peihaghi
کاربر فوقحرفهای

- ارسالها
- 1,333
- امتیاز
- 2,349
- نام مرکز سمپاد
- علامه حلی 1
- شهر
- تهران
- دانشگاه
- امیر کبیر
- رشته دانشگاه
- مکانیک (ساخت تولید)
از بین مجله هایی که چاپ می شه امرداد که مال زرتشتیاست از همه بهنر البته شکلش مثل روزنامه است و لی ماهانه چاپ می شه
این خبر عیناً توی روزنامه ی امرداد نوشته شده بود:
کلاس های خشن جایشان را به بازی دادند
برنامه های طرح ویدا سلامتی پور: نخستین نشست طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی، بامداد شنبه، 7 آذرماه، با باشندگی بيش از 70تن از دانشآموزان زرتشتي دانشپايههاي چهارم و پنجم دبستان گشايش يافت.
برنامههاي طرح «بهبود كيفيت آموزشي و فرهنگي مدارس زرتشتي» كه با آرمان پيادهسازي شيوههاي آموزشي مدارس تيزهوشان، در مدرسههاي زرتشتي، انجام شدهاست، از اين هفته در دبستان پسرانهي جمشيد جم اجرا ميشود.
اسفندیار اختیاری، نمایندهی زرتشتیان در مجلس، در آيين گشايش اين كلاسها، پدرومادرها را دلسوز آیندهسازان جامعهي زرتشتي برشمرد و از آنها خواست در همهي مراحل این طرح، همراه و همگام با فرزندانشان باشند تا کاری بزرگ به انجام برسد و بتوانيم گامي مثبت در راه آموزش دانشآموزان زرتشتي برداریم.
وی سه نسل را در اجراي اين طرح موثر دانست و گفت: «نسل نخست، پدرومادرها بودند، نسل دوم، نخبگان و تیمهای مدیریتی برگزارکنندهی طرح و نسل سوم، فرزندان ما هستند كه بايد از اين طرح، بهره بگيرند.»
اردلان زندیان، از هموندان برگزار کنندهی طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی، در بخش ديگري از اين آيين گشايش، به برنامهها و اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: «آرمان کلی مدارس راهنمایی و دبیرستان "علامه حلی"ایجاد انگیزه و علاقه است، نه صرفا تست و آزمون.»
وی افزود: «در درازناي اجرای طرح، کارشناسان برنامهریز باشنده هستند، بچهها را روانشناسی کرده و براساس معیارهایی، آنها را گروهبندی ميكنند.»
به گفتهي زنديان، پژوهشها نشان دادهاست، اگر بچههای تیزهوش را از دیگران جدا کنیم و با هر دو گروه جداگانه کار شود، نتیجهی بهتری به دست خواهدآمد.
وی به روند اجراي اين طرح در مدارس زرتشتي اشاره كرد و گفت: «هر ماه، یک کارنامهی رنگی که با رنگهای ويژهاي طراحی شدهاست، رشد اعتمادبهنفس، رشد استعدادها و زمینهی استعدادهای فرضی کودکان را ارزیابی کرده و براي آگاهی در اختیار پدر و مادرها قرار داده میشود.»
از برنامههای نشست نخست، بازی با بچهها و تقسیم آنها به سه گروه بود که گروهی با طناب، اشکال هندسی را میساختند، گروهی نشست پرسش و پاسخ داشتند و گروهی همراه با دویدن باید به پرسشهاي کارشناسان پاسخ میدادند
.در بخشی دیگر، پدر و مادرها، فرمهایی را دربارهی فرزندانشان پر کردند و هر مادر یا پدر، به مدت 90 ثانیه به گونهي شفاهی به پرسشهاي مطرح شدهي مشاوران پاسخ میدادند.
در بخشي دیگر، بچهها پانتومیم بازی کردند و نقاشی کشیدند پدران و مادران هم كه در اتاق ديگري، جدا نشستهبودند، بايد حدس زدند که فرزندانشان چه چیزی را نقاشی کردهاند. پس از اين هم، خودشان نقاشی کشیدند
موضوع نقاشی این بود که اگر طولانیترین سرسرهی دنیا را پس از یک سال بالا بروید، زمانی که به بالای آن رسیدید دلتان میخواهد چه چیزی ببینید.
جالب این بود که بچه¬ها تخیل شگرفي داشتند، دانشآموزان زرتشتي چنين آرزوهايي را پس از كشيدن نقاشي، عنوان كردند:
دیدن پدر و مادر، مشاهدهی کارنامه با معدل 20، جزیرهای پر از خوراکی، ماشین بنز، رایانهی لمسی و حتا دیدن دوستی که در آمریکا زندگی میکند!
در قسمتی دیگر، تعدادی از پدران با فرزندانشان فوتبال دستی بازی کردند که هیجان پدران از بچههاشان کمتر نبود.
نمايش فیلمی کوتاه دربارهی یک زنگ فیزیک مدرسهی راهنمایی علامه حلی بخش ديگري از اين گردهمايي بود که در آن، شيوهي آزمایش کردن، خلاقیت بچهها، شیوهی آزمون دادن همراه با شخصیتهای کارتونی «آستریکس» و «ابلیکس»، طراحی، کشف و رفع اشکال آزمایش به کمک رایانه ونمایشگاه 3 تا4 روزه از دستاوردهای مدرسهی استعدادهای درخشان و همچنین اردوهای تفریحی از ديگر بخشهاي اين فيلم كوتاه بود.
محمدامین عسگریان، سپهرموقتی، سپیده موقتی، شایان دادبین، کیان کریمی، مجتبی طباطبایی، محمدمهدی صادقی، روزبه اورنگی، آبتین خدادادی، رستم بامسی، افشین دینی، آرمان فلاحتی، اردلان زندیان،ارمغان زندیان، رایکا خورشیدیان و نسیم کامیار از برگزارکنندگان این طرح هستند.
در این طرح، 24 تن از دانشآموزان ابتدایی دخترانهی گیو و 57 تن از دانشآموزان ابتدایی پسرانهی جمشیدجم شرکت دارند تا بتوانند استعدادهای خود را باور کنند و آن را پرورش دهند.
کمیسیون آموزشی مجلس، انجمن موبدان، انجمن زرتشتیان تهران، بنیاد خیریهی یگانگی، انجمن اولیا و مربیان، دبستان جمشیدجم وگروهی از دبیران مدارس استعدادهای درخشان با این طرح همکاری داشته اند.
انجمن زرتشتیان تهران و بنیاد خیریه¬ی یگانگی ،هر یک به مبلغ40 میلیون ریال، به اجرای این طرح یاری رساندهاند،
همچنین مبلغ 25 هزار ريال، بابت تضمین شركت بچهها تا پايان طرح، از پدرومادرها گرفته شده است که در صورت همکاری تا پایان طرح، در انتها به آنها بازگردانده میشود.
این دوره نزدیک به 25 جلسه به درازا خواهد كشيد كه ز هفتهی آینده، روزهای آدینه از ساعت 8 و 30دقيقه تا 12 و 50دقيقه، تنها با باشندگی بچهها و بدون پدر و مادرهايشان دنبال خواهد شد.
بهبود کیفیت مازیار نیک بخش : دیروز ۷ آذر ماه در دبستان جمشید جم نخستین نشست طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی برگزار شد.از سه نسل گوناگون در این طرح باشنده بودند تا آموزش دهند، آموزش ببینند و پدر و مادرها با امیدواری به آینده روشن فرزندان خود بنگرند.
این روز پر بود از بازی های علمی که برگزارکنندگان آن تهیه دیده بودند تا دانش آموزان را در نخستین روز ارزیابی کنند. پاتومیم، نقاشی، پرسش های جالب، طناب کشی، بازی «تخم مرغ گندیده» و ... .
خبر كامل اين نشست را در اينجابخوانيد.
در دنباله ی فرتورها به شرح بیشتر این روز پرداخته شده است.
پوستر طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی که فعالیت های خود را در آن نوشته است.
اسفندیار اختیاری، نمایندهي زرتشتیان ایران
پدران و مادران و فرزندانشان با برگزار کنندگان آشنا شدند.
در انديشهي آینده ای روشن برای فرزند
بازی گروهی «تخم مرغ گندیده، روی من رو کسی ندیده» برای ارزیابی میزان هوشیاری، سرعت عمل، دقت، فعالیت بدنی و ... است که در کنار این بازی شاد، نتایج مطلوب بدست آید.
نگران از اینکه نکند توپ توی دست من قرار گیرد ! -در بازی «تخم مرغ گندیده روی من رو کسی ندیده»
دانش آموزان انجام حرکت هایی با دست که میزان حرف شنوی از برگزارکنندکان در کارها را بررسی کنند.
پذیرایی از دانش آموزان با شیر و کیک
خانوادهها در اندیشهي پاسخ به پرسشهای مربوط به فرزندان و خودشان، اين طرح در راستاي شناخت بيشتر دانشآموزان و محيط زندگي آنها انجام ميگيرد و آموزگاران را در آموزش هرچه بهتر دانشآموزان ياري ميدهد.
مصاحبه به صورت خصوصی با تک خانواده های دانش آموزان پیرامون رفتار فرزندانشان در خانه و عملکرد درسی آنها در خانه.
موضوع نقاشی این بود که اگر از طولانی ترین سرسره ی دنیا را پس از یک سال بالا بروید، زمانی که به بالای آن رسیدید دلتان میخواهد در پایین سرسره چه چیزی را ببینید تا زود سر بخورید و به آن برسید.
این هم یک نقاشی جالب، که خیلی فلسفی بود.
قمستی از پرسشهایی که از بچه ها پرسیده شد. به عنوان نمونه یکی از پرسش های این بود، «اگر تو یک نویسنده بودی دوست داشتی، چه کتابی بنویسی؟».
پاسخ ها هم در مقابل این پرسش بسیار شگفت انگیز بود.
دیوارنوشته های دبستان جمشید جم با فرتورهای زیبا و نوشته ها بسیار مفید.
در کنار بازی های علمی دانش آموزان، پدرهای آنها هم گرم فوتبال دستی شده اند.
بازی طناب کشی- فردی که درون محیط بسته طناب است باید با همکاری دوستانش یک مربع درست کنند، در طی انجام این بازی دانش آموزان با ویژگی های مربع آشنا می شوند.
با بستن چشم دانش آموزان در بازی طناب کشی تمرکز آنها افزایش می یابد و بهتر می تواند با کمک از ذهنشان این بازی جالب را انجام دهند.
اردلان زندیان در حال توضیح فیلمی کوتاه درباره ی یک زنگ فیزیک مدرسه ی راهنمایی علامه حلی که در آن با طرز آزمایش کردن همراه با خلاقیت بچه ها و روش های آزمون دادن با شخصیتهای کارتونی"آستریکس"و "ابلیکس" و ... به پدر و مادرها است.
بچه ها در حال دویدن و سپس ...
پس از چند دور دویدن از دانش آموزان حروف الفبای فارسی یا انگلیسی پرسیده می شد تا میزان یادآوری، فن بیان و ... آنها مورد آزمایش قرار گیرد.
مادر و پدر در حال کشیدن نقاشی با موضوع سرسره که در بالا توضیح داده شده است و نیز کشیدن نقاشی که حدس می زنند، فرزندانشان چه چیزی کشیده است.
عکس هارونتونستم بذارم
این خبر عیناً توی روزنامه ی امرداد نوشته شده بود:
کلاس های خشن جایشان را به بازی دادند
برنامه های طرح ویدا سلامتی پور: نخستین نشست طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی، بامداد شنبه، 7 آذرماه، با باشندگی بيش از 70تن از دانشآموزان زرتشتي دانشپايههاي چهارم و پنجم دبستان گشايش يافت.
برنامههاي طرح «بهبود كيفيت آموزشي و فرهنگي مدارس زرتشتي» كه با آرمان پيادهسازي شيوههاي آموزشي مدارس تيزهوشان، در مدرسههاي زرتشتي، انجام شدهاست، از اين هفته در دبستان پسرانهي جمشيد جم اجرا ميشود.
اسفندیار اختیاری، نمایندهی زرتشتیان در مجلس، در آيين گشايش اين كلاسها، پدرومادرها را دلسوز آیندهسازان جامعهي زرتشتي برشمرد و از آنها خواست در همهي مراحل این طرح، همراه و همگام با فرزندانشان باشند تا کاری بزرگ به انجام برسد و بتوانيم گامي مثبت در راه آموزش دانشآموزان زرتشتي برداریم.
وی سه نسل را در اجراي اين طرح موثر دانست و گفت: «نسل نخست، پدرومادرها بودند، نسل دوم، نخبگان و تیمهای مدیریتی برگزارکنندهی طرح و نسل سوم، فرزندان ما هستند كه بايد از اين طرح، بهره بگيرند.»
اردلان زندیان، از هموندان برگزار کنندهی طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی، در بخش ديگري از اين آيين گشايش، به برنامهها و اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: «آرمان کلی مدارس راهنمایی و دبیرستان "علامه حلی"ایجاد انگیزه و علاقه است، نه صرفا تست و آزمون.»
وی افزود: «در درازناي اجرای طرح، کارشناسان برنامهریز باشنده هستند، بچهها را روانشناسی کرده و براساس معیارهایی، آنها را گروهبندی ميكنند.»
به گفتهي زنديان، پژوهشها نشان دادهاست، اگر بچههای تیزهوش را از دیگران جدا کنیم و با هر دو گروه جداگانه کار شود، نتیجهی بهتری به دست خواهدآمد.
وی به روند اجراي اين طرح در مدارس زرتشتي اشاره كرد و گفت: «هر ماه، یک کارنامهی رنگی که با رنگهای ويژهاي طراحی شدهاست، رشد اعتمادبهنفس، رشد استعدادها و زمینهی استعدادهای فرضی کودکان را ارزیابی کرده و براي آگاهی در اختیار پدر و مادرها قرار داده میشود.»
از برنامههای نشست نخست، بازی با بچهها و تقسیم آنها به سه گروه بود که گروهی با طناب، اشکال هندسی را میساختند، گروهی نشست پرسش و پاسخ داشتند و گروهی همراه با دویدن باید به پرسشهاي کارشناسان پاسخ میدادند
.در بخشی دیگر، پدر و مادرها، فرمهایی را دربارهی فرزندانشان پر کردند و هر مادر یا پدر، به مدت 90 ثانیه به گونهي شفاهی به پرسشهاي مطرح شدهي مشاوران پاسخ میدادند.
در بخشي دیگر، بچهها پانتومیم بازی کردند و نقاشی کشیدند پدران و مادران هم كه در اتاق ديگري، جدا نشستهبودند، بايد حدس زدند که فرزندانشان چه چیزی را نقاشی کردهاند. پس از اين هم، خودشان نقاشی کشیدند
موضوع نقاشی این بود که اگر طولانیترین سرسرهی دنیا را پس از یک سال بالا بروید، زمانی که به بالای آن رسیدید دلتان میخواهد چه چیزی ببینید.
جالب این بود که بچه¬ها تخیل شگرفي داشتند، دانشآموزان زرتشتي چنين آرزوهايي را پس از كشيدن نقاشي، عنوان كردند:
دیدن پدر و مادر، مشاهدهی کارنامه با معدل 20، جزیرهای پر از خوراکی، ماشین بنز، رایانهی لمسی و حتا دیدن دوستی که در آمریکا زندگی میکند!
در قسمتی دیگر، تعدادی از پدران با فرزندانشان فوتبال دستی بازی کردند که هیجان پدران از بچههاشان کمتر نبود.
نمايش فیلمی کوتاه دربارهی یک زنگ فیزیک مدرسهی راهنمایی علامه حلی بخش ديگري از اين گردهمايي بود که در آن، شيوهي آزمایش کردن، خلاقیت بچهها، شیوهی آزمون دادن همراه با شخصیتهای کارتونی «آستریکس» و «ابلیکس»، طراحی، کشف و رفع اشکال آزمایش به کمک رایانه ونمایشگاه 3 تا4 روزه از دستاوردهای مدرسهی استعدادهای درخشان و همچنین اردوهای تفریحی از ديگر بخشهاي اين فيلم كوتاه بود.
محمدامین عسگریان، سپهرموقتی، سپیده موقتی، شایان دادبین، کیان کریمی، مجتبی طباطبایی، محمدمهدی صادقی، روزبه اورنگی، آبتین خدادادی، رستم بامسی، افشین دینی، آرمان فلاحتی، اردلان زندیان،ارمغان زندیان، رایکا خورشیدیان و نسیم کامیار از برگزارکنندگان این طرح هستند.
در این طرح، 24 تن از دانشآموزان ابتدایی دخترانهی گیو و 57 تن از دانشآموزان ابتدایی پسرانهی جمشیدجم شرکت دارند تا بتوانند استعدادهای خود را باور کنند و آن را پرورش دهند.
کمیسیون آموزشی مجلس، انجمن موبدان، انجمن زرتشتیان تهران، بنیاد خیریهی یگانگی، انجمن اولیا و مربیان، دبستان جمشیدجم وگروهی از دبیران مدارس استعدادهای درخشان با این طرح همکاری داشته اند.
انجمن زرتشتیان تهران و بنیاد خیریه¬ی یگانگی ،هر یک به مبلغ40 میلیون ریال، به اجرای این طرح یاری رساندهاند،
همچنین مبلغ 25 هزار ريال، بابت تضمین شركت بچهها تا پايان طرح، از پدرومادرها گرفته شده است که در صورت همکاری تا پایان طرح، در انتها به آنها بازگردانده میشود.
این دوره نزدیک به 25 جلسه به درازا خواهد كشيد كه ز هفتهی آینده، روزهای آدینه از ساعت 8 و 30دقيقه تا 12 و 50دقيقه، تنها با باشندگی بچهها و بدون پدر و مادرهايشان دنبال خواهد شد.
بهبود کیفیت مازیار نیک بخش : دیروز ۷ آذر ماه در دبستان جمشید جم نخستین نشست طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی برگزار شد.از سه نسل گوناگون در این طرح باشنده بودند تا آموزش دهند، آموزش ببینند و پدر و مادرها با امیدواری به آینده روشن فرزندان خود بنگرند.
این روز پر بود از بازی های علمی که برگزارکنندگان آن تهیه دیده بودند تا دانش آموزان را در نخستین روز ارزیابی کنند. پاتومیم، نقاشی، پرسش های جالب، طناب کشی، بازی «تخم مرغ گندیده» و ... .
خبر كامل اين نشست را در اينجابخوانيد.
در دنباله ی فرتورها به شرح بیشتر این روز پرداخته شده است.
پوستر طرح بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی مدارس زرتشتی که فعالیت های خود را در آن نوشته است.
اسفندیار اختیاری، نمایندهي زرتشتیان ایران
پدران و مادران و فرزندانشان با برگزار کنندگان آشنا شدند.
در انديشهي آینده ای روشن برای فرزند
بازی گروهی «تخم مرغ گندیده، روی من رو کسی ندیده» برای ارزیابی میزان هوشیاری، سرعت عمل، دقت، فعالیت بدنی و ... است که در کنار این بازی شاد، نتایج مطلوب بدست آید.
نگران از اینکه نکند توپ توی دست من قرار گیرد ! -در بازی «تخم مرغ گندیده روی من رو کسی ندیده»
دانش آموزان انجام حرکت هایی با دست که میزان حرف شنوی از برگزارکنندکان در کارها را بررسی کنند.
پذیرایی از دانش آموزان با شیر و کیک
خانوادهها در اندیشهي پاسخ به پرسشهای مربوط به فرزندان و خودشان، اين طرح در راستاي شناخت بيشتر دانشآموزان و محيط زندگي آنها انجام ميگيرد و آموزگاران را در آموزش هرچه بهتر دانشآموزان ياري ميدهد.
مصاحبه به صورت خصوصی با تک خانواده های دانش آموزان پیرامون رفتار فرزندانشان در خانه و عملکرد درسی آنها در خانه.
موضوع نقاشی این بود که اگر از طولانی ترین سرسره ی دنیا را پس از یک سال بالا بروید، زمانی که به بالای آن رسیدید دلتان میخواهد در پایین سرسره چه چیزی را ببینید تا زود سر بخورید و به آن برسید.
این هم یک نقاشی جالب، که خیلی فلسفی بود.
قمستی از پرسشهایی که از بچه ها پرسیده شد. به عنوان نمونه یکی از پرسش های این بود، «اگر تو یک نویسنده بودی دوست داشتی، چه کتابی بنویسی؟».
پاسخ ها هم در مقابل این پرسش بسیار شگفت انگیز بود.
دیوارنوشته های دبستان جمشید جم با فرتورهای زیبا و نوشته ها بسیار مفید.
در کنار بازی های علمی دانش آموزان، پدرهای آنها هم گرم فوتبال دستی شده اند.
بازی طناب کشی- فردی که درون محیط بسته طناب است باید با همکاری دوستانش یک مربع درست کنند، در طی انجام این بازی دانش آموزان با ویژگی های مربع آشنا می شوند.
با بستن چشم دانش آموزان در بازی طناب کشی تمرکز آنها افزایش می یابد و بهتر می تواند با کمک از ذهنشان این بازی جالب را انجام دهند.
اردلان زندیان در حال توضیح فیلمی کوتاه درباره ی یک زنگ فیزیک مدرسه ی راهنمایی علامه حلی که در آن با طرز آزمایش کردن همراه با خلاقیت بچه ها و روش های آزمون دادن با شخصیتهای کارتونی"آستریکس"و "ابلیکس" و ... به پدر و مادرها است.
بچه ها در حال دویدن و سپس ...
پس از چند دور دویدن از دانش آموزان حروف الفبای فارسی یا انگلیسی پرسیده می شد تا میزان یادآوری، فن بیان و ... آنها مورد آزمایش قرار گیرد.
مادر و پدر در حال کشیدن نقاشی با موضوع سرسره که در بالا توضیح داده شده است و نیز کشیدن نقاشی که حدس می زنند، فرزندانشان چه چیزی کشیده است.
عکس هارونتونستم بذارم