما باز هم قطع صدا، ما را متوجه مي كنه. حضور دو شوك در ابتداي فيلم، كافيه تا بفهميم در اين قسمت با تضادي خشن، جسور و هوشمند رو به رو هستيم.

در اين ٦ دقيقه ي ابتدايي مي فهميم كه سرقت بانك كه شاهدش هستيم دزدي معمولي نيست. بلكه بيانگر به رخ كشيدن هوش و برنامه ريزي سر دسته ي سارقينه. اين افراد همه به شكل هايي درآمده اند كه با برنامه ريزي از قبل تعيين شده همديگر را از بين مي برند. برنامه ريزي تا اين حد كه تنها سارق باقي مانده زمان و زاويه ي ورود اتوبوس به داخل بانك را طوري تعيين كرده كه اتوبوس به سارقي كه قصد كشتن او را داره، برخورد كنه و در نهايت خروج اتوبوس همزمان با گذر ديگر اتوبوس هاي مدرسه باشه. بنابراين مي توان دريافت كه اين بار كار بتمن سخت تر از هميشه است و اين نگراني ايجاد مي شه كه نكنه شكست بخوره. قوي نشان دادن دشمن، قهرمانمان را قوي تر و پيروز تر نشون مي ده.

جوكر زماني كه بالاي سر رئيس بانك حاضر شده ماسكش رو بر مي داره و تفكر خود مي گه. در اينجاست كه مي تونيم شخصيت واقعي جوكرو بشناسيم. اينكه جوكر خودش رو شخصي بيگانه و ناشناخته معرفي مي كنه و ميگه به اين اعتقاد داره كه اگر كشته نشي فردي بيگانه و غريبه خواهي شد. اين با زماني كه داستان زندگي اش و بلايي كه پدرش به سرش آورده را مي گه، مطابقت دارد.

جنبه ي بيروني:
حركت دوربين و سرعت شروع و قطع صحنه ها به تم اكشن فيلم كمك مي كنه.. رنگ صحنه ها كه بيشتر تاريك و روشنه هم به تم خير و شر فيلم كمك مي كنه.

سبك بازي جوكر دقيقاً نشان مي ده كه هدفش تنها رسيدن به مال و ثروت نيست و او علاوه بر اين تمايل به نشان دادن هوشش به ديگران رو هم داره.

موسيقي اين قسمت كه ضربتيه به خوبي انتخاب شده و با تم اكشن بسيار مناسبه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #12
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

به تاریخی که مسابقه رو تمدید کردیم چند روزی هم به خاطر خطای احتمالی از طرف ما -مثل چند روز برداشته شدن بنر از اخبار- اضافه شد. تاپیک قفل میشه و نتایج در اسرع وقت اعلام میشه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #13
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اولین مسابقه‌ی تحلیل‌ و بررسی فیلم سمپادیا

خب، کار اولین مسابقه‎ی تحلیل و بررسی فیلم تموم شد. این نقد، به‌خاطر تحلیل قوی فنی و محتوایی و استناد به فیلم، به عنوان نقد برتر انتخاب میشه و به Amd به‌خاطر این نقد نشان
%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86_%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C.png
تعلق میگیره. ضمناً، ایشون متوجه هدف مسابقه شد و با تمرکز روی سکانس انتخاب شده، به نکاتی اشاره کرد که کمتر بهشون توجه شده بود.
این‌م بگم که همه‌ی نقدها در نوع خودشون خوب بودن؛ مرسی از همه‌ی کسایی که شرکت کردن. از همه‌ی کسایی که کمک کردن این مسابقه برگزار شه هم تشکر میکنم؛ مخصوصاً از NEO و بیلی‌بچه. (حس مجریای این همایشا بهم دست داد. :-")
ایشالا این مسابقات ادامه داشته باشه تو انجمن؛ خداحافظ شما. :د
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا