• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سندروم اردک

  • شروع کننده موضوع
  • #1

پرنیان.ک

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,272
امتیاز
47,387
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
خرم آباد
سال فارغ التحصیلی
94
اصطلاح سندروم اردک توسط پژوهشگرهای دانشگاه استنفورد بعد از بررسی پست های مجازی چند دانشجو که خودکشی کرده بودند ابداع شد.

در این بیماری فرد کاملا آرام به نظر میرسد اما در حقیقت تلاش میکند تا با مشکلات زندگی خود کنار بیاید.

زمانی که اردک روی آب شناور است خیلی آرام به نظر می رسد، اما قاطعانه با پاهای خود تلاش می کند تا روی آب بماند، افرادی که دچار سندروم اردک هستند نیز به ظاهر آرام و شاد هستند، اما در درون برای حفظ این شادی و آرامش تلاش زیادی می کنند.

به نظر می رسد سندروم اردک مقدمه ای است برای مشکلات روحی جدی تر مانند افسردگی و اضطراب و مرحله اول این بیماری ها محسوب می شود که معمولا در واکنش به اضطراب بروز می کند. به هرحال سندروم اردک باید جدی گرفته شود و سریعا تحت درمان قرار بگیرد.

علت سندروم اردک چیست؟

به نظر می رسد عوامل خطر ساز خاصی که شامل تجربه های فرد در دانشگاه و کالج است، منجر به بروز سندروم اردک می شوند؛ از جمله این عوامل خطرساز عبارتند از:

فرد برای اولین بار مجبور است دور از خانواده خود زندگی کند

مطالعات علمی و مسائل فوق برنامه در مقایسه با دبیرستان افزایش چشمگیری پیدا می کند

فشار اجتماعی با حضور فرد در دانشگاه بیشتر می شود

عواملی که در خانواده خطر بروز سندروم اردک را افزایش می دهند، عبارتند از:

تشویق فرد به رقابت بیشتر

کمال گرایی بیش از حد

حمایت و محافظت بیش از حد خانواده از فرزند خود که در نتیجه فرد آمادگی برخی ناامیدی ها و مشکلات را ندارند.

+این بیماری روش تشخص رسمی ای نداره چون فرد در ظاهر کاملا شاد و سرحال به نظر میاد مثه خیلی از جوونا که توی مجازی از لحظات خوب و شادشون عکس و پست میزارن ولی درونشون خیلی بالا و پایین دارن. به نظرتون چنین بیماری روحی ای رو چطور باید حدس زد و ارجاع داد به روانشناس؟ گفتن که به دلیل تفاوت های بیولوژیکی بین زن و مرد و همچنین نوع برخورد زن و مرد با مسائل و مشکلات احتمال ابتلا به این سندرم در دخترها بالاتره اما از اونجایی که معمولا پسرها کمتر راجع به اینطور مسائل و دغدغه هایی حرف میزنن و دخترها بیشتر در گروه دوستانشون از این دست صحبت ها دارند این نتیجه گیری از نظرتون چقدر درست میتونه باشه؟
 
بالا