• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

زینب - ۱۱۴۷۵

  • شروع کننده موضوع
  • #1

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
فیلم های منتخب دیده شده:

1.سینه سرخ/پرویز شیخ طادی
2.دو خواهر/محمد بانک
3.هیچ/عبدالرضا کاهانی
4.ناسپاس/حسن هدایت
5.قلاده های طلا/ابوالقاسم طالبی
6.Pearl-Harbor/Michael Bay
7.ماسک
8.طلا و مس/همایون اسعدیان
9.دلشکسته
10.ساخت ایران
11.ورود ممنوع(آقایون)

فیلم هایی که به جهت نقد دیدمشون:

1.سنگسار ثریا/سیروس نورسته
2.سیصد/زاک اسنایدر


فیلم های آینده:
فعلا هیچی...
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
پاسخ : سینه سرخ

سینه سرخ:

کارگردان=پرویز شیخ طادی
تهیه کننده=اسماعیلی

بازیگران:

1- مهدي احمدي
۲- سپيده گلچين
۳- عليرضا داوودنژاد
۴- رضا افشار
۵- يوسف مرادي
۶- سينا بلگوري
۷- شهاب الدين محمدي
۸- عليرضا شيخ الاسلامي
۹- رضا صفايي پور

خلاصه ی داستان: علي يار كودك دوازده ساله مسلمان در پي مرگ بهترين دوست خود براي احياي او پنهانی به دنبال كسي مي گردد كه دم مسيحيايي داشته باشد، در اين جستجو غير از خود كسي را نمي يابد...

Thumb.aspx


Thumb.aspx


Thumb.aspx


ایده این فیلم از زندگی ارامنه و مسلمانان که به صورت دوستانه و مسالمت آمیز در ایران با یکدیگر زندگی می کنند گرفته شده است.

سینه سرخ نماد داغ و سمبل حضرت مسیح و امام حسین است که روند این فیلم بر مبنای دین اسلام و مسیحیت جلو می رود.

location های این فیلم در شمال کشوره

به نظر من این فیلم یک اثر ناب هنریه
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
پاسخ : دو خواهر

کارگردان:
محمد بانکی

بازیگران:
محمدرضا گلزار، نیکی کریمی، الناز شاکردوست، حامد کمیلی، بهنوش بختیاری، پوراندخت مهیمن و احمد پورمخبر

سال ساخت: 1387

سال اکران: 1388 - (25 شهریور)

خلاصه:داستان فيلم درباره جواني كلاهبردار است كه همزمان با دو خواهر در چهره هاي متفاوت ارتباط برقرار مي كند.

2khahar-1.jpg


2khahar-5.jpg


این فیلم بیشتر جنبه ی سرگرمی داره به نظر من اما قشنگه...
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
پاسخ : سنگسار ثریا

کارگردان:
سیروس نورسته

تهیه کننده:
استیو مک اویتی و جان شپرد

محصول ۲۰۰۸

این فیلم فیلمیست که می توان آن را در رده فیلم های ضد ایرانی- اسلامی قرار داد و طبق معمول توجه مجامع سینمایی غرب را به خود جلب کرده است.
بازیگران:
جیم کویزل
موژان مارنو
شهره آغداشلو

" سنگسار ثریا" فیلمی است که توسط کمپانی ام پاور پیکچرز و با تهیه کنندگی استیو مک اویتی و جان شپرد تولید شده و متن آن را "سیروس نورسته" و همسرش براساس كتابی به‌همین نام، اثر‌ «فریدون صاحب‌جمع» نوشته اند.


داستان فیلم از اینجا شروع می شود که روزنامه نگاری فرانسوی در سفرش به روستایی می رسد و اتومبیلش را برای تعمیر به هاشم، مکانیک روستا می دهد. توقف روزنامه نگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک مواجه شود؛ زنی به نام زهرا به محض دیدن روزنامه نگار او را به خانه خود دعوت می کند و از او می خواهد پای حرف هایش بنشیند. از این نقطه فیلم وارد یک فلش بک می شود و داستان در گذشته روایت می شود و خواهر زاده زهرا "ثریا" در مرکز این ماجرا قرار دارد.

شوهر ثریا که یک زندان بان است قصد تجدید فراش دارد اما چون توانایی پرداخت هزینه هر دو زن را ندارد به ثریا پیشنهاد طلاق می دهد، ثریا وقتی حق و حقوقش را مطالبه می کند مرد نمی پذیرد و با کدخدا و روحانی ده تبانی می کند، نقشه از این قرار است که ثریا را به خانه هاشم برای کلفتی می فرستند، مردی که زنش را از دست داده و به همراه فرزند ناشنوایش زندگی می کند و این ویژگی ها موقعیت را برای متهم شدن ثریا به رابطه با هاشم فراهم می کند.

شوهر ثریا با همدستی کدخدا و ملای ده به زن بی گناه اتهاماتی را نسبت می دهند که در نهایت به سنگسار شدن ثریا منجر می شود ؛هرچند سیروس نورسته ادعا کرده که این فیلم براساس یک واقعیت ساخته شده اما مسائلی که در این فیلم وجود دارد این ادعا را رد می کند.


کپی نابرابر با اصل

در فیلم وقتی زن هاشم می میرد، زنان ده به خانه او هجوم می برند و ماترک زن هاشم را غارت می کنند اما "ثریا منوچهری" که نماد بیداری زنان است، آن ها را از این کار نهی می کند و می گوید:

- هنوز جنازه مرده روی زمینه اونوقت خونه اش رو غارت می کنید؟

این صحنه در عین تاثیر گذار بودنش قبلا در فیلم "زوربای یونانی" به تصویر کشیده شده بود و می توان ادعا کرد؛ این سکانس رقت انگیز را برای متاثر کردن هر چه بیشتر بیننده در "سنگسارثریا" وارد کرده اند. کارگردان زوربای یونانی در سکانسی نشان می دهد که چگونه در حالی که جسد یک پیرزن روی تخت خوابش افتاده زن های روستایی به سمت خانه او هجوم می آورند و اموال او را به غارت می برند و حتی با یکدیگر بر سر تصاحب اموال کشمکش می کنند.

کسانی که فیلم زوربای یونانی را دیده اند یا رمان آن را که به قلم "نیکوس کازانزاکیس" نوشته شده است خوانده اند به راحتی می توانند قضاوت کنند که آیا این سکانس با اقتباس از زوربای یونانی ساخته شده است یا نه، ضمنا بد نیست بدانید، بخشی از داستان "زوربای یونانی" راجع به زنی پاکدامن است که مردان هوسباز ده به او تهمت انحراف می زنند و او را در نهایت در میدان روستا به قتل می رسانند. ( پیدا کنید شباهت ها را...)



اتهامات فمینیستی به قوانین اسلامی

ماجرای فیلم "سنگسار ثریا میم" از یک ادعای فمینیستی آب می خورد؛ ادعای تبعیض جـنس‍‌‍یتی در شرع اسلام و جامعه ایران، و همین توهم را فمینیست ها آنقدر آب و تاب داده اند که جز خودشان کس دیگری باور نمی کند. ادعایی که در قوانین و شریعت اسلامی از آن خبری نیست و بیشتر ساخته و پرداخته ذهن خیال پرداز آنهاست ، از بین نکته های فراوانی که در این فیلم ادعا شده و می شود درباره اش گفت و نوشت یک نکته را متذکر می شوم؛ در جایی از فیلم "کدخدا ابراهیم" ادعایی عجیب را مطرح می کند و به ثریا می گوید:

- وقنی مردی اتهامی به زنش می زنه این وظیفه زنه که بی گناهی خودش رو اثبات کنه. قانون شرع این طور می گه. حتی در موردی که زنی از شوهرش شاکی باشه باز هم اثبات ادعا بر عهده زنه. می فهمی؟!

همه کسانی که ذره ای از قانون مجازات اسلامی اطلاع داشته باشند می دانند که هر کسی ادعایی را در محکمه اسلامی مطرح می کند موظف است خودش برای اثبات حرفش سند و مدرک ارائه کند و این نکته هیچ ارتباطی به جـنس‍‌‍یت فرد ندارد و در تهمت بستن های بدون سند و مدرک ، فرد در مقابل قانون مسئول است تا جایی که در تهمت بستن به نوامیس، کیفرهایی مانند مجازات شلاق پیش بینی شده و به این ترتیب اهرم های بازدارنده ای برای این مسائل قرار داده شده است. ضمنا شریعت اسلام مقرراتی وضع کرده که معمولا اثبات رفتارهای منافی عفت غیر ممکن می شود؛ مثل این که چهار شاهد مرد باید به صورت یکجا و در یک مجلس، به عمل خلاف عفت شهادت بدهند و شهادت جدا جدا به طوری که شائبه تبانی های بعدی به وجود بیاید مردود است.

تحریف قوانین و مقررات جزایی و احکام دین روشی است که این فیلم 5 میلیون دلاری و سرمایه گذاران آمریکاییش در پیش گرفته اند. این اثر به دلیل حجم گسترده اطلاعات غلط برای مخاطبان ایرانی تهیه نشده و غرض از تولید آن تاثیر منفی بر چهره ایران در جهان است.
در این گونه پرونده ها قاضی موظف است فرد اتهام زننده را بازجویی کند، قسم بدهد و در صورتی که فرد نتواند ادعایش را اثبات کند با او به بد ترین صورت برخورد می شود و حق "شهادت دادن" که یکی از حقوق شهروندی در جامعه مسلمین است، برای همیشه از او سلب می شود.


به هر حال فیلم "سنگسار ثریا " روایتگر یک نظام مردسالارانه است. "سیروس نورسته" کارگردان ساکن امریکا با نشان دادن "روستای کوهپایه" به خیال خودش نمادی از جامعه و حکومت ایران را به تصویر کشیده که در آن حقوق زن ها لگدکوب می شود، زن ها همیشه مجبور به سکوت می شوند و مردهایشان تمام قوانین را به نفع خود تصویب و اجرا می کنند (این همان حرفی است که فمینیست ها بر زبان می آورند).

فیلم "سنگسار ثریا" در کل اثری است که از واقعیت های جامعه ایرانی فاصله دارد، بیان تصویری و کلامی اثر شعاری است و از صداقت و حسن نیت سازندگانش خبری نیست.

این فیلم با بازی کردن با احساسات بیننده اش، سعی در فریب دادن و متاثر کردن او را دارد.

هدف دیگر این فیلم تخریب چهره ی روحانیت است(همدستی روحانی روستا برای تهمت زدن به ثریا و سنگسار ثریا بدست او)
 
بالا