• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

المپیاد علوم و فناوری نانو

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ashna

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
135
امتیاز
17
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
مدال المپیاد
دارم
برگزاری المپياد دانش‌آموزي علوم و فناوري نانو
باشگاه دانش آموزي نانو (وابسته به ستاد ويژه توسعه فناوري نانو) مسابقه علمي ملی را با عنوان "المپياد آزمايشي علوم و فناوري نانو" در سطح کشور برگزار مي‌کند. اين مسابقه، در راستای سياست‌های توسعه علمی کشور و به دنبال برگزاري حدود 250 سمينار و دوره آموزشي دانش آموزي در سال گذشته و نيز، شرکت بيش از 15000 دانش آموز در نمايشگاه‌هاي عمومي استاني با موضوع علوم و فناوري نانو و با هدف شناسايي علاقمندان و استعدادهاي دانش آموزي و هدايت علمي آنان در آينده برگزار می‌گردد. در اين مسابقه، تمامي دانش آموزان آشنا با فناوري نانو در دو مرحله به رقابت علمي خواهند پرداخت. برگزيدگان مرحله اول، که يک آزمون کتبي است، يک اردوي علمي-آموزشي را خواهند گذراند تا براي رقابت عملي آماده شوند. برگزيدگان نهايي، همزمان با جشنواره فناوري نانو در آبان ماه معرفي خواهند شد.

تقويم زمان‌بندی
زمان‌بندي مراحل برگزاري به شرح زير است:

* ثبت نام: 21 ارديبهشت- 7 خرداد ماه 1389
* آزمون مرحله اول: 4 تير ماه 1389
* اردوي علمی: 15-1 مرداد 1389
* آزمون مرحله دوم: 18 مرداد 1389

مکان برگزاري آزمون مرحله اول
آزمون مرحله اول در مراکز 10 استان فعال‌تر کشور در سال تحصيلي 88-89 که بر طبق آمار بيشترين آموزش ديده را به خود اختصاص داده‌اند برگزار خواهد شد. ساير علاقمندان مي‌توانند براي شرکت در آزمون در محل نزديکترين مرکز استان ثبت نام نمايند. محل برگزاري آزمون، مدارس استعدادهاي درخشان در آن مرکز خواهد بود. شهرهای محل برگزاری عبارتند از اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، خرم‌آباد، ساری، شيراز، کرج، مشهد و يزد.

منابع و آزمون

مباحث اتمي و مولکولي در کتاب‌هاي درسي فيزيک، شيمي و مطالب درون سلولي در زيست شناسي در کنار مهارت‌هاي برنامه نويسي و کاربري رايانه از منابع اصلي آزمون چهار گزينه‌اي ارديبهشت ماه است. مقالات آموزشی منتشر شده در وبگاه باشگاه نانو به همراه کتاب‌هاي شبيه سازي‌هاي ساده نانو، نانو فناورها و نانو دستاوردها، نانو از نو و آزمايش‌هاي ساده نانو از منابع تکميلي و پيشنهادي خواهد بود.

ثبت نام
داوطلبان می توانند پس از واريز مبلغ 70000 ريال (هفتاد هزار ريال) به عنوان هزينه ثبت نام به حساب سيبای شماره 0106167001005 به نام "ماهنامه فناوری‌نانو" نزد بانک ملی ايران (قابل پرداخت در کليه شعب بانک ملی)، به عنوان متقاضی شرکت در المپياد علوم و فناوری‌نانو به صورت اينترنتی اقدام به ثبت نام نمايند . متقاضيان لازم است که فيش پرداختی را روز جلسه برگزاری امتحان با خود به همراه داشته باشند.
ثبت نام در اولين المپياد علوم و فناوری‌نانو از طريق سايت و به صورت الکترونيکی انجام می‌شود. برای اين منظور لازم است که ابتدا داوطلبان به عضويت سايت باشگاه‌نانو (لينک عضويت) درآيند. پس از دريافت لينک فعالسازی (که به آدرس پست الکترونيکی افراد ارسال می‌شود)، داوطلب بايد با نام کاربری و رمز عبور انتخابی وارد سايت شود (لينک ورود). در مرحله سوم لازم است که داوطلبين از طريق ويرايش اطلاعات شخصی در صفحه شخصی (که پس از ورود به سايت نمايش داده می‌شود)، با وارد کردن اطلاعات مورد نياز در اين آزمون ثبت‌نام نمايد.
کارت شرکت در آزمون تنها برای داوطلبينی صادر خواهد شد که تمامی اطلاعات شخصی و تحصيلی خود را به صورت دقيق وارد کرده باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در خصوص ثبت‌نام با پست الکترونيکی [email protected] تماس حاصل فرماييد.
داوطلبين می‌توانند جزئيات مربوط به برگزاری آزمون را از طريق اطلاعيه‌های منتشر شده در وبگاه باشگاه (به آدرس www.nanoclub.ir) دنبال نمايند.
 
بالا