• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اندروید یا آی اُ اس

rango

کاربر فعال
ارسال‌ها
21
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
دانشگاه
اگه بشه شیراز یا تهران
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی و ژنتیک
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

باید واقع بین بود
من خودم عاشق اندرویدم
ولی از نظر سرعت android جلوی ios هیچی نداره ولی مال برنامه نویسی شخصی سازی و... android خیلی کامل تره
در نهایت همه چیز برمیگرده به سلیقه شخص :D :D
 

Ehem_Ehem

Saleh
ارسال‌ها
1,864
امتیاز
10,504
نام مرکز سمپاد
شهیدبهشتی
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشکده فنّی دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی معدن
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

به نقل از negar.mr :
البته تو ايران شرايط فرق داره... سرعت نت پايينه، فيلتر بودن خيلي از سايتا واسه دانلود و اينا
هیچ ربطی به سرعت نت نداره. مثلا یه مثال بزن که به سرعت نت مربوط باشه.
به نقل از negar.mr :
و اينكه اندرويد بازار رو داره كه توش تنوع زياده! ولي خب ios سيب چه رو داره كه تنوعش نسبت به بازارچه خيلي كمتره
اپ استور حدود بیست برابر بیشتر اپ داره.

به نقل از m@h$en :
یکی از مهم ترین دلیلا این بود که آیفون از سیستم عامل ios 6 استفاده میکرد.
نخیر. دلیلش اینه که کرنل اندروید لینوکسه و کرنل ios، شاخ ترین سیستم عامل : bsd

×شقایق:پست متوالی ندید.
 

paramore

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
249
امتیاز
1,229
نام مرکز سمپاد
دبيــرـــــتان فرزانــگان يـــك
شهر
تهران
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

اگه نخواى جيل برك كنى، اپ هاى اندرويد كه مجانى هستن، خيلى بيشتر از اپ هاى اپل ه.
خوبيه اندرويد اينه كه ميتونى هر چيزى رو از هر جايى(غير از ماركت) دانلود كنى
 

negar.mr

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,597
امتیاز
4,605
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ٢
شهر
اهواز
دانشگاه
علوم پزشكي فسا
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

به نقل از Ehem_Ehem :
هیچ ربطی به سرعت نت نداره. مثلا یه مثال بزن که به سرعت نت مربوط باشه.اپ استور حدود بیست برابر بیشتر اپ داره.
به نقل از Ehem_Ehem :
هیچ ربطی به سرعت نت نداره. مثلا یه مثال بزن که به سرعت نت مربوط باشه.اپ استور حدود بیست برابر بیشتر اپ داره.
به نقل از Ehem_Ehem :
هیچ ربطی به سرعت نت نداره. مثلا یه مثال بزن که به سرعت نت مربوط باشه.اپ استور حدود بیست برابر بیشتر اپ داره.
واس باز كردن همين اپ استور! بايد سرعتت خوب باشه! من هيچ وقت نتونستم با اينترنت ايرانسل حتي اپ استورو باز كنم! يعني لود نميكنه
فقط با رايتل لود كرد!

ميدونم تنوع اپ استور بيشتره! مشكل همون سرعت بود! سيب چه سبكه راحت باز ميشه ولي اپ استور نه! كه سيب چه هم تنوعش كمه! تازه دردسر اپل ايدي ساختنم داره
ولي بازار راحته! از اين قرطي بازيا نداره كه! :-"
 

mashad_0

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
136
امتیاز
76
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی سنندج
شهر
سنندج
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

اصن اپل یه چیز دیگس .. خیلی دوس دارم که تو زندگیم یه بار یه حس خوب نسبت به اندروید داشته باشم ولی نمیشه .. سیمبین چندسال پیش نوکیا رو ترجیح میدم به اندروید .. حالم خوش نیستااا :-"
 

Arshakeri

ARSALAN
ارسال‌ها
46
امتیاز
281
نام مرکز سمپاد
سید رضی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
فرهنگیان
رشته دانشگاه
آموزش زبان انگلیسی
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

صفحه قفل



اولین صفحه‌ای از هر گوشی که کاربر آن را می‌بیند همین صفحه است به همین خاطر شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در گوشی است. در اینجا خیلی سخت است که بخواهیم بگوییم کدام سیستم عامل برای صفحه قفل عملکرد بهتری داشته است. در هر دو سیستم عامل هنوز کمبودهایی در این قسمت دیده می‌شود و جا برای پیشرفت باز است. در صفحه قفل iOS7 شما به امکاناتی از جمله دسترسی سریع به دوربین گوشی، دسترسی به مرکز کنترل (Control Center) و دسترسی به ناتیفیکیشن بار را دارید. ضمن اینکه صفحه قفل تنها توسط کشیدن انگشت به سمت راست باز خواهد شد. اندروید 4.2 در این قسمت انعطاف پذیری بیشتری دارد شما می‌توانید در اینجا از ویجت‌های مختلف استفاده کنید اما نمی‌توانید تعیین کنید که یک ویجت در کجای صفحه قفل قرار بگیرد در ضمن اینکه با کشیدن انگشت به هر سمتی در اینجا قفل صفحه باز خواهد شد.



هر دو سیستم عامل در این قسمت کارآمد و خوب هستند اگرچه می‌توانستند بهتر از این‌ها عمل کنند.





صفحه اصلی



در صفحه اصلی iOS7 برای قرار گرفتن 24 آیکون در یک صفحه جا در نظر گرفته شده است اما در کمال تعجب در اندروید خالصی که در گوگل نکسوس 4 می‌بینیم تنها 20 آیکون می‌توانند قرار بگیرند با اینکه صفحه نمایش اندازه بزرگ‌تری دارد. اما این نمی‌تواند یک مشکل بزرگ باشد به خصوص که در هر دو سیستم عامل شما می‌توانید آیکون‌های خود را در فولدرهای جداگانه قرار دهید. آیکون‌ها در iOS7 بد نیستند اما خیلی حالت زنده‌ای ندارند اگرچه با تغییر ظاهری که اپل در شکل آیکون‌ها داده است تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اما در اندروید آیکون‌ها روان‌تر هستند و ویجت‌ها یکی از چیزهایی در اندروید هستند که بسیار دوست داشتنی‌اند و iOS هنوز نتوانسته خود را با ویجت سازگار کند.



بنابراین شاید بتوان گفت که در اینجا اندروید عملکرد بهتری دارد.




http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/1.jpg




Quick controls and notifications



سرانجام اپل تنظیماتی که کاربران بسیار به آن نیاز داشتند را در قسمتی به نام Control Center اضافه کرد. این قسمت تنها با کشیدن انگشت از سمت پایین صفحه نمایش به سمت بالا ظاهر می‌شود و در آن تنظیماتی مانند Wi-Fi، بلوتوث، پخش کننده موزیک، تنظیمات نور صفحه، دسترسی به چراغ قوه، ماشین حساب و ... وجود دارد. در اندروید این تنظیمات برای مدت‌ها است که وجود دارند و شما به این تنظیمات از قسمت‌های مختلفی از جمله ویجت‌ها دسترسی داشتید.



در مورد قسمت ناتیفیکیشن‌ها باید بگوییم که در iOS7 این قسمت بهبود زیادی پیدا کرده است در اینجا ابتدا شما مستقیما به رویدادها منتقل خواهید شد که برای افرادی که از تقویم گوشی زیاد استفاده می‌کنند بسیار مناسب است علاوه بر اینکه کاربران این اختیار را در قسمت تنظیمات مشخص کنند کدام ناتیفیکشن‌ها نمایش داده شوند. در اندروید این قسمت تا حدودی از اپل نا کارآمدتر است و می‌توان گفت اپل بعد از iOS7 بهتر عمل کرد.







http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/2.jpg



صفحه کلید شماره گیر و دفترچه تلفن



به نظر می‌آید که هنوز هم افراد برای تماس گرفتن از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. در این قسمت هر دو سیستم عامل کاملا شبیه یکدیگر هستند و تفاوتی در اصل کار هر دو دیده نمی‌شود تنها برتری که در اینجا وجود دارد مربوط به اندروید است که در دفترچه تلفن اندرویدی شما می‌توانید عکس شخص موجود در دفترچه تلفن خود در کنار نام آن مشاهده کنید که در پیدا کردن نام مورد نظر شما می‌تواند موثر باشد.





http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/3.jpg



پیامک‌ها و صفحه کلید



در این قسمت هر دو سیستم عامل حقیقتا خوب عمل می‌کنند اگرچه در قسمت صفحه کلید در اندروید تا حدودی رابط‌های کاربری کمپانی‌های مختلف نیز در امکانات صفحه کلید دخیل هستند اما در مجموع پایه کار هر دو سیستم عامل یکسان است. اما در قسمت پیامک‌ها در سیستم عامل iOS7 شما امکان delivery را ندارید و مطلع نخواهید شد که پیامک شما به شخص فرستنده رسیده است یا خیر. اما در این قسمت iOS برتری را نسبت به اندروید دارد و آن iMessage است که توسط آن شما می‌توانید به راحتی با هر کدام از دوستان خود که آیفون و یا آی‌پد دارند ارتباط برقرار کرده و عکس و متن و حتی ویدئو برای آن‌ها ارسال کنید.







http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/4.jpg



مولتی تسکینگ



این قسمت در هر دو گوشی کاملا شبیه یکدیگر است در iOS7 اپل ظاهر این قسمت را تغییر داده است و بسیار آن را شبیه به اندروید طراحی کرده است. تنها تفاوت در اینجا این است که در اندروید مولتی تسکینگ ظاهر عمودی دارد و در iOS7 حالت افقی دارد. در هردو سیستم عامل این قسمت بسیار کارآمد است.







http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/5.jpg



ویژگی‌های قابل شخصی سازی



در قسمت والپیپرهای اندروید شما امکان استفاده از والپیپرهای زنده را دارید که به گوشی شما جذابیت زیادی را می‌بخشد این ویژگی پیش از این در iOS وجود نداشت اما با ارائه iOS7 ویژگی به نام dynamic wallpapers اضافه شده است که در اصل همان کار والپیپر زنده اندروید را انجام می‌دهد و از سنسورهای گوشی برای حرکت این عکس پس زمینه استفاده می‌کند.




http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/6.jpg




مرورگر وب



در اندروید شما برای مرور اینترنت از Chrome استفاده خواهید کرد که سرعت بسیار خوبی را دارد و از چندین تب پشتیبانی می‌کند در iOS7 شما باید از سافاری به عنوان پیش‌فرض برای مرور اینترنت استفاده کنید و در اینجا ظاهر تغیراتی داشته است و از جمله این تغییرات در قسمت تب‌ها است که به صورت 3 بعدی شده‌اند و تعداد نامحدودی تب می‌توانید باز کنید.



ما بر اساس تجربه فکر می‌کنیم در این قسمت سافاری عملکرد بهتری را دارد.




http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/7.jpg




دوربین و گالری عکس‌ها



ظاهر رابط کاربری iOS7 در این قسمت بسیار ساده و کاربردی است تمام تنظیمات اصلی دوربین به صورت خودکار انجام می‌شوند و برای عکاسی به تخصص خاصی نیاز ندارید اما در اندروید علاوه بر اینکه شما به تنظیمات اتومات دسترسی دارید می‌توانید بسیاری از این تنظیمات را تغییر دهید ضمن اینکه در iOS7 ویژگی‌های جدیدی به دوربین اضافه شده است. ما فکر می‌کنیم رابط کاربری دوربین iOS7 بسیار راحت‌تر و کارآمدتر است.



در قسمت گالری نیز iOS7 عملکرد بهتری را نسبت به اندروید دارد و عکس‌ها را بر اساس منطقه‌ای که در آن عکس تهیه شده به خوبی هر چه تمام‌تر در یک دسته بزرگ به صورت عکس‌های بسیار کوچک قرار می‌دهد.





http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/8.jpg



مولتی مدیا



در اینجا برتری کاملا با اندروید است. شما در این قسمت هیچ دغدغه‌ای ندارید که چگونه ویدئو و موزیک خود را به گوشی منتقل کنید تنها کافی است که گوشی را به رایانه متصل کنید و یا با استفاده از بلوتوث می‌توانید دیتاها را منتقل کنید اما در iOS برای انتقال موزیک و ویدئو شما وابستگی 100 درصد به آیتونز دارید در ضمن اینکه اگر از چند رایانه بخواهید به گوشی خود موزیک و ویدئو منتقل کنید باید فایل اصلی را در تمام آن رایانه‌ها داشته باشید که این عملا غیر ممکن است.



اما در قسمت پخش موزیک هر دو سیستم عامل یکسان هستند و ویژگی‌های یکسانی را ارائه می‌دهند اما در iOS7 شما یک ویژگی جدید را دارید که آن همان رادیوی آیتونز است با این رادیو شما دائما به صورت مجانی می‌توانید به موزیک‌هایی که پخش می‌شود گوش دهید.



بنابراین در قسمت پخش موزیک می‌توان گفت iOS7 عملکرد بهتری دارد.






http://static.gsm.ir/Repository/images/reviews/khordad92/ios7vsandroid/9.jpg


نتیجه گیری



همان‌طور که دیدید خیلی مشکل است که بگوییم کدام سیستم عامل بهتر است این درست مانند این است که بخواهیم بگوییم پرتقال میوه بهتری است یا موز! حقیقت این است که هر دو سیستم عامل به خوبی عمل می‌کنند. البته شاید در نسخه بعدی اندروید شاهد موارد جدیدی باشیم که در این نسخه کنونی وجود ندارند.



به طور کلی برای کسانی که به دنبال یک سیستم عامل‌تر و تمیز و زیبا هستند پیشنهاد ما iOS7 است اما کسانی که برای از سیستم عامل خود انتظار قابلیت‌های شخصی سازی زیاد و راحتی تبادل دیتاها را دارند ما اندروید را پیشنهاد می‌کنیم، شما با کدام سیستم عامل راحت‌تر هستید و به کدام یک علاقه دارید؟
 

Parkoury

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
351
امتیاز
400
نام مرکز سمپاد
حلامه حلی 5
شهر
تهران
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

اینو من قبلا تو یه تاپیک نوشته بودم اینجا فقط پیست میکنم:
بخ نظر من ios بهتره چون:
پردازش: تنها سیستم عاملیه که یجورایی کاملن از Cpu کار میکشه و کارایی که آندروید با 4 هسته میکنه رو با 2 هسته رفع میکنه.من با جفت آندروید و ios کار کردم ولی واقعا قبول کنین که اگه آیفون 5 پردازندش 4 هسته ای بود s4 رو به تمام معنا میخورد تو پردازش

بلوتوث:این یکی از بدیاشه که البته یه جورایی محدودیت گوشیه نه محدودیت سیستم عامل

اپ:تو این مورد که آیفون هیچ چیزی از آندروید کم نداره هیچ که یه سروگردن(به نظر من)بالاتره چون آندروید بعضی از بازیهاس دیتا میخواد که سر اون باید هزار تا بدبختی کشید و بعد از برداشتم تحریم ها که اپل ID و ... هم که تو ایران باز شد دیگه بله!!!!!!!!
از اینجا به بعدم خودم بهش اضافه میکنم:
آندروید احتمال Crash خیلی بالاتره و تعدادشم بیشتره!
امنیت اپل یجورایی عالیه!!!(البته اگه آندروید آنتی ویروس نداشته باشه)!
تو ios7 که notification center هم که وارد شد دیگه گلی بود که به گلزار اضافه شد!!!
من هردو سیستم عاملو دارم و کاملا بی طرف دارم نظر میدم
ممنون
 
ارسال‌ها
446
امتیاز
663
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 2
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
علوم پزشکی زنجان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

از نظرمن آندروید خوبه چون هم ارزونه و کارایی بیش تری داره
 

Quf

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
960
امتیاز
4,226
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

به نقل از meysamasadi :
از نظرمن آندروید خوبه چون هم ارزونه و کارایی بیش تری داره

اول اینکه خیلی از برنامه های اندروید اول برا آی او اس بودن... خیلی بازیا و این حرفا
بعد ارزونی هیچوقت ملاک نیست مگر در شرایطی که هردو ی موارد مورد مقایسه از هر نطر یکسان باشن
بعد با مقوله ی سرعت و این چیزا هم اگر آشنایی ندارید آشنا شید...! (شما الان واسه من توجیه کن که چرا یه بازی اندورید 2 گیگ دیتا داره ولی همون بازی تو آی او اس 250 مگ میشه کلش)...
اما... بنظرم آی او اس یخورده دوشواره! کاربرو به اسم امنیت محدود میکنه که ایرادی هست که وارده و سیاست اپل هم هست و نمیشه کاریش کرد!(جیل بریک)
 

TMNT

علی‌سینا
ارسال‌ها
2,264
امتیاز
2,985
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب 1
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1395
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

به نقل از سَجاد :
اول اینکه خیلی از برنامه های اندروید اول برا آی او اس بودن... خیلی بازیا و این حرفا
بعد ارزونی هیچوقت ملاک نیست مگر در شرایطی که هردو ی موارد مورد مقایسه از هر نطر یکسان باشن
بعد با مقوله ی سرعت و این چیزا هم اگر آشنایی ندارید آشنا شید...! (شما الان واسه من توجیه کن که چرا یه بازی اندورید 2 گیگ دیتا داره ولی همون بازی تو آی او اس 250 مگ میشه کلش)...
اما... بنظرم آی او اس یخورده دوشواره! کاربرو به اسم امنیت محدود میکنه که ایرادی هست که وارده و سیاست اپل هم هست و نمیشه کاریش کرد!(جیل بریک)
برادر چرا شعر میگی؟
یه مثال بزن تا نشونت بدم حتی حجم واسه اندروید کم تر هم هست.
 

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

خب بعضیا یه چیز میگن من نمیتونم یچیزی نگم دیگه :D
گفتین سرعت اندروید پایینه ! :-? شما قیمت آیفون رو در نظر بگیر با قیمتی به مراتب پایینتر یه گوشی اندرویدی بگیرین هیچ مشکلی توی سرعت نداره و وقتی حرف سرعت پایین اندروید میشه به گوشی های سطح پایین و ضعیف گفته میشه !
حجم اپلیکیشن ؟! :)) من اکثر اپ هایی رو که روی اسمارتفون اندرویدی خودم دارم روی آیپدم هم دارم ! توی 70 % موارد حجم اپ روی آی او اس بیشتر بوده (;
در کل نمیگم آی او اس بده خیلی هم خوبه ولی نسبت به اندروید ضعییف تره ! حالا چرا ؟
1- فضای مربوط به هر اپ مختض همون اپ هست ! یعنی من اگه بخوام با اپلیکیشن کروم یا حتی سافاری یه داکیومنت که توی یه اپ هست رو آپلود کنم نمیتونم !
2- دانلود نمیشه کرد ! میخوای بگی کلی نرم افزار دانلود وجود داره !! ولی نداره :D چون همه اونا طی 15 دقیقه بعد از خاموش شدن صفحه یا بیرون رفتن از اپ بسته میشن :ضدلایک
3-وقتی شما با یه اپ ثالث (3rd) با کلی بدبختی یه موزیک یا ویدیو دان میکنی نمیتونی توی اپ های دیفالت آی او اس واردشون کنی !

در کل من انتظار داشتم این امکانات توی آی او اس 7 اضافه بشه که متاسفانه نشده ، چون این چیزایی که گفتم جز ضروریات هست و واقعا نبودش مشکل زاست که باید رو به جیلبریک آورد !
 

Quf

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
960
امتیاز
4,226
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

به نقل از علی‌سینا :
برادر چرا شعر میگی؟
یه مثال بزن تا نشونت بدم حتی حجم واسه اندروید کم تر هم هست.
کسی نگفت برای هر اپ این جمله صدق میکند (قصد مخالفت بود با نفر بالایی پست قبلیم که حاصل شد)؛ و اندروید به سیستم عامل ایده آل (از نظر کاربری) نزدیکتره!(قصد هم دفاع از آی او اس نبود)
دوست بالایی؛ حجم اپلیکیشن منظور نبوده، وجود موجود مسخره ای به اسم دیتا بوده.
 

Rapunzell

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
154
امتیاز
194
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
همدان
پاسخ : اندروید یا آی اُ اس

Ios برای کسایی خوبه که کل کاری که با گوشی می کنن یه زنگ زدن و اس ام اس دادن-ادیت عکس و دانلود آهنگ باشه!
ولی اندروید کلی کارایی داره!کارکرد باهاش راحته،گرافیک صفحه ش بالاست، واسه ی دانلود برنامه برای اندروید چپ و راست به مشکل نمی خورید!!
وقت تلف نمی شه که یه دور بری تو setting و حالا برو تو قسمت wi-fi و حالا اونو روشن کن و 100 تا پیچ در پیچ دیگه!
در کل ios فقط افه داره وگرنه سیستمه شاخی نیست!
 
بالا