• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

7 میلیارد انسان ؛ اینه وضعیت ؟

  • شروع کننده موضوع
  • #1

mohammadjb

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
328
امتیاز
1,069
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
مدال المپیاد
زیست
شاید الان اگه از بیشتر آدما که بپرسیم " وضعیت پیشرفت علم چجوریه؟" اکثر میگن خیلی عالی و سریع ؛ اونقد سریع که ما داریم ازش جا میوفتیم .

بلی ، پیشرفت علم به نسبت صد سال گذشته عالی بوده . اما ، به طور کلی به نسبت جمعیت بشر در طول این تاریخ چند ده هزار ساله خیلی وضعیت خوبی نداره .

اگه بخواییم جمعیت گذشته رو کنار بذاریم 7 میلیارد انسان داریم . به تخمین خودم دو سه میلیارد نفر زندگی نرمال دارند . حالا از این تعداد اگه یه میلیاردشون به طور متوسط هر نفر یه ایده یا ابتکار یا ... بده مطمئنا زندگی بشری از این رو به آن رو خواهد شد. درحالی که میبینیم جمعیت قشر "بهبود دهنده ی زندگی " در خوشبینانه ترین حالت به ده میلیون نفر میرسه .
اشکال از کجاست ؟ نظام آموزشی ؟ هدف از نظام آموزشی چیه ؟ تربیت افراد برای تغییر زندگی ؟ پس چرا از هر 100 نفر یک یا دو نفر خلاق و مبتکر بیرون میاد ؟

همه انسان ها به میزانی خلاق به دنیا میان . اتفاقا همون نظام آموزشی که قراره خلاقیت رو پرورش بده اونو نابود میکنه . پس چرا نظام آموزشی اینجوریه ؟ این ربطی به نظام سرمایه داری داره ؟ چرا علم ما داره کاریکاتوری رشد میکنه ؟ بهتر نیس که نظام آموزشی کلا از این شکل و شمایل بیرون بیاد ؟ آزمون و نمره و حفظیات و کنکور و تست و دانشگاه و مدرک و آگهی استخدام و ...

شما راهی به ذهنتون میرسه ؟
 

speed

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
524
امتیاز
3,082
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
میاندوآب
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : 7 میلیارد انسان ؛ اینه وضعیت ؟

مشکل اینجاست که
1- علم خیلی پیشرفت کرده و حالا برای پیشرفت بیشتر باید به مسایل خیلی خیلی تخصصی تر نگاه کنی که برای اینکه یه نفر بیاد و به یه سطحی از سواد برسه که بتونه مسایل قبلی رو درک کنه و ادامش بده با این نظام آموزشی یه پروسه خیلی طولانیه
2- ذهن مردم و کسایی که باید خلاقیت به خرج بدن باید آسوده باشه تا بهتر کار کنه به علاوه با این وضع اقتصاد و سیاست جامعه دیگه وقتی طرف نون نداره بخوره چطور میخوای باعث پیشرفت علم بشه؟
3- اتفاقی که الان داره میوفته اینه که همه چیز شده رانت و پارتی وقتی واسه چاپ یه مقاله باید چند ماه سگ دو بزنی ، با یکی رابطه داشته باشی شاید بتونی کاری از پیش ببری خب وقتی من نوعی یه همچین وضعی رو میبینم دیگه دستم به تحقیق و پژوهش نمیره که چون نمیدونم آخرش به ثمر میرسه یانه
4- نسل ما و نسل های بعدی خیلی تنبل تشریف دارن.
 
بالا