• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

شرقی ها

  • شروع کننده موضوع
  • #1

mamalmln

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
414
امتیاز
149
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی شهر ری
شهر
تهران
مدال المپیاد
فیزیک
یه سوال داشتم.چهره ی مردم تا حد زیادی تابع منطقه ای که توش زندگی می کنن هستش.مثلا آفریقایی ها به خاطر آفتاب پوستشون سیا شده.البته تر کیب نژاد ها هم مهمه.
حالا سوالم اینه مه چرا مردم شرق |آسیا چشمان کوچیک دارن(یعنی شرایط محیطی چه تاثیری گذاشته؟)
 

dr.eniac

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,641
امتیاز
7,850
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
دانشگاه
علوم‌پزشکی مازندران
رشته دانشگاه
دندان‌پزشکی
پاسخ : شرقی ها

به نژاد اون مردم میگن زرد (یکی از چهار گونه نژادی انسان )
زرد پوستا ویژگی اصلیشون همین چشم بادومی بودنشونه ! فکر نمیکنم شرایط محیطی تاثیری روی این قضیه داشته باشه و محیط باعث این اتفاق بشه
کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و افغانستان و اینجور کشورا هم به خاطر اختلاط با نژاد زرد ویژگی چشم بادومی رو از اونا گرفتن و الا شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خیلی جاهای ایران شبیه این کشوراست ولی مردم اینجوری نشدن
 
  • لایک
امتیازات: HHH

رهاـbehemoth

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
271
امتیاز
701
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : شرقی ها

یه نظریه هست که می گه که انسان موقعی که داشته از تانزانیا به جاهای مختلف دنیا می رفته اول از سیبری می گذره و بعد به خاور دور می رسه. یعنی اول از آفریقا میاد بالا خاور میانه و آسیای میانه رو رد می کنه و از شمال سیبری می گذره و بعد از شمال کشور چین کنونی وارد خاور دور می شه.
حالا چه اتفاقی توی سیبری افتاده؟ زیست شناس ها تصور می کنن که به خاطر سرمایه زیاد و کولاک برف باز نگهداشتن چشم سخت بوده بنا بر این یک لایه چربی دور چشم آدم ها قرار می گیره(یعنی در اثر انتخاب طبیعی) و چشم هاشون این شکلی می شه(چون چشم کوچکتر به معنی ورود کمتر برفه) به علاوه قد شون کوتاه تر می شه تا سطح تماس با باد های خطرناک و کولاک کمتر بشه و قد کوتاه تر شکنندگی و آسیب پذیری شون رو در مقابل برف کمتر می کنه.
بعدشم که وارد خاور دور شده این شکلی می شن.
 
بالا