• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

زبان بدن

  • شروع کننده موضوع
  • #1

poorya.kh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,567
امتیاز
8,851
نام مرکز سمپاد
شهیـد بهشتی
شهر
نیشابـور
دانشگاه
علم‌وصنعت‌ ایران
رشته دانشگاه
مهندسی‌کامپیوتر
یکم زیاده ولی مفیده تا اخرش بخونید ... ;;)

شاید چیزای زیادی در مورد زبان بدن شنیده باشید و شاید براتون تکراری باشه ، اما من میخوام این زبانو از یه دید دیگه بررسی کنم
ما انسانا پیام های زیادی رو به هم منتقل میکنیم که فقط 7 تا 10 درصد اونا از راه کلمات هست . حدود 40 درصد از راه لحن صدا و چگونگی تلفظ کلمات و بیش از 50 درصد از راه حالات بدن ، زاویه ی سر و گردن ، تغییرات لب و چشم و چهره منتقل میشن که به مجموعه ی این حرکات زبان بدن میگن .
بعضی از این حرکات ذاتی انسانند و در ژن اونا جای دارن . اما بعضی دیگه از این حرکات به فرهنگ و محل زندگی بستگی داره . برای نمونه هر انسان یه حباب فرضی اطراف خودش داره که بهش حریم شخصی میگه و معدود کسانی رو به این حریم راه میده . این حریم در شهر ها بین 15 تا 45 سانتی متره یعنی هر چی شهر پر جمعیت تر باشه این حریم کوچکتر میشه . ولی در روستا ها این فاصله به بیش از یک متر هم میرسه . میشه این فاصله رو تو شیوه ی دست دادن روستایی ها و شهرنشین ها به خوبی دید .
هر وقت که ما احساس میکنیم کسی بیش از حد به ما نزدیک شده دچار اضطراب یا خشم میشیم و هورمون آدرلین در خون ما ترشح میشه تا ما رو اماده ی دفاع یا پرخاش کنه . پس میشه گفت که چرا در مناطقی که تراکم جمعیت در اون مناطق بیشتره ، میزان جنایت و خشونت هم بیشتره .
حالا این زبانو در یکی دوتا از اعضای بدن بررسی میکنیم :
دست : وضعیت و حرکت های دست از مهم ترین نشانه های غیرکلامی میان انسان هاست . برای نمونه : «کف دست ِ باز و نمایان» نشونه ی صداقت و راست گویی ِ . در حالی که گذاشتن دست یا انگشتا به روی دهان یا بینی یا دزدیدن چشم از چشمان شنونده هنگام حرف زدن میتونه نشانه ی دروغ گویی یا پنهون کاری باشه .واسه فهمیدن دروغ گویی نشونه های دیگه ای هم هست مثل : حالت مردمک چشم ، پلک زدن بیش از حد ، عرق کردن ابروها و ...زبان بدن در اختیار ما نیست و از ناخوداگاه فرمان میگیره که این ناخوداگاه هرگز دروغ نمیگه .(این دست دادن تاریخچه هم داره که اگه خواستین براتون میگم)
90 درصد برداشت دیگران از ما در 90 ثانیه ی ابتدایی اشنایی انجام میشه پس میشه گفت شیوه ی دست دادن تو این برداشت خیلی موثره...
سر و گردن: «چارلزداروین» از اولین کسایی بود که فهمید انسان و بسیاری از موجودات ، اگر به کسی یا چیزی علاقه داشته باشن ، هنگام نگاه کردن به اونا با حتی وقت حرف زدن از اونا ، سر خودشونو به یک سمت خم میکنن ، اما وقتی که کسی در برخورد با ما و شنیدن حرفامون ، سرشو چایین میگیره ، نشونه ی رفتار منفی و عدم پذیرشه .
چشم : چشم ها حقیقی ترین و گویاترین ابزار ارتباطی انسانی هستن . برای نمونه هنگامی که شخصی هیجان زده میشه مردمک چشمش تا 4 برابر بزرگتر میشه . به علاوه چشما در شکل گیری روابط عاشقانه تاثیر زیادی دارن اگر مرد یا زنی عاشق دیگری باشه ، با دیدن اون مردمک های چشمش بزرگ میشه و شیفتگی خودشو فاش میکنه :D

چقدر به این زبان اعتقاد دارین ؟ کلا هر نظری دارید بگید دیگه ، سوالم نمیاد :-"
 

shekoofeh

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
655
امتیاز
4,354
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : زبان بدن

چیز خیلی خفنیه ! :D

به نظر من برای معلّما باید قبل از معلم شدن ، کلاس زبان بدن بذارن ! جدا لازمه !
 
بالا