• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اساسنامه سمپادیا

  • شروع کننده موضوع
  • #1

کاربران حذف شده

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,926
امتیاز
8,579
به نام او


مدت‌ها در ذهن داشتم چیزی به عنوان برنامه راهبردی سایت که به نوعی هسته فعالیت‌ها و وظایف خواهد بود طراحی کنم، طی این برنامه، تمامی فعالیت‌های سایت به صورت یک‌دست و برنامه‌ریزی شده، به شکلی که بشه هدف و جهتی به سایت داد و هم‌چنین بشه با برنامه‌ریزی و نظم خوب، بدون این‌که دغدغه اتفاقات درون سایت رو داشته‌باشیم کارها رو انجام داد.

___________________________________________________________

-----هدف و سیاست کلّی سایت

در اوایل پیدایش سمپادیا، بحث های زیادی بر روی هدف وجود سایت وجود داشت، شاید در اون موقع و با اون حجم کم از کاربر ها، تصمیم‌گیری در این‌باره امکان‌پذیر نبود. اما امروز ما می‌تونیم با توجه به تجربیات چند ساله، به این نتیجه برسیم که سیاست و رسالت سایت نباید چیزی جز افزایش توانایی‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های گروهی باشه، ما در پی این رسالت هستیم که با ایجاد یک جامعه مجازی کوچیک، قدرت تعامل اعضا در اجتماع رو افزایش بدیم، توانایی اظهار نظرشون و هم‌چنین بحث کردنشون رو ارتقا ببخشیم، آموزش بدیم که ارتباطات در دنیای امروز چقدر مهم و تاثیرگذار هستند، محیطی رو فراهم کنیم که بتونند دوستانی رو برای خودشون پیدا کنند، اگر علاقه داشتند وارد حوزه مدیریتی کنیم تا بتونند توانایی‌های مدیریتی و فردی‌شون رو ارتقاء ببخشند و از همه مهم‌تر با کارگروهی و نتیجه‌ی مطلوب اون آشنا بشند. امید داریم که با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای درست می‌شه به این اهداف رسید.

___________________________________________________________

-----وظایف و توضیحات رده‌های مختلف سایت

سمپادیا از رده‌ها و گروه‌های متفاوتی برای انجام امور متفاوت تشکیل شده، همه‌ی این گروه‌ها دارای لوگو به همراه آرم سمپاد در گوشه سمت چپ لوگو هستند، طبیعتاً عضو شدن و حضور داشتن در چنین گروه‌هایی وظایف و مسئولیت‌‌هایی رو برای اون‌ها ایجاد خواهدکرد، این رده‌ها ممکن هست که در طول فعالیت سایت دچار تغییر و تحول در اختیارات و وظایف و یا اضافه شدن رده‌های جدید و یا حذف اون رده‌ها بشند. جزئیات وظایف هر رده به صورت مقابل هست.

---مدیران سایت: این گروه که با نشان
admin.png
شناخته می‌شند از مدیران ارشد سمپادیا محسوب شده و بالاترین دسترسی و اختیارات سایت سمپادیا رو دارا هستند، تعداد مدیران این گروه بسته به نظر اعضای حاضر در گروه مدیران سایت و همچنین مالک سایت که خود عضوی از این گروه هست متغیر هست و می‌تونه کمتر یا بیشتر بشه.

--نحوه انتخاب: اولویت انتخاب مدیران سایت به ترتیب رده‌های مدیریتی خواهدبود، یعنی نامزدها ابتدا از بین تیم‌های مدیریتی سایت (ارشد، داخلی، مدیر انجمن) انتخاب می‌شند و سپس در صورت پیدا نشدن فرد یا افراد مناسب برای انجام وظایف مدیر کلی، از میان کاربران افرادی به عنوان نامزد انتخاب خواهند شد و بعد از بررسی و صحبت‌های تکمیلی، دسترسی بهشون داده خواهد شد. پیدا کردن نامزد‌ها میتونه به صورت ایجاد فراخوان و یا انتخاب مستقیم باشه.

--وظایف: وظایف مدیران سایت طیف عظیمی از کارهای انجمن رو در بر میگیره و به شرح زیر هست:

۱) انجام امور فنّی سایت و مربوط به سرور ۲) انتخاب مدیران ارشد ۳) اضافه و یا حذف کردن انجمن‌های جدید ۴) حذف اکانت‌های کاربری ۵) تبیین و یا ویرایش قوانین کلّی سایت ۶) ویرایش اساسنامه سمپادیا ۷) تغییر رد‌ه‌ها و درجات سایت ۸) اعلام آخرین تغییرات کلّی سایت ۹) تعطیلی سایت ۱۰) بررسی و پیگیری گروه نوشت ۱۱) بررسی و پیگیری امور پله پله تا کنکور ۱۲) بررسی و پیگیری امور بنیاد کودک ۱۳) بررسی و پیگیری امور نشریه ۱۴) مدیریت صفحات سایت در خارج از محیط سایت مانند صفحه فیس‌بوک سایت ۱۵) اعطای دسترسی‌های گروه‌های کاربری و انجمن‌ها ۱۶) بررسی شکایات و انتقادات مربوط به مدیران ارشد و در صورت نیاز رده‌های دیگر سایت از سوی کاربران ۱۷)‌ مسئولیت برگزاری گردهمایی‌ها و میتینگ‌های رسمی سایت ۱۸) امور مالی سایت ۱۹) بررسی نظم و هماهنگی سیستم مدیریتی سایت

---مدیران ارشد: این گروه که با نشان
Supermoderator.png
شناخته می‌شند، از جمله مدیران ارشد سایت محسوب شده، بعد از مدیران سایت دومین رده اجرایی سایت محسوب می‌شن، تعداد اعضای این گروه در هر دوره مدیریتی ۴ نفر هست.

--نحوه انتخاب: اعضای این گروه توسط تیم مدیران سایت انتخاب شده و افراد انتخاب شده در تاپیک آخرین تغییرات به اطلاع کاربران خواهند رسید. اولویت انتخاب به ترتیب رده های مدیریتی هست همچنین پیدا کردن نامزدها می‌تونه به صورت ایجاد فراخوان و یا انتخاب مستقیم باشه.


--وظایف:وظایف مدیران ارشد جدای از وظایف مدیران سایت بوده و بخش اعظمی از امور اجرایی سایت رو در بر می‌گیره که به شرح زیر هستند:

۱) انتخاب مدیران داخلی ۲) منع دسترسی کاربران و حذف اکانت های کاربری ۳) بررسی و پیگیری امور گروه گرافیک ۴) بررسی و پیگیری امور رادیو سمپادیا ۵) انتخاب سرگروه گروه گرافیک ۶) انتخاب سرگروه گروه رادیو سمپادیا ۷) پاسخ‌گویی به سوالات و اشکالات کاربران و در صورت نیاز ارجاع به مدیر سایت ۸) بررسی و پیگیری امور تماشای گروهی ۹) بررسی و پیگیری امور کتاب‌خوانی گروهی ۱۰) بررسی و پیگیری امور انجمن‌های پشتیبانی کنکور ۱۱) پیگیری رویدادهای تاریخی و امور پیش‌بینی شده در تقویم سمپادیا و در صورت نیاز هماهنگی با مسئولان مربوطه ۱۲) بررسی انتقادات و شکایت مربوط به مدیران داخلی از سوی کاربران ۱۳) ارائه گزارش کار به مدیران سایت در همان انجمن مربوط به مدیران ارشد ۱۴) پیگیری امور پادکست و پادکست موسیقی سمپادیا و هماهنگی‌های مربوطه

---مدیران داخلی: این گروه که با نشان
dakheli.png
شناخته می‌شن، از مدیران ارشد سمپادیا محسوب شده و با امور ریز و بیشتر مرتبط با نظم انجمن‌ها و اعضا درگیر هستند.


--نحوه انتخاب: اعضای این گروه توسط مدیران ارشد و مدیران سایت انتخاب می‌شوند. مدیران اجرایی یا مدیران کل می‌تونند در صورت صلاح‌دید به انتخاب افراد جدید و تکمیل تیم مدیران داخلی تا اتمام اون دوره مدیریتی بپردازند. اولویت انتخاب از میان مدیران انجمن و افراد با سابقه سایت خواهد بود. پیدا کردن نامزدها می‌تونه به صورت ایجاد فراخوان و یا انتخاب مستقیم باشه.

--وظایف: تقریبا بیشتر بخش های انتظامی و نظم سایت مربوط به مدیران داخلی هست، وظایف اون‌ها به شرح زیره:

۱) انتخاب مدیران انجمن‌ها ۲) بررسی عملکرد مدیران انجمن و ارزیابی عملکرد آن‌ها ۳) بررسی قوانین وضع شده توسط مدیران هر انجمن ۴) بررسی اتفاقی پست‌های کاربران و در صورت نیاز انجام اعمال مدیریتی ۵) دادن هشدار به کاربران متخلف ۶) معرفی کاربران جهت منع دسترسی به مدیران ارشد ۷) بررسی پروفایل کاربران و در صورت نیاز اصلاح آن‌ها ۸) شناسایی کاربران غیرسمپادی ۹) مدیریت تابلوی اخبار ۱۰) هماهنگی با مدیران انجمن جهت برگزاری مسابقات و نظرسنجی و ... در محدوده انجمن‌ها و سفارش کارهای گرافیکی مربوطه به گروه گرافیک ۱۱) سرپرستی موقت انجمن‌های بدون مدیر ۱۲) آموزش مدیران انجمن و رفع مشکلات آن‌ها ۱۳) بررسی انتقادات و شکایات مربوط به مدیران انجمن از سوی کاربران ۱۴) تصمیم‌گیری در مورد اعطای نشان‌ها ۱۵) انتخاب داوران مسابقات و امور مربوط به مسابقات ۱۶) ارائه گزارش کار به مدیران ارشد در همان انجمن مخصوص مدیران داخلی ۱۷) برگزاری شب‌نشینی‌ها و شب‌نشینی‌های خاص


---مدیران انجمن: این گروه که با نشان
modiranjoman.png
شناخته می‌شوند، اختیار بخشی از فروم سمپادیا رو دارند، اعضای این گروه در زمینه مدیریت انجمنی که بر عهده دارند متخصصند و روند و سیاست کلّی انجمن مربوطه رو هدایت می‌کنند، هر انجمن حداکثر دارای ۲ مدیر انجمن خواهد بود.

--نحوه انتخاب: مدیران انجمن‌ها هر ۶ ماه یک‌بار و دو بار طی سال انتخاب می‌شوند، یک‌بار اوّل هر تابستانو یک‌بار هم انتهای امتحانات ترم اول، وظیفه انتخاب مدیران انجمن‌ها بر عهده تیم مدیران داخلی هست، مدیران داخلی طی دو هفته و طی یک فراخوان عمومی از کاربران علاقه‌مند به مدیریت انجمن‌ها دعوت می‌کنند تا آمادگی خودشون رو اعلام کنند، در انتهای هفته دوم لیستی رو به مدیران کل تحویل می‌دهند تا دسترسی هر انجمن داده بشه و در آخرین تغییرات هم ذکر بشه. معیار انتخاب مدیران انجمن‌ها، اثبات تخصص و بررسی برنامه‌های اون فرد برای انجمنش هست، کاربران هنگام اعلام آمادگی، مختصر برنامه و تخصصشون رو در تاپیک مدیرگزینی بیان می‌کنند تا توسط مدیران داخلی مورد بررسی قرار بگیره.

--وظایف: مدیران هر انجمن در حیطه انجمن خودشون وظایفی به شرح زیر دارند:

۱) تبیین قوانین انجمن مربوطه و ارائه به مدیران داخلی ۲) منظم‌سازی موضوع‌های هر انجمن (حذف، انتقال، مهم) ۳) برگزاری مسابقات و ایده‌های خلاقانه در جهت تولید محتوا ۴) پاسخ‌گویی به موضوعات انجمن در صورت نیاز 5)معرفی کاربران به مدیران داخلی جهت دریافت نشان ۶) معرفی کاربران متخلف به مدیران داخلی ۷) همکاری با اعضای اخبار سمپادیا و نشریه ۸) بررسی پست‌ها و مدیریت آن‌ها ۹) ارائه گزارش کار طی زمان بندی مورد نظر مدیران داخلی ۱۰) سفارش طرح‌های گرافیکی مورد نیاز به مدیران داخلی


---مدیران بازنشسته: اعضای این گروه که از مدیران گذشته سمپادیا در سطح مدیران سایت بودند که به هر علتی مدیریت رو کنار گذاشتند، به پاس خدمات این گروه، اعضای گروه با درجه خاصی نمایش داده می‌شوند، اعضای گروه وظیفه خاصی در سایت ندارند، اما به انجمن های مدیریتی دسترسی داشته و می‌تونند در امور مشورتی تجارب خودشون رو در اختیار مدیران فعال قرار بدند اما حق رای ندارند.


---گروه گرافیک: اعضای این گروه ، از کاربران معمولی هستند که در امور گرافیکی تخصص دارند، هیچ گونه اختیارات مدیریتی نداشته و صرفاً در جهت پیشرفت سایت و هم‌چنین افزایش تجربه و فعالیت در کار گروهی فعالیت می‌کنند. تعداد اعضای گروه گرافیک حداکثر ۱۵ نفر خواهد بود. این گروه برای انجام امور یک انجمن اختصاصی به مدیریت سرگروه گرافیک داره. هم‌چنین خروجی کارهای این گروه در تاپیک ارزیابی کارهای گروه گرافیک به همراه نام طراح و رای‌گیری مورد بررسی کاربران و مدیران قرار می‌گیره، گالری کارهای گروه گرافیک هم در تاپیک گزارش کار گروه گرافیک توسط مدیران اجرایی قرار داده می‌شه.

--نحوه انتخاب: انتخاب سرگروه این گروه توسط مدیران اجرایی انجام می‌گیره، مدیران اجرایی وظیفه دارند در سریع‌ترین زمان ممکن طی فراخوان و یا انتخاب مستقیم، فردی رو که در گرافیک تبحر داره به عنوان سرگروه انتخاب کنند و یا فرد قبلی رو ابقا کنند و جهت دسترسی به مدیر کل معرفی کنند. اعضای گروه گرافیک توسط سرگروه گرافیک با همکاری مدیران اجرایی طی هر زمانی می‌تونند انتخاب بشند. معیار انتخاب اعضای این گروه، آشنایی به نرم افزار های طراحی مثل Photoshop و یا نرم افزار های مشابه هست.

--وظایف: تنها وظایف گروه گرافیک، انجام امور گرافیکی و بصری سایت هست که به شرح زیر هستند:

۱) طراحی بنرهای رویدادهای مختلف ۲) طراحی لوگوی بالا سمت چپ سایت با توجه به رویدادهای مختلف ۳) طراحی بخش گرافیکی صفحه اصلی سایت ۴) طراحی آیکون‌ها ۵) طراحی طرح‌های مورد نیاز مدیران ارشد

تبصره: اعضای گروه گرافیک تنها از مدیران ارشد (کل، اجرایی، داخلی) سفارش می‌گیرند، طراحی طرح های مورد نیاز کاربران جزو وظایف نبوده و اعضای گروه می‌تونند به صورت جداگانه و خارج از امور سایت به طراحی طرح‌های مورد نیاز کاربران به صورت توافقی، با دریافت هزینه و یا بدون دریافت هزینه بپردازند، طبیعیه که طراحی‌های خارج از امور سایت به مدیران و سایت مربوط نخواهد بود.

---پاسخگوی بنیاد کودک: سمپادیا در حال حاضر برای امور خیریه با بنیاد کودک در ارتباط هست، این بنیاد اموری رو برای کودکان کم‌بضاعت و با استعداد انجام میده، این بنیاد در سطح سایت مسئولانی رو برای پاسخ‌گویی داره که می‌تونید از این‌جا اسامی افراد مسئول رو ببینید، برای هماهنگی و عضو شدن در این گروه و بررسی شرایطتون برای همکاری و پاسخگوی بنیاد شدن با یکی از مدیران کل تماس بگیرید. اعضای این بنیاد با نشان
childf.png
در سطح انجمن قابل شناسایی هستند.

---پشتیبان کنکوری‌ها: اعضای این گروه فارغ‌التحصیلان سال چهارم دبیرستان هستند که در سال‌های گذشته آزمون سراسری رو دادند و می‌تونند به کنکوری‌های امسال و سال‌های آینده در زمینه‌های مختلف کمک کنند، عضویت در این گروه اختیاری بوده و برای عضو شدن در این گروه می‌تونید به صفحه مشخصات، قسمت عضویت گروه ها مراجعه کنید. اعضای این گروه میتونند در انجمن‌های مربوط به کنکور پست بدند و تاپیک ایجاد کنند.

---کنکوری‌ها: اعضای این گروه کسانی هستند که امسال قرار هست آزمون سراسری بدهند، اعضای این گروه می‌تونند در انجمن کنکور مربوط به سال خودشون پست و تاپیک ارسال کنند و از خدمات پشتیبان‌های کنکور و تجاربشون استفاده کنند. برای عضو شدن در این گروه می‌تونید به صفحه مشخصات، قسمت عضویت گروه‌ها مراجعه کنید.

---هسته مرکزی: اعضای این گروه پدید آورندگان و حمایت کنندگان سایت سمپادیا هستند، اختیارات مدیریتی ندارند ولی در جریان امور سایت هستند، به جهت قدردانی و تمییز این گروه ایجاد شده، اعضای این گروه تغییر نمی‌کنند و عضوی اضافه یا کم نمی‌شه.

تبصره: اعضای مدیران سایت، حق وتو تصمیمات رده‌های دیگه سایت رو در مواقع لزوم دارند، همچنین مالک سایت حق وتو تصمیمات مدیران سایت و بقیه رده‌ها رو به طور کامل خواهد داشت.

___________________________________________________________

-----تصمیم‌گیری‌های سایت و رای‌گیری

---تصمیم‌گیری در انجمن‌های مدیریتی: اعضای رده‌های مختلف سایت برای پیگیری وظایف و انجام امور، به انجمن‌های اختصاصی خودشون دسترسی دارند، تصمیمات در سمپادیا و در هر رده توسط رای‌گیری بین اعضای اون رده انجام می‌شه، هر نظری که بیشترین رای رو دربر بگیره به عنوان تصمیم نهایی اتخاذ میشه. رای‌گیری‌ها به این شکل هستند:

در انجمن مدیران ارشد، برای هر تصمیم گیری تاپیکی برای مدت حداقل ۲ روز ایجاد می‌شه، هر مدیر اجرایی نظر خودش رو به صورت پست با توضیحات اعلام می‌کنه، ، برآیند مخالفت و یا موافقت به عنوان تصمیم نهایی پذیرفته خواهد شد، در صورت ۵۰/۵۰ شدن رای ها، نظر سرگروه مدیران ارشد رای نهایی خواهد بود. حداکثر زمان رای‌گیری یک هفته هست.

در انجمن مدیران داخلی، عیناً مانند مدیران ارشد خواهد بود، در صورت ۵۰/۵۰ شدن نظر سرگروه مدیران داخلی ملاک خواهد بود.

___________________________________________________________

-----میتینگ‌ها و گردهمایی‌ها

گردهمایی‌ها و میتینگ‌های سایت جزو یکی از برنامه‌های راهبردی سایت در جهت محقق کردن هدف سایت یعنی افزایش توانایی‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های گروهی هست.

---گردهمایی‌های رسمی سایت: گردهمایی‌های رسمی سایت به صورت فصلی(بهار، تابستان، پاییز، زمستان) برگزار خواهند شد و تصمیم درباره تاریخ دقیق هر گردهمایی توسط نظرسنجی از کاربران در انجمن گردهمایی انجام می‌گیره. گردهمایی‌های رسمی سایت در تهران برگزار می‌شوند و تصمیم‌گیری درباره مکان گردهمایی بر عهده مدیران سایت خواهد بود، همچنین تعداد افرادی که می‌تونند به گردهمایی بیان و مسائل مربوطه رو هم مدیران سایت تصمیم می‌گیرند و در صورت نیاز با کاربران مشورت می‌کنند.
تمامی میتینگ‌های رسمی سایت توسط یکی از مدیران سایت به صورت دقیق برنامه‌ریزی می‌شه. همچنین جزئیات گردهمایی‌ها قبل از همه چیز به صورت ریز جزئیات به اطلاع کاربران رسیده می‌شه.

---گردهمایی‌های غیر رسمی: گردهمایی‌های غیر رسمی سایت که توسط کاربران عادی برگزار می‌شه مسئولیتی برای سایت ایجاد نخواهد کرد و مدیران و مسئولان سایت وظیفه‌ای در قبال برنامه‌ریزی صحیح و یا اعتماد به افراد برگزار کننده میتینگ و گردهمایی ها و ... ندارند، تنها شرط برگزاری میتنگ غیر رسمی و ایجاد تاپیک در انجمن گردهمایی‌ها، اعلام حضور حداقل ۵ نفر در میتینگ مربوطه هست.

---گردهمایی مدیران: در سال ۲ بار برای مدیران ارشد سایت که در تهران حضور دارند گردهمایی برگزار می‌شه، در این مورد در انجمن هر کدوم از رده‌های کاربری اطلاع داده می‌شه. این گردهمایی‌ها برای هماهنگی بیشتر برگزار می‌شه. همچنین ممکن هست جلساتی با اعضای نشریه، رادیو و ... انجام بگیره، که این‌ها هم در انجمن‌های هرگروه اعلام خواهد شد.

___________________________________________________________

-----برنامه‌های تفریحی و آموزشی سایت

سایت برای عوض شدن جو و محیط انجمن و دور هم بودن و صحبت‌های بیشتر برنامه‌هایی رو طی سال برگزار می‌کنه، توضیحات و این‌که هر کدوم از برنامه ها به چه شکل اجرا خواهند شد در زیر اومده:

---شب‌نشینی‌ها: شب‌نشینی اصولاً به تاپیکی گفته می‌شه که طبق یک اطلاعیه از کاربران دعوت می‌شه در یک بازه ساعتی مشخصی -معمولاً انتهای شب- برای گپ و گفتگو و صحبت های صمیمانه، آنلاین بشند، توی این تاپیک‌ها درباره همه چیز صحبت می‌شه و محدودیت مدیریتی خیلی کاهش پیدا می‌کنه، اولین روز هر ماه به غیر از فروردین و دی مخصوص شب نشینی‌های سایت هست. مسئولیت اجرای شب‌نشینی‌ها با مدیران داخلی هست، بعد از پایان شب‌نشینی تاپیک قفل می‌شه و به آرشیو سایت منتقل می‌شه.

---شب‌نشینی‌های خاص: بعضی از روزهای سال به خاطر موقعیت خاصی که دارند شب‌نشینی‌های خاصی در سایت خواهیم داشت، آخرین روز سال و شب عید، شب‌نشینی کنکوری‌ها، شب‌نشینی اعلام نتایج کنکور، شب‌نشینی شب یلدا، از جمله مناسبت‌های خاصی هستند که در سایت شب‌نشینی ویژه خواهیم داشت، مسئولیت برگزاری این شب‌نشینی‌ها دقیقاً مثل شب‌نشینی‌های معمولی با مدیران داخلی خواهد بود و روال کار هم به همون شکل هست.

---پادکست موسیقی سمپادیا در طی سال ۲ پادکست موسیقی سمپادیا خواهیم داشت، یک پادکست به مناسبت عید نوروز و یک پادکست موسیقی هم در اول مرداد ماه هر سال، نحوه برگزاری به این شکل خواهد بود که یک ماه قبل از آماده شدن پادکست، مدیران ارشد با هماهنگی مدیر انجمن موسیقی و بنر گروه گرافیک، فراخوان جمع‌آوری قطعات موسیقی و دعوت از نوازنده‌های سایت رو اعلام می‌کنند، مدیر انجمن موسیقی مسئول جمع‌آوری قطعات هست، مدیران ارشد و داخلی افرادی رو برای میکس قطعات و گویندگی مشخص می‌کنند و نهایتا با همکاری پادکست موسیقی حاضر می‌شه و در روز مقرر با بنر گروه گرافیک برای دانلود قرار می‌گیره و هم‌چنین در تاپیک از افرادی که برای کار زحمت می‌کشند به همراه لیست قطعات قدردانی می‌شه.

---پادکست سمپادیا در طی سال ۲ بار پادکست سمپادیا خواهیم‌داشت، در این پادکست کاربران می‌تونن با صحبت‌کردن و ضبط‌کردن صداشون درباره چیزای مختلف و یا مناسبت پادکست صحبت کنند، زمان پادکست سمپاد در تولد سمپادیا و روز طبیعت (سیزده به در)خواهد بود. اجرای این پادکست هم دقیقاً مثل پادکست موسیقی هست منتها، مدیران داخلی و ارشد به جای مدیر انجمن موسیقی فردی رو به عنوان مسئول پادکست و میکس و گویندگیش انتخاب می‌کنند.

---تماشای گروهی: تماشای گروهی یکی از برنامه‌های سایت در زمینه آشنایی با هنر سینما و نقد و بررسی اون هست، هر فصل نظرسنجی برای تماشای گروهی برگزار می‌شه و از کاربران درخواست می‌شه فیلم مناسب برای تماشای گروهی رو انتخاب کنند، بعد از انتخاب فیلم مربوطه، بنری برای دعوت به دانلود و نگاه کردن فیلم توسط گروه گرافیک ساخته می‌شه، بعد از دعوت به دانلود تاپیک به مدت ۲۰ روز باز خواهد بود تا کاربران نقدها و برداشت‌ها و بحث‌هاشون رو در تاپیک انجام بدن، مسئولیت هماهنگی تماشای گروهی بر دوش مدیران اجرایی هست، مسئولیت نظرسنجی و ایجاد تاپیک و .. بر عهده مدیران انجمن تماشای گروهی هست. زمان دقیق تماشای گروهی هم بر عهده مدیران انجمن تماشای گروهی خواهد بود. برای دیدن تماشاهای گروهی که تا به امروز انجام شده، به انجمن تماشای گروهی مراجعه کنید.

---کتاب‌خوانی گروهی: کتاب‌خوانی گروهی هم مثل تماشای گروهی یکی از برنامه‌های تفریحی/آموزشی سایت هست، در این کتاب‌خوانی، مدیر انجمن کتاب‌خوانی گروهی، از طریق نظرسنجی و یا نظر شخصی کتابی رو برای مطالعه مشخص می‌کنه و تاپیک مربوطه رو ایجاد می‌کنه، کاربرانی که اقدام به کتاب خوندن گروهی می‌کنند، اسمشون رو برای مدیر انجمن کتاب‌خوانی گروهی ارسال می‌کنند، حدود یک ماه -بسته به نظر مدیر انجمن کتاب‌خوانی گروهی- زمان مطالعه کتاب خواهد بود، توی این مدت افراد مطالعه‌کننده می‌تونند نقدها و بحث‌هاشون رو توی تاپیک مربوطه انجام بدهند. کتاب‌خوانی گروهی حداقل هر فصل یک بار اجرا میشه، بسته به نظر مدیر انجمن کتاب‌خوانی گروهی این تعداد می‌تونه افزایش پیدا کنه. مسئولیت هماهنگی امور کتابخوانی گروهی با مدیران ارشد و مدیر انجمن کتابخوانی گروهی خواهد بود. برای دیدن کتاب‌خوانی‌های انجام شده تا به امروز به انجمن کتاب‌خوانی مراجعه کنید.

---مسابقه عکاسی: یکی از مسابقات اصلی سایت، در زمینه عکاسی هست، هر فصل ما یک مسابقه عکاسی خواهیم داشت، تعیین داور و هماهنگی امور عکاسی بر عهده مدیران داخلی هست، قوانین و موضوع عکاسی با مشورت مدیران داخلی و مدیر انجمن عکاسی تعیین می‌شه، جایزه مسابقه عکاسی نشان هنری و در صورت لزوم چیزهای دیگه‌ای بنا به نظر مدیران داخلی هست. زمان دقیق مسابقه بر عهده مدیر انجمن عکاسی خواهد بود. برای دیدن مسابقات انجام شده تا به امروز، به انجمن مسابقات عکاسی مراجعه کنید.


---رویدادها و مسابقات متفرقه: غیر از برنامه های اصلی سایت، ما برنامه های متفاوتی متناسب با رویدادها و اتفاقات سال خواهیم داشت، اجرای تمامی مسابقات بر عهده مدیران داخلی و اجرای تمامی رویدادها و امور آموزشی بر عهده مدیران ارشد هست.

___________________________________________________________

-----تقویم سایت

اول هر سال، مدیران سایت با بررسی تقویم اون سال، تمامی رویداد‌ها و برنامه‌های سایت، مطابق با سامانه راهبردی و مدیریتی بر روی تقویم مشخص می‌کنند، این تقویم حداکثر تا آخر هفته اول هر سال تنظیم می‌شه، تمامی رده‌های سایت موظفند وظایف خودشون با تاریخ تقویم تنظیم کنند تا برنامه‌های سایت به صورت منظم و از روی تقویم و در موعد مقرر اجرا بشند، این تقویم در انجمن امور مشترک مدیریتی قرار داده می‌شه. لازم به ذکر هست که تقویم سمپادیا صرفاً امور منظم و اصلی سایت رو زمان‌بندی می‌کنه، رویدادهای اتفاقی و یا غیر قابل‌ پیش‌بینی در زمان خودشون برنامه‌ریزی می‌شند و این کار بسته به اینکه در حوزه وظایف کدوم رده سایت باشه متفاوت خواهد بود.

___________________________________________________________

-----گزارش کار

هر کدوم از رده های سایت موظف هستند توی انجمن خودشون، لیست اموری که انجام می‌دهند و تغییراتی رو در سطح انجمن ایجاد می‌کنند(غیر از اعمال ویرایشی مثل: ویرایش و حذف و...) رو در تاپیکی در انجمن خودشون گزارش بدهند، از این طریق ما می‌تونیم بفهمیم هر تغییری رو چه کسی انجام داده و در صورت نیاز به هماهنگی کارمون آسون‌تر خواهد بود.

xبا تشکر از فهـــیمه برای ویرایش فنی.
 
بالا