شرح ما وقع

من قبلا به عنوان یک عضو معمولی توی سمپادیای سابق فعالیت میکردم. اون زمان نیما مدیر سمپادیا بود . از اون جا توی کامنت های گروه نوشت بود که با فردی به نام فراز  آشنا شدم و بعد متوجه شدم که هاست و دامنه سمپادیا رو اون تهیه کرده و مسئولش هست. بعد از مدتی سایت سمپادیا به علت مشغولیت نیما به کنکور و بار سنگین درسی بسته شد. کسی نبود سمپادیا رو ادامه بده. مدتی بعد از بسته شدن سمپادیا من احساس کردم که باید توی اینترنت یک جای مختص سمپادی ها و مرجع مانند ایجاد بشه. برای همین دست به کار شدم. به ذهنم رسید که سایت سمپادیا رو ادامه بدم. به امید این که دیگران هم به کمک بیان. به هرحال سمپادیا قبلا کلی بازدید داشت. امیدوار بودم استقبال بشه.

برای همین با فراز  تماس گرفتم و ایشون حاضر شد سایت رو راه اندازی کنه. دامنه سایت هم به اسم خودش بود و هاست هم مال خودش. ماهم رو حساب سمپادی بودن ایشون بهش اعتماد کردیم و روی این سایت مدتی کار کردیم. مدتی یعنی چند ماه. البته ناگفته نماند که هزینه هم میدادم بابت سایت. بعد از مدتی که سایت فعال شد و تقریبا رو قلطک افتاد تازه متوجه مشکلات سرور شدم. دیدم که این سرور خیلی ضعیف هستش و اعتبار چندانی نداره. در مورد حتی تحقیق هم کردم . پس باید سرور عوض میشد. اما نمیشد عوض کرد. چون دامنه سایت دست فراز بود و من اختیاری نداشتم. برای همین به فراز گفتم که دامنه رو به من بده تا سرور رو عوض کنم. اما

اون امتناع می کرد. من هم چاره ای نداشتم جز سوزش و سازش. توی این مدت هم بناربرگفته های فراز سرور رو دوسه بار عوض کرده اما بعد متوجه شدم که سرور همان بود و هستش.

بعد به فراز پیشنهاد دادم قیمتی برای دامنه بده تا ازش بخرم. ایشون گفت که نمیفروشه و این دامنه ارزش معنوی داره براش !! من اصرار کردم و ایشون گفت که دویست هزارتومان. من هم اون همه پول نداشتم. اما بعد از چند روز جور کردم و باهاش هماهنگ شدم که دامنه رو واگذار کنه به من. حاضر بودم دویست هزارتومن رو بدم. بعد از چند روز که من گفتم اون همه پول رو میدم ایشون گفت که باید 265 هزار تومن بدی. من هم که دیدم روال این طوریه و ایشون قصد داره جیب مارو خالی کنه به ذهنم رسید که باید دیگه دست به کار بشم و یک فکر اساسی بکنم. از یک طرف سایت خراب میشد و همه بازدید کننده ها شاکی می شدند. من هم خیلی روی سمپادیا حساسیت داشتم. اصولا به کاری که میکنم خیلی اهمیت میدم و باید به بهترین شکل انجامش بدم. پس باید مشکل سرور حل میشد.
(جالبه بدونین فراز فامیل نیماست )

این ماجرا ادامه داشت و من در این بین بدجوری فکرم مشغول شده بود. آخه نمیشد همین جوری نگه داشت سایت رو.

اولین کاری که کردن یک دامنه خوب و مناسب جور کردم. یک دوست خوب از بچه های سمپاد اهواز به اسم سالار نصرتی یک دامنه خوب داشت که میتونست جایگزین سمپادیا دات آی آر بشه. پس تصمیم گرفتم که ازش بخرم. خداییش دمش گرم. خیلی مرام گذاشت برام و اول دامنه رو داد و بعد پول رو گرفت. یعنی بهم اعتماد کرد. من میتونستم پول ندم. چون دامنه دستم بود. اما اون اعتماد کرد بهم دامنه سمپادی دات آی آر رو داد بهم. من هم دوسه روز بعد هزینش رو ریختم به حسابش. آقای سالار نصرتی دستت درد نکنه. خیلی مرام گذاشتی.

بعد از اون مرحله هاست بود. من باید یک هاست خوب پیدا می کردم. یهو یه چیزی یادم افتاد. من دوسال بود که با یک سایت اینترنتی آشنا بودم و از محصولاتشون استفاده می کردم. سایت مامبولرن. این سایت یک سایت فوق العاده قدرتمند ایرانی بود. جالبه بدونید که مدیر اصلیش محسن فیروزمندان هستش. من بعد ها فهمیدم که ایشون فارغ التحصیل علامه حلی هستش. این مامبولرن کارش اساسی درست هستش. میگم درست یعنی واقعا کار درست. همه کاراشون دقیق ، فوق العاده و حساب شده هستش. مامبولرن خدمات هاستینگ هم داشت. برای همین تصمیم گرفتم از اون ها هاست بگیرم. سیستم انجمن ماهم توسط اون ها فارسی شده. پشتیبانیشون حرف نداره. اگر برین فرومشون میبینید که جواب هرپست و مشکل در طول 5 دقیقه داده میشه. چیزی که من هیچ جایی ندیدم. الان هم خودم از کارآموزان مامبولرن هستم. دست اون ها هم درد نکنه. سریعا یک هاست ازشون خریدم و یک روزه هاست رو آماده کردم. اگر میخواهید تفاوت این دوهاست رو ببینید میتونین یک پینگ از سمپادیا دات آی آر و دات کام بگیرین مقایسه کنین.

در این بین که من درگیر هاست بودم فراز  پیامک داد که” فردا 65 تومن بریز به حساب . همین که گفتم ” فرداش شنبه بود. من دیدم که این جوری نمیشه و من نمی تونم چنان پولی به اون بدم. پس سریع صبح شنبه یک بکاپ از سایت گرفتم. بعد اطلاعات سایت رو پاک کردم.این اتفاق قبل از گرفتن هاست بود.

روز شنبه بود. من هاست رو یک شنبه گرفتم. بعد هم صفحه اول سمپادیا رو عوض کردم. بعد از اون صفحه اول که من گذاشتم فراز  اون رو تغییر داد و یک چیزایی نوشت مجبور شدم بشینم به همه کاربرا ایمیل بزنم

که به نوشته های اون توجه نکنند. چقدر سخت بود این کار. کلی زمان برد.

این وسط مشکل مالی بود. از یک طرف نمی خواستیم از اعضا پول بگیریم از یک طرف هم که لازم داشتیم. پگاه مایل بود که از لحاظ مالی کمک کنه. برای همین باهاش هماهنگ شدیم تا از اون هم پول بگیریم. خداییش دستش درد نکنه. خیلی پول داد بهمون. پگاه دستت درد نکنه.. سمپادیا مدیون تو هستش.

بعد از این که پول رو از پگاه گرفتیم یعنی روز دوشنبه با نیما رفتیم دوباره پول واریز کردیم تا دامنه جدید بگیریم. به جز اون دامنه سمپادی دات آی آر. پیشنهاد من سمپادکلوب بود. بعد از کلی بحث با نیما و پگاه آخرش رفتیم 3 تا دامنه جدید دیگه گرفتیم. تا اون هارو هم فعال کنیم.
دامنه آی آر فعال شدنش طول می کشید. اصولا 24 ساعته باید راه میافتاد اما نمی دونم چرا از شانس بد ما راه نیافتاد. برای همین دامنه دات کام گرفتیم.
روز سه شنبه دامنه ها ثبت شده بودند و همه چیز راه افتاده بود. بعد به همه اطلاع دادیم که سایت راه افتاده. البته خیلی جاها باید عوض میشد که داره کم کم میشه.

ظهر بود که با یمین تشکری حرف میزدم. یمین واسطه فروش دامنه سمپادیا دات کام بود. خود دومین مال فردی دیگه ای بود. یمین هم از بچه های سمپاده سبزواره و مثل ما فروم دارند. ما از همون اولش که با هم آشنا شدیم باهم قرار گذاشته بودیم دوست باشیم و بودیم. حتی یک بار هم اومد دیدیمش. قیمت سمپادیا دات کام هم بالا بود. خیلی بالا. بیشتر از 10 برابر قیمت ثبتش. به یمین گفتم که ما دومین رو لازم داریم. تو اون رو به ما بده و ما بعد پولش رو بدیم. اون هم کلی مرام گذاشت و دامنه رو به ما داد. انصافا خدا خیرش بده. فردا صبح هم میرم پول دامنه رو بریزم به حساب. یعنی کمتر کسی اون جوری اعتماد می کنه. آخه دومین مال خود یمین هم نبود و اگر من پول ندم اون باید پول رو به صاحب اصلی بده.

این بود خلاصه ی خلاصه ی ماجراهایی که ما داشتیم. خیلی چیزها بود که نگفتم. مهم اینه که سمپادیا برگشته.

توی این مدت که سایت نبود خیلی ها ایمیل زدند و پی ام دادند و احوال سمپادیا رو پرسیدند. از همشون ممنونم و خوش حالم که چنین اعضای خوبی داریم. باز هم از همه تشکر میکنم.(نیما ، پگاه ، مامبولرن و …. ). البته یک سری افراد پشت پرده کمک کردند که به دلایلی نمیشه اسمشون رو گفت.

حالا میتونم این اطمینان رو به شما بدم که دیگر مشکل حاد و طولانی ای برای سایت پیش نخواهد آمد و همه چیز روبه راه است. در حال حاضر سایت باید یک سری تغییرات اساسی توش داده بشه و روش کار بشه. اون هم زمان میبره.

الان تنها چیزی که من رو نگران می کنه آینده سمپادیا هستش. متاسفانه من هم دارم درگیر درس میشم و زمان کنکور هم نزدیکه. به دنبال این هستم که افراد جدیدی رو مسئول سایت کنم اما تاحالا کسی که وقتش رو داشته باشه ندیدم. تاحالا کسی ندیدم که مثل خودم 24 ساعت شبانه روز اینترنت باشه ( یاسمن شاهد هستش !)

مطلب طولانی شد و از حوصله شما هم خارج. اگر سوالی هستش توی کامنت ها بپرسین. در ضمن لطفا نظرتون رودر مورد آدرس سایت بگین. الان ما موندیم چه آدرسی رو آدرس اصلی در نظر بگیریم.

دامنه های sampadi.ir , sampadclub.ir , sampadclub.com , sampadia.net , sampadia.com در حال حاضر موجود هستش. اما دامنه های آی آر رو حذف میکنیم (به دلیل برخی مشکلات مانند تحریم این دامنه ها) و دامنه دات نت هم جالب نیست. می مونه دوتا گزینه : sampadclub.com و sampadia.com . نظر شما چیست ؟

17 نظر

اضافه کردن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *