• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

معرفی بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که حتما باید دید | از اونجرز تا جوکر

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Maryam kh

کاربر فعال
ارسال‌ها
43
امتیاز
163
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1391
اکنون که پایان سال ۲۰۱۹ نزدیک شده ایم و تقریبا بهترین فیلم‌های ۲۰۱۹ اکران شده‌اند و تعداد اندکی از فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۹ هم که پیش‌بینی می‌شود عملکرد موفقی داشته باشند در صف اکران قرار دارند.

best-movies-2019-wall.jpg


تعداد فیلم‌هایی که هر ساله عرضه می‌شوند رفته رفته افزایش یافته و پیدا کردن عناوین بسیار خوب هم سخت‌تر می‌شود.فیلمهایی که در ادامه معرفی خواهم کرد با در نظر گرفتن سلایق متفاوت مخاطبان از سبک‌ها و ژانر‌های مختلف انتخاب شده‌اند. در این نوشته، قصد دارم 10 مورد از بهترین فیلم های 2019 را با هم مرور کنیم.

1-فیلم Avengers: Endgame / انتقام‌جویان: پایان بازی
bdlexmaiulyz.jpeg

این فیلم دنباله مستقیم فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) که در سال 2018 اکران شد است. برادران روسو (Russo brothers) کارگردانی این فیلم را به عهده داشته‌اند. مارول (Marvel) و کارگردانان پس از کشتار وسیعی که در آخرین فیلم اتفاق افتاد، بدنبال راهی بودند تا هر طور که شده همه‌ ابرقهرمان‌های محبوب کشته شده در آخرین فیلم را دوباره زنده کنند. این فیلم هیجان انگیز و احساسی تمام تلاش خود را می‌کند تا پایان راضی‌کننده‌ای برای این مجموعه پرطرفدار به ارمغان آورد.

2-فیلم Toy Story 4 / داستان اسباب‌بازی 4
zmohqy1jpf9z.jpeg

بهترین انیمیشن در میان تولیدات Pixar بدون شک Toy Story است. قبلا سه قسمت از این انیمیشن پرطرفدار و موفق عرضه شده بود و در سال 2019 قسمت چهارم آن اکران شد و قطعا جزو بهترین فیلم های 2019 است. از شخصیت‌های جدید این قسمت می‌توان به Forky اشاره کرد که تونی هیل (Tony Hale) صداپیشگی‌اش را به عهده دارد. همانند قسمت‌های قبل اتفاقات مهیجی در بیرون از خانه ‌می‌افتاد و این‌بار قرار است عروسک‌ها به نجات بو پیپ (Bo Peep) بشتابند. در فیلم داستان اسباب بازی 4 بو‌ پیپ عروسکی دخترانه است که پیش از این در قسمت‌های اول و دوم این مجموعه حضور داشت، ولی در نسخه سوم غایب بود.

3-فیلم Rocketman / راکت من
tstlby732qf2.jpeg

بعد از موفقیت غیرمنتظره فیلم Bohemian Rhapsody (حماسه کولی) که زندگی فردی مرکوری و گروه Queen را روی پرده نقره‌ای نمایش داد، فیلم دیگری بر اساس زندگی التون جان (Elton John) و بازی تارون اگرتون (Taron Egerton) در نقش رجینالد دوایت (نام اصلی التون جان) در ماه می 2019 اکران شد که می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم های 2019 دانست. در این فیلم جیمی بل (Jamie Bell) در نقش برنی تاپین (Bernie Taupin) ترانه‌سرای معروف و دوست التون جان نقش‌آفرینی می‌کند. تاپین بیشتر ترانه‌های او را نوشته است و آهنگ Rocketman که نام آن بر روی فیلم گذاشته شده، کار مشترک این دو هنرمند بزرگ است.

4-فیلم Joker / جوکر 2019

joker-2019-joaquin-phoenix-movie-art-uhdpaper.com-4K-3.1250-wp.thumbnail.jpg


خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) نقش جوکر (آرتور فلک) که بزرگترین تبهکار شهر گاتهام (Gotham City) است را بازی می‌کند. این فیلم اسپین آفی (spin-off) از سری فیلم‌های بتمن (Batman) است و قرارگیری آن در بین بهترین فیلم های 2019 دور از انتظار نیست. در ابتدا شایعه‌ای مبنی بر ساخت این فیلم توسط مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) به گوش می‌رسید؛ اما در حال حاضر او فیلم جنایی مرد ایرلندی (The Irishman) را در دست ساخت دارد.

5-فیلم The Irishman / مرد ایرلندی
the-irishman.jpg


می‌توان گفت این فیلم قابل توجه‌ترین فیلم سینمایی کمپانی نتفیلیکس (Netflix) است که مارتین اسکورسیزی آن‌را کارگردانی کرده است و باید آن را از بهترین فیلم های 2019 دانست. ستارگان بزرگی چون رابرت دنیرو (Robert De Niro)، آل‌ پاچینو (Al Pacino)، جو پشی (Joe Pesci)، هاروی کایتل (Harvey Keitel) در این فیلم زندگی‌نامه‌ای – جنایی نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم جنگ‌های گروه‌های مافیایی دهه 70 میلادی آمریکا را روایت می‌کند. رابرت دنیرو نقش فرانک شیرن (Frank Sheeran) که یک تبهکار مافیایی بزرگ است را بازی می‌کند و آل‌ پاچینو نقش جیمی هوفا (Jimmy Hoffa) رئیس فاسد اتحادیه کارگران آمریکا و اتحادیه کامیون‌داران دیترویت را بازی می‌کند. این فیلم بر اساس کتابی درباره فرانک شیرن ساخته شده است و در کتاب او قاتل هوفا معرفی شده است.

6-فیلم Annabelle 3 -Annabelle Comes Home / آنابل به خانه می‌آید
9xlyb2h3ewkk.jpeg

مجموعه The Conjuring یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای ترسناک در سالیان اخیر بوده و Annabelle هم یکی از اسپین‌آف‌های دنیای The Conjuring است. جدیدترین فیلم از این مجموعه Annabelle Comes Home است که تیر امسال منتشر شده است. جیمز وان، تهیه کننده این فیلم درباره‌اش گفته که مانند «شبی در موزه به همراه آنابل» خواهد بود که در آن باید یک بار دیگر با این عروسک ترسناک مواجه شویم. این فیلم وحشتناک به‌وسیله گری دوبرمن کارگردانی شده است. دوبرمن همان کسی است که نگارش فیلمنامه قسمت اول Annabelle و همچنین اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ با نام It را بر عهده داشت و حالا با این فیلم اولین تجربه کارگردانی‌اش را سپری کرده است. اد و لورین آنابل را در اتاقی حبس می‌کنند اما آنابل ارواح خبیثه آنجا را بیدار کرده و دوباره تجربه‌ای مخوف و خوفناک را برای اعضای خانواده به وجود می‌آورد.

7-فیلم JOHN WICK: CHAPTER 3 – PARABELLUM / جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم
qhrqypu3ybzx.jpeg

فیلم JOHN WICK: CHAPTER 3 – PARABELLUM یک عنوان دیگر از این مجموعه اکشن با صحنه‌های خارق‌العاده است که قطعا طرفداران این سبک از فیلم‌ها را راضی خواهد کرد. می‌توان فیلم سوم جان ویک را کامل‌ترین فیلم این مجموعه خواند و خود کیانو ریوز هم مثل همیشه خارق‌العاده است.

8-فیلم Frozen 2 / یخ‌زده 2
Disney_frozen-1120.jpg


در گذشته دیزنی علاقه‌ای به اکران دنباله انیمیشن‌های موفق و پرفروشش نداشت و در عوض ترجیح می‌داد آن‌ها را با دسترسی آسان برای عموم مثل فروش DVD و روش‌های مشابه آن عرضه کند؛ اما ظهور Pixar همه چیز را عوض کرد و صدای بوق کشتی Frozen 2 خبر از یک اکران باشکوه می‌دهد و احتمالا باید این اثر را در بین بهترین فیلم های 2019 جای داد. انیمیشن Frozen در سال 2013 در سینما به نمایش درآمد و بیش از 1.2 میلیارد دلار فروش داشت و بسیار موفق بود. انیمیشن جدید ادامه بسیار بزرگ‌تر و حماسی‌تر ماجراهای السا و آنا خواهد بود. شرکت والت دیزنی در سال 2006‌ استودیو انیمیشن پیکسار را به قیمت 7.4 میلیارد دلار خرید و هم اکنون شرکت مالک آن است.

9-فیلم Parasite / انگل
parasite.jpg


بونگ جون هو (Bong Joon-ho) کارگردان اهل کره جنوبی پس از ساخت فیلم‌های انگلیسی زبان Okja و Snowpiercer دوباره به ریشه‌های کره‌ای خود برگشته است. در فیلم شاهد خانواده پارک که ثروتمند هستند به همراه خانواده کیم که هوشمند هستند می‌شویم که به صورت اتفاقی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. رابطه‌ای همزیگری بین این دو خانواده شکل می‌گیرد اما وقتی یک مداخله‌گر وارد قضیه شده و راحتی خانواده کیم را به هم می‌زند، نبرد آغاز می‌شود.

10-فیلم High Life / حیات والا
g1dke7iqmsuk.jpeg

رابرت پتینسون به انتخاب‌های خوب خود در رابطه با نقش‌های عالی ادامه می‌دهد. High Life یک فیلم علمی تخیلی ترسناک است که درباره گروهی از خلافکاران بوده که در یک آزمایش علمی در ماموریت‌شان به یک سیاه‌چاله شرکت می‌کنند. این فیلم به سوالات زیادی در رابطه با نهاد انسان‌ها می‌پردازد و در عین حال، یک تجربه عمیق و زیبا را برای بنندگانش به ارمغان می‌آورد.

2019 سال خوبی برای طرفداران سینما بود. فیلم های جدید بزرگی در این سال اکران شده‌اند که هر کدام در سبک خود بهترین هستند.اکنون کدام یک از فیلم های جدید 2019 توانسته‌اند نظر شما را جلب کنند؟
 
بالا