• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی و بررسی سریال Cursed ؛ جذاب و هیجان انگیز

  • شروع کننده موضوع
  • #1

rezahaghi

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
14
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
میرزا کوچک
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1393
سریال Cursed افسانه و اسطوره‌ای سه‌گانه از شاه آرتور، جادوگر مرلین و شمشیر نیموئه را به نمایش می‌گذارد. در این مقاله به بررسی سریال نفرین شده خواهم پرداخت.
Cursed.jpg

تا به حال برایتان چنین سوالی پیش آمده که شمشیر شاه آرتور چگونه ساخته و از کجا به دست او رسیده است؟ سریال Cursed 2020 می‌تواند به این سوال شما پاسخ دهد. کتاب‌ها، انیمیشن‌ها و فیلم و سریال‌های تخیلی و جادوگرانه زیادی مبنی بر شخصیت‌های شاه آرتور و جادوگر مرلین ساخته شده‌اند، ولی هیچ کدام به نیموئه یا بانوی دریاچه اشاره‌ای نمی‌کنند یا حداقل به او اشاره اندکی می‌شود.

شبکه اینترنتی نتفلیکس سریال درام و فانتزی جدیدی به نام Cursed را با بازی کاترین لانگفورد، بازیگر نقش اول سریال دیگر شبکه نتفلیکس به نام 13 Reason Why منتشر کرده است. سریالی که به نقش نیموئه یا بانوی دریاچه در پشت پرده حوادث و ماجراهای شاه آرتور و جادوگر مرلین به خوبی پرداخته است.

داستان فصل اول سریال Cursed
سریال آمریکایی Cursed از رمانی به همین نام به نویسندگی فرانک میلر و تام ویلر ساخته شده که فصل اول آن در 17 جولای 2020 (27 تیر 1399) از شبکه اینترنتی نتفلیکس منتشر شد. سریال Cursed داستان افسانه‌گونه‌ای از شاه آرتور و بانوی دریاچه را نشان می‌دهد.
%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-Cursed2.jpg


جادوگر مرلین با استفاده از جادویش شمشیری را در سنگ فرو می‌کند و آرتور با بیرون کشیدن آن، ارزش خودش را اثبات می‌کند. شمشیر شاه آرتور در نبرد با لنکلوت آسیب می‌بیند، اما بانوی دریاچه با برکت سابق خودش شمشیر را بازسازی و راه را برای شاه آرتور هموار می‌کند. بهتر است بدانید که سریال Cursed بر روی شخصیت شاه آرتور تمرکز ندارد و تمرکز اصلی آن بر روی نیموئه، بانوی دریاچه است.

نیموئه بعد از مرگ مادرش با آرتور، یار غیرمنتظره‌اش ملاقات می‌کند تا بتواند شمشیر قدرتمند را به جاودگر مرلین تحویل بدهد. نیموئه در طول سفر باید رهبری گروه Red Paladins را به دست بگیرد. گروهی که به دنبال رهایی دنیا از شر جادو است و باید سرنوشتش را پیدا کند تا از خودش و سایر افراد مثل خودش محافظت کند.

سریال Cursed افسانه شاه آرتور را از دید نیموئه بازسازی می‌کند؛ دختر نوجوانی که با استعداد اسرارآمیزش قرار است به بانوی قدرتمند دریاچه تبدیل شود. زمانی که مادر نیموئه می‌میرد، او آرتور را پیدا می‌کند؛ جوان مزدوری که به دنبال جادوگر مرلین و شمشیر باستانی است.
%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-cursed7-min.jpg


در طول سفر، نیموئه به عنوان سمبل شجاعت و شورش در مقابل رد پالادین‌های وحشتناک می‌ایستد. شبکه اینترنتی نتفلیکس سریال Cursed را به عنوان یک داستان تازه توصیف می‌کند که ما را به دوران نابودی دنیای طبیعی، ترور مذهبی، جنگ‌های بیهوده و یافتن شجاعت و رهبری و مواجه شدن با غیرممکن‌ها می‌برد.

تاریخ پخش فصل دوم سریال Cursed
شبکه اینترنتی نتفلیکس هنوز تاریخ رسمی برای انتشار فصل دوم سریال Cursed اعلام نکرده است. از جایی که شیوع ویروس کرونا اکثر تولیدات تلویزیونی و فیلم و سریال‌ها را متوقف کرده است، احتمالاً برای فصل بعدی سریال Cursed باید کمی صبور باشیم. شاید فصل بعدی این سریال اواخر سال 2021 یا دیرتر منتشر شود.
cursed-nimue-cliff.jpg

کلام آخر
حتما درباره جادوگر مرلین و شاه آرتور فیلم و سریال‌های زیادی دیده‌اید؛ مخصوصا سریال پنج فصلی شبکه بی بی سی که بر روی خود شخصیت مرلین تمرکز کرده بود. اما این بار شبکه نتفلیکس از زاویه دیگری به این اسطوره می‌پردازد. شبکه نتفلیکس این داستان افسانه‌ای را از دید نیموئه بانوی دریاچه نشان می‌دهد. آیا شما این مجموعه را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره سریال نفرین شده 2020 چیست؟
 

phoenix_

کاربر فعال
ارسال‌ها
53
امتیاز
467
نام مرکز سمپاد
.
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
1399
دانشگاه
علم و صنعت
سریال ضعیفی بود.نه مخاطب عام رو راضی کرد نه مخاطب خاص.
با اینکه نکات مثبتی داشت ولی خیلی معدود بودن
نکات منفی داستانی و کارگردانی خیلی زیاد به چشم میومدن.

در کل بنظر منی ک سریال زیاد میبینم در مقایسه با سایر سریال ها حرفی برای گفتن نداشت و حتی احساس تلف شدن وقتم رو میکردم
 
بالا