• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

مشارکت در فعالیت‌های خیریه؟

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Amin rouhi

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
555
امتیاز
15,403
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 1
شهر
ساری
سال فارغ التحصیلی
1400
سلام. یه بحثی هست؛ طبیعتاً همیشه فعالیت‌های خیریه حالا به شکل‌های مختلفی بوده و به قول «مارگارت مید» که این مسئله اصلا منشأ تمدنه. ولی یه گروهی هم هستن که میگن فعالیت‌های خیریه باعث میشه نارضایتی‌ها کاهش پیدا کنه و مثلا میل به تغییر از بین بره، درحالی که اگر به نیازمندها کمکی نشه در درازمدت به نفع خودشونه. البته یه گروه دیگه‌ای که البته به دخالت دولت در اقتصاد اعتقاد دارن، میگن فعالیت‌های خیریه باعث میشه دولت دست از انجام وظایف‌اش برداره و خدماتی که طبق قانون باید ارائه بده رو انجام نده.
با توجه به شرایط کشور ما، نظرتون چیه و چرا؟
 

صوراسرافيل

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,432
امتیاز
8,553
نام مرکز سمپاد
علامه حلى
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
0000
اینکه ممکنه فعالیت های خیریه باعث بشن که دولت وظایف اصلیش رو انجام نده میتونه درست باشه،منتها باید به یک چیزی توجه کرد اون هم اینه که فعالیت های خیریه توانشون اونقدری زیاد نیست و نمیتونن تاثیری کلی بر روی اقتصاد بذارن.به خاطر همین محدود بودن کمکی که می کنن بنابراین کلیت اقتصاد رو نمیتونن تغییر بدن و به همین صورت فعالیت های خیریه تاثیر چندانی در عملکرد دولت نداره،چون در کلیت اقتصاد تغییری ایجاد نمی کنه.
مثال دقیقش کشور ماست.سازمان های خیریه بسیاری وجود دارن اما با وجود یک کلیت اقتصادی ویران،کار زیادی از دستشون بر نمیاد.و تغییری در عملکرد دولت ایجاد نمی کنن.
 

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,636
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
خیریه یا چَریتی ، Blow Job حکومت و ثروتمندان برای فقیران هست برای نایس نشون دادن خودشون. درحالیکه خودشون باعث بوجود اومدن وضع موجود (فقر و اختلاف طبقاتی گسترده در جامعه) هستند
 
بالا