پرسش و پاسخ خودرو

شروع موضوع توسط peihaghi ‏2012/7/19 در انجمن مکانیک

  1. peihaghi

    peihaghi کاربر فوق حرفه ای

    ارسال‌ها:
    1,334
    امتیازات:
    +2,535 / -94
    نام مرکز سمپاد:
    علامه حلی 1
    شهر:
    تهران
    دانشگاه:
    امیر کبیر
    رشته دانشگاه:
    مکانیک (ساخت تولید)
    توی این تاپیک هر سوالی در مورد خودرو دارید بپرسید و اگر جواب پرسشی رو بلدید جواب بدید .
     
    • لایک لایک x 2
  2. ali.mashi

    ali.mashi کاربر فوق حرفه ای

    ارسال‌ها:
    1,253
    امتیازات:
    +8,913 / -118
    نام مرکز سمپاد:
    هاشمــــ II
    دانشگاه:
    علوم پزشکی مشهد
    رشته دانشگاه:
    دندانپزشکی
    پاسخ : پرسش و پاسخ خودرو

    دیفرانسیل دقیقآ چیه و چیکارا میکنه؟!
    آیا انواع خاصی داره؟
     
    • لایک لایک x 1
  3. peihaghi

    peihaghi کاربر فوق حرفه ای

    ارسال‌ها:
    1,334
    امتیازات:
    +2,535 / -94
    نام مرکز سمپاد:
    علامه حلی 1
    شهر:
    تهران
    دانشگاه:
    امیر کبیر
    رشته دانشگاه:
    مکانیک (ساخت تولید)
    پاسخ : پرسش و پاسخ خودرو

    به طور کلی وظیفه ی دیفرانسیل اینه که چرخش میل گاردون ( که به موتور وصله ) رو به محور چرخ ها انتقال بده .
    ولی دیفرانسیل وظیفه ی دیگری هم داره .
    در برخی مواقع لازمه سرعت یک چرخ از چرخ دیگه کمتر باشه . مثلاً توی پیچ ها یا وقتی یک چرخ توی گل گیر کرده لازمه سرعت چرخش یک چرخ از چرخ دیگه کمتر باشه .
     
    • لایک لایک x 4
  4. mahdad

    mahdad کاربر حرفه ای

    ارسال‌ها:
    399
    امتیازات:
    +1,094 / -28
    نام مرکز سمپاد:
    شهید ستاری(یا بقولی "شهید هوابرد")
    پاسخ : پرسش و پاسخ خودرو

    خُب پارسا که توضیحاتُ داد.این یک کلیپ هلو در رابطه با کارکرد دِِف:
    http://www.mediafire.com/?vnjrl5p0du3j5g5
     
    • لایک لایک x 4
  5. farhad53

    farhad53 کاربر جدید

    ارسال‌ها:
    0
    امتیازات:
    +0 / -0
    نام مرکز سمپاد:
    هنرستان کاردانش
    شهر:
    سردشت
    پاسخ : پرسش و پاسخ خودرو

    آیا میشه برای نرم کردن کلاج پژوهTU5405gLx کاری کرد ماشینم کلاج سفتی داره ممنون میشوم اگه کمکم کنید کلاج ماشینم نرم بشه
     
  6. محمد۱۱

    محمد۱۱ کاربر جدید

    ارسال‌ها:
    1
    امتیازات:
    +0 / -0
    نام مرکز سمپاد:
    علامه حلی
    شهر:
    زرند
    سال فارغ التحصیلی:
    1401
    ماشین انژکتوری یعنی چی؟؟؟اصلا انژکتور یعنی چی
     
  7. omidreza

    omidreza wrestler 62 kg

    ارسال‌ها:
    133
    امتیازات:
    +679 / -72
    نام مرکز سمپاد:
    علامه حلی
    شهر:
    .
    سال فارغ التحصیلی:
    0000
    اینستاگرام:
    علت سفت بودن گاز در اکثر پراید ها چیست؟؟
     
  8. Sepehr :D

    Sepehr :D کاربر فوق حرفه ای

    ارسال‌ها:
    723
    امتیازات:
    +5,377 / -233
    نام مرکز سمپاد:
    فلاحی
    شهر:
    فسا
    سال فارغ التحصیلی:
    1397
    دانشگاه:
    علوم پزشکی شیراز
    رشته دانشگاه:
    پزشکی
    تلگرام:
    اینستاگرام:
    موتورها انژکتوری هستن یا کاربراتوری ، اینجا به طور خلاصه مقایسه کرده:
    http://topmecdesign.ir/2016/05/15/carburetor-vs-fuel-injection/
     
    • لایک لایک x 1
  9. kaveh.m

    kaveh.m کاربر نیمه حرفه ای

    ارسال‌ها:
    276
    امتیازات:
    +4,364 / -124
    نام مرکز سمپاد:
    شهید بهشتی
    شهر:
    خرم آباد
    سال فارغ التحصیلی:
    1397
    اینستاگرام:
    با سرویس دریچه گاز و تعویض سیم گاز اوکی میشه

    ماشینیه ک سیستم سوخترسانیش با انژکتور راه افتاده
    انژکتور یجور "شیر برقی" (مث شیر ظرف شویی اصن :D) عه ک از ecu فرمان میگیره ک چطور بنزین رو تو موتور بپاشونه
     
    • لایک لایک x 3
  10. MAHDI.....

    MAHDI..... کاربر فوق فعال

    ارسال‌ها:
    143
    امتیازات:
    +824 / -137
    نام مرکز سمپاد:
    علامه حلی 1
    شهر:
    کرمان
    سال فارغ التحصیلی:
    1398
    دانشگاه:
    دانشگاه تهران
    رشته دانشگاه:
    اقتصاد
    گیربکس های دوکلاجه یعنی چی؟؟
     
  11. kaveh.m

    kaveh.m کاربر نیمه حرفه ای

    ارسال‌ها:
    276
    امتیازات:
    +4,364 / -124
    نام مرکز سمپاد:
    شهید بهشتی
    شهر:
    خرم آباد
    سال فارغ التحصیلی:
    1397
    اینستاگرام:
    فک کن دوتا گیربکس کنار هم بصورت موازی وجود داره ک هرکدوم با یه کلاج مستقل به موتور وصل شده
    روی گیربکس اول دنده های 1 و3 و 5 رو داریم مثلا
    و روی گیربکس دوم دنده های 2 و 4 و6
    _____________________________
    مثلا با دنده 2 در حال شتاب گرفتنیم >> دور بالا میاد و کامپیوتر ماشین تصمیم میگره بیاد دنده 3 =>>

    اگه گیربکس معمولی باشه: 1. کلاج گرفته میشه 2.دنده 2 خلاص میشه 3.دنده 3 جا میخوره 4.کلاج گیربکس با موتور رو درگیر میشه --------کل این داستان مثلا نیم ثانیه طول میکشه (مثلا هاااا)

    اگه گیربکس 2 کلاجه باشه: 1. کلاچ گیربکس دوم آزاد میشه 2. کلاچ گیربکس دوم درگیر میشه ------این یکی مثلا 1 دهم ثانیه طول میکشه
    اینطوریه ک ماشین توپا تو یه چشم ب هم زدن دنده عوض میکنن
    https://cdn.hswstatic.com/gif/dual-clutch-transmission-13.gif
    با این گیف منطقش رو بهتر درک میکنی
     
    • لایک لایک x 1