• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

Sasanesf

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Sasanesf

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
5
نام مرکز سمپاد
شهيد اژه اي ناحيه يك اصفهان
شهر
اصفهان
اينجا نه مي خوام الگوي خاصي را واسه يادداشت نوشتن راجع به كتاب ها دنبال كنم و نه مي تونم. تنها مي خوام هر دفعه اي كه يه كتابي را خوندم راجع بهش يه يادداشتي بنويسم والبته نميگم نقد چون چون نقد اصول و قواعد و فرم كلي خودش را داره و من كي باشم كه بخوام نقد بنويسم!!! اميدوارم بتونم فعال باشم :)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

Sasanesf

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
5
نام مرکز سمپاد
شهيد اژه اي ناحيه يك اصفهان
شهر
اصفهان
پاسخ : Sasanesf

اسفار كاتبان.
كتابي كه بسيار بسيار بسيار شديد پيشنهاد خواندن آن را به شما مي دهم. كتابي كه احتمالن يك ماه بايد براي پيدا كردنش وقت بگذاريد و صد البته كه ارزشش را دارد. و بسيار كمياب است. كتابي كه توسط نويسنده ي مجرب و البته در قيد حيات ! كشورمان آقاي ابوتراب خسروي نوشته شده .
طرح يك خطي داستان : ماجراي عشقي يك پسر مسلمان و يك دختر يهودي و گذشته ي آنها در شيراز.

آدم اولين چيزي كه در اين كتاب متوجه مي شود زبان فاخر كتاب است كه خبر از تسلط زياد نويسنده بر متون كهن مي دهد. داستان با تحقيق مشترك يك دختر و پسر دانشجوي جامعه شناسي دانشگاه شيراز درباره ي قديسان است. و در كل داستان سه داستان دنبال ميشود :١-داستان دختر يهودي و پسر يهودي و ماجراي تحقيق مشتركشان ٢-مصاديق الآثار كه شامل متون كهن و گذشته ي پسر و خواهر مرده اش مي شود ٣-سفرنامه ي زلفا جيمز زني انگليسي كه جسد شدرك(قديس يهودي) را در بوشهر پيدا كرد و البته زلفا جيمز از اجداد دختر يهودي (اقليما ايوبي) است.

بيشترين چيزي كه راجع به اين كتاب دوست داشتم در هم آميختن متون كهن با زمان معاصر و در هم آميختن خواب و رويا در متون مختلف و البته تشبيهات فوق العاده اش. البته اشارات فرامتني هم به تاريخ يهود و تورات دارد كه به زيبايي در پيشبرد داستان نقش دارد. داستان در كل به نظر من پست مدرن بود زيرا زمان پريشي زيادي در آن وجود دارد كه حالت خواب و رويا به داستان مي دهد.


در كل اين كتاب يكي از بهترين كتابهايي است كه به عمرم خوانده ام. و بين ادبيات فوق العاده بيمار معاصر ما مي توان گفت يكي از فاخر ترين آثار است كه در دهه ي هفتاد نوشته شده و البته نقش مرحوم گلشيري را در تكنيك هاي اين داستان نميتوان ناديده گرفت زيرا ابوتراب خسروي زير دست ايشان پرورش يافته اند. و اول كتاب هم تجليلي از ايشان به عمل آمده.
 
بالا