• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

جنسیت‌گرایی؟

خب ببخشید که این حرف رو میزنم ولی اگه این حرف شمارو درست فهمیده باشم بر مبنای این حرف شما خب من هم نظر خودمه به چه کسی فحش بدم و به پسری که لاک میزنه بگم ک...
اونی که این کارو کرده کاملا می دونه تو قراره چی بهش بگی
پس جای تعجبی هم نداره و اونم ناراحت نمی شه
فکر نکن با گفتن ۴ تا کلمه از عهد بوق می تونی یه نفر رو کنسل کنی

نه مذهبی هستم و نه تعصبی ولی اینکه میبینم پسران و دختران زیادی برای جلب توجه بدون اینکه علاقه ای داشته باشن و صرفا جهت از مد عقب نیفتادن از ال جی بی تی حمایت میکنن باهاش مخالفم و اینکه اگر این حجم از تبلیغ نبود این اتفاقات نمی افتاد
اینو همه جا می بینم...
یه دوره ای هست برای همه بهش می گن questioning که معمولا بچه هایی که نوجوونن به همه چیز شک می کنن می خوان کاراشونو خودشون بکنن و ‌..
یکی از نشانه های این دوره تعیین سکشوالیتی هستش که این ویژگی نسبت به بقیه خیلی تو چشم میاد وگرنه بقیه ش که کاملا طبیعیه...
 
شما مشکلتون حمایت از ال جی بی تیه یا اینکه نرن ال جی بی تی بشن؟ مورد اول که بی نهایت مسخره است چون حمایت کردن به معنی متعلق بودن به اون گروه خاص نیست که به عنوان یه فاز تینیجری خطرناک به حسابش بیارید و عقل این بچه هایی که نگرانشون هستین حداقل تو این مورد بهتر از شما کار میکنه :))
مورد دومم که کسی به خاطر جوگیری همجنسگرا، ترنس یا بقیه موارد نمیشه، شاید دوره ای خودش رو با اون گروه یکی ببینه و فکر کنه ولی به تدریج خودش رو پیدا میکنه. اگر فکر میکنید که قراره نوجوون های استریت رو مثلا شستشوی مغزی بدن واسه این چیزا حرفتون خیلی خنده داره :))
هر چقدر که آموزش و اطلاع رسانی درست کمتر باشه فقط سردرگمی بچه ها در رابطه با این موضوع بیشتر میشه و باعث میشه آسیب بیشتری ببینن.
در رابطه با سوال اصلی تاپیک هم به نظرم چه خوشمون بیاد چه نه تو کل تاریخ هم مواردی که مخصوص به جنسیت خاصی می شده در هر دوره ای تغییر میکرده و حالا دوره ما تعیین کنندگی جنسیت برای خیلی موارد برداشته شده. که به نظر خودم عالیه!
خیلی از این تمایلات برای شکستن مرزهای جنسیت همیشه وجود داشته فقط فرصت بروز نداشتن. ما میتونیم خوشمون نیاد ولی حق دخالت تو روش زندگی یه آدم دیگه رو نداریم.
 
عرف ، قانون ، دین ، شرع!:)
این موارد از بعضی کارها جلوگیری میکنه:)
اما!
مسئله اینه که کدوم دین؟ کدوم عرف؟
رفقا ، ما آزادیم که انتخاب کنیم تابع چه حزب یا گروهی هستیم و بعد اون انتخاب باید به قوانین و عرف های اون احترام گذاشت!
برای مثال من میگم دینم اسلامه:) و تابع انقلابم!
پس من موظفم در راستای عرف و قوانین اون عمل کنم
اما وقتی بر فرض مثال خانم یا آقای ایگرگ میگه من تابع ال جی بی تی یا هر چیز دیگه ای هستم شما قاعدتا نمی‌تونید با قوانین گروه و حزب خودتون بگین کارش غلطه! چون اونم با توجه به قوائد گروه خودش میتونه بگه کار شما غلطه!:)

ما آزادی داریم برای انتخاب گروه و حزب و دینمون! با عقل و منطق و اعتقاد خودمون باید تصمیم بگیریم و بعد اون دیگه نمیتونیم بزنیم زیر قوانینی که خودمون انتخاب کردیم تابعش باشیم به اسم آزادی!
و همینطور فرا از بحث امر به معروف و نهی از منکر ؛ قرار نیست بگیم ما درست مطلقیم هر کی از گروه ما نیست غلط!
قطعا اونا هم با عقل و منطق گرایش خودشون ، این کار رو کردن +_+
 
خب کلا نظرات دو دسته بودن.
یکی کسایی که گفتن تا جاییکه به جامعه آسیب نزنه مشکلی ندارن باهاش.
دسته ی دوم که به شدت مخالف هستن و مساله رو ربط دادن به همجنسگرایی.
مساله مورد نظر من اصلا و ابدا همجنسگرایی نبود ولی ظاهرا این دسته مردی رو که لاک میزنه رو شبیه گی میبینن و اینا رو بهم ربط میدن.

نظر خودم هم اینه که من حس خوبی نسبت به این مساله ندارم. خوشم نمیاد با پسر دخترنما حرف بزنم و شاید حتی توی جمع دوستای صمیمی همچین شخصیتی رو مسخره کنیم ولی خب کاری به کارشونم ندارم.
نمیشه گفت این رفتار به جامعه آسیب میزنه یا نمیزنه. بستگی داره آسیب رو چی تعریف کنی و چقدر ازش بترسی. مساله این هست که چه ما خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد، این اتفاق داره میفته و در حال گسترش هم هست. ما فقط میتونیم دایره ی آدمایی که باهاشون ارتباط داریم رو تعیین کنیم.
 
یه چیزی که هست اینه که دارین یه چیز کوچیک رو تعمیم میدین به همه چی
پسری که لاک میزنه عضو ال جی بی تی عه؟یا تمایلات زنانه داره؟؟؟واقعا اینجوری فکر میکنین ؟؟ خیر لزوما اینجوری نیست
دوسه تا پسر میشناسم که بعله لاک میزنن .بعله موهاشون تا کمرشونه و هر ماه رنگش میکنن .بعله ابروهاشونو مرتب میکنن و موهای بدنشون رو شیو میکنن ولی هیچکدوم نه عضو جامعه ال جی بی تی ان و نه ذره ای تمایلات زنانه دارن از خودشونم بپرسی میگن که صرفا خوششون میاد.به همین سادگی ،انسانن و از یه چیزی خوششون میاد چرا نباید امتحانش کنن ؟؟وقتی به کسی آسیبی وارد نمیکنه و خوشحالشون میکنه؟
برای بازه ی طولانی ای موهامو پسرونه کوتاه میکردم .پیراهن مردونه میپوشیدم .موهای بدنمو اکثر اوقات شیو نمیکردم هنوزم نمیکنم ولی ذره ای از احساس زن بودنم کم نکرد. فقط ازش لذت میبردم. همین .خیلی سادس

و راجب موضوع ال جی بی تی بودن باور کنید دوستان اکتسابی به خدا که نیست .کنار یه گی وایسی بهت سرایت نمیکنه وای تو هم گی شی. چهارتا فیلم ازشون ببینی گی نمیشی
. دوستای خیلی زیادی دارم که گی ،لزبین و یا بایسکشوالن .سه چهارسال هم هست که باهاشون در ارتباطم و افرادی که باهاشون در ارتباطن رو هم میشناسم ولی هیچ کس ،هیچ کدوم از اون ادم ها گرایششون صرفا به دلیل اینکه تو همچین محیطی بودن تغییر نکرده .اونی که استریت بوده استریت مونده و اونی که گی بوده هم همچنین .
بعله درسته شاید تینجرها یه مدت سردرگم بشن بابت اینکه همچین کسایی دورو برشونن و براشون یه جوری جذاب و متفاوت به نظر بیاد ولی خیلی زود خودشون هم متوجه تمایلاتشون میشن
وقتی میگیم حمایت منظورمون این نیست که بیایم بگیم آی مردم ببینید چقد خوبه ال جی بی تی بودن بیاین شماهم باشین .منظورمون اینه که کاری کنیم تا اون ها هم حداقل اندازه ما زندگی سیفی داشته باشن و بابت اون چیزی که هستن صدمه نببینن .اصلا میدونین این افراد چقدر مظلوم واقع شدن ؟؟میدونین زمانی که شما به عنوان مثال یه باتم گی باشین چه سواستفاده هایی ممکنه چه از نظر احساسی و چه از نظر جنسی ازتون بشه و چقدر آسیب میخورین؟؟ دراخر هم دستتون به جایی بند نیست .چرا؟ چون قانون که هیچی، حتی افراد انگشت شماری هم دوروبرتون وجود ندارن که از حقتون دفاع کنن.
یه عالمه فشار از طرف جامعه یا حتی بدتر ازون از سمت خانواده و دوستاشون روشونه که اره تو نجسی،بیماری،مریضی،کافری،تو اتیش خواهی سوخت .این حرفا رو اونقدر صب تا شب میشنون که اعتماد به نفسی براشون نمیمونه .
ممکنه کسی که تا دیروز رفیق صمیمت بود ،مادرت بود،پدرت بود .الان فقط و فقط به خاطر چیزی که هستی و گرایشت تنهات بزاره .حالا هنوز هم به نظرتون این افراد نیاز به حمایت ندارن؟اگر که نه ،من دگ حرفی ندارم

فقط پیشنهاد میکنم حتما با چند نفر از اعضای ال جی بی تی صحبت کنین و به مشکلاتشون گوش کنین احتمالش خیلی زیاده که نظرات سفت و سختتون کمی عوض بشه.
 
این مسئله خب واقعیت داره که هرکس قادر به انتخاب عقیدشه.همونطور که من به تشیع اعتقاد دارم دیگری شاید نداره.اما باید کمی از دید جامعه شناختی هم به قضیه نگاه کنیم.حداقل من معتقدم این قضیه ممکنه تبعات اجتماعی خوبی نداشته باشه.لاک زدن و اینها لزوما بی بند و باری نیست،اما ممکنه تقویت کننده اش باشه.
 
به نظرم یه موضوعی که باید قبل از بحثِ "درستی یا نادرستی" رفتارهای خلاف سنت در نظر داشته باشیم، "قانونی یا غیرقانونی" بودن مسئله‌ست. حالا این قانون می‌تونه دولتی و رسمی باشه یا می‌تونه فشار مستقیمِ اعضای جامعه باشه. یعنی خب اوکی ممکنه طبق چارچوب‌های x و با معیارهای اخلاقی y و با اصول زندگی z به این نتیجه برسیم که فرضاً لاک زدن برای پسرها اشتباهه چون دخترونه‌ست(!) و اینا. ولی خب آیا این باعث می‌شه جامعه به زور جلوی این کار رو بگیره؟ مثلاً همه می‌دونن پیتزا ضرر داره. پس چرا جامعه کسی که پیتزا می‌خوره رو مسخره نمی‌کنه؟ مگه پیتزا خوردن باعث کاهش سلامتی و امید به زندگی نمی‌شه؟ مگه شما انقدر واسه تولید مثل و بقای جامعه گریبان نمی‌درید؟ پس چرا سرتون رو تو زندگی کسی که سیگار/الکل/پیتزا/... مصرف می‌کنه نمی‌کنید؟ یا اصلاً یه سؤال بهتر، چرا خودتون پیتزا می‌خورید؟ غلط کردید پیتزا می‌خورید. مگه جامعه ارث باباتونه؟ ما به نیروی تولید مثل و بقای شما نیاز داریم. واسه چی سلامتیتون رو به خاطر میندازید؟ هر کی پیتزا می‌خوره باید اصلاح بشه. اصلاً چه معنی می‌ده کسی خلاف غریزه و طبیعت انسانی رفتار کنه؟ آهای اون آقا رو بگیرید داره از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنه. غلط کرده. باید تولید مثل کنه بقای جامعه حفظ شه. زود باشید دستور بدید پیشگیری از بارداری ممنوعه. (زیاد حاشیه رفتم؛ خلاصۀ حرفم اینه که اوکی طرف بر فرضِ محال زندگیش در راستای اهداف(!) والای انسانی نیست. خب به شما چه؟ مگه کسی یقۀ شما رو می‌گیره که صبح تا شب تو اینستاگرام وِل می‌چرخید و عمر گران‌مایه(!) رو هدر می‌دید؟ به نظرم چیزی که قوانین جمهوری اسلامی و ایضاً شما هنوز یاد نگرفتید اینه که آدم بعضی وقتا باید صرفاً سرش تو کون خودش باشه. هر چیزی غیر از این باشه می‌شه زورگویی. قرار نیست به بهانۀ "قانون داشتن" و "عدم آزادی مطلق" به هر چیزی گیر بدید که! شما نهایتِ کاری که می‌تونید انجام بدید اینه که برید سیاست‌گذارِ آموزشی بشید بعد تو کتابای درسی هر کی حرف از لباس دخترونه پوشیدن پسرا زد زود سانسور کنید که کسی نبینه و فرهنگ 2500 ساله‌تون خدایی نکرده لطمه نخوره. اونم البته کار چرندیه.)
بعد که این رفتارها قانونی و مجاز شدن، تازه می‌رسیم به جایی که شما بگید "من با لباس دخترونه پوشیدن پسرا حال نمی‌کنم و دوست دارم به پسری که لاک می‌زنه فحش بدم" :))

این مسئله خب واقعیت داره که هرکس قادر به انتخاب عقیدشه.همونطور که من به تشیع اعتقاد دارم دیگری شاید نداره.اما باید کمی از دید جامعه شناختی هم به قضیه نگاه کنیم.حداقل من معتقدم این قضیه ممکنه تبعات اجتماعی خوبی نداشته باشه.لاک زدن و اینها لزوما بی بند و باری نیست،اما ممکنه تقویت کننده اش باشه.
"بی‌ بند و باری" یعنی چی؟ بعد از این که تعریف کردی، توضیح بده پوشش‌ها و رفتارهای به اصطلاح "دخترانه" توسط یه پسر دقیقاً چطور و با چه فرآیندی و یا طبق چه پژوهشی ممکنه باعث تقویتش بشه؟
 
"بی‌ بند و باری" یعنی چی؟ بعد از این که تعریف کردی، توضیح بده پوشش‌ها و رفتارهای به اصطلاح "دخترانه" توسط یه پسر دقیقاً چطور و با چه فرآیندی و یا طبق چه پژوهشی ممکنه باعث تقویتش بشه؟
بی اهمیت پنداشتن قانون و قیود اجتماعی(و نه لزوما دینی).
نمیدونم اما در اکثریت این افراد این بی بند و باری رو دیدم.گفتم که صرفا یه چیز تجربیه.
 
بی اهمیت پنداشتن قانون و قیود اجتماعی(و نه لزوما دینی).
نمیدونم اما در اکثریت این افراد این بی بند و باری رو دیدم.گفتم که صرفا یه چیز تجربیه.
خب وقتی قانون و قیود اجتماعی کاملاً دینی و شرعی تنظیم شدن و هیچ منطقِ جامعه‌شناختی خاصی پشتشون نیست، چرا از مردم انتظار داری بهش احترام بذارن؟ قانون‌های اشتباه در طول تاریخ انقدر زیاد بودن که اگر بخوام مثال بزنم یه طومار صد صفحه‌ای ازش در میاد. شمایی که انقدر از رفتارهای نظام جمهوری اسلامی شکایت داری قطعاً بهتر از من این قضیه رو درک می‌کنی.
بی بند و باری هم تعریف خاصی من تو ذهنم واسش ندارم. اگه چیزی هست بگو طبق اون حرف بزنیم.
 
بالاخره یه مرزی هست
قیمه هارو نریزین تو ماستا
بالاخره اگر جنسیت لازم نبود، کلا نبود.
 
خب وقتی قانون و قیود اجتماعی کاملاً دینی و شرعی تنظیم شدن و هیچ منطقِ جامعه‌شناختی خاصی پشتشون نیست، چرا از مردم انتظار داری بهش احترام بذارن؟ قانون‌های اشتباه در طول تاریخ انقدر زیاد بودن که اگر بخوام مثال بزنم یه طومار صد صفحه‌ای ازش در میاد. شمایی که انقدر از رفتارهای نظام جمهوری اسلامی شکایت داری قطعاً بهتر از من این قضیه رو درک می‌کنی.
بی بند و باری هم تعریف خاصی من تو ذهنم واسش ندارم. اگه چیزی هست بگو طبق اون حرف بزنیم.
بالاخره یه منطقی پشتش بوده
آتئیست هام کلی منطق میبافن
نمیشه گفت منطق ندارن
ضمنا اگر کلا منطق نداشت جامعه بشری به اینجا نمیرسید. ذره ذره رشد کردیم و با ایجاد تغییرات منطق بهتری ساختیم
در واقع منطقی که میبافیم بهترین حدسی هست که امیدواریم جواب بده
 
بالاخره یه منطقی پشتش بوده
آتئیست هام کلی منطق میبافن
نمیشه گفت منطق ندارن
ضمنا اگر کلا منطق نداشت جامعه بشری به اینجا نمیرسید. ذره ذره رشد کردیم و با ایجاد تغییرات منطق بهتری ساختیم
در واقع منطقی که میبافیم بهترین حدسی هست که امیدواریم جواب بده
نه دیگه نشد. من الان بیام تو رو بگیرم زیر مشت و لگد بعد بگم ساکت شو حتماً یه منطقی پشت کارم هست؟
دقیق توضیح بده اون منطق چیه. جامعۀ بشری الان یه آرمان‌شهرِ کامل نیست که همۀ مردم در صلح و آرامش و رفاه زندگی کنن. میلیون میلیون تا منطق و قانون اشتباه تو دنیا وجود داره. مگه الان به انتهای پیشرفت بشریت رسیدیم؟ 1000 سال بعد ممکنه مردم بگن "نگاه کن اینا چقدر اسکل بودن که به لاک زدن پسرا گیر می‌دادن!"
این همه متخصص و آدم باسواد و فرهیخته رفتن جامعه‌شناسی و سیاست و قانون‌گذاری خوندن که الان شما بیای بگی "یه منطقی پشتش هست دیگه بیخیال چرا بحث می‌کنید"؟

بالاخره یه مرزی هست
قیمه هارو نریزین تو ماستا
بالاخره اگر جنسیت لازم نبود، کلا نبود.
کی گفت جنسیت وجود نداشته باشه؟ چرا الکی حرف تو دهن ملت می‌ذاری؟
شما کلاً 0 و 100ی به قضیه نگاه می‌کنی. یکی می‌گه "جمهوری اسلامی خوب نیست" زود می‌گی "چیییی؟ یعنی آمریکا بیاد بهمون تجاوز کنه؟". بعد می‌گن "لاک زدن پسرها اشکالی نداره" جواب می‌دی "چیییی؟ یعنی دختر و پسر فرقی ندارن؟"
 
نه دیگه نشد. من الان بیام تو رو بگیرم زیر مشت و لگد بعد بگم ساکت شو حتماً یه منطقی پشت کارم هست؟
دقیق توضیح بده اون منطق چیه. جامعۀ بشری الان یه آرمان‌شهرِ کامل نیست که همۀ مردم در صلح و آرامش و رفاه زندگی کنن. میلیون میلیون تا منطق و قانون اشتباه تو دنیا وجود داره. مگه الان به انتهای پیشرفت بشریت رسیدیم؟ 1000 سال بعد ممکنه مردم بگن "نگاه کن اینا چقدر اسکل بودن که به لاک زدن پسرا گیر می‌دادن!"
این همه متخصص و آدم باسواد و فرهیخته رفتن جامعه‌شناسی و سیاست و قانون‌گذاری خوندن که الان شما بیای بگی "یه منطقی پشتش هست دیگه بیخیال چرا بحث می‌کنید"؟
به چه چیزایی ربط میدید
اونهمه متخصص فرهیخته مگه چیکار میکنن؟ میشینن بررسی میکنن که فلان کار عجب غلطی بود کردیم بیاین عوضش کنیم! منطقشونو یه سطح میبرن بالا
کی گفت جنسیت وجود نداشته باشه؟ چرا الکی حرف تو دهن ملت می‌ذاری؟
شما کلاً 0 و 100ی به قضیه نگاه می‌کنی. یکی می‌گه "جمهوری اسلامی خوب نیست" زود می‌گی "چیییی؟ یعنی آمریکا بیاد بهمون تجاوز کنه؟". بعد می‌گن "لاک زدن پسرها اشکالی نداره" جواب می‌دی "چیییی؟ یعنی دختر و پسر فرقی ندارن؟"
من تو اون زمینه خاص اون جواب رو گفتم شما دارید حرف تو دهن من میزارید.
این کاری که شما میگید چی هست؟ یعنی اقا راحت باشید جنسیت اهمیت خاصی نداره پسرا میتونن لباس زنونه بپوشن چه اشکالی داره!
خب نمیشه ک
بالاخره یه حد و حدودی داره
بله منم میدونم چیز خاصی صرفا برای دختر یا پسر نیست مثل همین کفش پاشنه بلند. قدیما مردا میپوشیدن الان زنها
 
خب وقتی قانون و قیود اجتماعی کاملاً دینی و شرعی تنظیم شدن و هیچ منطقِ جامعه‌شناختی خاصی پشتشون نیست، چرا از مردم انتظار داری بهش احترام بذارن؟ قانون‌های اشتباه در طول تاریخ انقدر زیاد بودن که اگر بخوام مثال بزنم یه طومار صد صفحه‌ای ازش در میاد. شمایی که انقدر از رفتارهای نظام جمهوری اسلامی شکایت داری قطعاً بهتر از من این قضیه رو درک می‌کنی.
بی بند و باری هم تعریف خاصی من تو ذهنم واسش ندارم. اگه چیزی هست بگو طبق اون حرف بزنیم.
من اتفاقا گفتم قیود دینی نه.البته قیود دینی هم منطق جامعه شناختی دارن اما بهرحال منظور من اون قوانین نبود.منظورم قوانین سکولار جامعه بود.قوانین رژیم هم تماما اسلامی نیست و خیلی هاش ساخته و پرداخته اذهان بیمار خودشونه.
اصلا بحث اسلام هم نیست،من این مسئله رو مطرح کردم که این افراد عموما (در جامعه ما البته)سوابق بزهکاریشون بیشتره به نسبت.البته خب شما هم میگید که اگر این افراد مثلا لاک بزنن اما پایبند قوانین باشن چی؟و خب درسته اگه بتونیم در جامعه قانونمندشون بکنیم و در عین حال ظاهرشونم انتخاب کنن خب مشکلی نیست.هرچند که خودم با این ظواهر موافق نیستم.
 
آرتیست شاید برای جلب توجه اینکارو بکنه
ولی واقعا من با مد شدن یه سری قضایا مثل همجنسگرایی و اتئیست بودن مخالفم
و با این چرتو پرتام مخالفم که میگن پسر لاک بزنه با کلاسه یا حامی ال جی بی تی بودن خوبه
بنظرم گوسفند نباشید روشن فکران عزیز
هرچیزی جای خودشو داره
این نظرت بود و نظر منم تقریبا مث خودته ولی نمیشه به بقیه که مخالفتن بگی گوسفند یا بگی نظر من درسته و مال تو غلط

خب شاید یکم حرفام تکرای باشه ولی خب حرفی که میخوام بزنم اینه که ما یه دسته از آدمارو داریم که از بدو تولد همجنسگران و خب درصد این دسته از آدما روز به روز هم بخاطر جهش های ژنتیکی داره بیشتر میشه(اونجوری که من خوندم) ولی خب مشکل جامعه الان از نظر من اینه که یه جوری شده که تا چند تا آدم معروف میان از یه چیزی حمایت میکنن کشش جامعه مخصوصا تینیجرا نسبت به اون چیز بیشتر میشه و الان هم اینجوری شده یعنی یه عالمه تینیجر هستن که میگن عضو خانواده ال جی بی تی هستیم ولی مشکل اینه که اصلا تا وقتی هورمون هاشون کامل ترشح نشه و به بلوغ کامل نرسن(20 سالگی اینا میشه فکر کنم) اصلا نمیتونن بگن که همجنسگران یا هرچی! مخصوصا توی ایران الان وقتی تا موقع دانشگاه دخترا و پسرا کمترین تعاملو باهم دارن چجوری میتونن بگن که همجسنگران ؟ اصلا نمیشه یه جای کار میلنگه خب !
و اینکه جدا از همه ی این بحث ها هرکس میتونه با عقاید خودش زندگی کنه
یکی از ال جی بی تی حمایت میکنه
یکی عضوشونه
و یکی هم مثل منه نوعی مخالفشون ! پس بهترهه به جای توهین کردن به عقاید هم به اونا احترام بزاریم و مثل چنتا آدم متمدن بحث کنیم:}
سلام فکر نمیکنم تعداد این افراد بیشتر بشه در واقع بروزش بیشتر میشه.این درباره خیلی مسایل دیگه هم اتفاق افتاده و میفته چون مردم دنیا روز به روز به سمت بیشتر open-minded شدن پیش میرن
 
به چه چیزایی ربط میدید
اونهمه متخصص فرهیخته مگه چیکار میکنن؟ میشینن بررسی میکنن که فلان کار عجب غلطی بود کردیم بیاین عوضش کنیم! منطقشونو یه سطح میبرن بالا
آفرین دقیقاً. متخصص فرهیخته ممکنه بیاد بررسی کنه که مثلاً لباس‌ها جنسیت ندارن بعد تصمیم بگیره منطقش رو ببره بالا. تو چرا می‌خوای جلوی تغییر مقاومت کنی؟
من تو اون زمینه خاص اون جواب رو گفتم شما دارید حرف تو دهن من میزارید.
این کاری که شما میگید چی هست؟ یعنی اقا راحت باشید جنسیت اهمیت خاصی نداره پسرا میتونن لباس زنونه بپوشن چه اشکالی داره!
خب نمیشه ک
بالاخره یه حد و حدودی داره
بله منم میدونم چیز خاصی صرفا برای دختر یا پسر نیست مثل همین کفش پاشنه بلند. قدیما مردا میپوشیدن الان زنها
1- الکی چرا حرفای منو تفسیر می‌کنی آخه :)) منظور من این نیست که جنسیت اهمیت نداره. من دارم می‌گم یک سری رفتارها و خرده‌فرهنگ‌ها تو جامعۀ ما وجود داره که به اشتباه جنسیتی تعریف شدن. در واقع کسی منکرِ این نیست که بعضی چیزها جنسیتی هستند؛ ولی این که لباس و ظاهر و... جنسیتی باشن خیلی ادعای بی‌اساس و سنتی‌ایه.
2- اون حد و حدود رو کی تعیین می‌کنه؟ طبق چه معیاری؟ با چه اصولی؟ این سؤال رو من دویست بار به شکل‌های مختلف پرسیدم هر بار هم جواب ندادید.
 
آفرین دقیقاً. متخصص فرهیخته ممکنه بیاد بررسی کنه که مثلاً لباس‌ها جنسیت ندارن بعد تصمیم بگیره منطقش رو ببره بالا. تو چرا می‌خوای جلوی تغییر مقاومت کنی؟

1- الکی چرا حرفای منو تفسیر می‌کنی آخه :)) منظور من این نیست که جنسیت اهمیت نداره. من دارم می‌گم یک سری رفتارها و خرده‌فرهنگ‌ها تو جامعۀ ما وجود داره که به اشتباه جنسیتی تعریف شدن. در واقع کسی منکرِ این نیست که بعضی چیزها جنسیتی هستند؛ ولی این که لباس و ظاهر و... جنسیتی باشن خیلی ادعای بی‌اساس و سنتی‌ایه.
2- اون حد و حدود رو کی تعیین می‌کنه؟ طبق چه معیاری؟ با چه اصولی؟ این سؤال رو من دویست بار به شکل‌های مختلف پرسیدم هر بار هم جواب ندادید.
بله جنسیتی بودن یک تیکه پارچه بی اساسه
ولی نگاه جامعه به اون جنسیتیه. به هر دلیلی
----------------
بنظرم اون حد و حدود رو هم خود جامعه تعیین میکنه. بر اساس فرهنگ و دین و اینها. با تغییر جامعه اینها هم تغییر میکنن ولی بازهم تهش یک مردانه بودن زنانه بودنی هست، یعنی یه جوریه شما میتونی بگی کدوم برا مرداس کدوم برای زنها. مثلا توی ژآپن لباس خانم ها زیباتر ولی امکان حرکت کمتر داشت و لباس اقایون امکان حرکت خیلی بیشتری داشت. بر اساس شرایط اون زمان اینجور شده.
----------------
بازیکن فوروارد میتونه دستکش دروازه بانی بپوشه ولی منطقی نیست بپوشه
ولی چون روشنفکره میخواد تابو بشکنه میپوشه
به درک
 
بله جنسیتی بودن یک تیکه پارچه بی اساسه
ولی نگاه جامعه به اون جنسیتیه. به هر دلیلی
نگاه جامعه اشتباهه و باید اصلاح بشه.
به خدا تغییر درد نداره؛ انقدر مقاومت نکنید.
بنظرم اون حد و حدود رو هم خود جامعه تعیین میکنه. بر اساس فرهنگ و دین و اینها. با تغییر جامعه اینها هم تغییر میکنن ولی بازهم تهش یک مردانه بودن زنانه بودنی هست، یعنی یه جوریه شما میتونی بگی کدوم برا مرداس کدوم برای زنها. مثلا توی ژآپن لباس خانم ها زیباتر ولی امکان حرکت کمتر داشت و لباس اقایون امکان حرکت خیلی بیشتری داشت. بر اساس شرایط اون زمان اینجور شده.
درسته. ولی نمی‌دونم قصد داری چه نتیجه‌ای از این حرفا بگیری. شما عملاً داری فرهنگ حال حاضرِ جوامع رو به عنوان تنها رفتار درست در نظر می‌گیری. و این به وضوح اشتباهه. همون طور که یه زمانی برده‌داری فرهنگ بود و الآن نیست. چرا انقدر پیچیده نگاه می‌کنی به قضیه؟
بازیکن فوروارد میتونه دستکش دروازه بانی بپوشه ولی منطقی نیست بپوشه
ولی چون روشنفکره میخواد تابو بشکنه میپوشه
به درک
1- قیاس مع الفارق. مثالت خیلی نامربوط بود. دروازه‌بان به این خاطر دست‌کش می‌پوشه که برای وظایف و عملکردش بهش نیاز داره. لاک زدن دقیقاً چه وجه اشتراکی با این مثال تو داشت؟
2- روشن‌فکری صفت بدی نیست. مقابله کردن با روشن‌فکری صفت بدیه. الآن بقیه باید شما رو مسخره کنن و تیکه بندازن نه برعکس. هیچ افتخاری نداره که جلوی تغییرات فکریِ مثبت جامعه وایسی!
3- تابو شکستن هم لزوماً کار بدی نیست. بعضی تابوها بهتره باقی بمونن، بعضی‌ها هم باید از بین برن. البته اونایی که باقی می‌مونن هم باید با دلایل منطقی و استدلال باقی بمونن نه صرفاً چون تابو هستن. این نکات رو شما هنوز درک نکردید متأسفانه.
4- برای بار دو هزارم سؤال می‌کنم. اگه اینو جواب نمی‌دی دیگه کلاً جواب نده: با چه معیارها و اصولی به جز "فرهنگ جامعۀ ایران الآن در سال 1400 اینطوریه" ادعا می‌کنی لباس دخترونه پوشیدن و لاک زدن و... توسط پسرها کار "غیرمنطقی"ایه؟ دقت کن؛ "نرمال نبودن" خیلی فرق داره با "منطقی نبودن". اوکی الان لاک زدن پسرا نرمال نیست. ولی چرا ادعا داری غیرمنطقیه؟
 
1- بارها گفته شد که اینکه چیزی متعلق به چه جنسیتی باشه، چیزیه که اجتماع تصمیمشو میگیره و با هنجارهاش مشخصش میکنه. خب اینکه بدیهیه و کسی مخالفتی باهاش نداره. اختلاف نظر اینجاست که چرا با هر چیزی که جامعه گفت باید موافقت بشه و همون تفسیر رو قبول کنیم؟ بدنه اصلی جامعه مخصوصا تو کشورهای سنتی و توسعه نیافته حتی از کوچکترین یافته های علمی و روانشناختی درباره جنسیت(و البته هر چیز دیگه ای) خبر نداره که حتی بتونیم بهش بگیم "بهترین حدس". پس دقیقا چرا باید به حرفشون اهمیت داد؟!
2- اینم عنوان شد که بالاخره یه تفاوتی باید بین زن و مرد باشه، وگرنه زن و مرد تعریف نمیشدن. بسیار خب؛ طبق همین تعریف، زن و مرد بودن دو ویژگی جمع نشدنین که نمیشه همزمان هردو بود.در عین حال، تعریف کردنِ X با ویژگی P به این معناست که هرجا P باشه پس X هم هست و بالعکس. در نتیجه، قاعدتا هیچکسی حتی بخواد هم نمیتونه کاری خلاف جنسیتش کنه و منطقا غیر ممکنه! فکر نمیکنم کسی فکر کنه پسری که لاک میزنه، واقعا دختره. در حالی که اگه لاک زدن، چیزی بود که دختر بودن رو تعریف می کرد، باید این نتیجه رو می گرفتیم! هر کاری که یه جنسیت بتونه انجامش بده، مادامی که جنسیتشو تغییر نده، خلاف جنسیتش نیست و بنابراین میشه نتیجه گرفت که اون کار/ویژگی، جنسیتی نیست. اگه یه پسر، واقعا "کار دخترونه"(چیزی که هویت و جوهر زن رو تعریف میکنه) انجام میداد، دیگه خلاف جنسیتش نبود! به این دلیل که در صورت انجامش، دیگه پسر نمی بود! خلاف جنسیت بودن، منطقا محال و متناقضه. بنابراین، نمی تونه انجام بشه. پس هرکاری، مادامی که بتونه انجام بشه، خلاف جنسیت نیست. تمام این کارهایی که به عنوان دخترونه/پسرونه بودن حسابشون میکنید و بعد شاکی میشید که چرا طرف داره برخلاف جنسیتش انجامش میده، در اصل بی جنسیت و مثل یه ویژگی مشترک بین هر دو(یا چند!) جنس/جنسیت هستن؛ فقط وزنه فرهنگی به سمت یکی قوی تر بوده و هنجار یه جنسیت خاصش کرده.
 
قوانین سکولار جامعه بود
وقتی میگی بی بند و باری داری پا میذاری رو یه کانسپت که توضیحی دادی این بود که طبق اصول جامعه نباشن.از کجا معلوم راه جامعه درسته؟۵۰ سال بعد یه رهبر سیاسی بیاد بگه بیکینی لباس فرشتگان الهی و مقدسه و اکثر مردم بخاطر حرفش بیکینی بپوشن برن تو خیابون،وقتی میگیم اصل جامعه یعنی داریم از موضوع و نکته ای حرف میزنیم که ثابته،مثلا دزدی کردن زشت بودنش یه اصله چون کانسپت عدالت حقوق رعایت نشده و در هر زمانی و به هر شیوه ای یه مفهوم زشته ولی راجع به ظاهر جز اینه که هر سری چند نفر یه چیزی رو مد میکنن و اون چیز‌ میشه الگو؟

این افراد عموما (در جامعه ما البته)سوابق بزهکاریشون بیشتره به نسبت
این حرفی که میزنی اسمش قضاوت از روی ظاهر نیست؟
این حرفت مثل این میمونه که بگیم ده تا دونه سیب داریم اینا قرمزن پس مال شهر آلفا هستن ، دو تا سیب دیگه داریم قرمزن پس اینا مال شهر بتا هستن.
نگاه جامعه اشتباهه و باید اصلاح بشه
نگاه جامعه بنظرم نه میشه گفت درسته و نه غلط صرفا یه موضوع قراردادیه که همش عوض میشه و نمیشه یه اصل خطابش کرد
بازیکن فوروارد میتونه دستکش دروازه بانی بپوشه ولی منطقی نیست بپوشه
خب ببین (: بازیکن فوروارد هم مثل یه پسر یا دختر که لباس جنس مخالف رو میپوشن جنسیتشون عوض نمیشه یجورایی همون ماهیت (؟)رو دارن، بازیکن فوروارد بازیکن فوروارده و دروازه بان نیست پس عوض نشدن پس نمیشه به پسری که لاک میزنه بگی دختر خانوم مثلا
 
Back
بالا