• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

فاجعه پشت فاجعه

  • شروع کننده موضوع
  • #1

mamalmln

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
414
امتیاز
149
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی شهر ری
شهر
تهران
مدال المپیاد
فیزیک
چند روز پیش خبری منتشر شد که به نظر من باید مثل بمب می ترکید و از خبر فرار معمر قذافی حداقل برای مردم ایران,یا حداقل برای مردم تهران مهم تر بود."امسال آلوده ترین سال تاریخ تهران است."به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که عامل اصلی سنجش هوای تهران است,امسال از اول سال تا کنون تهران حتی یک روز را هم با هوای پاک سپری نکرده است و 3 روز هم در وضع هشدار قرار داشته است.با توجه به کاهش دما و وارونگی دما آلودگی بسیار بیشتر هم خواهد شد.واین یعنی افتضاح.آیا این فاجعه نیست؟
اما خبر های دیگری هم همزمان منتشر شد:
الف)میزان آلودگی آزبست در سطح شهر تهران میانگین 70 برابر مقدار استاندارد است
ب)آلودگی بخاراتی مثل بنزن که ناشی از خوب نسوختن بنزین است در سطح شهر به طور وحشتناکی افزایش یافته است(این خبر مختص تهران نیست).همه اذعان دارند که علت این آلودگی کیفیت بسیار پایین بنزین است.


جدا از اخبار خشکیدن دریاچه ارومیه و سایر دریاچه ها و تالاب ها و نابودی جنگل ها و آلودگی آب این اخبار وحشتناک هم دوباره دل مردم را جریحه دار کرد.
واقعا وجود بنزن چه دلیلی جز روش غلط تولید بنزین دارد؟بخدا اگر بنزین درست نکنیم بهتر است تا این که بنزین فاجعه ساز تولید کنیم.حالا هی بیایم افتخار کنیم که:بنزین ملی شد!!
در مورد آزبست وضع مشابهی وجود دارد.اگر چه صد ها ماده که موجب گسترش آزبست هستند وجود دارد اما در اروپا با وضع قوانین سخت مصرف آن ها ممنوع شده.ولی در ایران....به گفته خیلی از کارشناس ها منبع اصلی آزبست درهوای تهران لنت های ترمز چینیه...جالب اونجاست که لنت های ترمز چینی که مثلا برای پراید تولید می شه با مارک فرانسه وارد بازار می کنند!!!!
بخدا اگر هیچ کس خودرو نداشت بهتر ا ز این بود که خودروی آلوده کننده داشتیم.بخدا خودروی آلوده کننده نعمت الهی نیست...دشمن است...دشمن جان خودتان...واقعا چرا هوا آلوده س ؟چرا شهری مثل لندن که از تهران شلوغ تره این طور آلوده نیست؟در خبر جالبی خواندم که دود اگزوز بعضی خودرو های خارجی از هوای تهران پاک تر است!!!واین یعنی فاجعه.چرا خودرو سازانی مثل سایپا و ایران خودرو به جای پر کردن جیبشان فکر استاندارد کردن خودروهاشان نیستند؟و چرا نهاد هایی مثل دولت و سازمان استاندارد به آنها اعتراض ندارند؟قطعا دست هایی پشت پرده است.
اگر خطر زلزله را هم اضافه کنیم باید منتظر یک مرگ 6-7 ملیون نفری باشیم
من از خداوند متعال می خواهم من و بقیه ساکنان بدبخت این شهر را از بیماریهای ناشی از این آلاینده ها مخصوصا سرطان حفظ کند.ولی من ایمان دارم که راه چاره دعا کردن در محضر خدا نیست!وقتی ظلم علنی است باید با آن مبارزه کرد.باید هم اعتقاد داشت هم کار کرد.حضرت علی نمی نشست در خانه بگوید:خدایا دشمن را نابود کن!بلکه با شجاعت می جنگید.
به هر حال اگر در آینده مدیر شدید فکر مردم را هم بکنین و اگر مدیر نشدین در مقابل مدیران ناشایست بایستید

واقعا ما انسان ها چه کردیم؟طبیعت که سال ها و سال ها ساده و با آرامش بود را در عرض 2-3 هزار سال به جنگ و نابودی کشانده ایم و داریم می کشیم.واقعا چرا خدا این موجود طمع کار را آفرید؟؟
 

Your feline

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,059
امتیاز
16,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگـان
شهر
شهرستان
سال فارغ التحصیلی
105
پاسخ : فاجعه پشت فاجعه

متشکرم از مطلب قشنگ و تکان دهنده ی شما .گرچه همش مهم بود اما بخشهای مهمتر رو رنگی کردم

و من شنیدم از اونجایی که آلودگی در ارتفاع های ِ کم بیشتر خواهد بود کودکان تهران بیشتر در معرض سرطانهایی مثل سرطان خون

خواهند بود .

تهران حتی شبکه فاضلاب درست ُ حسابی هم درس نکردن براش . خیلی از شهرای کوچیکتر کاملا شبکه فاضلاب دارن ، آب تهران هم

واسه همین نیترات دار شده .

و مشکل اصلی و تکان دهنده ترین بخش جریان خودرو ها شاید اینه که همونطور که می دونید کشورهای دیگه بهترین ماشینهای ِ دنیا رو

با کمترین قیمتها تولید می کنن و به نام "حمایت از اقتصاد ُ تولید " و ای حرفا ؛ این خودروهای ِ آشغال رو میدن دست ِ مردم که به

افغانستانم میفرستن پس میفرسته

و اینی که هراز چند گاهی نمایندگان مجلس به این فکر میُفتن که ای بابا ، عجب خودروهای ِ آشقال ِ مضری داریم ما ،

او وخ روابط عمومی عزیز کارخانه تولید خودرو با هماهنگی مدیرعامل عزیز ، با اهداء یک دستگاه خودرو دهن همه رو می بندن !


متاسفم که قربانی این بی مبالاتی ها این مردم بی گناهن

یه دکتری می گف " قدیما وختی آدما چل سالشون بود اول جوونیشون بود ، سر همین بود که میگفتن چل چلیشون ِ ، اما

الان ؛ رو تخت ِ بیمارستان ها هزارها سرطانی های رو به موت ُ می بینیم که بعضی ها حتی 30 سالشونم نیست "
 
بالا