• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبرگزاری سمپادیا

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
تماشاى بارش شهابى برساوشى/سمپاديا در قزوين

لــيلــى، مدير انجمن نجوم، در تاپيك گردهمایی نجومی های سمپادیا : قلعه الموت قزوین اطلاع از برگزارى رصد گروهى سمپاديا در قزوين مى‌دهد. به گفته لــيلــى، اين برنامه زير نظر انجمن نجوم آماتورى در ٢٢ مردادماه هم‌زمان با بارش شهابى برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان مى‌بايست هم‌اكنون از طريق سايت انجمن نجوم آماتورى اقدام به ثبت‌نام كنند. براى دريافت اطلاعات بيش‌تر درباره‌ى مكان و نحوه شركت مى‌توانيد به تاپيك مذكور مراجعه كنيد.
گفتنى‌است پيش از اين نيز اقدام به برگزارى رصد گروهى در سمپاديا شده كه البته به سرانجام نرسيده است. حال شايد همراهى با انجمن نجوم آماتورى باعث شود كه ناهماهنگى‌هاى گذشته پيش نيامده و اين برنامه با حضور سمپاديايى‌ها تشكيل شود.
 

l.brisc

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
228
امتیاز
2,018
صندلی‌داغ ، این‌بار داغ‌تر از همیشه

خبرهای رسیده حاکی از آن است که دورِ جديدِ صندلی‌داغ سمپاديا، میزبانیِ موسّس و مدیر کلّ سايت، محمد مطهّری را بر عهده خواهد داشت.
صندلى داغ مطهّرى نهايتاً ظرف چند روز آينده برگزار شده و گفته می‌شود وی پاسخ‌گوی تنها دو سوال از طرف هر یک شرکت کنندگانِ این صندلی‌داغ خواهد بود.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
كتاب‌خوانى گروهی داغ تابستان؛ فارنهایت ۴۵۱

فارنهایت ۴۵۱ نام کتابی است که برای شانزدهمین دور مطالعه گروهی سمپادیا انتخاب شده است. این کتاب نوشته‌ی ری بردبری است و ۱۹۱ صفحه دارد. به گفته‌ی هامون، مدیر این انجمن، علاقه‌مندان به شرکت در این مطالعه گروهی می‌بایست نهایتاً تا تاریخ ۳۰ ام تیر این کتاب را تهیه کنند و پس از آن به مدت یک هفته وقت دارند تا کتاب مذکور را خوانده و به اتمام برسانند.
گفتنی است كتاب‌خوانى گروهى شانزدهم، پس از گذشت حدود یک سال و نیم از دور قبلی و درخواست‌هاى مكرّر كاربران براى برگزارى دور جديد، برگزار می‌شود.
 
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
امسال خبری از اکانت فیک تک‌رقمی نیست!

امروز در تاپیک آرشیو نتایج کنکور ۹۴ شاهد درخشش کاربران کنکوری سایت بوده‌ایم.

حدود یک ماه از کنکور سراسری ۹۴ گذشته است و کنکوری‌ها در روزهای اخیر پیوسته در حال بررسی سایت سازمان سنجش برای کسب نتایج اولیه بوده‌اند؛ تا این که امروز صبح با قرارگیری پورتال دریافت کارنامه بر روی سایت سنجش، واکنش‌های متفاوتی را در سایت مشاهده نمودیم و جالب‌ترین نکتۀ موجود، افزایش بسیار زیاد رتبه‌های دورقمی سایت - که تا کنون ۱۵ رتبۀ دورقمی از رشته‌های مختلف در تاپیک آرشیو نتایج به ثبت رسیده است - بود؛ این در حالی است که با توجه به ناراحتی‌ها و اضطراب‌های کنکوری‌های سایت در روزهای گذشته، شاید انتظار چنین نتایج خوبی نمی‌رفت.

تیم تحریریۀ خبرگزاری سایت ضمن تبریک به رتبه‌های برتر سایت، برای تمام کنکوری‌ها آرزوی موفقیت می‌کند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
خبرگزاری سمپادیا

اعلام برگزيده‌ى اولين مسابقه هنرى تابستان سمپاديا

حميده، مدير انجمن هنر، در تاپيك «اولين دوره‌ى مسابقه نقاشى با اثر انكشت» .شبنم. را به عنوان برنده‌ى اين مسابقه اعلام كرد.
از نكات قابل توجه در اين مسابقه، تعداد كم شركت‌كنندگان است؛ البته با وجود كمى تعداد، همان‌طور كه گفته شده بود نشان هنرى به برنده‌ى مسابقه اعطا شد. حال بايد ديد كه چرا كاربران حتى به بهانه‌ى دريافت نشان هم كه شده زحمت شركت كردن در مسابقات سايت را به خود نمى‌دهند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
هر هفته با خلاصه‌ی اتفاقات علمی

به گفته‌ی نیلوفـر، مدیر انجمن مباحث علمی، ali kh به همراه N39!N با پذیرفتن مسئولیت قرار دادن اخبار علمی هر هفته، به عنوان دبیر بخش خبری انجمن مباحث علمی انتخاب شده‌اند و ازین پس کاربران می‌توانند اخبار علمی را از تاپیک «برّرسی اتّفاقات علمی در هر هفته» دنبال کنند.
هدف این تاپیک که حدود دوسال پیش توسط August McJoseph زده شده اطلاع‌رسانی اخبار علمی و بحث و تبادل نظر درباره‌ی آنهاست. به‌نظر می‌رسد این تاپیک که پیش از این هرازگاهی با یک پست به‌روز می‌شد، با این تصمیم مدیر انجمن روال منظمی را در اطلاع‌رسانی علمی پیش بگیرد.
 

l.brisc

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
228
امتیاز
2,018
از دانشجوهایِ نخبه بپرسید

مصاحبه با دانشجویانِ نخبه‌ی سمپادیا؛ طرح جدیدی‌ست که دو روز پیش در انجمنِ پاتوق فارغ التّحصیلان، توسطِ Minority ، مدیر این انجمن به اطّلاع کاربران رسیده است.
بر اساس توضیحاتِ مدیر انجمن، در این مصاحبه‌ها، که با هدفِ کامل شدنِ نسبیِ اطّلاعات هر دانشجو در حوزه‌ی رشته‌ی دانشگاهیِ خود، به انجام می‌رسند؛ کاربران می‌توانند نگاهی به زندگیِ آکادمیکِ دانشجویانِ تجربه‌دار و موفّقی که هر سِری در تاپیک ”مصاحبه با دانشجوهای نخبه‌ سمپادیا” اعلام می‌شوند، داشته باشند و از آن‌ها درباره‌ی فعّالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایِ علمی‌شان، سؤال کنند.
نخستین مصاحبه با ”نیلوفـر” ، دانشجوی زیست‌شناسی سلولی مولکولیِ دانشگاه تهران، آغاز خواهد شد و کاربران فرصت دارند تا روز پنج‌شنبه، ۱۶ مهرماه، پرسش های خود را برای مدیر این انجمن ارسال کنند.
 
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
کتاب هفدهم؛ "گتسبی بزرگ"

”گتسبی بزرگ”، نوشته‌ی اف.اسکات فیتزجرالد، عنوان کتابی‌ست که پس از بحث‌ها و نظرسنجی‌های انجام گرفته، به عنوانِ کتاب انتخابی برای کتاب‌خوانی گروهیِ این دوره در نظر گرفته شده است.
به گفته‌ی هامون، مدیر این انجمن، در تاپیک مربوطه، کاربرانی که متمایل به شرکت در این کتاب‌خوانی گروهیِ هستند، تا نهایتا ۲۹ آبان فرصت تهیه کتاب را دارند، و از روزِ بعد، مطالعه‌ی گروهیِ این رمان آمریکایی آغاز خواهد شد.
 
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,897
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
بی‌پرده با GCD

photo_2016_01_27_17_39_14.jpg


متن فرمال خبر: خبرگزاری سمپادیا تقدیم می‌کند ...


متن کژوال خبر:

خب از آن‌جایی که همه نسبت به پرده‌برداشتن علاقۀ خاصی نشان می‌دهند و از سری پیشین یعنی "بی‌پرده با مطهری" استقبال گرمی به عمل آوردند، تصمیم گرفتیم باز هم پرده برداریم برایتان، منتها از نوع جی‌سی‌دی اش؛ یعنی این که پرده از حقایق جی‌سی‌دی برداریم. حق مطلب ادا نشد بهتر است این مدلی بگویم: «از جی‌سی‌دی پرده‌برداری کنیم.» حالا درست شد.

حال سوال این‌جاست که کی قرار است این کار را انجام بدهد؟ یعنی کی قرار است پرده‌برداری کند از جی‌سی‌دی؟ حدس بزنید... حدس زدید؟ پففف خب کاملا اشتباه حدس زدید و اون فرد کهربا نیست متأسفانه. همه‌ش که نباید کهربا مصاحبه انجام بدهد. چه خبر است. بروید پادکست‌هایش را گوش کنید، 90% کار صدای خودش است آن 10 درصد هم موزیک غمگین پخش می‌کند وگرنه اگر امکانش بود خود آن موزیک‌ها را هم با صدای خودش درست می‌کرد می‌گذاشت.
خب اگر کهربای دلربا نیست پس کیست؟ نمی‌گویم کیست خودتان بروید بفهمید. ایشان قرار است بکند این کار را و از این کارش هم ریکورد تهیه کرده. بله. و شما هم قرار است این ریکورده را بشنوید. جالب است نه؟ به همین راحتی که گفتم. کلا زندگی را انقدر سخت نگیرید. منم یک دورانی خیلی به خودم فشار می‌آوردم، بعد دیدم چیزی از این فشارها درنمیاید شل کردم، شما هم شل کنید. شل‌کردن چیز خوبی ست. #درس_اول. از بحث اصلی خارج نشویم. چی می‌گفتم؟ آها... هیچی دیگه. بروید بگیرید بشنوید ببینید خوب پرده از جی‌سی‌دی برداشتیم یا نه. همین دیگه. چقدر حرف می‌زنم. آقا عنوان مشخصه دیگه. چیو الان باید توضیح بدم؟ برو گوش کن ببین چیه دیگه. مرسی. اه.

کلا با یک کیفیت آپلود کردیم و حجمش هم زیاد نیست. سعی کنید در زندگی باکیفیت باشید. کیفیت خیلی مهم است. ارجحیت دارد بر کمیت. #درس_دوم. بعد حالا شاید یک پرسنده‌ای یا پرسشگری - فرق نمی‌کند حالا. جنبنده‌ای اصن - بیاید بگوید آقا، چرا صوتی؟ در جوابش باید بگوییم که تنوع. و ضمن این که اصلا مگر می‌شود از صدای فرشید گذشت؟ نمی‌شود دیگر. اگر از نزدیک می‌دیدینش و بوج می‌داد بهتان می‌فهمیدید که نمی‌شود. یا اصلا این به کنار، آقا ما دوست داشتیم صوتی باشد. بعد حالا شاید برای همون جنبندۀ عزیز با اون قیافه‌اش سوال جدیدی ایجاد شود که خب چرا تصویری نه؟ عزیزم همیشه به چیزی که جلویت می‌گذارند قانع باش و ناشکری نکن. دندون اسب پیش‌کشی را نمی‌شمرند که. #درس_سوم. حالا اینجا اسب نبود، بی‌پرده بود. کمیت نرده‌ای بود. بگذریم. این کار به همراه کار قبلی بخشی از سری "بی‌پرده با بزرگان" است. هی همین‌طوری تصمیم داریم پرده‌برداری کنیم اگر توانش باشد.

«راوی»
 
بالا