• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اخرین اخبار از کنکور 92

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #41

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,733
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : اخبار مربوط به کنکور و کنکوری ها

حسين توکلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، با اشاره به ثبت‌نام يک ميليون و 83 هزار و 571 داوطلب در کنکور 92، گفت: از اين تعداد 643 هزار و 852 داوطلب زن و 439 هزار و 719 داوطلب مرد هستند.

وي افزود: بر اين اساس 59.42 درصد داوطلبان را زنان و 40.58 درصد داوطلبان را مردان تشکيل مي‌دهند.

توکلي با اشاره به امکان ثبت‌نام داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته محل‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد، گفت: با احتساب اين تعداد داوطلب، تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال گذشته 17 هزار و 297 نفر افزايش داشته است.

تعداد داوطلبان به تفکيک گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه

وي با اشاره به ثبت نام يک ميليون و 83 هزار و 571 داوطلب در کنکور 92 اظهار کرد: از اين تعداد 251 هزار و 956 داوطلب در گروه آزمايشي علوم رياضي، 507 هزار و 575 داوطلب در گروه آزمايشي علوم تجربي، 297 هزار و 655 داوطلب در گروه آزمايشي علوم انساني، 15 هزار و 477 داوطلب در گروه آزمايشي هنر و 10 هزار و 908 داوطلب در گروه آزمايشي زبانهاي خارجه ثبت نام کرده‌اند.

توکلي با اشاره به ثبت‌نام 507 هزار و 575 داوطلب در گروه آزمايشي علوم تجربي، گفت: بيش از 46 درصد داوطلبان متقاضي شرکت در اين گروه آزمايشي هستند.

وي افزود: با توجه به ضوابط، هر يک از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و زبان‌هاي خارجه مي توانند در گروه آزمايشي هنر شرکت کنند که بر اين اساس 31 هزار و 595 داوطلب علاقمندي خود را براي گزينش در گروه آزمايشي هنر نيز اعلام کردند.

وي ادامه داد: همچنين داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، علوم تجربي، علوم انساني و هنر مي‌توانند متقاضي شرکت در گروه آزمايشي زبان باشند که 108 هزار و 288 داوطلب علاقمندي خود را براي شرکت در گروه زبان اعلام کرده‌اند.

وي با بيان اينکه بر اين اساس تعداد داوطلبان گروه آزمايشي هنر با احتساب علاقمندان 47 هزار و 72 داوطلب است اظهار کرد: همچنين تعداد داوطلبان گروه آزمايشي زبان با احتساب علاقمندان 119 هزار و 86 داوطلب است.

آغاز توريع کارت آزمون از دوم تير ماه

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به صدور يک ميليون و 223 هزار و 444 کارت ورود به جلسه آزمون گفت: کارت ورود به جلسه آزمون در طي روزهاي دوم تا پنجم تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org توزيع مي‌شود.

وي با بيان اينکه کنکور 92 در گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه در يک مرحله برگزار مي‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مي‌توانند در يک روز به سوالات عمومي و اختصاصي پاسخ دهند.

نحوه طراحي سوالات کنکور 92
وي با تاکيد بر تستي و چهارگزينه بودن سوالات آزمون خاطر نشان کرد: سوالات دقيقا از کتب اعلام شده دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد سالي واحدي که در دفترچه به عنوان منابع اعلام شده بود، طراحي مي‌شود.

توکلي با تاکيد بر اينکه از ميان فصول، بخشها و مواردي که بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش حذف شده است به هيچ عنوان سوالي طراحي نشده است، اظهار کرد: سوالات آزمون به صورت مفهومي است البته مفهومي بودن به منزله دشوار بودن نيست بلکه چنانچه داوطلبي منابع را دقيقا مطالعه کرده باشد مي‌تواند به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

زمانبندي برگزاري آزمون گروه‌هاي آزمايشي مختلف
وي با اشاره به برگزاري آزمون سراسري 92 در طي روزهاي ششم، هفتم و هشتم تيرماه در حوزه‌هاي امتحاني 358 شهرستان کشور گفت: آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي در صبح روز پنجشنبه و آزمون گروه آزمايشي هنر در بعد از ظهر روز پنجشنبه ششم، علوم تجربي در صبح روز جمعه و زبانهاي خارجي در بعد از ظهر روز جمعه هفتم و علوم انساني در صبح روز شنبه هشتم برگزار مي‌شود.


ميزان تعداد سئوالات و مدت پاسخگويي به هر يک از دفترچه هاي آزمون

وي با اشاره به زمان پاسخگويي به سئوالات آزمون سراسري 92 يادآور شد: داوطلبان به 100 سئوال عمومي شامل 25 سئوال زبان و ادبيات فارسي، 25 سئوال زبان عربي، 25 سئوال فرهنگ و معارف اسلامي و 25 سئوال زبان انگليسي را در مدت 75 دقيقه پاسخ مي دهند.

توکلي يادآور شد: سئوالات دفترچه اختصاصي گروه رياضي شامل 135 سئوال و مدت پاسخگويي 175 دقيقه، سئوالات دفترچه اختصاصي گروه تجربي شامل 170 سئوال و مدت پاسخگويي 175 دقيقه، سئوالات دفترچه اختصاصي گروه علوم انساني شامل 180 سئوال و مدت پاسخگويي 165 دقيقه، سئوالات دفترچه اختصاصي گروه هنر شامل 160 سئوال و مدت پاسخگويي 165 دقيقه و سئوالات دفترچه اختصاصي گروه زبان هاي خارجي شامل زبان انگليسي يا آلماني يا فرانسه شامل 70 سئوال و مدت پاسخگويي 105 دقيقه است.

وي اضافه کرد: در گروه علوم تجربي براي بهياران و دارندگان ديپلم بهياري دفترچه شماره سه با 50 سئوال تخصصي و مدت پاسخگويي 30 دقيقه و در گروه علوم انساني براي دارندگان ديپلم فرهنگ و معارف اسلامي دفترچه شماره سه با 20 سئوال اصول عقايد و فقه و مدت پاسخگويي 20 دقيقه ارايه مي شود.

اعلام نتايج اوليه کنکور در هفته دوم مرداد
وي با بيان اينکه پس از برگزاري آزمون قرائت و تصحيح پاسخنامه‌ها انجام مي‌شود اظهار کرد: نتايج اوليه به صورت کارنامه در هفته دوم مردادماه منتشر مي‌شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان در هفته سوم مردادماه، گفت: داوطلبان مي‌توانند به ترتيب اولويت علاقه 100 کد رشته محل را انتخاب کنند.

نحوه انتخاب رشته رشته‌محل‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد
توکلي با اشاره به داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته محل‌هاي با آزمون دانشگاه آزاد، گفت: پذيرش دانشجو در هر يک از کدرشته محل‌هاي دانشگاه آزاد به صورت مستقل انجام مي‌شود.

وي افزود: بنابراين پس از برگزاري آزمون توسط سازمان سنجش و اعلام نتايج اوليه دانشگاه آزاد در سايت خود فرم انتخاب رشته جداگانه‌اي منتشر مي‌کند و داوطلبان علاقمند مي‌توانند بر اساس نمره اکتسابي و به ترتيب اولويت علاقه کد رشته محل‌هاي اين دانشگاه را توسط سايت مرکز آزمون دانشگاه آزاد انتخاب کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش ادامه داد: پس از اعلام نتايج اوليه نحوه انتخاب رشته و نتايج نهايي دانشگاه آزاد توسط خود دانشگاه انجام مي‌شود.

توکلي در پايان از اعلام نتايج نهايي رشته‌هاي متمرکز کنکور 92 در نيمه دوم شهريور ماه خبر داد.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #42

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,733
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : اخرین اخبار از کنکور 92


مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با سؤالات عمومي آزمون سراسري گفت:‌ سؤالات آزمون عمومي و اختصاصي براي همه داوطلبان به صورت تست 4 گزينه‌اي است و سؤالات به طور دقيق از کتب اعلام شده دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد سالي واحدي که در دفترچه راهنماي شماره يک اعلام شده بود، طراحي شده است.

وي افزود: سؤالات آزمون عمومي در يک دفترچه به چاپ رسيده است که در مجموع 100 سؤال عمومي شامل 25 سؤال زبان و ادبيات فارسي، 25 سؤال زبان عربي، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامي و 25 سؤال زبان انگليسي است.

توکلي ادامه داد:‌ داوطلبان هر يک از گروه‌ها بايد در مدت 75 دقيقه به سؤالات پاسخ دهند.

به گفته وي داوطلباني که به معارف غير اسلامي يا زبان خارجي غير انگليسي پاسخ مي‌دهند، بايد به سؤالات اقليت‌هاي مذهبي مربوط (مسيحي، کليمي و زرتشتي) و زبان خارجي غير انگليسي انتخابي (فرانسه، آلماني، ايتاليايي و روسي) که به دفترچه آزمون عمومي الصاق شده است، پاسخ دهند.

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه آزمون گروه آزمايشي فني و رياضي براي تمام داوطلبان به عنوان دفترچه شماره 2 تنظيم شده است که جمعا شامل 135 سؤال اختصاصي است که داوطلبان بايد در مدت 175 دقيقه به آن پاسخ دهند.

وي گفت: سؤالات اختصاصي گروه آزمايشي فني و رياضي شامل 55 سوال رياضي، 45 سوال فيزيک و 35 سؤال شيمي است.

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: براي تمام داوطلبان گروه آزمايشي تجربي (به جز دارندگان ديپلم بهياري و شاغلان حرفه بهياري) يک دفترچه با عنوان دفترچه شماره 2 در نظر گرفته شده است.

وي افزود: دفترچه شماره 2 حاوي تعداد 170 سؤال اختصاصي شامل 25 سؤال زمين‌شناسي، 30 سؤال رياضي، 50 سؤال زيست‌شناسي، 30 سؤال فيزيک و 35 سؤال شيمي است که داوطلبان بايد در مدت 175 دقيقه به آن پاسخ دهند.

توکلي گفت:‌ در اين بخش دفترچه شماره 3 نيز براي داوطلبان داراي مدرک ديپلم بهياري و بهياران شاغل طراحي شده است که در اين دفترچه 50 سؤال دروس تخصصي بهياري است و داوطلبان بايد در مدت 30 دقيقه به آن پاسخ دهند.

به گفته وي دارندگان ديپلم بهياري و بهياران شاغل علاوه بر دفترچه آزمون سؤالات عمومي و سؤالات اختصاصي بايد دفترچه شماره 3 که سؤالات دروس تخصصي بهياري است را نيز پاسخ دهند.

توکلي عنوان کرد: براي داوطلبان گروه آزمايشي علوم انساني (به جز داوطلبان دارنده گواهينامه دوره پيش دانشگاهي علوم و معارف اسلامي) يک دفترچه با نام دفترچه شماره 2 طراحي شده است که در اين دفترچه داوطلبان بايد به 180 سؤال اختصاصي شامل 20 سؤال رياضي، 15 سؤال اقتصاد، 30 سؤال زبان و ادبيات فارسي، 20 سؤال زبان عربي، 15 سؤال تاريخ، 15 سؤال جغرافي و 20 سؤال علوم اجتماعي، 25 سؤال فلسفه و منطق و 20 سؤال روانشناسي در مدت 160 دقيقه پاسخ دهند.

وي افزود: آن دسته از افرادي که داراي گواهينامه علوم و معارف اسلامي هستند نيز بر اساس ضوابط بايد درس اصول عقايد و فقه را هم امتحان دهند، بنابراين لازم است علاوه بر پاسخگويي به دفترچه آزمون اختصاصي به تعداد 20 سؤال مندرج در دفترچه شماره 3 شامل سؤالات اصول عقايد و فقه نيز در مدت 20 دقيقه پاسخ دهند.

توکلي گفت: تمام داوطلبان گروه آزمايشي هنر بايد به 160 سؤال اختصاصي اين گروه مندرج در دفترچه شماره 2 شامل 30 سؤال درک عمومي هنر، 30 سؤال درک عمومي رياضي و فيزيک، 20 سؤال ترسيم فني، 20 سؤال خلاقيت تصويري و تجسمي، 20 سؤال خلاقيت نمايشي، 20 سؤال خلاقيت موسيقي و 20 سؤال خواص مواد در مدت 165 دقيقه پاسخ دهند.

توکلي گفت: براي داوطلبان گروه زبان‌هاي خارجه يک دفترچه به عنوان دفترچه شماره 2 درنظر گرفته شده است که اين داوطلبان در مجموع بايد به 70 سؤال زبان انگليسي (براي داوطلباني که زبان خارجه امتحاني آنها انگليسي است) پاسخ دهند.

وي افزود: همچنين داوطلبان زبان آلماني و فرانسه نيز هر کدام بايد به 70 سؤال در زمينه زبان انتخابي خود پاسخ دهند.

وي ادامه داد: در گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجه، براي آن دسته از داوطلبان که زبان خارجه انتخابي آنها ايتاليايي يا روسي است، سؤالي طراحي نشده است و اين افراد کافي است به سؤالات زبان عمومي پاسخ دهند.

به گفته توکلي مدت پاسخگويي به 70 سؤال اختصاصي زبان در هر يک از زبان‌هاي انتخابي 105 دقيقه است.

شايان ذکر است، زمان آزمون عمومي و اختصاصي داوطلبان هر يک از گروه آزمايش 5‌گانه آزمون سراسري سال 92 در صبح و بعدازظهر پنجشنبه 6 تيرماه، جمعه 7 و صبح شنبه 8 تيرماه در 358 حوزه امتحاني شهرستان کشور است.

بر اين اساس آزمون رياضي صبح پنجشنبه، آزمون گروه هنر بعدازظهر پنجشنبه 6 تيرماه، آزمون علوم تجربي صبح جمعه 7 تيرماه و آزمون زبان‌هاي خارجي بعدازظهر جمعه 7 تيرماه برگزار مي‌شود، همچنين آزمون علوم انساني نيز 8 تيرماه برگزار مي‌شود.

شايان ذکر است، کارت شرکت در آزمون سراسري سال 92 نيز از روز يکشنبه 2 تيرماه تا چهارشنبه 5 تيرماه از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش توزيع مي‌شود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #43

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,733
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی

farz

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,097
امتیاز
14,659
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
سنندج
مدال المپیاد
مرحله اول شیمی
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
شخصی‌سازی دفترچه‌های آزمون سراسری سال ۹۲

حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تمام سوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و آزمون‌های اختصاصی (دفترچه شماره ۲) در هر پنج گروه آزمایشی شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلبان، روی جلد دفترچه‌ها قید می‌شود.

وی افزود: این دفترچه‌ها دارای تنوع نیز بوده و در انواع A، B، C و D تقسیم می‌شود. (بدبخت اونی که میخوات تقلب کنه) :D

توکلی در ادامه تصریح کرد: پاسخنامه و دفترچه عمومی ( دفترچه شماره ۱) داوطلبان در همه گروه‌های آزمایشی در یک بسته نایلونی و دفترچه‌های آزمون اختصاصی (دفترچه شماره ۲) نیز، هر یک در بسته‌های نایلونی جداگانه در روز آزمون‌ها در بین داوطلبان توزیع خواهد شد.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: هر داوطلب ضرورت دارد بعد از دریافت پاسخنامه و دفترچه‌های عمومی و اختصاصی، نسبت به کنترل شماره داوطلبی روی دفترچه، شماره مندرج روی کارت، شماره صندلی و نام‌ و‌ نام‌خانوادگی، و اطمینان از یکسان بودن آنها و کنترل نوع دفترچه آزمون (یکی از انواع A، B، C و D) بر اساس برنامه زمانی مربوطه، نسبت به پاسخگویی به سوالات اقدام کنند.

منبع هم سایت گاج :)
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #45

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,733
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی

ehsanta

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
138
امتیاز
225
نام مرکز سمپاد
شهیدقدوسی
شهر
قم
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر
پاسخ : اخرین اخبار از کنکور 92

اینجا نوشته ساعت 7صبح در حوزه بسته میشه.نکنه باید از ساعت 4صبح بریم اونجا؟ شب بریم اونجا چادر بزنیم چطوره؟
راستی توکلی دیروز توی اخبار می گفت که فلان میلیارد خرج کردیم و همه ی حوزه های امتحانی رو از نظر شرایط برگزاری مثل کولر و نور و این جور چیزا آماده کردیم.
به نظرم خیلی خبر خوبیه. من که توی این مدت بهم ثابت شد هیچ چیزی به اندازه ی وضع محیط آزمون مثل همین چیزای کوچیک توی نتیجه ی آزمون موثر نیست.
 

alex delpiero

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
796
امتیاز
1,215
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی (شعبه دیگری ندارد ...)
شهر
کرج
مدال المپیاد
سال 1388 قبولی المپیاد نجوم مرحله اول ، سال 1389 و 1390 قبول مرحله اول المپیاد کامپیوتر
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی برق
پاسخ : اخرین اخبار از کنکور 92


نشست مطبوعاتي آقاي دكتر ابراهيم خدايي، معاون وزير و رئيس سازمان با اصحاب رسانه‌هاي گروهي روز شنبه اول تيرماه با موضوع آزمون سراسري سال 1392 برگزار گرديد.
در اين نشست آقايان دكتر جمالي معاون فني و آماري، مهندس رحيميان سرپرست معاونت امور آزمونها و آقاي دكتر توكلي مشاور ارشد و سخنگوي سازمان نيز حضور داشته و پاسخگوي سؤالات خبرنگاران در حوزه‌هاي اجراي مرتبط با خود، بودند.
به گفته دكتر خدايي آزمون سراسري سال 1392 از صبح روز پنجشنبه ششم تیر ماه با برگزاري آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني آغاز و صبح روز شنبه هشتم تیر ماه با آزمون گروه آزمايشي علوم انساني پايان خواهد يافت. ايشان زمان پرينت كارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال 1392 را از روز یکشنبه 2 لغايت 5 تيرماه اعلام كردند.
زمان اعلام نتايج اوليه اين آزمون 12 مردادماه سالجاري از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان به نشاني www.sanjesh.org قابل مشاهده است. زمان اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري سال جاری بیست و یکم شهريورماه خواهد بود.






http://sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=1&id=977
 

galexy-A.R

کهکشـــــــان
ارسال‌ها
582
امتیاز
6,993
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
Bushehr
سال فارغ التحصیلی
1392
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
اینستاگرام
پاسخ : اخرین اخبار از کنکور 92

به نقل از سـ ـ ـیــد احــسـ ــ ـان :
اینجا نوشته ساعت 7صبح در حوزه بسته میشه.نکنه باید از ساعت 4صبح بریم اونجا؟ شب بریم اونجا چادر بزنیم چطوره؟
راستی توکلی دیروز توی اخبار می گفت که فلان میلیارد خرج کردیم و همه ی حوزه های امتحانی رو از نظر شرایط برگزاری مثل کولر و نور و این جور چیزا آماده کردیم.
به نظرم خیلی خبر خوبیه. من که توی این مدت بهم ثابت شد هیچ چیزی به اندازه ی وضع محیط آزمون مثل همین چیزای کوچیک توی نتیجه ی آزمون موثر نیست.

رتبه 25 کشور سالی که رستگار رحمانی اول شد شهر ما بود ... ظاهرا تو کانونا هم رتبه اش بهتراز رستگارهم بوده حتی ... خلاصه امید تک رقمی داشته ... در نظربگیرید گرمای برازجون بسیاااارزیاده تیرماه ;;) بعد سرحوزه اشون کولر نمیکشه خراب میشه و حتی به طور زنده میان سرجلسه تعمیرش میکنند و :D یه وضعی شده بوده
الانم 8.5 صبح خبری از کارت نیست!اینم خبر!
 

ImanHD

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
284
امتیاز
1,073
نام مرکز سمپاد
شیخ انصاری
شهر
دزفول
دانشگاه
صنعت نفت
رشته دانشگاه
نفت
پاسخ : اخرین اخبار از کنکور 92


کــــــارت



x: :-&
 

scamp42

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,700
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : اخرین اخبار از کنکور 92

امروز توکلی تو برنامه فرصت برابر گف
1.پونصدهزار نفر شرکت کننده علوم تجربین
2.اگه شناسمتون عکس نداره یا کارت ملی ندارین
ی مدرک شناسایی معتبر عکس دارببرین
3.سوألات زمین مث3سال پیش نیس تو دفترچه اختصاصیه
4.گف احتمالاامسالم همه مجاز ب انتخاب رشته بشن
فردام قراره توفرصت برابر باز بحرفه
 
بالا