• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

چقدر به کشورتون احساس تعلق می‌کنید ؟

0001111

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
355
امتیاز
9,784
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1395
خیلی زیاد واقعا
خدا شاهده اصلا قلبم گرفت
از صبح اومدم اینجا یه امضا نداد ما بریم یه امضا
 
ارسال‌ها
752
امتیاز
18,746
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
پارسه
سال فارغ التحصیلی
1402
مدال المپیاد
Used to Bio
رشته دانشگاه
CS
من کیف می‌کنم و لذت می‌برم از دیدنِ زیبایی هایی که در طبیعت و برخی از فرهنگ های درست نهفته‌س [ البته این ماهی؛ اقیانوس رو از نزدیک ندیده!]
ولی اگه واقع گرا باشیم
طبیعت این وطن (به عنوان یک مثال کوچیک و ملموس) به فنا رفته و داره می‌ره؛ ما هم بعنوان جزئی از این طبیعت...
 

علی.

لنگر انداخته ⚓⚓⚓⚓⚓
ارسال‌ها
216
امتیاز
769
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای ۱
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1401
من کشورم ایرانه و از لحاظ امنیت می تونم بگم ایران خیلی خوب عمل می کنه.
از لحاظ اقتصادی همه می دونیم برعکس امنیت خیلی ضعیف عمل می کنه تا جایی که میشه گفت واحد پول کشور در عمل دلاره اما حقوق ها به ریال.
منابع طبیعی عالی قومیت های بسیار جالب ادبیات بسیار فاخر نوابغ تکرار نشدنی راننده تاکسی های تحلیل گر XD
در کل من خیلی از این که ایران به دنیا اومدم راضی ام چون اگه جای دیگه ای به دنیا می اومدم بسیاری از حقیقت ها رو نمی فهمیدم و تو سیستم کاپیتالیستی، چشم و گوش بسته مثل حیوونا زندگیم رو به پایان می رسوندم یا در یک وضعیت فجیع بدون امنیت حتی جرئت نداشتم از خونه بیرون بیام.
ایران جایی هست که تو واقعا آزادی عمل داری برای این که یه گلیم حسابی از آب برای خودت بکشی بیرون یا زندگی معمولی داشته باشی یا بدبخت عالم بشی.
همه جور آدمی هست که به راحتی می تونن هم دیگه رو پیدا کنن.
یه سری روابط با بعضی کشور ها داره و با بعضی کشور ها نداره.
واقعا معرکه اس.
من در ازای این ها به کشورم ایران احساس تعلق می کنم و تلاش و آرزو می کنم و امید دارم که وضعیت ایران بسیار بسیار بهتر از این و بهتر از بسیاری از ابرقدرت ها بشه.
 
ارسال‌ها
305
امتیاز
7,873
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رفسنجان
سال فارغ التحصیلی
1399
رشته دانشگاه
روانشناسی
من کلا احساسات ملی گرایانه رو از بچگی درک نمیکردم،مثلا اینکه چرا باید یه تیکه از زمین رو بیشتر از بقیش دوست داشته باشم و فقط نسبت به یک قسمت محدودش احساس عاطفه بکنم؟اصن مگه نسخه شدید تره همین احساس توی جنگ های مختلف ریشه نداشته؟هر طرف خاک خودشو میپرستیده و اهمیتی به بقیش نمیداده...

ولی باز از طرف دیگه وقتی با خودم فکر میکنم یاده بچگیم میوفتم که قرار بود اتاقم رو عوض کنم و برم توی یک اتاق بزرگتر ..اتاق جدیدم بزرگتر بود ولی تهه دلم یه حسی داشتم.. از وقتی یادم میومد توی اتاق قبلیم بودم و کلی با هر گوشش خاطره داشتم ..اتاقم یه جورایی حال و هوای خودم رو گرفته بود آخه روی دیواراش کلی خط خطی کرده بودم:D
احساس میکنم شاید احساسم به کشورم هم شبیه همین باشه..کاری به سیاستش یا حکومتش ندارم..احساسم نمیکنم یه برتری یا امتیاز خاصی نسبت به بقیه جاها داشته باشه اما شبیه اتاقم میمونه..جایی که من رو درونش رُشد داده..دلیل نمیشه اتاق های دیگه خونه خوب نباشن بعضیاشون خیلی هم بزرگتر و نورگیر ترن..منتها اونا بزرگ شدنم رو ندیدن..(انشا نوشتم رسماً!)
 

MmmSampadi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
630
امتیاز
2,278
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1405
حس تعلقی ندارم ولی
حداقل بیاید یه کاری کنیم کسایی که بعد ما بیان حس تعلق کنن
 

victor:/

vIctor is loser:/
ارسال‌ها
76
امتیاز
420
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 8
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1402
به نام خدا

هیچی :rolleyes:
 
  • لایک
امتیازات: nokia

maziar

مازیمون
ارسال‌ها
1,962
امتیاز
6,834
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران، استانبول، کوالالامپور، اُسلو!
دانشگاه
Universitetet i Oslo
رشته دانشگاه
ریاضی، CS، نانو الکترونیک
مشکلی که بیشتر پست ها وجود داره اینه که خیلی ها در مورد طبیعت، خاک، شهر یا بخش های فیزیکی ایران صحبت میکنند.

اگر احساس تعلقتون به ایران از نظر خاک و طبیعتش هست، حس تعلقتون به ایران نیست، به یک سری مناطق خاصه. مثلا من حس تعلق به ایران ندارم، ولی به تهران دارم. حالا تهران میتونه بخشی از ایران باشه یا بخشی از مصر! حس تعلق من به تهران وابسته به پرچمش نیست.

وقتی صحبت از حس تعلق به یک کشور میشه، موضوع معمولا در مورد وطن‌گرایی، یا وطن‌پرستیه. یعنی ایده ی ایران، اون روحی که ایران رو ایران میکنه. ایران توی اون مفهوم به معنی تمامیت کشور نیست، بیشتر به معنی بعد معنوی ایرانه.

ایا یک فردی که حس تعلق به ایران میکنه، به سرزمین هایی که ایران از دست داده هم حس تعلق میکنه؟

ایا یک فرد که حس تعلق به ایران میکنه، به دولت، یا حکومت حاکم هم حس تعلق میکنه؟

اگر منظور از اینجا از تعلق اون تعلق معنوی به کشوره، عموما از اون فریاد یک شاه، یک پرچم شروع میشه. اون حس که مهم نیست حاکم کیه، مهم اینه که اون حاکم همه ی مردم زیر این پرچم رو با هم پیوند میده مهمه.

بعد باید در نظر بگیرید که اون مردم کی هستند؟‌فارسی زبان ها؟ ترک زبان ها؟ هر کسی با هر زبونی؟ چی به هم پیوندشون میده؟‌ از این نظر تقسیم بندی، کی ایرانیه و کی ایرانی نیست؟

یا از نظر نژادی؟ ترک، لر، فارس، جود؟ کدوماشون ایرانیند؟ کدوماشون نیستند؟‌

یا از نظر خاکی؟ کسایی که تو مرز ایرانند ایرانیند و کسایی که نیستند ایرانی نیستند؟ چطور درمورد مناطقی که ایران تو ۱۰۰-۲۰۰ سال قبل از دست داده؟ اون مردم هنوز ایرانی هستند؟ یا دیگه ایرانی بودن و اون تعلقشون رو از دست دادند؟‌

منظورم اینه که شما هر مدل تعلقی که به یک کشور داشته باشید، باید بدونید به چیش تعلق دارید؟ چی باعث میشه اون تعلق رو از دست بدید؟‌ محل زندگیتون؟ زبانی که در طول روزمره استفاده میکنید؟ محل تولدتون؟‌ دینتون؟ اون چیه که شماره متعلق به اون کشور یا اون ایده میکنه؟‌
 
بالا