• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی و بررسی فیلم Hustlers

  • شروع کننده موضوع
  • #1

rezahaghi

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
14
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
میرزا کوچک
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1393
فیلم Hustlers به نویسندگی و کارگردانی لورین اسکافاریا (Lorene Scafaria) محصول سال 2019 است. این فیلم در ژانر جنایی-درام و با اقتباس از مقاله‌ای به نام The Hustlers at Scores ساخته شده است. فیلم Hustlers روایتگر تلاش چند رقصنده است که می‌کوشند در اوضاع ناآرام اقتصادی پولدار شوند. در این نوشته به معرفی و بررسی فیلم Hustlers 2019 می پردازم.
Hustlers-1-2.jpg


مقاله‌ The Hustlers at Scores به قلم جسیکا پرسلر (Jessica Pressler) در سال 2015 در نشریه New York Magazine به چاپ رسید. در سال 2016 کمپانی Annapurna Pictures از ساخت این فیلم خبر داد. گرچه، چندی بعد این کمپانی دچار مشکلات اقتصادی شد و این پروژه را رها کرد. پس از آن کمپانی STX Entertainment این پروژه را در دست گرفت و فیلم Hustlers از ماه مارس تا می 2019 در نیویورک فیلمبرداری شد.

فیلم Hustlers اولین بار در 7 سپتامبر 2019 برابر با 16 شهریور 98 در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و یک هفته بعد در سینماهای ایالات متحده اکران شد. این فیلم و به خصوص بازی فوق‌العاده جنیفر لوپز، تحسین بسیاری از منتقدین را به همراه داشت.

داستان فیلم Hustlers
در سال 2014، خبرنگاری به نام الیزابت، روی داستانی در مورد رقاص سابق نیویورک به نام دوروتی تحقیق می‌کند. این داستان مربوط به دوروتی، مشهور به دستنی و دوست و مرشد سابق او یعنی رامونا وگا است. دوروتی از خاطرات خود و چگونگی آشنایی با رامونا می‌گوید.
93205.jpg


7 سال قبل دستنی به عنوان رقاص در یک کلوپ کار می‌کرد. او طرح دوستی با رامونا، یکی از موفق‌ترین رقاصان کلوپ را می‌ریزد و بدین ترتیب دوستی آنان آغاز می‌شود. پس از مدتی بر اثر بحران اقتصادی سال 2008-2007 این دو کار خود را از دست می‌دهند و ارتباط آنان قطع می‌شود.

پس از چند سال دستنی که حالا یک مادر تنها است، مجبور می‌شود دوباره برای کار به کلوپ برود. بر اثر بحران اقتصادی، کلوپ بسیار خلوت شده است. رامونا و دستنی دوباره یکدیگر را می‌یابند و تصمیم می‌گیرند به جای اینکه منتظر مشتری بنشینند خودشان دست به کار شده و مردان متاهل پولداری که اکثرا در وال‌استریت کار می‌کنند را به دام بیندازند. با شروع کار دستنی و رامونا، داستان فیلم وارد مرحله جذابی می‌شود.

بازیگران فیلم Hustlers 2019
اسکافاریا، کارگردان و نویسنده فیلم شیادان 2019، می‌گوید از همان لحظه‌ای که نوشتن داستان را تمام کرده، متوجه شده نقش رامونا را باید جنیفر لوپز بازی کند. بنابراین جنیفر لوپز اولین بازیگری بود که در سال 2018 به این فیلم پیوست.
93208.jpg


پس از او، در ماه اکتبر، حضور کنستانس وو نیز قطعی شد. کارگردان که قصد داشت حتما کاردی بی، رپر کنونی و رقاص سابق، به این پروژه بپیوندد از جنیفر لوپز خواست او را قانع کند. لوپز می‌گوید:
من می‌دانستم او این دنیا را بهتر از همه ما می‌شناسد. به او گفتم باید این کار را انجام دهد و من جواب منفی را قبول نمی‌کنم.
بازیگران فیلم (Hustlers) شیادان 2019

  • کنستانس وو در نقش دستنی (دوروتی)
  • جنیفر لوپز در نقش رامونا وگا
  • کیکه پالمر در نقش مرسدس
  • لیلی راینهارت در نقش آنابل
hustlers.jpg

دیگر بازیگران:
  • جولیا استایلز (Julia Stiles) در نقش الیزابت، خبرنگار
  • لیزو (Lizzo) در نقش لیز، رقاص
  • کاردی بی (Cardi B) در نقش دایموند، رقاص
  • مرسدس روئل (Mercedes Ruehl) در نقش ماما
  • آشر (Usher) در نقش آشر
  • وای چینگ هو (Wai Ching Ho) در نقش مادربزرگ دستنی
فیلم Hustlers به نسبت توانسته است در جشنواره‌های مختلف بدرخشد و نگاه تحسین‌آمیز و مثبت منتقدین و بینندگان را به خود جلب کند. نمرات فیلم Hustlers 2019 به ترتیب از دیدگاه بینندگان 6.3 از 10 در IMDb و از دیدگاه منتقدین در وبسایت متاکریتیک براساس 44 نقد، 79 از 100 است. این فیلم در جشنواره‌های مختلف در بخش‌هایی چون بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین نقش مکمل نامزد دریافت جایزه شده و برخی از جوایز را نیز به دست آورده است.
Hustlers-1-min.jpg


جمع بندی
فیلم Hustlers 2019 روایتی از دوستی و تلاش زنان مختلف و چالش‌های پیش‌روی آنان است و شما می‌توانید ضربان قلب آنان را احساس کنید.
نظر شما در مورد فیلم کلاهبرداران 2019 چیست؟ آیا این فیلم را دیده‌‌اید؟ به نظر شما این فیلم می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های 2019 محسوب شود؟
 
بالا