• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کنکور انگیزه ،انگیزه و انگیزه...

  • شروع کننده موضوع
  • #21

par_dis_0

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
138
امتیاز
1,252
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
گرگان
سال فارغ التحصیلی
95
دست از گفتن اینکه چقدر خسته اید بردارید
دنیا اهمیتی نمی دهد که شما چقدر خسته شدید! بیش از یک میلیون نفر در کنکور ۹۷ با هم رقابت می کنند. بنابراین وقتی برای غر زدن و دادن فرصت بُرد به دیگران ندارید. همه ی افراد با سختی و ها و چالش هایی مواجه می شوند. تمام داوطلبان کنکور ۹۷ شرایط مشابهی دارند، اما نحوه ی رویارویی با این چالش ها است که مشخص می کند تا چه اندازه می توانید در کارتان موفق عمل کنید.

یک راه ساده وجود دارد که بفهمید مأموریت شما روی زمین به اتمام رسیده است یا نه. اگر زنده هستید پس یعنی هنوز مأموریت تان ادامه دارد.



قهوه بنوشید
اگر به یک راه حل سریع برای خلاص شدن از شر کسالت و بی حوصلگی تان نیاز دارید، همین حالا یک فنجان قهوه بنوشید. قهوه باعث می شود که در مدت زمان کوتاهی تمرکز و هوشیاری تان افزایش پیدا کند و سرحال تر شوید. البته بهتر است نوشیدن قهوه و درس خواندن برای کنکور را به نصف شب نیاندازید! این کار را صبح انجام بدهید تا شب بتوانید خواب راحتی داشته باشید.

یکی از این سه کار را انجام بدهید
  • دوش بگیرید
  • برای قدم زدن بیرون بروید
  • به یکی از دوستانتان که بیشتر از هر کس دیگری روی افزایش روحیه تان تأثیر می گذارد زنگ بزنید و یا با او قرار بگذارید. برای تماس تلفنی و یا قرارتان زمان مشخصی تعیین کنید و نگذارید بیشتر از وقتی که برای آن در نظر گرفتید به طول بیانجامد.
موقعیت تان را تغییر بدهید
اگر معمولا در حالت نشسته درس می خوانید، این بار بایستید و در حال قدم زدن مطالب کنکور را مرور کنید. اگر همیشه در یک محیط یکنواخت درس می خوانید طبیعی است که بعد از مدتی خستگی باعث کاهش انگیزه تان بشود. اتاق تان را عوض کنید، به کتابخانه بروید و یا هر تغییری کوچکی که می توانید در محیط درس خواندنتان ایجاد کنید را به وجود بیاورید تا دچار یکنواختی نشوید.

به موزیک های مورد علاقه تان گوش بدهید
آهنگ هایی را گوش بدهید که به شما انگیزه می دهند. حتی گاهی خوب است در زمان درس خواندن برای کنکور یک موزیک ملایم پس زمینه داشته باشید و به آن گوش بدهید. گوش دادن به یک موزیک مخصوص مطالعه می تواند آرامش و تمرکزتان را برای درس خواندن افزایش بدهد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد! چگونه امید به آینده را در خود بیشتر و بیشتر کنیم؟
به این فکر کنید که چرا شرکت کردن در کنکور ۹۷ برایتان اهمیت دارد و به آهنگ هایی گوش بدهید که آن انگیزه و انرژی را در شما تقویت می کند.

به سه نتیجه ی مهم درس خواندن فکر کنید
طبیعی است که اولین هدف تان از درس خواندن قبولی در کنکور باشد. اما بعد از آن چی؟ به این فکر کنید که این درس خواندن و قبولی در کنکور امسال شما را به کدام خواسته هایتان می رساند. سه تا از برترین نتایجی که از این کار می گیرید را جایی یادداشت کنید و هر بار که بی انگیزه شدید به این سه نتیجه ی انگیزشی کنکور نگاهی بیاندازید.

خودتان را در اتاق حبس کنید
خب البته عنوان این نکته کمی ناخوشانید است! اما گاهی واقعا لازم است که خودمان را مجبور به انجام کارهایی بکنیم که باید انجام بشوند. زمان مشخصی را برای درس خواندن در نظر بگیرید. به طور مثال از نیم ساعت شروع کنید. در اتاقتان را ببندید و تا پایان این نیم ساعت تمام کارهایی که باید انجام بدهید را انجام بدهید. به خودتان اجازه ی به تعویق انداختن کارها و به دنبال انگیزه های بیشتر بودن ندهید. زمانی که خودتان را رها کنید و جدیت به خرج ندهید، هیچ متن انگیزشی کنکوری نمی تواند تغییری در شرایط تان ایجاد کند.

اگر هیچکدام از این کارها به نتیجه نرسید چه کنیم؟
برای همه ی ما گاهی کارهایی وجود دارد که علاقه ای به انجامشان نداریم اما باید آن ها را به انجام برسانیم. در حال حاضر مهم ترین نتیجه ای که باید بگیرید قبولی در کنکور است. در چنین زمان هایی پیدا کردن انگیزه به نظر سخت ترین کار ممکن می آید. اما برای چنین موقعیتی دو راه حل وجود دارد:

از خودتان بپرسید که آیا این کار واقعا باید انجام بشود؟ نتیجه ی انجام ندادنش چه خواهد بود؟ آیا می توانید با مشکلات و شرایط ناشی از انجام ندادن این کار کنار بیایید؟

اگر به این نتیجه رسیدید که این کار حتما باید انجا بشود، صرفا روی انجام شدن آن تمرکز کنید. به آسایش بعد از انجام دادن آن فکر کنید. به لحظه ای فکر کنید که به نتیجه ی دلخواهتان از کنکور رسیده اید و تمام تلاش هایتان جواب داده است. آن حس خوب را در خودتان ایجاد کنید و بگذارید همان حس انگیزه ی شما برای درس خواندن و موفقیت در کنکور شود.
 

نسیـم

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
سابقه مدیریت فروم
ارسال‌ها
1,443
امتیاز
35,228
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهرراز
سال فارغ التحصیلی
98
اینو همیشه به یاد داشته باشین
هیچ کس هیچ وقت به فکر شما نیس فقط خود خود شما میتونید به خودتون کمک کنید هیچ کس نمیتونه حال شما رو خوب کنه یا اینده روواستون بسازه هیچکس
 
بالا