• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تاثیر دین بر مردم

Bahar_R

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,032
امتیاز
7,673
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی مواد و متالورژی
پاسخ : تاثیر دین بر مردم

به نظرم دین یه خنجر دو پهلو هست . از طرفی میتونه یه سری کمک هایی بکنه به جامعه حتی به سیستم قانون و حکومت و از طرف دیگه در اکثر موارد افراط گری و خرافه پرستی رو هم به همراه داره .
مثلا یه سری اعتقاداتی مثل اعتقاد به آخرت و خدا به نظرم میتونه مفید باشه . چون در مورد خیلی از درست و غلط های قانون میتونه کمک کننده باشه . مثلا خیلی افراد هستن که از ترس خدا آدم نمی کشن یا دزدی نمی کنن . شاید اگر این اعتقاداتشون نبود میتونستن راهی برای فرار از قانون پیدا کنن و شاید اینکارا رو انجام میدادن راحت تر .
اما از طرف دیگه هم زیاد هست مواردی که به اسم خدا و دین قانون رو زیر پا میذارن و دست به هر کاری میزنن . همچنین اینکه فرد خودش رو در گروهی به نام پیروان دین X قرار میده خود به خود یه سری تعصبات گروهی ایجاد می کنه . حالا این تعصبات می تونه کم یا زیاد باشه . ضمن اینکه اگر کسی بخواد در اون جامعه اخلالی ایجاد کنه کارش خیلی آسون تر میشه در جامعه متعصب چون میتونه دست بذاره روی تعصبات مردم و از طیق اون منافع خودش رو تامین کنه یا تفرقه بندازه و ...
به نظرم روش خوب اینه که اولا قانون طوری باشه که کسی به هیچ وجه نتونه هیچ کس دیگه رو وادار به دینی کنه . این خودش هم باعث میشه دین ها منفور نشن و هم اینکه افراط گری کم باشه . دوم اینکه خود حاکم و قانون عامل ایجاد تعصب نباشن یعنی دین رو القا نکنن و همچنین برای اینکه جلوگیری از ایجاد تعصب فضا رو طوری تنظیم کنن که تنوع دین باشه و یک فرد دائم احساس نیاز کنه به تفکر در مورد ارزش های مختلف این باعث میشه کمتر تفکرش راکد بشه و دچار تعصب بشه .
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,280
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : تاثیر دین بر مردم

خب دین چیز خوبی هست
اما در صورتی ک به جایگاه اصلی یعنی قلب افراد برگرده
یعنی هر فردی دین خودش رو داشته باشه بدون هیچ تعصب خاصی!
اگه شبهه ای بود برای خودش رفع کنه یا سوال کنه و اگه توی دینش خطایی دید اون رو عوض کنه ...
 
بالا