• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

برگزاری همایش

  • شروع کننده موضوع
  • #1

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
خب بچه ها من قصد دارم تا یک همایش تو مرکزمون برگزار کنم و اونطور که تصمیم گرفتیم این بودش نانو و زیست و شیمی باشه و محوریت رو روی شیمی بذاریم و نانو رو هم کلا ردیفه همه چیزش و یکی قولشو داده اگه برگزارش کنیم و زیست رو هم به صورت حاشیه ای برگزار کنیم.
راستش به کمک نیاز دارم و اشتراک تجربه هاتون با من
اونچه که تا حالا اتفاق افتاده و اونچه فک میکنم نیاز به گفتنش هست رو میگم
اولش که انگیزه بود تا یکی همایشی داشته باشیم و بچه ها استقبال میکردن و من چند باری که پرسیدم بچه ها خواستنو و چون نسبتا پتانسیلشو تو بچه هامون میبینم تصمیم گرفتیم و با جواد ب. و BLACK DEATH که از دوستان بودن حرف زدیمو که البته الان علی فک کنم نیستش و بعد با یسیری دیگه از بچه ها که تواناییش رو درشون میدیدم و بعد دو سه تا معلم هم گفتمو گفتن که پاین.
بعد رفتم پیش مدیر(خوشبختانه مدیر بسیار فهیمی داریم از نظر من) و باهش در میون گذاشتمو یک وقت جلسه گرفتم در روز شنبه ی هفته ی پیش که ما از اواسط زنگ اول تا اواسط زنگ دوم تو یک جلسه ی گروهی بودیمو حرفایی زدیم یکسری صحبت ها کردیم و راستش کمکی خیلی بزرگی که کرد اینه که مدیر ما معان رییس آموزش پرورش استان و کمیته ی علمی بوده تا حالا میزان زیادی همایش داشته و برگزار کرده و حرف ها صحبت هاش یک دید همه جانبه بهمون داد و باعث بیش از پیش روشن شدن موضوع شد،و خیلی هم کمککرد که بدونیم میخایم چیکار کنیم و آیا اصلا میتونیم یا نه و ...

در کل نتایجی که چه از صحبت های خودمون چه مدیر بدست اومد اینطور بود:
بحث بسیار مهمی که در برگزاری یک همایش هستش اینه مهم تنها برگزاری نیستش بلکه موفقیت یکی همایش اهمیت بسیار زیادی داره و اینکه این موفقیت حفظ بشه و سیر نزولی به خودش نگیره.
خوب بنظرم میبایست ما که سومیم خیلی زیاد برای برگزار همایش در پایه ای عمل نکنیم و اونو به سال ایینی هامون بسط بدیم که استمرار و موفقیتش رو برای سالهای بعد بتونیم تضمین کنیم و تو این ضمینه باید از بچه های علاقه مند دومی و المپیادیاشون کمک بگیریم. در واقع ما باید کاری بکنیم که دوما در بطن قرار بگیرن و ما صرف هماهنگی و اینکه اگر نیازی به راهنمایی باشه برای راهنمایی در صحنه باشیم و برای این شناسایی دومایی با پتانسیل لازم اهمیت داره که همکاری دومایی که میشناسیم رو به عنوان نمایندگان ما میطلبه.
مسئله ی بعدی که بهش برخوردیم اینه که میخایم این رو در چه سطحی برگزار کنیم و چطور باشه،آیا استانی یا کشوری، راستش شاید گزینه ی کشوری سنگ بزرگی برای اول کار باشه اما استانی هم اصلا همایش نمیشه گذاشت اسمشو، پس شاید بهترین گزینه برای مدارس ما گزینه ی همایش بین مراکز سمپاد باشه. که همایش رو به سطح کشوری میرسونه اما حجمش رو بیشتر از توان ما نمیکنه.
بعدی مسئله ی بستن کادر هاس که شاید پایه ای تضمین در جهت موفقیت همایش یک همایش باشه که ما میخایم کادرمون رو با کیا ببندیم چطور ببندیم و .. . دیدم که توی پستای قبلی حرف از کادر اجرایی و کادر علمی شده بود اینها که من میخام روشن بشم که وضعیت این کادر ها چیه اگه میتونین منو روشن کنین. تصمصیم که ما داریم که همایش یک بحث واقعا سنگینه اینطور که وقتی از این جلسه بیرون اومدیم فهمیدیم و ما سومی ها امتان نهایی داریم با ضریب 25% تاثیر در کنکور و و توی دوماه یا یک ماه مونده به برگزاری که همه چی فشرده میشه مسلمن ما اگه جا نزنیم خیلی بهمون فشار خواهد اومد و من هم اونقدر از این مسئله و احتمال جا زدن بچه ها میترسم که میخام اگه از این اول حس کنم احتمالش اونقدر هس که چنین اتفاقی بیفته بیخیال برگزاری چنین چیزی بشم، جدا این مسیله ته دل منو خالی میکنه و میخام تجربه دارای برگزاری یکم در مورد این این مسیله توضیح بدنو به من کمک کنن.
مسیله ی بعد ما باید بتونیم حمایت معلمین مدرسه جلب کنیم که این یکی خوشبختانه کار سختی و نیس و تنها نیازمون برای مدیرمونه که علی رغم دلسردی زیادی که در ما ایجاد کرد که البته کاملا بجا بودش نسبتا پشت ماس و گفته اگه بخایم رو حمایتش میتونیم حساب کنیم و وی جلسه ی هییت آموزش مدرسه که هر دوشنبه تشکیل جلسه میدن این موضوع رو مطرح خواهد کرد.
مسیله باید ما باید بعد از چیدن کادر گروه های علمی مشخص کنیم و هرچقدر بتونیم قدر تر و دقیق تر این کار رو انجام بدیم نتیجه ی بهتری هم خواهیم گرفت مسلما. و مسائل بین اینا رو هم بعد چیدن باید کاملا مشخص کنیم که جای کاری مبهم نمونه و ارایه ی پروتکل های داخلیشون و تعیین ملاک رو بتونن به خوبی انجام بدن .
کادر ما باید مناسب باشن و از کار متداوم اونها اطمینان داشته باشیم و همون قضیه نباشه که بخانو بیان و اینطور بشه که اولش قوی کار کننو بعد هم کم کم بیخیال این مسیله بشن. اگه بخایم اولش بریم ینی تا اخرشو قبول کردیم.
یسری مسایل بحث افرادی هست که مدیریت رو به عهده میگیرن و که باید یک دید کلی و دقیق و یک جمع بندی مناسب از این قضیه داشته باشن که بین من و دوستانی هست که باهشون همکاری دارم و مدیرو و معاون اموزش و غیره که اونروز تو جلسه حضور داشتن ما باید تا ریزه کاری ها برامون مشخص باشه و جدیت داشته باشیم تو تقویم اجرایی و جلسات دقیقی با هم داشته باشیم و بخاطر این باید ابتداعا یک پروتکل کلی بچینیم و داشته باشیم که البته ما دوهفته زمان خواستیم برای چیدن همین پروتکل که لازمش اینه اول بذدونیم برگذاری یک همایش به چه صورت و به کمک کسانی نیاز دارم که قبلا همایشی اجرا کردن و بعد این پروتکل میخام تصمیم بگیرم که توانش درمون هست که اجراش کنیم یا اینکه نه و بقیه مسایل.
مسیله ی بعد که شاید پیش از رفتن پیش مدیر برای خودم به شخصه روشن نبود مسیله ی مشوق هاست و اسپانسرها. هر همایشی نیاز به یسری مشوق ها داره،نمیشه به یک دست و هورا بسنده کرد و مسلمن نیاز به چیزی بیشتر از این هاست، و الا از سال بعدش میگن که به چه درد میخورد و چه فایده ای داشتش این که فقط یک دست و جیغ و هورای صرف. البته قول یک همایت مالی نسبی اندکی رو هم دادن و هم اگه بشه جلب کرد از جاهای مختلف یا همون اسپانسر ها که این بخشیه که من در موردش کاملا روشن نیستم نیاز به کمک داره میشه جمش کرد و مشوق های مناسبی براش دست و پا کرد که علاوه بر مدیر فعلا دوستان گفتن که نمایندگی سمپاد هم کمک میکنه که باید در مورد این کمکش باید اطلاعات جمع اوری کنم و اگه کسی میدونه که چجوریاس یک توضیحی بده والبته اگه جای دیگه ای که توان و آمادگی اینکه ما بتونیم به عنوان اسپانسر جذبش کنیم و کلا این قضیه رو همونطور که گفتم هیچ پیش ضمینه ای راجبش ندارم.
و اسپانسر و پشتیبان علمی هم اهمیت داره که مثلا انجمن معلمین شهر یا کارگروه آموزشی یا پارک علم و فن اوری یا چیزای شبیهش بشن پشتیبان علمی آرمشون رو زیر پوسترمون بزنیم و بعد هم پای تقدیر ناممون رو امضا کنن و بشه یک کار پایه دار،این رو هم جزو همون دسته بالایی هستش که من اطلاعی ازشون نداشتم اما اونطور که شنیدم مثلا یکی از معلمین شیمی مدرسه همایش شیمی فرزانگان که امسال نمیخوان برگذار کنن رو همکاری داشته و گویا رابط اونها با انجمن معلمین اون بوده،پس میشه تا حدی از این ظرفیت استفاده کرد. و بعد هم یکی دیگه از معلمین ریاست کارگروه کاگروه آموزشیی چیزی بوده بعد اون هم میتونه به عنوان جلب حمایت اونها اگه بتونیم جلبش کنیم عمل کنه و بعد هم چیز ذدیگه اگه میشناسید و میدونید چطوری میشه کسانی که همایش برگزار کردن لطفا راهنمایی کنن.
مسیله ی بد گروه روابط عمومین هستش که باید اطلاع رسانی و تبلیغات رو به عهده بگیرن که به عهده ی جواد هستش و براش رو سمپادیا هم حساب ویژه ای باز کردیم و بعد هم مسیله ی ارتباطمون با مراکزی که گفتم رو باید این بخش به عهده بگیره پس باید درست انتخاب بشنو از پسش بر بیان.
تقسیم کار باید بصورتی کاملا دقیق صورت بگیره که به عهده ی افرادیست که مسیولیتش رو به عهده گرفتند و باید به توجه به توانایی ها و غیره انجام بشه که بحثش داخل همون انتخاب کادر و گره ها هستش.
مسئله ی باید که مدیر روش توجه ویزه ای داشت و فک کنم اونچه ازمون میخاد و ما باید بهش ارایه بدیم تا راضیش کنه مسیلهی برون ده هستش،اینکه این همایش که برگزار میشه قراره چه برون دهی برای ما داشته باشه و چه نتیجه ای حاصل بشه، برای اینکار نیاز مندیم رو جنبه ی قدرتمند بودن همایش و در نتیجه ارتقاء سطح علمی کار کنیم در ارتباط مستقیم با تمام موارد بالاس و برون ده ظاهری و نهایی که مجموعه ی مقالات بدست اومده هست در نهایت باید بصورت محتوای اینترنتی و مجازی ارایه بشه و در دسترس قرار بگیره که این رو باید بخش روابط عمومیمون انجام بده و با پشتوانه ی مراکز اسپانسر علمیمون انجام بشه که در نهایت نشانی اینترنتی که باید برای همایش زده بشه رو لینک بدن در سایت های رسمیشون.

فعلا تا همینجاش کافیه و البته یسری چیزای دیگه هم هست که در نظر دارم اما بهتره باشه برای بعد تا در موردش صحبت و تصمیمی گیری بشه.
فعلا این جایگاهی باشه برای صحبت و تصمیم گیری و هماهنگی و همچنین استفاده از تجربه ی دوستانی که میتونن مارو راهنمایی و کمک کنن و روشن شدن بیشتر مسیله و اگه کسی مایل به همکاری باشه شناسایی اونها.
ممنون.
 

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : برگزاری همایش

خب فکر خیلی خوبیه
برگزاری همایش به ی سری افراد نیاز داره
یکی مسئول ارتاباطات یکی امور مالی و...
خب برای کمک حتما باید از اون شهر باشه؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
پاسخ : برگزاری همایش

حالا دیگه نه، یک تصمیم جدید گرفته شد امروز با مدیرمون که بدلیل برای اینکه بارشو و اینکه تازکاریم رو بتاونیم پوشش بدیم رو این اولین دورش برای ضمینه سازی وارد فضا و باغ شدن و فهمیدن چی به چی و کل سایر قضایا ها به صورت اینترنتی برگزار کنیم و جوایز بفرستیمو اینا و فعلا تصمیم بر این شده و داورام رو هم لازم نباشه بدویم دنبال استاد که وقت بده و مبتونه پشت سیستمش با ما همکاری کنه پس میتونه اونی که گفتی نباش مهسا :د
 

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : برگزاری همایش

خب حتما باید پسر باشه؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
نه دیگه فک نکنم الان که اینترنتیش کنیم دیگه هر محدودیتی رو عملا نابود نموییدیم.
امروز قرار جلسه گرفتم سه شنبه زنگ سوم مطرح میکنم همه چیو
 

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : برگزاری همایش

خب پس هر کمکی بخوای من پایم!میتونی روم حساب کنی
 

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : برگزاری همایش

خب جلستون چی شد نوید؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #8

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
پاسخ : برگزاری همایش

خب امروز با جواد ب. و مسئولین یک جلسه داشتیم و کلا نتایج اینطور شدش.
بدلایلی که مشکل افرین بود برامونو تو پست قبلی هم پگفته بودم بالاخره تصمیم گرفتیم که از بهترین راه کار ممکن ینی برگزاری یک همایش مجازی استفاده کنیم، اینکار مزایایی که داره چون ما تجربه اجرایی همایش نداریم و سال سوم هستیم و فشار بسیار سنگینی خواهد داشت یک همایش و اخرشم جای دستت درد نکنه باید چه به اعتراضات و چه به حرف های اداره و اینا پشت سرمون جواب پس بدیم و کلیم خرج کنیم که دیده نمیشه، از همه ی اینا مارو راحت میکنه و داوری و هماهنگی های همایش رو هم سهل تر و ارسال مقالات رو هم بهتر و هماهنگی ها هم بهتر و دقیق تر میکنه و یسری مزایای دیگه، حالا که همایش اینترنتی برگزار میشه امکان همکاری همه هم بوجود اومده و دوستانی که دوست داشته باشن همکاری کنن هم میتونن خیلی راحت کمک کنن،تقریبا تمام محدودیت های ممکن برداشته شد اینجوری
قرار در روزای آینده بشینم سایتای همایشات رو بررسی کنمو ببینم چی میخایم و اینا تا در نهایت یک جلسه با مسئول سایت مدرسه داشته باشیمو و یک پایگاه اینترنتی پایه گذاری کنه برامونو اینا
بعد مسیله ی بستن کادر ها و کار گروه های همکارانمون تو رشته های مختلف میمونه و این که ملاک های ارزیابی ارایه بدنو و بدیمو و راجب اون ها تصمیم گیری کنیم در این گروه ها
مدیرم که جوایز رو با تقدیر نامه با امضای مدیر کل و هماهنگی های اداری و نمایندگی سمپاداستان و اینا رو انجام میده که یک سابقه ی پژوهشی بدرد بخور برای ملت شرکت کننده ایجاد بشه که پس فردا بتونن ازش یک استفاده ای ببرن و ماهم که قراره بریم دنبال جلب پشتیبانان و حامیان علمی که بتونن رسمیت و اعتبار بهمون ببخشن و با دانشگاه فردوسی و پژوهشکده ها و پارک علم و فناوری و دیر جاهایی که میتونیم پیدا کنیم صحبت کنیم تا از مقالات اولمون حمایت بکنن که این خیلی خیلی برای مقاله دهنده ها ی آینده خوب خواهد بود و یک دست الکی نمیشه
بعد در مورد مهلت و ایناش تصمیم گرتیم گفتیم وقت بدیم تا پایان بهمن برای ارسال و اردیبهشت اینا بررسی رو تموم کنیم و نتایج رو اعلام کنیم و تا چند وقت دیگه هم که راه افتادشو مشخص شد شروع به فراخوان و و طراحی پوستر و تندیس و غیره
 

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : برگزاری همایش

خب الان به چه سمت هایی نیاز داری؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #10

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
ببین بخش ارزیابی مقالات قبل داوران میتونی تو کارگروه زیست باشی مثلا،هنوز اونقد ریز نشدم که بتونم دقیق برنامه بدم خب
 

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : برگزاری همایش

خب اره زیست خوبه!
پس من هستم
حالا اگه کار دیگه ایم بود بتونم کمک میکنم

خب حالا ی سوال برا زیست چن نفر میخوای؟
 
بالا