• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سینگولاریتی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
خیلی وقت بود که من و جواد ب. قصد اشتیم که یه تاپیک برای چنین چیزی داشته باشیم و تشریح کنیم کاملا اون رو برای بقیه هم و بخصوص بحث های مختلفی هم تا حالا پیرامونش تو بعضی از تاپیک ها بصورت پراکنده شکل گرفته اما یه پایگاه هدفمند براش لازم بود، اما به جایی هم نمیخورد که بشه توش تاپیکشو زد اما حالا میشه کاملا راجبش اینجا به خوبی از توضیح تحلیل گرفته تا اخبار صحبت کنیم.
(پست تکمیل خواهد شد در آینده[nb]میرم یکم متن مناسبی بنویسم الان :د[/nb])


روند پیشرفت علم و تکنولژی روندیست که مارا رفته رفته رفته در مسیر پیشرفت علم و تکنولوژی پیش میبرد و با سرعت گرفتن هر لحظه در این مسیر بر گسترده تر شدن و سرعت آن افزوده میشود.
فوتورولوژی یا آینده پژوهی علمی روندیست که در طی آن با بررسی روند عمومی یلا جزئی علم و تکنولژی و حال با آینده و پیش بینی خاصی را میتوان از میتوان از این روند پیشرفت و آینده ی علم داشت. چیزی که به ما با حدس زدن ادامه ی روند در تکمیل و پی گرفتن آن کمک میکند.
آینده پژوهی مشتمل بر مجموعهٔ تلاش‌هایی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع، الگوها، و عوامل تغییر یا ثبات، به تجسّم آینده‌های بالقوّه و برنامه ریزی برای آنها می‌پردازد. آینده‌پژوهی منعکس می‌کند که چگونه از دل تغییرات (یا تغییر نکردن) «امروز»، واقعیّت «فردا» تولّد می‌یابد.
این تحقیقات سازمان یافته منجر به پیش بینی هایی در مورد آینده ی روند و علم و تکنولژی شده است که رفته رفته مارا به سمت نقطه ی بدون بازگشت پیش میبرد، این نتایج روند شگفت انگیز غیر قابل باوری را پیش بینی کرده است، روندی که مار به به سمت نقطه ی تحول عظیمی هدایت میکند که آن را سینگولاریتی (معادل فارسی تکیینگی اما معادل درستی براش وجود نداره و در علم هم به مرکز سیاه چاله میگیم.) نامیده اند.
سینگولاریتی نقطه ی تحول بی بازگشت روند علم و تکنولژی که حدسیات و بررسی های آینده پژوهی پیرامون آن موجب تحول دید به آینده ی علمی جهان شده، نقطه ی نزدیک که در آن انسان قادر به تلفیق طبیعت خود با تکنولوژی و ارتقاع و ایجاد بسیاری از تحولات خواهد بود.
یافته هایی که بدلیل آماده نبودن ما برای آن ها منجر به شکل گیری دانشگاه سینگولاریتی با پشتیبانی گول به عوان یکی از غول های اطلاعاتی جهان و ناسا به عنوان یکی از غول های تکنولوژی و تجهیزات جهان گردیده.
 

JB

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,447
امتیاز
4,765
نام مرکز سمپاد
هاشمی‌نژاد ۲ مشهد
دانشگاه
شهید بهشتی تهران
رشته دانشگاه
ریاضی و علوم کامپیوتر
سینگولاریتی چیست؟

سینگولاریتی چیست؟

سینگولاریتی خود توصیفی است برای یک پدیده خاص، برای حادثه‌ای در آینده، که ممکن است در نگاه اول و سرسری از سوی خواننده با موضوعات مجلات زرد، موضوعی عامه پسند و کم ارزش چون پیش بینی‌های نوستراداموس و تقویم مایا به شمار آید که بیشتر به درد هیجان زده کردن خانم‌های خانه دار در روزی کسالت بار می‌خورد، اما در صورتی که دقیق‌تر بررسی گردد و خواننده متوجه اختلاف اساسی «پیش بینی» و «پیش گویی» باشد، آنگاه دریچه تازه‌ای به جهان بر او گشوده می‌شود. و اکنون هر اتفاق کوچکی را می‌تواند در نظامی یکپارچه درک کند.

پیش گویی چیست؟ پیش بینی چیست؟

پیش گویی ادعای خبر دادن از آینده است، بدون هیچ دلیل منطقی! لذا پیش گو یا پیامبر است و یا شیاد. مثلا وقتی کسی خبر بدهد که فلان شخص در ۱۲ روز آینده با ماشین تصادف می‌کند، این پیش گویی است و شخص مورد نظر هیچ دلیل و مدرک وسندی برای اثبات این موضوع ندارد و البته معمولا خیلی گنگ و مبهم‌تر سخن می‌گوید که قابل اثبات و رد نباشد!

ولی پیش بینی تلاش علمی است با درصدی از خطا، برای فهمیدن پدیده‌ای در آینده، با بررسی عوامل بوجود آورنده آن پدیده در گذشته و اکنون. مثل هوا‌شناسی، مثل پیش بینی میزان جمعیت یک کشور در ۵ سال آینده و مثل تعیین محل فرود یک موشک

بعضی از پدیده‌ها به سادگی توسط دانش امروز قابل پیش بینی هستند، مثل تکنولوژی کامپیو‌تر، نیمه رسانا‌ها، نانوتکنولوژی، ژنتیک، پزشکی دیجیتال، هوش مصنوعی، مخابرات، واقعیت مجازی، انرژی خورشیدی و … و می‌توان نتایج آن پیش بینی‌ها را به زندگی معمول تسری داد، از آموزش و بهداشت گرفته تا صنعت مد و زیبایی، چگونه؟ در این تاپیک خواهیم دید.

تعدادی از بهترین ذهن‌های خلاق، با کمک ریاضیات بسیار پیشرفته از حدود سی سال پیش دست به بکار پیش بینی صد‌ها اتفاق علمی در آینده نزدیک شدند، در حوزه‌های پیش گفته تکنولوژی و در طول سی سال گذشته تقریبا نود درصد پیش بینی‌های انان با دقت خوبی به وقوع پیوسته و صحت کارکرد علمی این نحوه پیش بینی ثابت گردیده. (به زودی مثال‌های فراوانی خواهم زد)

مجموعه این پیش بینی‌ها در انتها به اتفاق بزرگی ختم می‌شود که سینگولاریتی نامیده می‌شود و به دلیل ویژگی‌های ذاتی خود امکان پیش بینی و فرا‌تر از آن رفتن را اکنون به ما نمی‌دهد و مانند مرکز سیاهچاله‌ای که هیچ چیزی از ان گریزی ندارد، همه چیز را می‌بلعد حتی نور را، همه ابزار‌های تحلیل آینده در آن نقطه متوقف می‌شود. به دلیل همین بن بست، نقطه تکینگی یا سینگولاریتی نامیده می‌شود چرا که در فیزیک به مرکز سیاهچاله سینگولاریتی گفته می‌شود و این نام از آنجا به عاریت گرفته شده.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
پاسخ : سینگولاریتی

بدلیل اینکه مطلب که میخوایم مطرح کنیم بسیار از جهاتی اهمیت داره و همچنین به یه توضیح و آموزش مناسب و خوب نیاز داره و درکش خیلی موثر و با اهمیت هستش فعلا قراره هیچگونه پرسش و پاسخی داخل تاپیک نداشته باشیم(یبار سر کلاس آمار خواستم کنفرانسشو بدم پرسش که انجام شد از توضیح تابع تصاعدی جلوتر نتونستیم بریم چون کل زنگ رو بحث کردیم و اینا، بنابراین بهتره قبل از انحراف از بحث موضاعات اصلی و مهم تموم بشن و خیالمون راحت بشه) و آموزش ها و توضیح ها بصورت منسجم ما که مطلع هستیم پی بگیریم و تاپیک هم بصورت قفل باشه بهتره و بعد باز بشه برای استفاده ی عمومی و اگه پرسش پاسخ و بررسی اخباری بود و نظر و ... به وقتش خواهد بود.(یکم این توضیحاتش آخه طولانی و گستردس، به هرحال عذر میخوام ولی اینطوری بهتره و سوالارو برای وقتش نگه دارید)
ممنون.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

August McJoseph

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
733
امتیاز
3,916
نام مرکز سمپاد
هاش II
شهر
مشهد
پاسخ : سینگولاریتی

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی ملت بصیر ایران، و ای جماعت مرز پر گوهر.
به تمام شما اعم از مرد و زن و پیر و جواب و کودک و خرد و لارج و ایکس لارج و مدیوم و سایر موارد و هردو گزینه و هیچکدام و حتی استفاده از فرصت پرسش، صمیمانه و برادرانه با قلبی آکنده از عشق و چشمانی مملوء از مهربانی پیشنهاد میکنم و خواهشمندم که اینی که معرفی میکنم رو بگیرید و گوش بدید جون مادرای گرامیتون :

من بهتر از این برای ایجاد آشنایی اولیه برا با اطلاع و بی اطلاع نمیشناسم، باشد که یه پیش زمینه ی ذهنی عالیی از این فایل موجز و مفید در ذهن همه شکل بگیره که بتونیم اطلاع رسانی و تبادل نظر های خود و بدرد بخوری رو تو این تاپیک داشته باشیم، ینی امیدوارم.

آنچه هست شماره اول از رادیوی اینترنتی هست به اسم رادیو گیک که یکی از رادیو های مختص فنآوری و اخبار تکنولوژی و ایناس،
یه پادکست عالی در معرفی سینگولاریتی
: http://jadi.net/2012/03/radio-geek-001-singularity/

و حالا هنوز از در نیومده تو، یک شماره غیرعادی: یکساعت و پونزده دقیقه و سی و پنج مگ فایل، بستری شده برای یک مصاحبه طولانی با ناصر تقوی در مورد سینگولاریتی تکنولوژیک و مفاهیم پیرامون اون. اگر شما هم مثل من از سینگولاریتی تکنولوژیک، کروزویل، دانشگاه سینگولاریتی، نانوربات‌های کارگذاشته شده داخل مغز و آینده زیبای دنیا چیزی نشنیدین و البته اگر جرات هم دارین که وارد دنیای علمی-تخیلی واقعی بشین، پادکست رو گوش کنین:
http://jadi2.undo.it/audio/jadi-net_radio-geek_001_singularity.mp3

متشکرم و لطفا حتما حتما گوش بدید، اگه اینکار رو نکنید دو ممیز هشت سی دوم عمرتون رسما بر فناس.

خداوند رفتگانتون رو قرین رحمت کنه.
:-"
 
بالا