• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اقتصاد مقاومتی

  • شروع کننده موضوع کاربر حذف شده 8031
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

کاربر حذف شده 8031

مهمان
شاید این روزا و تو بحبوحه ی این تحریم ها واژه ی «اقتصاد مقاومتی» خیلی شنیده باشید و تا حالا هم نفهمیده باشید که چیه ! (دقیقاً مثل خودم :D ، البتّه تا 3 روز پیش اینجوری بودما ، الان آگاه شدما.)
تعریف اقتصاد مقاومتی اینه :
[quote author=ویکی پدیا]
روشی برای مقابله با تحریم‌ها علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده می‌باشد. در شرایطی که صادرات و واردات هیچ کدام برای آن کشور مجاز نمی‌باشد.
اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌ها خارجی کاهش یابد بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید گردد.
[/quote]
خوب حالا اینجا چند تا سوال پیش میاد :
1- این کاری که الان دولت عملاً داره به اسم اقتصاد مقاومتی میکنه و مسوولین هم تاکید میکنند که اینکار «ریاضت اقتصادی» نیست ! آیا اینکار واقعاً ریاضت اقتصادی که کشور هایی مثل یونان و ... بهش دچارن نیست ؟!
تو هر دو نوع اقتصاد مردم به شدّت زیر فشارن .
تعریف اقتصاد ریاضتی هم اینه:
[quote author=ویکی پدیا]
در اقتصاد، ریاضت اقتصادی به طرحی گفته می‌شود که دولت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و برای رفع کسری بودجه، به کاهش و یا حذف ارائه برخی خدمات و مزایای عمومی دست می‌زنند. این طرح که به منظور مقابله با کسری بودجه توسط برخی دولت‌ها انجام می‌شود گاهی اوقات با افزایش میزان مالیات و افزایش دریافت وام‌ها و کمک‌های مالی خارجی می‌انجامد.
[/quote]
2-یکی از کارهایی که تو اقتصاد مقاومتی باید صورت بگیره باید تقویت «بخش خصوصی » هست .
و از طرفي اگر توانمند كردن بخش خصوصي از اركان اقتصاد مقاومتي استت و جامعه را نجات ميدهد پس چرا بخش خصوصي در طول دورانهاي رياست جمهوري ها بخصوص در زمان آقاي احمدي نژاد كه بخش خصوصي بارور تر شد، شكافهاي طبقاتي هم بيشتر شد؟! و اقتصاد فلج تر و غارتها و دزديهاي بزرگ هم همچنان استوارتر؟!
مگر بخش خصوصي در شرايط عادلانه رقابت ميكند؟! مگر حاكمان اصلي بخش خوصي سرمايه داران گردن كلفت و غارتگران بيت المال نيستند؟! مگر نه اينست كه مناسبات ساختاري بخش خصوصي در شرايط نابرابر و غير عادلانه شكل گرفته است؟! در بعد از انقلاب و از دسترنج مردم كه در جيب سرمايه داران سرازير شده است؟!! مگر سرمايه داران زمان شاه همه همان اوايل انقلاب فرار نكردند؟!

و هزاران سوال دیگه که به این نوع اقتصاد میشه تعیین کرد ![nb]همچنین اگه خواستید در مورد اقتصاد مقاومتی یه اطلاعتی کسب کنید این سایت هم هست ولی خیلی یه طرفه به ماجرا نگاه کرده .[/nb]
 
بالا