• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

mohamadsh76

کاربر فعال
ارسال‌ها
27
امتیاز
23
نام مرکز سمپاد
انبيا
شهر
سقز
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

بحث ناتمام تموم شد
اگه ميخواي ميتونم ادامش ر بنويسم و بقيه دلايل رو بيان كنم
 

منتقد

مهمان
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

به نقل از mohamadsh76 :
بحث ناتمام تموم شد
اگه ميخواي ميتونم ادامش ر بنويسم و بقيه دلايل رو بيان كنم
ََشما بحث نمیکردید فقط لجاجت میکردید
دوستان به اندازه کافی جوابتون رو دادند
اگر مطلب جدید دارید(به غیر از مطالب رد شده گذشته) در خدمتیم
 

URMEL

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
34
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
لاهیجان
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

میشه بحثو ادامه داد اگه منطقی برید جلو که حداقل به یه نتیجه گیری هم برسید
 

Daimon

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
323
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
helli 4.تا چشه یکیم دراد اینومیذارم:x
شهر
اونجایی ک مردمش نمیخوابنو همیشه زندگی درجریانه
مدال المپیاد
شیمیو زیست بود.بد شد زیست...برای ادبی اسم نوشتم آخرم سر جل3 نرفتم...یهو دیدم قبول شدم!!
دانشگاه
فقط HarVard
رشته دانشگاه
شناختوساخت سس مایونز(داریم)
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

من از اول بحثارو امروز خوندمو چن تا نکته دیدم که باید بگم ولی قبلش باید بگم آقا ناطق خیلی بده که به هرکس که با افکارت مخالفه دیس لایک میدی.تمام نظرارو دیدم.احتمالابه اینم دیس لایک میدی.فقط خواهشا همه تا آخرش بخونن و امیدوارم رو اعتقادات کسی تاثیری نداشته باشه.
به نقل از Fateme.Q :
توروخدا پستاتون کوتاه باشه...
شرمنده.این پست فک کنم خیلی طولانی بشه ولی میخوام جواب یه سریارو بدم شاید تونستم قانعشون کنم.خواهشا تا آخر بخونید.
اول از همه بگم که شیطان از روی تعصبش سجده نکرد.خدا گفت سجده کن ولی شیطان گفت که من جلوی تو که خدایی سجده میکنم اونوخ باید جلوی انسانم سجده کنم؟؟؟ینی انسان با تو(خدا)هیچ فرقی نداره؟؟؟-این دلایلی مثل اینکه آتیش بر خاک غلبه داره واقعا هیچ منطقی پشتش نیس.این واقعیتنم زیاد گفته نشده.چون ملت میگن شیطان کار درستی کرده.ولی خب کارش غلط بود چون از فرمان کسی که خودش بهش سجده میکرد سرپیچی کرد.(تعصب=مرگ حقیقت.که متاسفانه یه سری از انسانها دارن)
به نقل از طهورا :
از کجا میگید باهوش ترین بنده خدا شیطان بوده؟ چه دلیلی برای این مدعا دارید؟
خدا سرچشمه علمو نوره.پیامبران به خاطر اینکه به دریچه بی نهایت علم خدا وصل بودن،عالم بودن.حالا طبق آیاتو احادیثی که کمم نشنیدیم از مذهبیون،شیطان نزدیک ترین فرد به خدا بود.خیلی از قدرتهای خدارو داشت.تا اینجارو نمیشه منکرش شد.چون تنها شیطانو خدا بودنو هستن که میتونن به درون انسان نفوذ کنن.خب زمانی که شما به سرچشمه ی علم نزدیکین معنیش چیه؟؟غیر از اینکه شمام باهوشین. حالا فرض کنید که نزدیکترین باشید.ببین دیگه چی میشه.در ضمن اینم بدونین که خدا شیطانو دوست داشته و داره به خاطر همینم هست که گفته توبه شیطان مورد قبول واقع میشه.
به نقل از طهورا :
سلامت باشی
ابتدا عرض کنم که در حوزه مباحث اعتقادی حرفی رو قبول نمیکنم مگر شاهدی از قرآن و سنت (قول و فعل و تقریر پیامبر و اهل بیت) بیاورید.
دستور صریح روایات این است که در مورد ذات خدا بحث نکنیم
کجا خداوند مهربان فرموده شما را از وجود خودم خلق کرده ام؟ اگر منظورتان " من روحی" است که تفسیرش اینه طبق فرمایش اهلش: یا در روحی، یای نسبت است. مثل این که من میگم ناطق جان من. یعنی ناطق (دوست عزیزمون) جان من است. یای نسبت یعنی ناطق منسوب به من است. اینجا شدت محبت را میرساند. نه اینکه واقعا ناطق جان من باشد.
اگر خداوند جزء داشت که مرکب میشد و نیازمند به اجزاء و ممکن نه واجب. باز هم به حرف ما کفایت نکنید رجوع کنید به تفاسیر معتبر (المیزان،برهان،...)
قرمزه:کم آیه نداریم راجع به اینکه در آیات خدا تفکر کنید و چیزیو بدون دلیل قبول نکنید.من میگم سیگار بکش.دلیل میاری که سیگار بده.ینی خودتم با دلیل قبول کردی که سیگار بده.حالا باید با دلیل قبول کرد که خدا هست.دلیلای وجود خدارو هم تو پست سومم میارم.در ضمن خدا تو قرآن گفته که آیات قرآنو در حد شما انسانها گفتم که بتونید درک کنید.خب اگه خدا اون زمان میومد صحبت از کوانتوم میکرد عرب جماعت میفهمید؟؟اونم با علم دردسترس مردم تو اون زمان.-برنامه سمت خدا دو یا سه هفته قبل از ماه رمضان امسال(91)روز سه شنبه صحبتهای آقای ماندگاری:برای درک بهتر آیات و هستی باید تفکر کرد(استفاده از عقل خود).در صورتی که نتیجه حاصل نشد باید از عقلهای دیگر کمک گرفت.(چند عقل).در نهایت باید سراغ علمای دینی(بعد از ائمه)رفت.دلیل:تفکر در مسائل هستی باعث درک بهتر ذات آفرینش و در نهایت درک بهتر خدا میشه.تفکر باعث تکامل عقل میشه.تکامل عقل باعث درک بهتر میشه.در نتیجه ابتدا باید تفکر کرد بعد در صورت بی نتیجه موندن رفت سراغ لغمه حاضر آماده.ینی مراجع که بهمون میگن فلسفه ماجرارو.--آیه (فتبارک الله احسن الخالقین)"سوره مؤمنون آیه14:چرا خدا به خودش تبریک گفته؟در تبدیل نطفه به علقه چرا تبریک نگفت؟در تبدیل علقه به مضغه چرا تبریک نگفت؟چرا تو مرحله دمیدن روح تبریک گفت؟خدا با دمیدن روح خودش در ما به ما یک شئور الهی میده.این آیه درکش واقعن سخته.طبق صحبتهای تلفنی با آقای مکارم شیرازی:ایشون گفتن که چون مرحله دمیدن روح برای فقط انسانه پس به خاطر همینه که خدا به خودش تبریک میگه.ایشون به من گفتن که تو تفسیرالمیزانم نوشته همین جملرو ولی من نرفتم دنبال اون کتاب.(از تفسیر ایشون اینگونه میشه برداشت کرد که حیوانات روح الهی ندارن و برا نقضشم کافیه بگیم:پس چجوریه که حیوانات شبانه روز دارن خدارو تسبیح میکنن؟؟انسان که روح الهی داره این کارارو نمیکنه.بالاخره یکیش غلطه).خب پس میشه نتیجه گرفت که خدا از وجود بی پایان خودش تو مام بخشیده.به خاطر همینه که توبرو قبول میکنه.انسان تواب اون روح الهیه توش زنده شده.
البته این آیه یه شبهه ای داره.خدا گفته"وبزرگوار است خدا،بهترین خالقان"(خالقین).چرا خدا گفته خالقان درحالی که غیر از خودش خالقی وجود نداره؟؟دلیل دارم واسش که چرا گفته خالقان ولی واقعا قانع کننده نیس.خوهشا در باره این تو پ.خ ها بحث کنیم چون اینجا جاش نیس.
خب این جواب پستای صفحه اول
 

Daimon

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
323
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
helli 4.تا چشه یکیم دراد اینومیذارم:x
شهر
اونجایی ک مردمش نمیخوابنو همیشه زندگی درجریانه
مدال المپیاد
شیمیو زیست بود.بد شد زیست...برای ادبی اسم نوشتم آخرم سر جل3 نرفتم...یهو دیدم قبول شدم!!
دانشگاه
فقط HarVard
رشته دانشگاه
شناختوساخت سس مایونز(داریم)
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

اینم جواب پستای صفحه دومو سومه.خوهشا کامل بخونید
به نقل از طهورا :
اگر تمام آیات قرآن رو تحت اللفظی بخواهیم ترجمه کنیم که میشیم جزء اشاعره!
ید الله فوق ایدیهم. خدا دست داره دیگه؟
ولکن الله رمی. خدا سنگ می اندازه دیگه؟
چند تا مثال بزنم از تحت اللفظی ترجمه کردن تا قانع بشید؟ (البته قانع شدن شما هدف من نیست)
خدا دمید درون کالبد انسان از روحش؟ مثلا چقدر از روحش دمید؟ یک قاشق فکر کنم کافی باشه!
فرض میکنیم شما درست بگی (نعوذ بالله) و خدا از روح خودش در انسان دمیده باشه، حالا جسم انسان از انرژی هست. چه طور ثابت می کنید روح انسان از انرژی ساخته شده که خدا هم به واسطه آن انرژی ای باشه!
و یسالونک عن الروح قل الروح من امر ربی و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا (اسراء 85)
این آیه را هم اگر تحت اللفظی معنا کنیم می فرماید که شما علم ندارید به چیستی روح. حالا اگه شما بفرمایید که روح از انرژی هست 2 حالت داره: 1- باید یک آیه دیگه بیارید شاهد مدعاتون 2- به قرآن ایمان ندارید بلکه به روشنفکربازی خودتون دلخوشید
چرا تفسیر هیچ کس رو باور ندارید جز آنچه ذهن خودتون به اون رسیده؟
مگر روش اهل بیت در مواجه با پرسش های مردم این نبود که پاسخ را با یک آیه همراه می کردند؟ در بسیاری از روایات که سائلی از امامی پرسشی داشته، پاسخ امام همراه بوده با این عبارت: " لقوله تعالی" بعدش هم یک آیه می آوردند.
فکر نمیکنید که یک هزارم درصد ممکنه بعضی از افکار و اعتقاداتتون در مورد مساله ای غلط باشه؟
1.شماهم فکر نمیکنی یه درصد اینا درستو منطقی باشن؟؟؟
2.تفسیرم که بالا دلیلشونو گفتم.اول عقل خودمون.در ضمن در مورد"نم روحی"هم حرف شما کمی درسته کمیم غلط.بین مراجع اختلاف هست که درسته یا غلط ولی در کل فک کنم چیزیو که بالا گفتم بتونه تا حدی قانعتون کنه.
3.منم با معنی کردن تحت الفظی موافق نیستم.ولی یه جمله هست که همیشه راجع به این منو قانع میکنه:"و قرآن را به زبان عربی فرستادیم تا شک و شبهه ای در آن باقی نماند و درک آن راحت باشد."منو که قانع میکنه ولی شمارو نمیدونم.
4.اهل بیت آیه رو به مردم میگفتن.کاملا درسته.در حالی که نمیگفتن منظور خدا این بود(در حالی که متاسفانه مراجع ما میگن).اونا میومدن آیه رو به زبون ساده تر میگفتن و گاهیم بازش میکردن.
به نقل از ناطق :
فرمودید که فرشته هایی که از درگاه خدا رانده شدن: فرشته ها برای عبودیت آفریده شدن و از درگاه خدا رانده نمیشن اصولا و فرشته ای که مورد نظر شما بوده(شیطان) جن هست نه فرشته
راجع به قسمت های پایانی:
خداوند هرگز با علوم تجربی قابل درک و حس کردن نیست پس کذب محضه هر کس بیادو خدارو با علم تجربی رد یا اصبات کنه
ببخشید انقدر سطحی پاسخ دادم آخه به نظرم بیش از این رو نتونید درک کنید(بخاطر پستاتون و حرفاتون میگم)البته قصد جسارت ندارم
1.در مورد فرشتگان کاملا با شما موافقم.من تاحالا هیچ جاییو نشنیدم که بگن فرشته ای از درگاه خدا رانده شد.
2.منم بدون جسارت میگم که در حد خودتون سطحی پاسخ میدم.چون طبق قانون عدالت خدا ماهیچ فرقی از لحاظ عقلی نداریم.اما جوابتون تو پست بعدی
به نقل از Black Fire :
شیطان مخلوقیه که از انسان از بدو آفرینش پایین تر بوده و برای همین باید بهش سجده می کرد که اگه اینم می خوای رد کنی تاپیکو جمع کن چون شیطان رو داری رد می کنی پس موجودی به اسم "لوسیفر" که مطمئنم تو فارسی کاربرد نداره و به جاش ابلیس یا اهریمن رو استفاده می کنن وجود نداره
به هیچ وجه هیچ بنده ای از بنده دیگه پایین تر نبوده و نیس.آصف بن برخیا انسان بود.زمان حضرت سلیمان تونس بهد مکانو بشکنه وتخت ملکه صلارو در کمتر از 1ثانیه تحویل حضرت سلیمان بده.قبل اون یک جن گفته بودکه تا شما(حضرت سلیمان)بشینیدو بلند شین من تختو میارم.بقیه انسانها و جنها ساکت بودن.این دو شخص از لحاظ علمی انقدر والا بودن که بتونن با سرعت نور حرکت کننو بعد مکانو بشکنن.انسان و جنها خودشون با تلاش و ایمان خودشونه که میتونن خودشونو به درجات والا برسونن.همین طور که داریم در زمان ظهور،از 313 نفر سردار امام زمان(عج)برخیشون جن هستن.جن و شیطان در یک درجه آفریده شدن.
اینم پست دوم.پست سومم هم راجع به ماهیت خداس.
 

Daimon

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
323
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
helli 4.تا چشه یکیم دراد اینومیذارم:x
شهر
اونجایی ک مردمش نمیخوابنو همیشه زندگی درجریانه
مدال المپیاد
شیمیو زیست بود.بد شد زیست...برای ادبی اسم نوشتم آخرم سر جل3 نرفتم...یهو دیدم قبول شدم!!
دانشگاه
فقط HarVard
رشته دانشگاه
شناختوساخت سس مایونز(داریم)
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

یه عذر خواهی واسه طولانی شدن قبلیا.اینم ممکنه طولانی شه پس خواهشا حوصله کنیدو بخونین.
من دیدم خیلی سر انژی بودن خدا بحث شد آخرشم هیچ.
خدا جسم و ماده نیس.چون اگه بود باید محدودیت میداشت و یه عمر متناهی.همین فقط واسه رد کردن جسم و ماده بودن خدا کافیه.اما انرژی.طبق قانون اول ترمودینامیک انژی جهان مقدار ثابتیه.این یه نظریس.اگه اندکی در زمینه ISI مطالعه داشته باشین میفهمین که برای تبدیل فرضیه به نظریه بیش از500 دلیل و شواهد باموضوعات مختلفباید ارائه شه.در مجموع کاملا درسته.(نه مطلقا).اما خدارو میشه منبع بیکرانانرژی خوب دونست.همون طور که میدونین انرژی های ایجاد شده توسط موجودات زنده یا- یا+.ما میایم میگیم یا خوبه(+) یا بد(-).طبق مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیدند که از یک منبعی در جهان (ما میگیم خدا)در ساعات خاصی از شبانه روز انرژی+در جهان پخش میشه.طبق تحقیقات بعدی اینها در 4 ساعت از شبانه روز قرار گرفتن:1.هنگام سپیده صبح.(اذان صبح هم همون موقس)2.هنگام ظهر دقیق(اذان ظهرم همون موقس)3.هنگام غروب افتاب(وقت اصلی نماز عصر و نماز مغرب همون موقس)4.قبل از شروع روز بعد(وقت اصلی نماز اعشا).این پیه آیین"ذن"هست که اینو میشه بعنوان اثبات نماز گفت.طبق این آیین ما برای جذب این نیرو1.باید به"یانگ"(اسمی که پیروان اون آیین روی ساطح کننده انرژی+ هستی میذارن.ما میگیم خدا)فکر کرد(اصل تفکر در نماز)2.خواب نباشیم.3.تمرکز حواس.این دقیقا سه تا شرط قبولیه نمازه.نماز در کل یه راهیه واسه جذب انرژی+.پس میشه دریافت که خدا از خودش انرژی خوب ساطح میکنه(نه خدا انرژیه).خب زمانی که ما میگیم"خدا همه جا هس"یا"خدا حتی از رگ گردنم به ما نزدیک تره"اینها به این معنا میتونن باشنکه خدا انرژیه خوبه.سطح جهان حتی درون ماهم از انرژیه.خیلی راحت بگم.آقا این انرژی خوب تو همه ما هست.بدشم هست.این دوتا انرژین که نفسهای مارو کنترل میکنن.عقلمون هم تحت تاثیر این دوتا انرژیه.ولی خب با یه مقدار چاشنیه منطق.(به قول یه بزرگ فلسفه:رفتم تمام ادیانو بدون تعصب مطالعه کردم.به این نتیجه رسیدم که باید کار خوبو انجام دادو کار بدم انجام نداد.بعد رفتم ببینم کار خوبوبد چیه به یه جمله و نتیجه رسیدم:هرکاری که عقل انسان بدون تداخل نفس میگه درسته."کلا داستانو کوتاه کردمو مهماشو گفتم").ببینین جورم درمیاد.شما نفس بدوخوب دارین.این نفسا وسوستون میکنن.خوبه به کار خوب بده هم به کار بد.شمام اختیار دارید انجامش میدید.اگه بدرو انجام بدین بده قویتر میشه و برعکس.خداییش منطقی نیس.حالا اینطوری میشه گفت که خدا و شیطان در وجود همه ما هستن(این مطلب با آموزه های دینیمون تطابق داره).پیامبران الهامات درونیه نفس خوبشونو میگرفتن.دجالو شیطانیان هم بدرو میگرفتن.اشتباه نشه من نمیگم خدا نیس.من میگم اون جوری که به ما خوروندن نیس.اصن جور در نمیاد.حالا در کل این روح خوب که از انرژیای خوب استفاده کرده میره یهسمت در قیامت،بدا هم میرن یه سمت.اینجا کفر مطلق(روح دجال)+خوب مطلق (روح پیامبران)گزینش میکنن.آقا شما بدی کردی ولی درمجموع روحت خوبه.خب عذاب بدیارو ببین تا تو هم کاملا خوب بشیو بیای طرف ما.این کارو در ابعاد جسمانی امام زمان(عج)انجام میده که گزینش میکنه افرادو تو دنیا.بعدم خوبو بد دنیوی تو آرماگدون میزنن به تیپو تاپ هم.انرژیای خوبم جمع میشنو+انرژیای خوب دیگه تصمیم گیری میکنن واسه روحای بد.از اونجایی که این روحای خوب خیلی رئوفن بعداز کمی عذاب اونارو میبخشن.
در کل منظورم این بود که ما هم قسمت خدایی داریم هم شیطانی.خدا از وجود همه ما تقریبابه وجود میاد.
البته این تئوری یه شکیم میذاره که اون انرژی اولی رو کی به وجود آورد؟؟/اونم ایشالا زمانی که ماهیت کامل انرژی کشف شه میشه توجیه کرد.
امیدوارم که نگین (ینی به همین سادگی میشه خدارو درک کرد!!!).چون من نگفتم اینطوری میشه خدارو درک کرد.درک خدا خیلی گسترده تر از اونه که بخوام تو یه صفحه بگم.من گفتم اینطوری میشه وجود خدارو بدون نیاز به برهانا که باعث این میشن که کلی گنگی تو ذهنمون بمونه،توجیه کامل کرد.
خداییش باینو با منطق رد کنید.من برا بقیه چیزای دیگه مثه کتابای آسمانی هم دلیل و توجیه دارم با استفاده از همین تئوری،ولی نه اینجا جاشه نه من حالو حوصلشو دارم که این همه تایپ کنم.برای دیدن نظرات بقیه راجع به دینو فلسفه و ارتباطشون با هم میتونین برین اینجا: http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,96851.0.html
ببخشید اگه تو سه تا پستم غلط املایی وجود داشت.من واقعا چشام درد گرفته.اگه غلط دیدین پ.خ کنین بهم.ممنون
امیدوارم که قانع کرده باشمتون و شمام منطقی به قضیه نگاه کنید.مرسی که خوندین. h-:
 

سیزیف

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
757
امتیاز
1,740
نام مرکز سمپاد
فـرزانگان
شهر
مشهد
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

به نقل از daimon :
اینم جواب پستای صفحه دومو سومه.خوهشا کامل بخونید1.شماهم فکر نمیکنی یه درصد اینا درستو منطقی باشن؟؟؟
2.تفسیرم که بالا دلیلشونو گفتم.اول عقل خودمون.در ضمن در مورد"نم روحی"هم حرف شما کمی درسته کمیم غلط.بین مراجع اختلاف هست که درسته یا غلط ولی در کل فک کنم چیزیو که بالا گفتم بتونه تا حدی قانعتون کنه.
3.منم با معنی کردن تحت الفظی موافق نیستم.ولی یه جمله هست که همیشه راجع به این منو قانع میکنه:"و قرآن را به زبان عربی فرستادیم تا شک و شبهه ای در آن باقی نماند و درک آن راحت باشد."منو که قانع میکنه ولی شمارو نمیدونم.
4.اهل بیت آیه رو به مردم میگفتن.کاملا درسته.در حالی که نمیگفتن منظور خدا این بود(در حالی که متاسفانه مراجع ما میگن).اونا میومدن آیه رو به زبون ساده تر میگفتن و گاهیم بازش میکردن.1.در مورد فرشتگان کاملا با شما موافقم.من تاحالا هیچ جاییو نشنیدم که بگن فرشته ای از درگاه خدا رانده شد.
2.منم بدون جسارت میگم که در حد خودتون سطحی پاسخ میدم.چون طبق قانون عدالت خدا ماهیچ فرقی از لحاظ عقلی نداریم.اما جوابتون تو پست بعدیبه هیچ وجه هیچ بنده ای از بنده دیگه پایین تر نبوده و نیس.آصف بن برخیا انسان بود.زمان حضرت سلیمان تونس بهد مکانو بشکنه وتخت ملکه صلارو در کمتر از 1ثانیه تحویل حضرت سلیمان بده.قبل اون یک جن گفته بودکه تا شما(حضرت سلیمان)بشینیدو بلند شین من تختو میارم.بقیه انسانها و جنها ساکت بودن.این دو شخص از لحاظ علمی انقدر والا بودن که بتونن با سرعت نور حرکت کننو بعد مکانو بشکنن.انسان و جنها خودشون با تلاش و ایمان خودشونه که میتونن خودشونو به درجات والا برسونن.همین طور که داریم در زمان ظهور،از 313 نفر سردار امام زمان(عج)برخیشون جن هستن.جن و شیطان در یک درجه آفریده شدن.
به نقل از daimon :
یه عذر خواهی واسه طولانی شدن قبلیا.اینم ممکنه طولانی شه پس خواهشا حوصله کنیدو بخونین.
من دیدم خیلی سر انژی بودن خدا بحث شد آخرشم هیچ.
خدا جسم و ماده نیس.چون اگه بود باید محدودیت میداشت و یه عمر متناهی.همین فقط واسه رد کردن جسم و ماده بودن خدا کافیه.اما انرژی.طبق قانون اول ترمودینامیک انژی جهان مقدار ثابتیه.این یه نظریس.اگه اندکی در زمینه ISI مطالعه داشته باشین میفهمین که برای تبدیل فرضیه به نظریه بیش از500 دلیل و شواهد باموضوعات مختلفباید ارائه شه.در مجموع کاملا درسته.(نه مطلقا).اما خدارو میشه منبع بیکرانانرژی خوب دونست.همون طور که میدونین انرژی های ایجاد شده توسط موجودات زنده یا- یا+.ما میایم میگیم یا خوبه(+) یا بد(-).طبق مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیدند که از یک منبعی در جهان (ما میگیم خدا)در ساعات خاصی از شبانه روز انرژی+در جهان پخش میشه.طبق تحقیقات بعدی اینها در 4 ساعت از شبانه روز قرار گرفتن:1.هنگام سپیده صبح.(اذان صبح هم همون موقس)2.هنگام ظهر دقیق(اذان ظهرم همون موقس)3.هنگام غروب افتاب(وقت اصلی نماز عصر و نماز مغرب همون موقس)4.قبل از شروع روز بعد(وقت اصلی نماز اعشا).این پیه آیین"ذن"هست که اینو میشه بعنوان اثبات نماز گفت.طبق این آیین ما برای جذب این نیرو1.باید به"یانگ"(اسمی که پیروان اون آیین روی ساطح کننده انرژی+ هستی میذارن.ما میگیم خدا)فکر کرد(اصل تفکر در نماز)2.خواب نباشیم.3.تمرکز حواس.این دقیقا سه تا شرط قبولیه نمازه.نماز در کل یه راهیه واسه جذب انرژی+.پس میشه دریافت که خدا از خودش انرژی خوب ساطح میکنه(نه خدا انرژیه).خب زمانی که ما میگیم"خدا همه جا هس"یا"خدا حتی از رگ گردنم به ما نزدیک تره"اینها به این معنا میتونن باشنکه خدا انرژیه خوبه.سطح جهان حتی درون ماهم از انرژیه.خیلی راحت بگم.آقا این انرژی خوب تو همه ما هست.بدشم هست.این دوتا انرژین که نفسهای مارو کنترل میکنن.عقلمون هم تحت تاثیر این دوتا انرژیه.ولی خب با یه مقدار چاشنیه منطق.(به قول یه بزرگ فلسفه:رفتم تمام ادیانو بدون تعصب مطالعه کردم.به این نتیجه رسیدم که باید کار خوبو انجام دادو کار بدم انجام نداد.بعد رفتم ببینم کار خوبوبد چیه به یه جمله و نتیجه رسیدم:هرکاری که عقل انسان بدون تداخل نفس میگه درسته."کلا داستانو کوتاه کردمو مهماشو گفتم").ببینین جورم درمیاد.شما نفس بدوخوب دارین.این نفسا وسوستون میکنن.خوبه به کار خوب بده هم به کار بد.شمام اختیار دارید انجامش میدید.اگه بدرو انجام بدین بده قویتر میشه و برعکس.خداییش منطقی نیس.حالا اینطوری میشه گفت که خدا و شیطان در وجود همه ما هستن(این مطلب با آموزه های دینیمون تطابق داره).پیامبران الهامات درونیه نفس خوبشونو میگرفتن.دجالو شیطانیان هم بدرو میگرفتن.اشتباه نشه من نمیگم خدا نیس.من میگم اون جوری که به ما خوروندن نیس.اصن جور در نمیاد.حالا در کل این روح خوب که از انرژیای خوب استفاده کرده میره یهسمت در قیامت،بدا هم میرن یه سمت.اینجا کفر مطلق(روح دجال)+خوب مطلق (روح پیامبران)گزینش میکنن.آقا شما بدی کردی ولی درمجموع روحت خوبه.خب عذاب بدیارو ببین تا تو هم کاملا خوب بشیو بیای طرف ما.این کارو در ابعاد جسمانی امام زمان(عج)انجام میده که گزینش میکنه افرادو تو دنیا.بعدم خوبو بد دنیوی تو آرماگدون میزنن به تیپو تاپ هم.انرژیای خوبم جمع میشنو+انرژیای خوب دیگه تصمیم گیری میکنن واسه روحای بد.از اونجایی که این روحای خوب خیلی رئوفن بعداز کمی عذاب اونارو میبخشن.
در کل منظورم این بود که ما هم قسمت خدایی داریم هم شیطانی.خدا از وجود همه ما تقریبابه وجود میاد.
البته این تئوری یه شکیم میذاره که اون انرژی اولی رو کی به وجود آورد؟؟/اونم ایشالا زمانی که ماهیت کامل انرژی کشف شه میشه توجیه کرد.
امیدوارم که نگین (ینی به همین سادگی میشه خدارو درک کرد!!!).چون من نگفتم اینطوری میشه خدارو درک کرد.درک خدا خیلی گسترده تر از اونه که بخوام تو یه صفحه بگم.من گفتم اینطوری میشه وجود خدارو بدون نیاز به برهانا که باعث این میشن که کلی گنگی تو ذهنمون بمونه،توجیه کامل کرد.
خداییش باینو با منطق رد کنید.من برا بقیه چیزای دیگه مثه کتابای آسمانی هم دلیل و توجیه دارم با استفاده از همین تئوری،ولی نه اینجا جاشه نه من حالو حوصلشو دارم که این همه تایپ کنم.برای دیدن نظرات بقیه راجع به دینو فلسفه و ارتباطشون با هم میتونین برین اینجا: http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,96851.0.html
ببخشید اگه تو سه تا پستم غلط املایی وجود داشت.من واقعا چشام درد گرفته.اگه غلط دیدین پ.خ کنین بهم.ممنون
امیدوارم که قانع کرده باشمتون و شمام منطقی به قضیه نگاه کنید.مرسی که خوندین. h-:
اینم پست دوم.پست سومم هم راجع به ماهیت خداس.
پست متوالی خلاف قوانین هست تلفیقش کن
ودوم اینکه منظورازاینکه خداروح خودشودرمادمیده این نیست که خدا روح داره ویه قسمتی ازروحشو درمادمیده منظور تمایلات انسانه که خدا دروجودش نهاده
مثل گرایش به نیکی واینا :-"
 

Daimon

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
323
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
helli 4.تا چشه یکیم دراد اینومیذارم:x
شهر
اونجایی ک مردمش نمیخوابنو همیشه زندگی درجریانه
مدال المپیاد
شیمیو زیست بود.بد شد زیست...برای ادبی اسم نوشتم آخرم سر جل3 نرفتم...یهو دیدم قبول شدم!!
دانشگاه
فقط HarVard
رشته دانشگاه
شناختوساخت سس مایونز(داریم)
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

به نقل از mosquito :
پست متوالی خلاف قوانین هست تلفیقش کن
ودوم اینکه منظورازاینکه خداروح خودشودرمادمیده این نیست که خدا روح داره ویه قسمتی ازروحشو درمادمیده منظور تمایلات انسانه که خدا دروجودش نهاده
مثل گرایش به نیکی واینا :-"
این همرو هرکی ببینه خوف میکنهو نمیخونه.پس به عنوان 3تا پست با بحثای مختلف دادمش.
شما اگه یه مقداری دقیقتر بخونی میبینی که من هم گرایش به نیکی هارو گفتم واسه چیه و هم نگفتم که خدا روح داره.خدا از روح خودش درمادمیده ینی از ذات خوب خدایی در وجود ماهم هست.حالا این یه قسمت از روح ما نیس.یه قسمت از اون انرژی خوبیه که گفتم.تمایل به خوبیارو هم با همون انرژیه خوب میشه اثبات کرد
درسته میدونم زیاده ولی خواهشا تا آخر بخونین تا شبهه ای واستون نمونه. (;
 

hich

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
161
امتیاز
244
نام مرکز سمپاد
علامه طباطبایی
شهر
اراک
رشته دانشگاه
الهیات
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

به نقل از daimon :
من از اول بحثارو امروز خوندمو چن تا نکته دیدم که باید بگم ولی قبلش باید بگم آقا ناطق خیلی بده که به هرکس که با افکارت مخالفه دیس لایک میدی.تمام نظرارو دیدم.احتمالابه اینم دیس لایک میدی.فقط خواهشا همه تا آخرش بخونن و امیدوارم رو اعتقادات کسی تاثیری نداشته باشه.شرمنده.این پست فک کنم خیلی طولانی بشه ولی میخوام جواب یه سریارو بدم شاید تونستم قانعشون کنم.خواهشا تا آخر بخونید.
اول از همه بگم که شیطان از روی تعصبش سجده نکرد.خدا گفت سجده کن ولی شیطان گفت که من جلوی تو که خدایی سجده میکنم اونوخ باید جلوی انسانم سجده کنم؟؟؟ینی انسان با تو(خدا)هیچ فرقی نداره؟؟؟-این دلایلی مثل اینکه آتیش بر خاک غلبه داره واقعا هیچ منطقی پشتش نیس.این واقعیتنم زیاد گفته نشده.چون ملت میگن شیطان کار درستی کرده.ولی خب کارش غلط بود چون از فرمان کسی که خودش بهش سجده میکرد سرپیچی کرد.(تعصب=مرگ حقیقت.که متاسفانه یه سری از انسانها دارن)خدا سرچشمه علمو نوره.پیامبران به خاطر اینکه به دریچه بی نهایت علم خدا وصل بودن،عالم بودن.حالا طبق آیاتو احادیثی که کمم نشنیدیم از مذهبیون،شیطان نزدیک ترین فرد به خدا بود.خیلی از قدرتهای خدارو داشت.تا اینجارو نمیشه منکرش شد.چون تنها شیطانو خدا بودنو هستن که میتونن به درون انسان نفوذ کنن.خب زمانی که شما به سرچشمه ی علم نزدیکین معنیش چیه؟؟غیر از اینکه شمام باهوشین. حالا فرض کنید که نزدیکترین باشید.ببین دیگه چی میشه.در ضمن اینم بدونین که خدا شیطانو دوست داشته و داره به خاطر همینم هست که گفته توبه شیطان مورد قبول واقع میشه.قرمزه:کم آیه نداریم راجع به اینکه در آیات خدا تفکر کنید و چیزیو بدون دلیل قبول نکنید.من میگم سیگار بکش.دلیل میاری که سیگار بده.ینی خودتم با دلیل قبول کردی که سیگار بده.حالا باید با دلیل قبول کرد که خدا هست.دلیلای وجود خدارو هم تو پست سومم میارم.در ضمن خدا تو قرآن گفته که آیات قرآنو در حد شما انسانها گفتم که بتونید درک کنید.خب اگه خدا اون زمان میومد صحبت از کوانتوم میکرد عرب جماعت میفهمید؟؟اونم با علم دردسترس مردم تو اون زمان.-برنامه سمت خدا دو یا سه هفته قبل از ماه رمضان امسال(91)روز سه شنبه صحبتهای آقای ماندگاری:برای درک بهتر آیات و هستی باید تفکر کرد(استفاده از عقل خود).در صورتی که نتیجه حاصل نشد باید از عقلهای دیگر کمک گرفت.(چند عقل).در نهایت باید سراغ علمای دینی(بعد از ائمه)رفت.دلیل:تفکر در مسائل هستی باعث درک بهتر ذات آفرینش و در نهایت درک بهتر خدا میشه.تفکر باعث تکامل عقل میشه.تکامل عقل باعث درک بهتر میشه.در نتیجه ابتدا باید تفکر کرد بعد در صورت بی نتیجه موندن رفت سراغ لغمه حاضر آماده.ینی مراجع که بهمون میگن فلسفه ماجرارو.--آیه (فتبارک الله احسن الخالقین)"سوره مؤمنون آیه14:چرا خدا به خودش تبریک گفته؟در تبدیل نطفه به علقه چرا تبریک نگفت؟در تبدیل علقه به مضغه چرا تبریک نگفت؟چرا تو مرحله دمیدن روح تبریک گفت؟خدا با دمیدن روح خودش در ما به ما یک شئور الهی میده.این آیه درکش واقعن سخته.طبق صحبتهای تلفنی با آقای مکارم شیرازی:ایشون گفتن که چون مرحله دمیدن روح برای فقط انسانه پس به خاطر همینه که خدا به خودش تبریک میگه.ایشون به من گفتن که تو تفسیرالمیزانم نوشته همین جملرو ولی من نرفتم دنبال اون کتاب.(از تفسیر ایشون اینگونه میشه برداشت کرد که حیوانات روح الهی ندارن و برا نقضشم کافیه بگیم:پس چجوریه که حیوانات شبانه روز دارن خدارو تسبیح میکنن؟؟انسان که روح الهی داره این کارارو نمیکنه.بالاخره یکیش غلطه).خب پس میشه نتیجه گرفت که خدا از وجود بی پایان خودش تو مام بخشیده.به خاطر همینه که توبرو قبول میکنه.انسان تواب اون روح الهیه توش زنده شده.
البته این آیه یه شبهه ای داره.خدا گفته"وبزرگوار است خدا،بهترین خالقان"(خالقین).چرا خدا گفته خالقان درحالی که غیر از خودش خالقی وجود نداره؟؟دلیل دارم واسش که چرا گفته خالقان ولی واقعا قانع کننده نیس.خوهشا در باره این تو پ.خ ها بحث کنیم چون اینجا جاش نیس.
خب این جواب پستای صفحه اول
آبی: منبع این حرفتون کجاست؟ اگه فکر خودتون، پس شما هم مسائل رو با فکر خودتون می سنجید و نباید به جناب ناطق بخاطر دیس لایک دادن ایراد بگیرید.
سبز: منبع این حرفتون کجاست؟ سریع هم میگید نمیشه منکرش شد!!! بنده حرف بی سند رو منکرم. سند مورد قبول بنده قرآن و سنته
قرمز: منبع این حرفتون کجاست؟ بیشتر توضیح بدید.
قهوه ای: این همه حرف که زدید نفهمیدم رد کردید حرفمو یا تایید. اصلا ارتباط داشت؟ صحبت این بود که تفکر در ذات خدا ثمره مفید نداره، شما چی جواب دادی؟!
 

Daimon

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
323
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
helli 4.تا چشه یکیم دراد اینومیذارم:x
شهر
اونجایی ک مردمش نمیخوابنو همیشه زندگی درجریانه
مدال المپیاد
شیمیو زیست بود.بد شد زیست...برای ادبی اسم نوشتم آخرم سر جل3 نرفتم...یهو دیدم قبول شدم!!
دانشگاه
فقط HarVard
رشته دانشگاه
شناختوساخت سس مایونز(داریم)
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

به نقل از طهورا :
آبی: منبع این حرفتون کجاست؟ اگه فکر خودتون، پس شما هم مسائل رو با فکر خودتون می سنجید و نباید به جناب ناطق بخاطر دیس لایک دادن ایراد بگیرید.
سبز: منبع این حرفتون کجاست؟ سریع هم میگید نمیشه منکرش شد!!! بنده حرف بی سند رو منکرم. سند مورد قبول بنده قرآن و سنته
قرمز: منبع این حرفتون کجاست؟ بیشتر توضیح بدید.
قهوه ای: این همه حرف که زدید نفهمیدم رد کردید حرفمو یا تایید. اصلا ارتباط داشت؟ صحبت این بود که تفکر در ذات خدا ثمره مفید نداره، شما چی جواب دادی؟!
چرا واسه همه چی میخواین بگین که اسلام اینو گفته-قرآن اینو گفته؟؟شرط میبندم تاحالا نشستین با دقت قرآنو نحج البلاغه رو بخونین. همین نحج البلاغه باعث شد خیلیا مثه من برن طرف تحقیق درباره حقیقت اسلام.برن دنبال فلسفه و منطق.اگه منطق اینه که هرچی قرآن آورده درسته مطلقه،خب پس بشینین قرآن بخونیدو بدون منطق قبولش کنین.یا بشینین کتاباییو بخونین که فلسفه نوینو آوردن با اسلام قاطی کردن یه چیزی شده که خودشونم نفهمیدن.کم رو کمبودای اسلام تاحالا سرپوش گذاشته نشده.از احکامی مثه ارتداد یا سنگسارگرفته که بی رحمیه مطلقه تا اینجاکه شما دینتو از اسلام به دین دیگه ای تغییر بدین باید کشتتون.آخه با چی میخوای اینارو ثابت کنین؟؟؟کجای عقل میتونه اینو قبول کنه؟؟؟واقعاواسه رد کردن کافیه که توقرآن این نیومده و واسه تاییدم کافیه بگیم تو قرآن این اومده؟؟؟اونوخ ما باید واسه حرفامون 50تا منبع بیاریم.اینه اسلام؟؟؟چرا نمیاین بگین که قرآن گفته تو آیاتش تفکر کنین.چرا نمیگیم که پیامبرا همون طور که از اسمشون پیداس فقط پیام آور بودن.حالا همینا شدن واسه ما عامل اختلاف بین ادیان.تاحالا رفتین دنبال ادیان دیگه.مسیحیت تحریف شده(از دید یه سریا)تطابق نسبتا زیادی با اسلام داره.همین یهودیت که میگین اِلَنو بِلَن،70% کارای اسلام مثه آمین گفتنو گوشت خوک حرومه کاملا کپی از اونه.غسل یا همون شست شو تو مسحیت اومده.ختنه تو یهودیت اومده و....حالا همین یهودیا چون واقعا موسی رو شناخته بودن بعد از حمله به اعراب تردش کردن.اینارو میشه از کجا فهمید؟؟لابد از تو قرآن!!واسه درک بهتر دین باید تفکر کرد توش.باید مطالعه کرد.اینو خداهم تو همین قرآن گفته.ینی چی تفکر؟؟تفکرو شما با کجات انجام میدی؟؟با قلبت یا با عقلت؟؟من با عقلم انجام میدم.خدا مارو دعوت کرده به تفکر تو آیاتش.شما آیه خام قرآنو میبینی.نرفتی استدلالش کنی.
پیامبرا استدلال میاوردن همراه آیه.شما آیشو میاری.بیا استدلال کنیم.7سال فلسفو منطقو عرفان خوندم.حالا میفهمم که میگن منبع همه چی ذهن انسانه راس میگن.آقا بشین تمام تعصباییو که باعث مرگ حقیقت میشه رو بزار کنارو ببین حرفا با عقلت جور در میان یا نه.با همون عقل برو 4تا کتاب منطقو فلسفه و عرفان از بزرگای این کارا بخون،بعدبرو سراغ قرآن توجیهش کن.یا اینکه برو قرآنو بخون بعدا یه غیر مسلمون اومد گفت واسه چی باید این کارو انجام داد بگو چون قرآن گفته.ببین اگه پوزخند بهت نزد.
بچها من دیگه حالو حوصله جاییو ندارم منبع میخوان.من منبع همه چیم عقلمه.فقط بگم واسه اونایی که شکی تو اسلام ندارنو فقط دنبال منبعن یه سری به تاپیک زیر بزنن.صفحه 30 کاملا "جواد-ب"با استفاده از منبع گفته یه چیزاییو.پست"منتظر"رو هم اول بخونین.بعدا میفهمین چیو تا الآن داشتین همینجوری قبول میکردین.
http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,80971.580.html
میدونم این پستم یه جورایی اسپمه.پس اگه خواستین پاکش کنین.
 

hich

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
161
امتیاز
244
نام مرکز سمپاد
علامه طباطبایی
شهر
اراک
رشته دانشگاه
الهیات
پاسخ : خدا و بنده ي باهوشش لوسيفر يا شيطان

به نقل از daimon :
چرا واسه همه چی میخواین بگین که اسلام اینو گفته-قرآن اینو گفته؟؟شرط میبندم تاحالا نشستین با دقت قرآنو نحج البلاغه رو بخونین. همین نحج البلاغه باعث شد خیلیا مثه من برن طرف تحقیق درباره حقیقت اسلام.برن دنبال فلسفه و منطق.اگه منطق اینه که هرچی قرآن آورده درسته مطلقه،خب پس بشینین قرآن بخونیدو بدون منطق قبولش کنین.یا بشینین کتاباییو بخونین که فلسفه نوینو آوردن با اسلام قاطی کردن یه چیزی شده که خودشونم نفهمیدن.کم رو کمبودای اسلام تاحالا سرپوش گذاشته نشده.از احکامی مثه ارتداد یا سنگسارگرفته که بی رحمیه مطلقه تا اینجاکه شما دینتو از اسلام به دین دیگه ای تغییر بدین باید کشتتون.آخه با چی میخوای اینارو ثابت کنین؟؟؟کجای عقل میتونه اینو قبول کنه؟؟؟واقعاواسه رد کردن کافیه که توقرآن این نیومده و واسه تاییدم کافیه بگیم تو قرآن این اومده؟؟؟اونوخ ما باید واسه حرفامون 50تا منبع بیاریم.اینه اسلام؟؟؟چرا نمیاین بگین که قرآن گفته تو آیاتش تفکر کنین.چرا نمیگیم که پیامبرا همون طور که از اسمشون پیداس فقط پیام آور بودن.حالا همینا شدن واسه ما عامل اختلاف بین ادیان.تاحالا رفتین دنبال ادیان دیگه.مسیحیت تحریف شده(از دید یه سریا)تطابق نسبتا زیادی با اسلام داره.همین یهودیت که میگین اِلَنو بِلَن،70% کارای اسلام مثه آمین گفتنو گوشت خوک حرومه کاملا کپی از اونه.غسل یا همون شست شو تو مسحیت اومده.ختنه تو یهودیت اومده و....حالا همین یهودیا چون واقعا موسی رو شناخته بودن بعد از حمله به اعراب تردش کردن.اینارو میشه از کجا فهمید؟؟لابد از تو قرآن!!واسه درک بهتر دین باید تفکر کرد توش.باید مطالعه کرد.اینو خداهم تو همین قرآن گفته.ینی چی تفکر؟؟تفکرو شما با کجات انجام میدی؟؟با قلبت یا با عقلت؟؟من با عقلم انجام میدم.خدا مارو دعوت کرده به تفکر تو آیاتش.شما آیه خام قرآنو میبینی.نرفتی استدلالش کنی.
پیامبرا استدلال میاوردن همراه آیه.شما آیشو میاری.بیا استدلال کنیم.7سال فلسفو منطقو عرفان خوندم.حالا میفهمم که میگن منبع همه چی ذهن انسانه راس میگن.آقا بشین تمام تعصباییو که باعث مرگ حقیقت میشه رو بزار کنارو ببین حرفا با عقلت جور در میان یا نه.با همون عقل برو 4تا کتاب منطقو فلسفه و عرفان از بزرگای این کارا بخون،بعدبرو سراغ قرآن توجیهش کن.یا اینکه برو قرآنو بخون بعدا یه غیر مسلمون اومد گفت واسه چی باید این کارو انجام داد بگو چون قرآن گفته.ببین اگه پوزخند بهت نزد.
بچها من دیگه حالو حوصله جاییو ندارم منبع میخوان.من منبع همه چیم عقلمه.فقط بگم واسه اونایی که شکی تو اسلام ندارنو فقط دنبال منبعن یه سری به تاپیک زیر بزنن.صفحه 30 کاملا "جواد-ب"با استفاده از منبع گفته یه چیزاییو.پست"منتظر"رو هم اول بخونین.بعدا میفهمین چیو تا الآن داشتین همینجوری قبول میکردین.
http://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,80971.580.html
میدونم این پستم یه جورایی اسپمه.پس اگه خواستین پاکش کنین.
قرمز: شما هنوز اصول دین اسلام رو نپذیرفتید. با این حرفتون خدا و پیامبر و همه رو زیر سوال بردید. شما تابع عقل نیستید. عقل تابع نفس که عقل نیست نفسه.
بنده هم فلسفه خوندم هم منطق خوندم هم کلام خوندم هم تفسیر خوندم بفضل خدا با کسانی هم ارتباط داشتم و دارم که شما بخواب هم ندیدید. البته اگر هم ببینید منکر میشید چون فضای فکریتون پر شده از اینکه من میفهمم پس به چیزی نیاز ندارم. اگه به چیزی نیاز ندارید جز عقل خودتون پس چرا پیامبر باید بیاد؟
شما اهل مطالعه هستید ظاهرا. خب برید کتاب العقل اصول کافی رو بخونید ببینید اصلا تعریف عقل چیه.
مشکل من و شما اینه که من میگم به اهل بیت نیاز دارم شما میگی حسبنا العقلی!
 
بالا