• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آموزش پژوهش به کودکان

  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
2,285
امتیاز
62,942
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
94
یه بحثی که همیشه باهاش درگیر بودیم اینه که وقتی بهمون گفتن برو تحقیق کن، تنها منبع موجود رو اینترنت دونستیم و کاری به سایر منابع تحقیق نداشتیم.

شما به پدر و مادرهای آینده، چه شکلی می‌تونین روش صحیح تحقیق رو به بچه‌هاتون آموزش بدین؟ روش صحیح تحقیق و پژوهش چیه به نظر شما؟ استفاده از اینترنت و تکیه به منابع درست و غلطش تا چه حد مفیده؟ اصلا منابع صحیح تحقیق چی هستن !؟
 

wdr

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
426
امتیاز
1,826
نام مرکز سمپاد
hElLi
شهر
tEh
سال فارغ التحصیلی
86
چه ملت محققی واقعا
به نظر من اینترنت رو نباید منبع دونست. بلکه باید جزئی تر بحث کرد. مثلا کدوم سایت؟ چون خیلی از موسسات علمی و نشریات و ... هم سایت دارن. یا مجلات ISI روی نت هم هستن. اگر اینارو به بچه بشناسونیم اینترنت خیلی هم خوبه برای تحقیق.

ولی یه نکته مهم داره اونم زبان انگلیسیه... اینو قبلش باید بهش یاد بدیم

در نهایت اینکه، تحقیق و پژوهش یکسری داستان های خودشم داره و بچه سر از جاهایی ممکنه دربیاره که نباید! باید قبلش فکر اینجاشم کرده باشیم.

نکته اخرم اینکه، بعضی چیزا نیاز به تحقیق میدانی و یا ازمایشگاه دارن که اون بحثش کلا جداست و اینجا دیگه خیلی نمیشه رو اینترنت حساب کرد.
 

پرنیان.ک

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,272
امتیاز
47,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
خرم آباد
سال فارغ التحصیلی
94
خب دسترسی راحت به منابع معتبر از طریق اینترنت حاصل میشه پس دلیلی نداره ما بچه رو محدود کنیم و بگیم نه فقط از منابع مکتوب استفاده کنن.
فقط باید کنترل شه این استفاده ی از اینترنت به این صورت که اول از همه محدوده ی زمانی واسش مشخص شه (مثلا یک ساعت فرصت داری سرچ کنی و منابعی که به نظرت خوب اومد رو دانلود کنی...بعد از اون مطالعه و نکته برداری و جمع آوری اطلاعات)
و هم اینکه توسط خود معلم یا والدین سایت های مناسب معرفی شه.

یک زنگی رو هم میشه به عنوان ساعت پژوهش توی مدارس تعریف کرد(که توی بعضی مدارس اجرا میشه)خیلی میتونه مفید باشه اگه اصولی اجرا بشه.

اگر امکانات توی مدارس فراهم شه شیوه ی درست استفاده و فرهنگ سازیش سهل تر میشه اما در کل مگه چند درصد از ما سایت دارن (حالا مدارس ابتدایی که بماند که اکثرا برای تدریس فناوری پایه ی ششم هم وسیله ندارن و تئوری تدریس میشه این درس!)
 
بالا