• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تلسکوپ هابل

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Tahmine

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
423
امتیاز
1,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امين1
شهر
اصفهان
دانشگاه
صنعتي اصفهان
رشته دانشگاه
مكانيك
سلام
همه كه با تلسكوپ فضايي هابل آشنا هستيد؟اين تلسكوپ تقريبا 17 ساله كه داره كار ميكنه وعمرش تقريبا 20 سال پيشبيني شده. بعد از اون يه تلسكوپ ديگه به اسم "جيمز وب" قراره جاشو بگيره. جيمز وب اسم يكي از مديران سابق نايا بوده. اين يه اطلاعات كوتاه درباره‌ي اين تلسكوپه كه از سايت citna.ir گرفتم:


ابعاد این تلسکوپ بزرگتر از هابل است و دارای آینه‌ای عظیم خواهد بود که بر قدرت رصدگری آن می‌افزاید و به علاوه نسبت به هابل دورتر از زمین مستقر خواهد شد.
ماکت این تلسکوپ در ابعاد واقعی در محوطه موزه ناسا در پایتخت آمریکا به نمایش گذاشته شده است. این تلسکوپ 5/4 میلیارد دلاری در فاصله حدودا 5/1 میلیون کیلومتری از زمین مستقر خواهد شد. طول آن 24 متر و ارتفاع آن 12 متر خواهد بود و حاوی آینه‌ای مرکب از آینه‌های شش ضلعی به قطر 5/6 متر یعنی تقریبا سه برابر قطر آینه هابل خواهد بود.

هابل که در سال 1990 پرتاب شد، عکس‌هایی از منظومه شمسی، ستارگان و سیارات دورافتاده و کهکشان‌هایی که نه خیلی پس از انفجار بزرگ متولد شدند، تهیه کرده است. اما دانشمندان می‌گویند تلسکوپ فضایی جیمز وب به آنها امکان خواهد داد نگاهی عمیق‌تر به کیهان بیاندازند و حتی ریشه‌های پیدایش کیهان را تا جاهای عمیق‌تر دنبال کنند.
عمر این تلسکوپ پس از پرتاب در حدود 10 سال رقم زده می شود. تا آن زمان تلسکوپ پیشکسوت هابل که اکنون 17 ساله است به کار خود ادامه خواهد داد. ناسا قصد دارد یکی از ماموریت‌های شاتل در سال آینده میلادی را به سرویس هابل اختصاص دهد.


تو اين سايت گفته بود اين تلسكوپ سال 2013 پرتاب ميشه ولي توي دي وي دي‌هاي hubble 15 years of discovery گفته بود سال 2011 آمادست B-)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

Tahmine

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
423
امتیاز
1,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امين1
شهر
اصفهان
دانشگاه
صنعتي اصفهان
رشته دانشگاه
مكانيك
  • لایک
امتیازات: Pegi
بالا