• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

بود و نبود خدا

  • شروع کننده موضوع Pan
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,379
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
یه سوال دارم ازتون بود و نبود خدا چه تاثیری تو زندگیتون داره؟ اصلا نمیخوام بحث کنم که وجود داره یا نداره و این چیزا تو این تاپیک مهم نیست.

خداباورا الان اگه قطعی بهتون ثابت بشه خدا نیست چی میشه؟ تو زندگی روزمره‌تون چه فرقی ایجاد میشه؟
و همینطور برای خداناباورا اگه ثابت بشه خدا هست. دقت کنید که با دین کاری ندارم اون اصلا بحثش جداست. فقط اینکه بفهمین یک آفریننده برای جهان هستی وجود داره یا نداره (خلاف اعتقادتون)

+ این تاپیک رو زدم چون خودم هروقت بهش فکر میکنم احساس میکنم هیچ اهمیتی نداره و هیچ تاثیری نه تو زندگیم نه تو کارایی که میکنم و نه رو چیزایی که بهش اعتقاد دارم نداره.
++ نمیخوام تایپک سمت و سوی بحث اعتقادی بگیره برای همین تو گفت و شنود زدمش حالا اگه جای دیگه‌ای مناسب‌تره بفرستینش اونجا و اگه هم چنین تاپیکی وجود داره که پاکش کنین(من نیافتم).
 

mohad_z

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,394
امتیاز
22,769
نام مرکز سمپاد
فرزانگان سه
شهر
طـــهـران
سال فارغ التحصیلی
95
رشته دانشگاه
زیست فناوری/ ژنتیک
یه وقتایی آدم احساس میکنه به بن‌بست رسیده و هیچ کس نمیتونه واسش کاری کنه،
این که اعتقاد داشته باشی یه کسی فراتر از ما آدما هست و حواسش بمونه و میشه بهش تکیه کرد قوتِ قلبه!
 
ارسال‌ها
550
امتیاز
14,405
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
رشته دانشگاه
پزشکی
اگه بهم ثابت بشه خدا وجود نداره فقط از لحاظ روحی یک پشتوانه بزرگ رو از دست میدم و باید برم دنبال دلیل واقعی یک سری از اتفاق هایی که برام افتاده.
ولی توی برنامه های زندگیم تغییری ایجاد نمیشه
 

Cyspho

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
114
امتیاز
738
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
رشته دانشگاه
داروسازی
اینستاگرام
من به خدا اعتقاد ندارم اما به قدرت اعتقاد به خدا، اعتقاد دارم و دوست داشتم که اعتقاد داشته باشم. برنامه هام تغییر میکنند به شرطی که اعتقاد به جهان بعد از مرگ هم همراهش بیاد. نه اینکه برم توشه جمع کنم نه، چون به نظر من اگر جهان بعد از مرگ باشه جهنم نخواهد داشت. به هر حال، من اگر خیلی عمر کنم 100 سال باشه، نه؟ با توجه به استاندارد های فعلی میگم البته.
و 100 سال کافی نیست برام. اگر بدونم که دنیایی دیگر هم وجود داره، برنامه هام تغییر میکنند.
 

Amirhossein Moharramkhani

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
11
امتیاز
131
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
ابهر
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
علوم پزشکی تهران
رشته دانشگاه
پزشکی
بی‌خدایی = بی‌هدفی؛ پوچی؛ تلاش برای «هـیـچ»
خداپرستی(طبعا منظورم معنای حقیقی‌شه) = حرکت به سوی بی‌نهایت و بی‌نهایت شدن
 

alihhh

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
502
امتیاز
5,997
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
اراک
سال فارغ التحصیلی
96
من شاید خیلی موفق به استفاده از این عقیده تو زندگیم نشدم ولی اگه خدا وجود نداشته باشه زندگی اونقد جذابیت نداره.
چون من برم دبیرستان کنکور بدم برم دانشگاه کار کنم زن بگیرم بچه دار بشم اوووووه آخرش چی؟ بمیرم؟ قطعا بدون اعتقاد به خدا و نظام آخرت وقتی به این نقطه فک کنی که همه ی این هارو در یک نقطه از دست میدی افسردگی میده بهت. که تهش چی؟ تهش فنا و نیستی؟ پس تلاشت کمتر میشه و طبعا زندگی دنیایی هم تحت تاثیر قرار میگیره
بی خداهایی که این اتفاق براشون نمیوفته فک کنم خیلی به این نقطه فکر نمیکنن و حواسشون رو پرت میکنن
 

ÄBČDE FGHÏ

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,567
امتیاز
10,833
نام مرکز سمپاد
علامه ی حلی 1
شهر
همدان
سال فارغ التحصیلی
1395
من كه برام خيلي فرق مي كنه.:
امید
دقیق نمی دونم امید ثمره ی اعتقاد به خداست یا خدا زاده ی امید ماست اما هر چی هست امید بزرگترین توشه ی من برای ادامه ی این زندگیه
___________________
اخلاق
(
لازمه بگم مطالب من !!در مورد خودمه نه بقیه)
درسته همه ي ما يه حس نوع دوستي داريم كه به انسان ها كمك مي كنيم و سخته برامون رنجشون رو ببينيم ولي براي من ديدگاه صد درصد مادی به زندگی خیلی از معادلات رو تغییر میده
میگن اگه تنها چیزی که باعث میشه انسان خوبی باشی اعتقاد به دین و خداست پس تو در واقع انسان بدی هستی
خوب این جمله چرت و مغلطس ، هرکسی یه دلیلی داره که انسان خوبی باشه ، برای منم اعتقاد به خدا یکی از دلایلمه(البته نه جهنم و بهشت بلکه صرف اینکه کسی ناظر اعمال ماست . در واقع خدا یک هویت به وجدانم می بخشه) ، یکی ممکنه برای ارضای تمایل نوع دوستی خودش باشه
اگه تنها دلیلی که انسان خوبی هستی ارضای تمایل نوع دوستیته پس تو در واقع آدم بدی هستی
____________________
دیدگاه مادی باعث میشه بیشتر از قبل دنیا رو جدی بگیرم ، در واقع تنها کامی که قراره در دوران زندگیم ببریم از همین دنیاست پس برای رسیدن بهش هر کاری می کردم
ولی الآن زیاد برای این دنیا ارزش قائل نیستم ( هر چند برای مفهومی تحت عنوان آخرت هم ارزش چندانی قائل نیستم ولی همین نگاه کوچک شمردن دنیا در مقابل مفاهیم عظیم تر موجود تا حدودی به اعتقاد به خدا بر می گرده)
نگفتم این دیدگاه خوبه یا بده صرفا یکی از تاثیراته اعتقاد به خداست
_____________________
پوچی
از نظر پوچ گرایی فرق چندانی برام نداره
همون سوال که چه؟؟ چه باخدا چه بی خدا باهامه
_____________________
از دیگر تاثیرات به هم صحبت دائمی و مخاطب دائمی داشتن می تونم اشاره کنم
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
791
امتیاز
4,702
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
خب اگه بخوایم کلمه "خدا" رو در کلی ترین معنای خودش و مخرج مشترک همه تعاریف در نظر بگیریم، به عنوان صرف یک موجود توانا و خالق جهان(کاری ندارم که خیرخواهه، از جهان جداست، سطح توانائیاش چقده، دخالت میکنه یا نه، میشه باهاش صحبت کرد و به حرفا گوش میده یا خیر و...چون این ویژگی ها همه تعاریف تاریخ از خدا رو در بر نمیگیرن) تقریبا هیچ تاثیر عملی ای در زندگی روزمره نداره چون با هر کاری میتونه سازگار باشه. فقط برای شخصی که صرفا دنبال باور درست و عقلانیه، فارغ از تاثیر عملی، فرق داره. بسته به پیشینه فرد، میشه برخوردهای متفاوت و متنوعی با چنین تعریف کلی و انتزاعی ای داشت. البته قطعا رو اعتقادات تاثیر داره چون هرچی نباشه خودش یک باوره و با هر باور دیگه ای(مثلا ماتریالیسم) منسجم نیست. روی اعتقادات تاثیر داره اما اعمال، دلیلی نمیبینم.
ولی اگه خدا رو کمابیش مثل ادیان ابراهیمی در نظر بگیریم، برای من این تاثیر رو داره که نباید انتظار هیچ امداد غیبی ای داشته باشم و صرفا با کار خودم در همین جهان مادی و واقعی پیش رومه که ممکنه بتونم کاریو از پیش ببرم. توسط شناخت جهان به وسیله علوم و دانش های مختلف، و تغییر شرایط تا جای ممکن. خیالم راحته که اتفاقات بد(و خوب)، محصول زنجیره پیچیده ای از علل اختیاری و غیر اختیاری ان و دستکم خیالم راحته که یکی اتون بالاها مثل عروسک باهام بازی نمیکنه! منشا باورها و کمک به تغییر جهان با شناخت جهان مادیه، و هنجار ها هم فقط با عقل قابل توجیه منطقین نه سنت و ایمان. زندگی من تنها فرصتمه و باید ازش لذت ببرم(با رعایت اخلاق و آزار نرسوندن به دیگران) و مرگ هم چیز هراسناکی نیست، چون اصلا چیزی نیست که بخوام ازش بترسم. یه خواب آروم ابدی.
 
بالا