• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ٔNewsBlur جایگزین گوگل ریدر قدیم؟

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ibtkm

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,678
امتیاز
3,394
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
اگر آدم به اصطلاح "آنلاین" باشید حتما نام "گوگل ریدر" نامی آشنا شما بود و وقت قابل توجهی رو در اون می‌گذرونید. فید اگریگیتوری که با زبان فارسی سازگار بود و امکان لایک و به اشتراک گذاشتن مطالب در آن صرفا با یک کلیک صورت می‌گرفت و در نهایت سادگی و بدون زحمتی فید‌های مورد علاقتون رو استفاده می‌کنید.
برای ما ایرانی‌ها، یکی از ویژگی‌های منحصر به فردش، "فارسی‌زبانان" اون بود که جمعیت این افراد در گوگل ریدر واقعا قابل توجه بود و همین یکی از مهم‌ترین دلایل هجوم فارسی‌زبانان به گوگل ریدر بود.

متاسفانه در جهت سیاست‌های گوگل و جهت جاری کردن جمعیت به سرویس گوگل پلاس، بسیاری از کیفیت گوگر ریدر کاسته شده و اهالی گوگل ریدر کم کم متفرق شدن و تا کنون هیچ سرویس جایگزین و واقعا مناسبی براش پیدا نشد.
در این مدت افراد مختلفی پروژه‌هایی رو برای ایجاد جایگزین شروع کردن ( حتی چند تا از ایرانیان ) و در حال حاضر سرویس NewsBlur به تازگی کار خودش رو رسما شروع کرده با امید اینکه بتونه جایزگین مناسبی برای گوگل ریدر قدیم باشه!

0IQrtnaIb3B2jYCxiJ6xxi

این سایت محاسن و معایب خاص خودش رو داره و مطمئنا در یک پست نمی‌گنجه. در این سرویس شما می‌تونید رایگان ثبت نام کنید و فید‌های مورد علاقتون رو اضافه کنید. حتی این امکان وجود داره که فید‌هاتون رو از گوگل ریدر import کنید.
کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاشتن مطالب در این سرویس آسونه. نسبتا با زبان فارسی هم هماهنگه. ( کامنتاش با زبان فارسی خیلی خوب نیستن)
تعدادی از کلید‌های میانبر گوگل ریدر نظیر کلید j نیز اینجا جواب می‌دهد.
البته این سایت معایب خاص خودش هم دارد. شاید جدی‌ترین آن این باشد که فعلا به دلیل نداشتن سرمایه‌گذار و پشتوانه‌ی مالی، با ثبت نام رایگان حداکثر می‌توانید ۶۴ فید را دنبال کنید.
محیطش به نوبه‌ی خودش جالبه، ولی اصلا "گرم و ساده" نیست. گوگل ریدر قدیم خودمون یه چیز دیگری بود به نوبه‌ی خودش! و تو این آدم خیلی احساس راحتی نمی‌کنه.


ثبت نام کنید، تستش کنید و نظرتون رو درباره‌ی این سرویس اینجا بگید.
 
بالا