• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اسوس

  • شروع کننده موضوع
  • #1

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
اسوس به تازگی سری جدیدی از درایوهای نوری DVD فوق باریک خود را موسوم به SLIM روانه بازارهای جهانی کرد.

تی مدیا، امروزه وجود یک درایو‌نوری DVD خوب يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي کاربراني است كه براي راحتي خود و رهايي از وزن سنگين بعضي از نوت‌بوك‌ها به سراغ نت‌بوک‌ها و نوت‌بوک‌هاي سبك فاقد درایورنوری آمده‌اند.

با توجه به اين موضوع و گسترش روز‌افزون اين گونه محصولات، شركت‌هاي توليد‌كننده به ساخت داريو‌هاي نوري خارجي روي آورده‌اند. اما این تجهیزات نیز خود خالی از ایراد نيستند. ایراداتی همچون ابعاد بزرگتر نسبت به نمونه داخلی، وزن بیشتر و محدودیت نسبت به مدل‌های داخلی. اسوس که یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید فناوري است، با ارائه محصولي متفاوت اين محدودیت‌ها را پشت سر گذاشته است.
P_500.jpg

یکی از جدیدترین محصولات این شرکت در زمینه درایو های ‌نوری SLIM نام گرفته است. این درایو قابلیت نوشتن روی انواع دیسک‌های نوري DVD را دارد كه با وجود اين ويژگي كاربر بدون کوچکترین مشکلی می‌تواند از ديسك‌هاي نوري موجود در بازار استفاده كند.

این دستگاه در کلاس محصولات رژيمي (باريك و كم وزن) قرار گرفته است. این موضوع سبب می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی این دستگاه را حمل كنند. این دستگاه فضای بسیار کمی را اشغال می‌كند كه این موضوع بیانگر آن است که کاربران می‌توانند از این دستگاه در هر‌جا استفاده كند.

این درايو‌نوري از طریق رابط USB 2.0 به کامپیوتر متصل می‌شود كه بواسطه اين پورت درايو‌نوري توان مورد نياز براي فعاليت را تأمين مي‌كند. یکی از ویژگی‌ها جالب این محصول مدیریت کابل متصل‌شونده به آن است. به طوری که کاربران می‌توانند طول کابل مازاد را در شیار‌هایی که در بدنه این درایو تعبیه شده است جاسازی كند. از سویی این دستگاه از ویژگی PLUG&PLAY بهره می‌برد. بدین ترتیب کاربران می‌تواند در هر زمان بدون هیچ نگرانی این درایو‌نوري را به دستگاه خود متصل یا جدا كند.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
اسوس مودم Wi-MAX ساخت

اسوس با توجه به رشد چشمگیر فناوری وایمکس، به تازگی دست به تولید مودم وایمکس زده است.



به گزارش روابط عمومی اسوس در ایران، Wi-MAX یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های مربوط به شبکه و اینترنت است که تا چندی قبل فقط به صورت ایده و آزمایش مطرح بود و اینک با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و نیاز روز افزون کاربران به اینترنت پا به عرصه ظهور نهاده است.

در حال حاضر شرکت‌های محدودی به ساخت تجهیزات Wi-MAX می‌پردازند که از آن جمله می‌توان به ASUS اشاره کرد که به عنوان یکی ازسازندگان تجهیزات شبکه درمیان کاربران کامپیوتری شناخته می‌شود.

بر همین اساس با ظهور تکنولوژی Wi-Max، اسوس نیز 4 محصول متنوع در دو گروه ثابت و متحرک ارائه کرده است که در گروه ثابت می‌توان از دو مدل WMVN25E2+ و WMV25E+ نام برد. گفتنی است این محصولات از جدیدترین استاندارد IEEE موسوم به 802.16 e بهره می‌برند.

همچنین یکی از امکانات جالب این مودم‌ها قابلیت VoIP است. در حقیقت نسل بعدی سیستم‌های مخابراتی براساس VoIP خواهد بود. به واسطه این تکنولوژی تمامی مکالمات تلفنی اعم از سیستم‌های ثابت و موبایل، از روی خطوط اینترنت صورت خواهد گرفت و ازمزایای آن می‌توان به قیمت بسیار پایین و همینطور کیفیت بسیار بالای آن اشاره کرد. اما این دو دستگاه علاوه برقابلیت مودم، روتر نیز هستند.

از جمله جذابیت‌های ظاهری این دستگاه می‌توان به رنگ مشکی آن اشاره کرد. همچنین در قسمت بالای این دستگاه تعدادی چراغ به منظور نشان دادن وضعیت دستگاه در حالات مختلف وجود دارد. در پشت این دستگاه 4 پورت شبکه (RJ-45) ،2 پورت تلفن(RJ-11)،دکمه برگرداندن دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه (Reset) و دکمه‌ای به نام EZ SETUP به منظور برقراری سریع اینترنت وجود دارد. همچنین در روی روکش این دستگاه تعدادی شیار وجود دارد که این موضوع باعث به گردش افتادن بهتر جریان هوا و در نتیجه خنک شدن دستگاه می‌شود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
اسوس هم به مایکروسافت پشت کرد

2789880013841069988815_63274_thum.jpg


به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از اسلشگیر، شرکت اسوس پیشتر اعلام کرده بود از نسخه ec7 سیستم عامل ویندوز در دستگاه تبلت خود بهره نمی برد و قصد دارد نسخه 3.0 را جایگزین آن کند.
البته اسوس اولین شرکتی نیست که اقدام به تعویض سیستم عامل در دستگاه تبلت خود کرده، پیشتر شرکت hp هم اقدام مشابهی انجام داده است.
اسوس eee pad را در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان به نمایش گذاشت. این دستگاه دارای صفحه نمایش 10 اینچی لمسی است که ضخامت آن 12.2 اینچ گزارش شده است.
اگرچه گزارش های رسیده نشان از آزمایش نسخه 2.2 froyo اندرویید دارد اما هنوز اخباری از سوی اسوس مبنی بر اینکه قرار است از سیستم عامل اندرویید برای این دستگاه استفاده کند منتشر نشده است.
دیگه دارن همه از ویندوز کناره گیری میکنن تو رایانه های لوحی ای که میخوان بدن ببینیم این مایکروسافت چه تبلتی می ده که رو همه اینا رو کم کنه؟؟!!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
مادربرد جدید اسوس برای حرفه ای ها به بازار آمد.

اسوس به تازگی مادربردی را جهت استفاده در سیستم های خانگی، دفاتر کار و یا کاربران رده های حرفه ای تولید و روانه بازار کرده است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبر گزاری فارس، این مادربرد موسوم به p6t6 ws revolutio، به منظور برخورداری از کارایی بالای گرافیکی به تکنولوژی 3-way sli/crossfirex مجهز است.
این تکنولوژی به کاربران این امکان را می دهد تا همزمان از طریق یک مادربرد بتوانند از دو تکنولوژی 2-way / 3-way sli™ و همینطور crossfirex™ استفاده کنند.
این بدان معناست که کاربران قادر هستند تا سه کارت گرافیک با قابلیت sli را نصب کنند و درعین حال از تنظیمات crossfirex نیزاستفاده کنند. همچنین این مادربرد با داشتن قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 16 pci-e gen2 3-way sli قادر است تا سریعترین و مطمئن ترین کارایی گرافیکی را برای کاربران بویژه آنانکه در زمینه هایی چون طراحی، معماری، هوافضا، صنایع صوتی/تصویری و یا بازیهای رایانه ای فعالیت دارند، فراهم می آورد.
استفاده از شش اسلات پرسرعت pci-e gen2 x16 موجب می شود تا رابطهای i/o برای کاربران به شکل پرسرعت فراهم آید. هر اسلات قادر است تا میزان 8gb/s از پهنای باند را پشتیبانی کند که دو برابر میزان پهنای باند دراسلات pci-e 1.1 است و آن را مناسب برای انواع ارتباطات پرسرعت infiniband و استفاده درزمینه گرافیکهای حرفه ای کرده است. با استفاده از شش اسلات pci-e gen2 x16 کاربر بر اساس نوع نیازش به تعداد کافی رابطهای i/o خواهد داشت. همچنین این مادربرد با داشتن قابلیت بکارگیری پردازنده گرافیکی متعدد همراه با تکنولوژی sli/crossfire به کاربران این امکان را می دهد تا سه کارت گرافیک را در پیکر بندی های 3-way sli و یا crossfirex به کارگیرند.
این مادربرد با استفاده از پورت های (serial attached scsi) sas، امکان ارتقاء هارد دیسک را براحتی برای هر کاربر فراهم می آورد و سازگاری کامل با کارت asus optional sassaby را دارا هستند.
هارد دیسک های از نوع sas سریعتر، امن تر و پایدارتر هستند و در مقایسه با رابط های کنونی sata قادرند تا اطلاعات را با سرعت بیشتر و ضریب اطمینان بالاتر انتقال دهند.
کارکردن با این workstation اسوس می تواند بسیار جالب توجه و لذت بخش باشد چرا که در هنگام راه اندازی این مادربرد، ویژگی diag. led می تواند قطعات اصلی نظیر cpu ،vga ،dram وhdd را مرتبا بررسی کرده و در صورت بروز هر گونه اشکالی ، led نزدیک به قطعه خراب تا زمان رفع مشکل روشن باقی می ماند ودرادامه چنانچه سیستم بدون مشکل راه اندازی شود،led های اطراف لوگوی asus با رنگ آبی روشن کاملا چشم نوازهستند.
همچنین تکنولوژی express gate به کار رفته در این مادربورد، امکان گشت و گذار دردنیای اینترنت را تنها در عرض 5 ثانیه برای کاربران فراهم می آورد. این تکنولوژی در واقع یک سیستم عامل اضافه است که به کاربرامکان استفاده از برنامه های کاربردی نظیر چت کردن با مسنجر، جستجو در فضای وب، اسکایپ، مشاهده فایل های تصویری و یا گوش دادن فایل های صوتی و همینطور بازیهای رایانه ای آنلاین را تنها 5 ثانیه پس از راه اندازی مادربرد را می دهد.
بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا بدون ورود به محیط ویندوز و در کوتاهترین زمان ممکن ضمن گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود آخرین ایمیل های ارسالی از طرف دوستان خود را پاسخ دهند.
این مادربرد همچنین همراه با کارت g.p. diagnosis ارائه می شود. این ابزار قادراست تا امکان بازرسی سریع و دقیق سیستم را فراهم آورد و خطاهای احتمالی را از طریق led نمایش دهد و به کاربران اجازه می دهد تا errorهای موجود در سیستم را در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی کنند. همچنین به منظور راحتی بیشتر کاربران در فرآیند عیب یابی ، ازدکمه های پاور و reset در برروی مادربرد استفاده شده است.

60.jpg
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
اسوس نسل آینده کارت‌های گرافیکی را معرفی کرد

اسوس به عنوان یکی از سازندگان قطعات کامپیوتری بار دیگر علاقه‌مندان دنیای سخت‌افزار را غافلگیر کرد.





بر همین اساس این کمپانی دو سری محصول با نام‌های MARS و ARES تولید کرده است که شگفتی همگان را برانگیخته است. به گزارش روابط عمومی اسوس، خانواده مارس مربوط به NVIDIA و خانواده ARES مربوط به AMD/ATI هستند. از ویژگی‌های این دو سری می‌توان به استفاده از قطعات با کیفیت، برخورداری از دو پردازنده گرافیکی در یک برد، استفاده از بالاترین میزان حافظه گرافیکی و همینطور عرضه با تجهیزات جانبی پیشرفته اشاره کرد.

گفتنی است این رده از کارت‌های گرافیک اسوس در حجمی محدود تولید می‌شوند و به همین دلیل معمولا از قیمت بالاتری به نسبت کارت‌های گرافیک معمولی برخوردارند. کاربران با ARES می‌توانند به ناشناخته‌های دنیای بازی‌های کامپیوتری پی برده و اوج لذت را درحین اجرای بازی‌های کامپیوتری تجربه کنند.

این کارت گرافیک به مانند یک ماشین تقویت شده می‌ماند، که ازسرعت و قدرت خارق‌العاده‌ای نسبت به مدل‌های معمولی برخوردار است به طوری که نسبت به مدل‌های معمولی تا 32% قوی‌تر می‌باشد. در عین حال جدیدترین مدل از خانواده ARES می‌توان از کارت جدید 5870 HD نام برد.

از ویژگی‌های این کارت وجود 3200 واحد پردازشی شناور و 4Gb حافظه گرافیکی از نوع DDR5 است که دارای سرعتی معادل 1.2 GHz می‌باشد. لازم به ذکر است تا کنون بازی و یا بر نامه‌ای تولید نشده است که به این میزان حافظه گرافیکی نیاز داشته باشد و به همین دلیل می‌توان به این کارت لقب نسل آتی کارت گرافیکی را اعطا کرد.

مشخصات این کارت بیانگر این است که این کارت اورکلاکر ها و کسانی که به برنامه‌های موسوم به benchmark اهمیت می‌دهند را راضی می‌سازد. لازم به ذکر است هسته‌های پردازشی این کارت در سرعت 850 MHz فعالیت می‌کنند.

همچنین از خنک‌کننده عظیم این کارت نیز می‌توان به عنوان یکی از ابداعات اسوس نام برد. چرا که این خنک‌کننده از ترکیب فن و هیت سینک تشکیل شده است و فن آن نیز به اندازه 100 میلیمتر می‌باشد که می‌تواند در 6 مرحله هوا را به داخل این سیستم پمپ کند.

در همین حال این سیستم خنک کننده صدای بسیار کمی در موقع اوج فعالیت تولید می‌کند که این موضع در نهایت امری خوشایند برای کاربران خواهد بود. گفتنی است برای تامین برق این کارت گرافیک از 2 رابط 8 پین و 1 رابطه 6 پین استفاده شده و برای تامین برق آن باید از یک منبع تغذیه بسیار مناسب و با کیفیت استفاده شود. این کارت دارای ابعادی برابر با 27/94 x12/7 cm است و به همین خاطر باید از کیس و مادربرد متناسب با آن استفاده شود.
 
  • لایک
امتیازات: death
  • شروع کننده موضوع
  • #6

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : اسوس

اسوس اقدام به معرفی محصول جدید خود یعنی ماوس بی سیم بسیارکوچک کرده است.
این ماوس به ویژه برای کارکردن با نوت بوک هایی کوچک مناسب است.
علاوه برداشتن ابعادی کوچک می توان ازطراحی ظاهری این محصول بعنوان نقطه قوت آن نام برد که با بکارگیری نوآوری هایی منحصربفرد، حداکثر ذخیره سازی انرژی و همینطور امکان شارژ کردن سریع را فراهم می آورد.
ماوس ASUS MS-۷۱ با داشتن ابعادی معادل ۶۵.۸x۲۵.۱x۱۷.۵ میلی متر، لقب "ماوس بند انگشتی" را بخود اختصاص داده است. علاوه براینها دریافت کننده ۲.۴ گیگاهرتزی بکاررفته دراین ماوس، برقراری ارتباط بی سیم درفواصل بیش از ۳۰ متری را امکان پذیر می‌کند.
این ماوس با بکارگیری قابلیت های مدیریت هوشمند توان مصرفی می تواند در زمان های سکون و بلا استفاده بودن ،بصورت خودکار بروی حالت ذخیره کننده انرژی متمرکز شود که این حالت قادراست تا میزان ۷۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند.
کاربران می توانند با ۳ دقیقه شارژکردن این ماوس، به مدت یک روز و بصورت مداوم ازآن استفاده کنند.
علاوه براین، استفاده ازیک آی سی محافظ دراین ماوس از زیان های احتمالی ناشی ازشارژ بیش ازحد جلوگیری می کند.
پورت USB بکار رفته در این ماوس به کاربران این امکان را می دهد تا در حین حرکت نیز بتوانند آن را در هر نقطه ای شارژ کنند.
 
  • لایک
امتیازات: death
  • شروع کننده موضوع
  • #7

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : اسوس

شرکت اسوس هر چند وقت یک‌بار به معرفی فناور‌ي‌ها و محصولات جدید مي‌پردازد که يکي از جدیدترین آنها دستگاه ALL IN ONE معروف Eee اين شرکت است.
Eee-ET2203T.jpg
کامپیوتر‌های ALL IN ONE به کامپيوتر‌هاي اطلاق مي‌شود که تمامی قطعات مانند پردازنده، کارت‌گرافیک، حافظه و غيره در فضايي به اندازه يک مانیتور تعبيه شده‌اند. یکی از ویژگی‌های جالب اين دستگاه‌ها مصرف کم و فضای اندکي است که اشغال مي‌کند. به همين علت اين محصولات بيشتر براي محيط‌هاي اداری کوچک و خانگی که داراي مصارف استانداردي مانند گوش کردن به موسيقي، تماشاي فيلم و کاربرد‌هاي اداري مناسب هستند، کاربرد دارد.

یکی از جدیدترین محصولات این خانواده، ET2203T است که داراي امکانات و ويژگي‌هاي جالبي است. همانطور که از اسم این AON مشخص است، این محصول از خانواده Eee است که یکی از سری محصولات محبوب اسوس است. اسوس برای این دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری مشخصات متنوعي را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند با بودجه مورد نظر خود، این دستگاه را تهیه کند.

ابعاد این دستگاه 48×450×548 ميلي‌متر و وزن آن 8.9 کيلوگرم و رنگ آن مشکی است. اين محصول با سه مدل پردازنده خانواده Core 2 Duo‌ارائه مي‌شود. اين دستگاه مجهز به چهار گيگابايت حافظه DDRII‌است که اين ويژگي در کنار هاردديسک 5400 دور در دقيقه که مجهز به 32 مگابايت است به راحتي نياز کاربر را بر‌اورده مي‌کند.

بر‌اساس اطلاعات ارائه شده، اين محصول با دو مدل هارددیسک SATA II در ظرفیت‌های 320 و 500 گيگابايت ارائه مي‌شود. اما یکی از ویژگی‌های جالب این دستگاه وجود درایو‌نوري Blu-ray است که امکان تماشاي فيلم‌هاي با کیفیت را در اين دستگاه جمع‌وجور به کاربر مي‌دهد. Asus در اين محصول از پردازنده‌گرافيکي Radeon HD 4570 با 256 مگابايت حافظه‌گرافیکی استفاده کرده است که به خوبي نياز‌هاي گرافيکي کاربران امروزي را بر‌اورده کرده است.

از لحاظ پورت‌ها ورودی و خروجی نیز این دستگاه در شرایط ایدالی به سر می‌برد. دستگاه یاد شده مجهز به 6 پورت USB 2.0 در پشت و کنار دستگاه، يک پورت شبکه يک گيگابيتي، کارت‌خوان حافظه با قابليت پشتیبانی از حافظه‌هاي SD/SD HC/MMC/MS (Pro)، خروجي HDMI، خروجی هدفون و ورودی MIC و SPDIF است.

پردازنده صوتي این دستگاه نيز از استاندارد SRS Premium Sound پشتيباني مي‌کند که اين موضوع باعث مي‌شود صداي محيطي خوبي در هنگام تماشاي فيلم و يا گوش دادن موسيقي در اختيار کاربر قرار گيرد.

گفتنی است یکی دیگر از نکات مثبت این دستگاه وجود ماوس و صفحه کلید بی‌سیم است، که کاربران را از شر محدودیت‌های دست و پا گیری که وجود سیم برایشان ایجاد می کند خلاص می‌سازد.
منبع:ایتنا (;
 

H leser

کاربر فعال
ارسال‌ها
52
امتیاز
3
نام مرکز سمپاد
شهید علامه حلی
شهر
تهران
مدال المپیاد
اوووه هزارتا ولي تو يكي شون موفق شدم: مخ زني
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیولوژی
پاسخ : اسوس

به نقل از Shayan-Emperor :
اسوس به تازگی سری جدیدی از درایوهای نوری DVD فوق باریک خود را موسوم به SLIM روانه بازارهای جهانی کرد.

تی مدیا، امروزه وجود یک درایو‌نوری DVD خوب يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي کاربراني است كه براي راحتي خود و رهايي از وزن سنگين بعضي از نوت‌بوك‌ها به سراغ نت‌بوک‌ها و نوت‌بوک‌هاي سبك فاقد درایورنوری آمده‌اند.

با توجه به اين موضوع و گسترش روز‌افزون اين گونه محصولات، شركت‌هاي توليد‌كننده به ساخت داريو‌هاي نوري خارجي روي آورده‌اند. اما این تجهیزات نیز خود خالی از ایراد نيستند. ایراداتی همچون ابعاد بزرگتر نسبت به نمونه داخلی، وزن بیشتر و محدودیت نسبت به مدل‌های داخلی. اسوس که یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید فناوري است، با ارائه محصولي متفاوت اين محدودیت‌ها را پشت سر گذاشته است.
P_500.jpg

یکی از جدیدترین محصولات این شرکت در زمینه درایو های ‌نوری SLIM نام گرفته است. این درایو قابلیت نوشتن روی انواع دیسک‌های نوري DVD را دارد كه با وجود اين ويژگي كاربر بدون کوچکترین مشکلی می‌تواند از ديسك‌هاي نوري موجود در بازار استفاده كند.

این دستگاه در کلاس محصولات رژيمي (باريك و كم وزن) قرار گرفته است. این موضوع سبب می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی این دستگاه را حمل كنند. این دستگاه فضای بسیار کمی را اشغال می‌كند كه این موضوع بیانگر آن است که کاربران می‌توانند از این دستگاه در هر‌جا استفاده كند.

این درايو‌نوري از طریق رابط USB 2.0 به کامپیوتر متصل می‌شود كه بواسطه اين پورت درايو‌نوري توان مورد نياز براي فعاليت را تأمين مي‌كند. یکی از ویژگی‌ها جالب این محصول مدیریت کابل متصل‌شونده به آن است. به طوری که کاربران می‌توانند طول کابل مازاد را در شیار‌هایی که در بدنه این درایو تعبیه شده است جاسازی كند. از سویی این دستگاه از ویژگی PLUG&PLAY بهره می‌برد. بدین ترتیب کاربران می‌تواند در هر زمان بدون هیچ نگرانی این درایو‌نوري را به دستگاه خود متصل یا جدا كند.

ايني كه گفتي Label Flash يا Light scribble داره
 
بالا