• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

چگونه از سلامت رم خود با خبر شویم ؟

  • شروع کننده موضوع
  • #1

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
به نقل از الهه :
100869852250.jpg

حافظه رم يکي از مهم‌ترين قطعات تشکيل‌دهنده رايانه است كه کار آن ذخيره همه ابعاد مربوط به برنامه‌هاي نرم‌افزاري کاربردي که اجرا مي‌کنيد و تمام داده‌هاي مورد استفاده شما است. همچنين رم داده‌هاي مهم مربوط به ويندوز را در خود نگه مي‌دارد. هر مشکل رم مي‌تواند به‌طور غيرقابل تصوري جدي باشد. اگر رايانه شما قاطي کرده يا خيلي کند عمل مي‌کند يا حتي از کار باز مي‌ايستد، ممکن است اشکال از رم دستگاه شما باشد.


براي جلوگيري از اين نوع اشکالات بهتر است هر چند وقت يک‌بار، با اجراي يکي از انواع برنامه‌هاي تشخيص‌دهنده (Diagnostic) مانند Memtest86+ ايراد رم را به‌موقع تشخيص داده و آن‌را رفع کنيم. اين برنامه را مي‌توانيد از آدرس: Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool دانلود و در حالت ايزو (Iso) روي لوح فشرده رايت کنيد. نگارش2 اين نرم‌افزار براي ويندوز اکس‌پي و نگارش3 آن مخصوص ويستا است. اين برنامه قبل از استارت ويندوز، مستقيما از روي لوح فشرده قابل بوت بوده، اجرا شده و يک سري آزمايش‌ها را روي رم شما انجام مي‌دهد. ما در اينجا مراحل و نحوه انجام اين آزمايش‌ها را براي شما شرح مي‌دهيم.

1 قبل از هر کار بايوس دستگاه خود را روي حالت بوت از درايو لوح فشرده قرار داده و لوح فشرده را در درايو رايانه خود گذاشته و آن‌را ري‌استارت کنيد. برنامه به‌صورت خودکار بالا آمده، آزمايش‌ها را در محيط رايانه اجرا مي‌کند. شما مي‌توانيد اطلاعات سيستم و وضعيت جاري آزمايش را بر نمايشگر ببينيد. آزمايش ممکن است 20دقيقه طول بکشد. پس از اتمام آزمايش يک پيغام دريافت مي‌کنيد که خطاهاي يافته شده و كامل شدن آزمايش را به شما نشان مي‌دهد.

2 اين جزئيات، سرعت كنوني حافظه رم DDR را به شما نشان داده، سپس آن‌را با نرخ تعيين شده سرعتي که رم شما بايد داشته باشد، مقايسه مي‌کند. اگر سرعت آن خيلي کمتر يا بيشتر از سرعت استاندارد حافظه بود، رم شما دچار مشکل شده است. البته درصد خطاهايي کوچک در حد 5درصد براي رم قابل چشم‌پوشي است. عموما قطعات، سرعت را کمي بيش از حد استاندارد نشان مي‌دهند.

3 اگر مي‌خواهيد خودتان آزمايش را انجام دهيد، دکمه C را فشار داده و نگهداريد. البته امکان دارد نياز به ري‌ست کردن رايانه و اجراي دوباره لوح فشرده برنامه داشته باشيد تا به منوي اجرا و تنظيمات آزمايش دسترسي پيدا کنيد. دکمه 1 را براي دستيابي به فهرست انتخاب فشاردهيد. براي انتخاب آزمايش، دکمه 3 را فشار داده و سپس يکي از دکمه‌هاي 0 تا 9 را براي اجراي آزمايش مورد نظر فشار دهيد. فهرست آزمايش‌ها و آخرين نگارش نرم‌افزار را در سايت اين نرم‌افزار مي‌توانيد بيابيد.
 

H leser

کاربر فعال
ارسال‌ها
52
امتیاز
3
نام مرکز سمپاد
شهید علامه حلی
شهر
تهران
مدال المپیاد
اوووه هزارتا ولي تو يكي شون موفق شدم: مخ زني
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیولوژی
پاسخ : چگونه از سلامت رم خود با خبر شویم ؟

عمدتا روي مادربرد هاي فوكس كان بالاي 4 گيگ رم فاقد خطا و هر گونه مشكل مي باشند و اگه بالاي 3 درصد خطا پيش بياد با يه نرم افزار مي شه كه تصحيحش كرد يا پروسس دوباره.
 
بالا