• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

Sungirl-31273

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Sungirl_cc

کاربر فعال
ارسال‌ها
53
امتیاز
360
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1398
به نام عاقل ترین
منم می گفتم کتاب های عتیقه ایرو که میخونم به کی معرفی کنم ،قرعه به نام شما در اومد :))
از ژانر های مختلفی میشه کتاب ها ولی ادبی نه .البته دارن شان استثناء هستش داستان نویس مورد علاقه ی کودکیم از اون می نویسم .
تجربه نشون داده کتابایی که می خونم باب میل نیس پس سعی می کنم ساده و خودمونی توضیح بدم که حوصله تون بکشه بخونین
لیست؟:-"سوپرایز بشین بهتر نیس؟:-"
 
آخرین ویرایش:
  • شروع کننده موضوع
  • #2

Sungirl_cc

کاربر فعال
ارسال‌ها
53
امتیاز
360
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1398
%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B9%DB%B0%DB%B8%DB%B1%DB%B0_%DB%B1%DB%B8%DB%B4%DB%B9%DB%B4%DB%B0.jpg

چرا برعکس شد ؟:))من افتضاحم مسائل کامپیوتر اینا :))
کتاب :۲۲قانون تغییر ناپذیر بزند
نویسندگان :ال ریس و لورا ریس
در این حد بگم که اگه خواستین یه بیزینس کوچیک هم راه اندازی کنید حتما این کتاب رو بخونید .
کتاب اومده اول توضیح داده که نام تجاری چقدر مهمه برای فروش محصول ،منم با مثالی از کتاب سعی میکنم توضیح بدم
ببینین اگه برین فروشگاه برا خرید شیر و نون با نام های تجاری مختلفی بر خورد می کنید و برای انتخاب دچار شک و تردید نمیشید چون در ذهنتون نام تجاری مخصوصی نیس
ولی اگه بخواین نوشابه و سیگار بخرید چی؟احتمالا میرید نام تجاری نوشابه و سیگار مطلوبتون رو پیدا می کنید و می خرید .خب موضوع اینکه خرید نوشابه و سیگار متفاوت از نون و شیره نه تنها به خاطر منفی بودن :-"بلکه به این خاطر که نوشابه و سیگار کالاهایی هستن که با نام تجاری خاصی خریداری میشن ولی شیر و نون از جمله خرید های عادی هستن ولی می تونیم در هر زمینه ی تولید نام تجاری خلق کنیم از جمله در تولید نون و شیر البته شرکتا اومدن در این راه قدم برداشتن.
بعد کتاب اومده ۲۲ تا قانون تجاری(در مورد نام تجاری بیشتر ) رو به زبان ساده معرفی کرده و با مثال هایی هم که اورده قانون ها رو خوب جا انداخته
کتاب بهتون یاد میده که چطور برندتون رو تثبیت کنید در بازار
من یکی از قانون های مورد علاقم از کتاب رو براتون می نویسم
۱.قانون اختصار
قانونی که میگه وقتی دامنه ی تمرکز خود رو محدود کنید بر قدرت نام تجاری خود می افزایید .
یعنی چی؟یعنی اینکه وقتی می خواید به خرید و فروش کالا بپردازید بهتره اون کالا محدود باشه (حداقل اول کار )به عنوان مثال :
قهوه ی Starbucks (همون دختره که رو سرش تاج داره )
یه کافی شاپ چطور هستش ؟شما می تونید توش ناهار شام بستی قهوه در کل همه چیز بخورید
بعد موسس استارباکس(هاوارد شولتز ) چیکار کرد ؟اون اومد کافی شاپی زد که تخصص اش درست کردن قهوه بود یعنی اومد دامنه ی تمرکز خودش رو محدود قهوه کرد
یا فرد دلوکا
اونم اومد زمانی که در فروشگاه های مواد غذایی همه چیز می فروختن دامنه ی تمرکز خودش رو به یک نوع ساندویچ محدود کرد ساندویچ های زیرگذر و دومین کار داهیانه اش رو وقتی نشون داد که نام تجاری محصولش رو ساب وِی گذاشت یه نام تجاری ساده و فراموش نشدنی برای ساندویچ های ساب وی (subway )
(من یه جا دیگه خونده بودم دلوکا برا تامین هزینه های دانشگاه پزشکی کار کرد ^^)
یه جای کتاب حرف جالبی زده بود گفته بود
اغلب افراد در جاهای نامناسبی به جستجوی موفقیت می پردازن ،اونا تلاش می کنن از چگونگی عمل شرکت های موفق تقلید کنن
مثل اینکه آیا می تونم با انجام دادن اعمال ثروتمندان ،ثروتمند بشم؟
ثروتمندان چیکار می کنن اونا خانه های گران بها می خرن در رستوران های گران بها غذا می خورن ساعت رولکس میندازن اتومبیل رولزرویس سوار میشن شما می تونید با اینکاره ثروتمند بشین ؟نه
(همون پز عالی جیب خالی دیگه:-")
اگه قصد دارید ثروتمند بشین باید کارایی که ثروتمندان قبل پولدار شدن انجام دادن رو انجام بدید .
در رابطه با قانون اختصار :
مثلا مک دونالد زمان شروع کارش منوش تنها ۱۱رقم خوراکی داشت(محدود کردن دامنه ی تمرکز ) .بعدا اومد بیش از ۶۰ ،۷۰ تا خوراکی معرفی کرد .
 
بالا